Урок "Географічне положення та розміри Тихого океану. Історія досліджень. Особливості будови дна океану. Тихий океан: клімат, властивості океанічних вод. Органічний світ, природні"

Про матеріал
Мета: формування поняття географічного положення океану, ознайомити з історією дослідження Тихого океану, поглибити поняття про особливості будови дна океану, формувати причинно-наслідкові зв’язки між географічним положенням та його впливом на природу океану.
Перегляд файлу

Дата:_______

Урок №

Клас 7

ТЕМА УРОКУ: Географічне положення та розміри Тихого океану. Історія досліджень. Особливості будови дна океану. Тихий океан: клімат,Є властивості океанічних вод. Органічний світ, природні ресурси.

МЕТА УРОКУ:

  • освітня: формування поняття географічного положення океану, ознайомити з історією дослідження Тихого океану, поглибити поняття про особливості будови дна океану, формувати причинно-наслідкові зв’язки між географічним положенням та його впливом на природу океану;
  • розвиваюча: формувати картографічні вміння; закріпити навички характеристики океану за типовим планом;
  • виховна: здійснювати екологічне виховання, інтерес до пізнання довкілля.

ОБЛАДНАННЯ: карти: «Світовий океан», «Тектонічна карта світу», «Кліматичні пояси та області світу», «Географічні пояси та природні зони світу», атлас, контурні карти, підручник, ноутбук, мультимедійна дошка, презентація,відео фрагмент.

ТИП УРОКУ: комбінований урок.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ: учні зможуть дати комплексну характеристику  океану; показувати на карті об’єкти географічної номенклатури.

НОМЕНКЛАТУРА: моря: Берінґове, Охотське, Японське, Південнокитайське, Філіпінське; протокт: Берінґова; Панамський канал; острови: Гавайські, Маріанські, Японські, Філіпінські, Великі
Зондські; глибоководні жолоби: Маріанський, Філіпінський; течії: Північна та Південна Пасатна, Куросіо№ течія Західних Вітрів, Каліфорнійська, Перуанська.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1. Організація уваги і роботи учнів.

Інструктаж з приводу організації робочого місця учня.

2. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Розповідь вчителя:

Упродовж тривалого часу межі океанів та їхня кількість визначалися по-різному. Ще й до сьогодні у деякій науковій літературі зберігається поділ Світового океану на п’ять частин (Додається Південний океан). Відповідно до поділу Світового океану, прийнятому у нашій та деяких інших країнах, виділяли 4 океани: Тихий, Атлантичний, Індійський, Північний Льодовитий.

Як ви вважаєте, чому вивчення океанів є важливим завданням засвоєння географічних знань?

Познайомимося з найбільшим із цих океанів – Тихим океаном.

II. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Актуалізація життєвого і почуттєвого досвіду та опорних знань.

Бесіда:

  • Що означає солоність води?
  • Поясніть, о означає Світовий океан?
  • На які природні комплекси поділяються води океану?
  • Які форми рельєфу ви знаєте?

Учитель: Запрошую вас до співпраці в експедиції з вивчення Тихого океану (робота з довідником учня – план вивчення океану)

2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

3.Сприймання, усвідомлення та осмислення нового матеріалу.

Завдання 1. Опрацюйте текст підручника (ст. 244 – 249) та дайте характеристику Тихого океану.

План характеристика океану:

  1. Географічне положення океану (межі, площа, які материки омиває, з якими океанами межує).

Площа океану – 179 млн. км2.

Максимальна глибина – 11022 м.

Середня глибина – 3960 м.

Об’єм води – 710 млн. км2.

  • Покажіть на карті Тихий океан. Назвіть його межі.
  • Визначте положення океану за широтою. Мі якими паралелями він знаходиться?
  • Які великі моря належать тихому океану?

Практичне заняття:

  • Нанесіть на контурну карту межі океану.
  • Підпишіть на контурній карті назви материків, які оточують Тихий океан.
  • Підпишіть на контурній карті назви великих морів, які належать океану.

Висновок: Тихий океан – найбільший в світі і є найбільшим накопичувачем тепла.

  1. Історія відкриття та освоєння.

Назву океану дав Фернан Магелан. Вивчали: Васко Нунсьєс де Бальбоа, Дж. Кук, Макаров С. О.

  1. Рельєф океанічного дна.
  • Яка літосферна плита розташована на дні океану?

Тихий океан знаходиться в межах Тихоокеанської літосферної плити. Виділяють шельф, або материкову мілину (глибина до 200 м), материковий схил (глибина від 200 до 3000 м), ложе океану: океанічні западини, серединно-океанічні хребти, глибоководні жолоби.

Висновок: Отже, Тихий океан ще й найглибший у ньому знаходяться Маріанський жолоб, середня глибина 3960 мертів, леить у межах Тихоокеанської літосферної плити.

  1. Острови в океані та їх походження.
  • Назвіть найбільші острови Тихого океану
  • Які типи островів ви знаєте?

Практичне завдання:

  • Підпишіть на контурній карті назви найбільших островів Тихого океану.

Висновки: на заході океану знаходяться найдовші ланцюжки острівних дуг та найглибші жолоби світу;

  • Серединно-океанічні хребти, які в Тихому океані називають підняттями, зміщені на схід;
  • Материкові острови розташовані переважно в західній частині океану, коралові – в тропічному і субтропічному поясі.

Висновки:

  1. Клімат і кліматичні пояси.
  • Назвіть основні кліматоутворюючі фактори.
  • У межах яких кліматичних поясів лежить більша частина Тихого океану?
  • Як змінюється температура поверхневих вод океану?

Висновки: Через великі розміри океан має майже всі типи клімату.

  1. Океанічні води (температура, солоність, течії, крига в океані).
  • У якій частині Тихого океану найбільша солоність і у якій найменша? Назвіть причини;
  • Температура змінюється від +25…+29° С до -0,5…-1° С;
  • Найвища солоність спостерігається у тропічних широтах (35,6‰).

Висновки:  Під впливом пасатів утворюються два величезних кільця руху вод: північне і південне.

  1. Рослинний і тваринний світ.
  • Проаналізуйте фотографії підручника та розподіліть організми за систематичними групами.

Висновки: Тихий океан має найбільшу видову розмаїтість органічного світу. На нього припадає більше половини світового вилову риби та інших морепродуктів.

  1. Природні ресурси та їх використання.
  • Тихий океан вражає біорізноманіттям частку. На Тихого океану припадає більше половини світового вилову риби та інших морепродуктів.
  • Добре розвинене судноплавство, головним чином уздовж узбережжя материків.
  1. Охорона природи океану.
  • Велику загрозу для природи Тихого океану несе забруднення океанічних вод. Сміттєві відходи, особливо пластикові, дрейфують по поверхні океану і є смертельно небезпечними для живих організмів, які помилково сприймають за їжу.

III. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

 Усне фронтальне опитування:

  • Кого вважають першовідкривачем Тихого океану?
  • Які особливості температурного режиму вод та солоності океану?-
  • Найбільший «сміттєвий острів»,який уміщує декілька млн. тонн відходів, находиться між Гавайськими островами і півостровом Каліфорнія. Посніть, як він міг утворитися

IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Аналіз роботи учнів упродовж уроку

V.КОМЕНТОВАНЕ ПОЯСНЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Опрацювати § 59, завершити виконання практичної роботи.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Баран Людмила
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
11 грудня 2021
Переглядів
485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку