Урок "Узагальнення знань за темою Материк Євразія"

Про матеріал

Урок узагальнення та систематизації знань за темою Материк Євразія. Основна мета уроку: розвивати вміння учнів працювати самостійно, використовувати набуті знання на практиці, навички роботи із географічними картами

Перегляд файлу

Урок узагальнення і систематизації знань в 7 класі за темою «Материк Євразія»

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про особливості природи  материка Євразія; розвивати вміння учнів працювати самостійно, використовувати набуті знання на практиці, навички роботи із географічними картами;

Обладнання: Фізична карта світу, глобус, інформаційно – тематичний стенд  

                      «Євразія», зошити – практикуми, атласи.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

  •          2.1.Мозковий штурм
  •                 Євразія – це…
  •          2.2. Психологічне налаштування на позитивний результат уроку

ІІІ. Повідомлення мети та завдань уроку

3.1. Мотивація знань та вмінь учнів

3.2. Запис в зошитах основних етапів уроку і схеми оцінювання

3.3.Тестові завдання /кожна правильна відповідь 1 бал/. Взаємоперевірка.

1. Площа материка Євразія становить:

    а) 52 млн. км2;          б) 53 млн. км2;          в) 54 млн. км2.   

2. Крайня східна точка материка мис:

    а) Челюскін;             б) Дежньов;              в) Піай.

3. Хто перший відкрив протоку між  Азією і Північною Америкою,

    що стало значним відкриттям XVII ст.?

    а) С. Дежньов;    б) В. Берінг. в) Ф. Лаперуз

4. Найвища точка материка це ..., а найнижча ...

    а) г. Ельбрус;    б) г. Джомолунгма; в) Прикаспійська  низовина;  г) Мертве море.

5. Гори, що поділяють материк на дві частини світу – Європу і Азію    

    називаються:

    а) Кавказ;   б) Уральські;   в) Карпати;   г) Алтай.

6. Вулкан, який під час виверження поховав під шаром  вулканічного попелу 

    місто  Помпеї, має назву:

    а) Етна;       б) Гекла;          в) Везувій.

7. Який тип клімату на заході  помірного поясу материка?
    а) мусонний;    б) морський;      в) континентальний.

8. Найбільша річка материка має назву:
    а) Хуанхе;           б) Янцзи;         в) Волга.  

9. Річки материка належить до ... басейнів стоку.

    а) трьох;               б) чотирьох;     в) п’яти.

10. Який півострів найбільший в Євразії?

    а) Піренейський;   б) Аравійський;    в)Скандинавський.

11. Найвологіше місце на території материка - ...

    а) Месопотамія;    б) Черапунджа;    в) Оймякон.

12. Для якої природної зони характерні: тайгово-мерзлотні грунти, модриновий

      ліс, ведмеді, лосі, рись ...:

    а) мішані ліси;      б) тайга;       в) тропічні ліси.

3.4. Картографічний диктант.

Вчитель диктує 12 географічних назв, а учні записують в зошитах, які географічні об’єкти вони позначають. Кожна правильна відповідь 1 бал. Взаємоперевірка. Учень біля карти показує ці географічні об’єкти.

Ла – Манш, Аденська, Іранське, Прикаспійська, Тібет, Декан, Корея, Лєна, Гекла, Гобі, Сіцілія, Аравійське.

3.5. Практичне завдання.

      Виконайте завдання на с. 45 зошита - практикума.

      Правильне виконання завдання 12 балів. Перевіряють учні – експерти.

3.6. Групова робота

 - Кліматичні пояси та типи клімату.

  • Погода в Англії дуже нестійка, часто не виправдовує сподівань і стає найбільш злісною порушницею традицій. Білу зиму і засипані снігом котеджі можна побачити переважно на різдвяних листівках; нерідко вона перетворюється на нескінченну низку дощів. Часом у листопаді, коли за законами природи чекаєш мряку або густого туману, раптом випадають золоті, по-літньому теплі дні. Вологим кліматом звичайно пояснюють і ніжне смарагдове забарвлення англійського пейзажу – луків і дерев, чагарників і газонів.
  • Погода даної території вирізняється прохолодним і часом дощовим літом та м’якою, з частими відлигами зимою. Помірні температури повітря характерні протягом року, а опадів, на відміну від побережжя Атлантичного океану стає менше майже на половину.
  • Рухаючись далі вглиб континенту,  спостерігаємо різкі контрасти в погоді за сезонами року: літо спекотне та жарке, а зима – сніжна з лютими морозами.
  • Погода на узбережжя Тихого океану залежить від сезонних вітрів. Саме вони приносять мокре і задушливе літо та сувору, морозну зиму.
  • Упродовж року тут панують екваторіальні повітряні маси. Постійні додатні температури та велика кількість опадів сприяють поширенню густої та різноманітної рослинності.
  • Опадів на даній території випадає дуже мало, часом їх не буває навіть роками. Влітку температура піднімається до +500С. Характерні значні добові коливання температур.

/За кліматичними картами материка розкажіть про тип клімату, що поданий в описі.

Визначте середні температури влітку і взимку, максимальні та мінімальні температури та амплітуду температур, середньорічну кількість опадів та переважаючі вітри влітку і взимку.

Виконання цього завдання оцінюється в 6 балів./

 

- Природні зони материка Євразія

  • Заболочені, безлісі простори простягаються на сотні кілометрів. Вдалині видніються силуети тварин, які збившись докупи, видовбують з-під снігової кірки їстівний мох – ягель. На сліпучому сонці виблискують яскраві ягоди брусниці та журавлини.
  • Основне дерево цієї природної зони – модрина, яка витримує морози -650С і спеку +300С. Поширена ця природна зона і в Європі і в Азії, але в Азії займає значно більші простори.
  • Ґрунти, які характерні для цієї зони – бурі і сірі лісові більш родючі ніж в тайзі, а рослинність представлена в основному теплолюбними і вологолюбними деревами: буком, дубом, грабом та іншими.
  • Ця природна зона займає внутрішні райони материка. Вирізняється вона родючими ґрунтами – чорноземами та типовими травяними рослинами: ковилою, типчаком, вівсяницею тощо.
  • Ця зона вирізняється тим, що простягається в трьох географічних поясах: помірному, субтропічному та тропічному. В цілому тут склалися дуже складні умови для життя. Найкращі умови для життя людини забезпечує наявність води. Ці території називають оазисами. Царицею оазису називають фінікову пальму.
  • Ця зона займає значну частину півострова Малакка та Великі Зондські острови. Для неї характерні багатоярусні, густо переплетені ліанами ліси.

/За картою природних зон та поданим описом відгадайте назву природної зони. Схарактеризуйте основні риси природи описаної зони згідно плану характеристики природних зон. Виконання цього завдання оцінюється в 6 балів./

ІV. Підведення підсумків уроку.

Підрахунки отриманого балу за урок. За урок було проведено 4 етапи  і учні отримали 4 оцінки в 12 – бальній шкалі. Щоб знайти оцінку за урок, потрібно суму цих балів поділити на 4. Якщо учні отримали додаткові бали, то додають їх до суми балів за всі етапи уроку.

V. Домашнє завдання.

Підготувати повідомлення про країни та населення материка Євразія.

Логічна розминка.

  • Геродот писав про нього, що це замкнута водойма, не звязана з іншими морями. Довжина її – 15 днів плавання на гребному судні, а  ширина – 8 днів. Про що так писав Геродот? (Про Каспійське море.)
  • Біля озера Іссик-Куль стоїть памятник Пржевальському. До нього веде 10 вирубаних у скелі сходинок. Чому їх саме 10? (За кількістю експедицій, які він здійснив до центральної Азії.)
  • Тібетське слово «джомо» має два значення. Перше – «богиня», а  яке друге? (Гора.)
  •  У 1982 р. при сходженні на одну з Гімалайських вершин французька експедиція мала із собою легкий міномет. Для чого? (Щоб обстрілювати засніжені схили.)
  •  У горах Уссурійської тайги дерева легко падають від вітру. Є дві                  причини цього. Перша – сильний вітер, а яка друга? (Тонкий шар ґрунту.)
  • Займенник + шотландський кінь + займенник, що дорівнює державі в Азії. Назвіть її. (Японія.)
  • В Ісландії виверження вулканів часто супроводжується повенями. Чому?                (Тому що при виверженні вулканів тануть льодовики.)
  • Біля підніжжя Альп стоїть пам’ятник собаці сенбернару. За що йому поставили цей памятник? (За врятування людей, яких засипали снігові лавини.)
  • Сполучник плюс частина тіла, розміри та форма якої  відіграють велику роль при відборі у фотомоделі, дорівнює  назві однієї з європейських держав. Назвіть цю державу.  (Італія.)
  • Один із видів риб, що водяться в штучних водах (названий по-російськи), плюс сполучник, плюс займенник дорівнює назві гір у Європі. Назвіть ці гори. (Карпати.)

Психологічний підсумок уроку.

Я отримав …, пригадав…., задоволений…, не задоволений….

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. кравцова оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 серпня 2018
Переглядів
3810
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку