Дата:_______
Урок №
Клас 7
ТЕМА УРОКУ: Географічне положення та розміри Тихого океану. Історія досліджень. Особливості будови дна океану. Тихий океан: клімат,Є властивості океанічних вод. Органічний світ, природні ресурси.
МЕТА УРОКУ:
ОБЛАДНАННЯ: карти: «Світовий океан», «Тектонічна карта світу», «Кліматичні пояси та області світу», «Географічні пояси та природні зони світу», атлас, контурні карти, підручник, ноутбук, мультимедійна дошка, презентація,відео фрагмент.
ТИП УРОКУ: комбінований урок.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ: учні зможуть дати комплексну характеристику океану; показувати на карті об’єкти географічної номенклатури.
НОМЕНКЛАТУРА: моря: Берінґове, Охотське, Японське, Південнокитайське, Філіпінське; протокт: Берінґова; Панамський канал; острови: Гавайські, Маріанські, Японські, Філіпінські, Великі
Зондські; глибоководні жолоби: Маріанський, Філіпінський; течії: Північна та Південна Пасатна, Куросіо№ течія Західних Вітрів, Каліфорнійська, Перуанська.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1. Організація уваги і роботи учнів.
Інструктаж з приводу організації робочого місця учня.
2. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Розповідь вчителя:
Упродовж тривалого часу межі океанів та їхня кількість визначалися по-різному. Ще й до сьогодні у деякій науковій літературі зберігається поділ Світового океану на п’ять частин (Додається Південний океан). Відповідно до поділу Світового океану, прийнятому у нашій та деяких інших країнах, виділяли 4 океани: Тихий, Атлантичний, Індійський, Північний Льодовитий.
Як ви вважаєте, чому вивчення океанів є важливим завданням засвоєння географічних знань?
Познайомимося з найбільшим із цих океанів – Тихим океаном.
II. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Бесіда:
Учитель: Запрошую вас до співпраці в експедиції з вивчення Тихого океану (робота з довідником учня – план вивчення океану)
2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
3.Сприймання, усвідомлення та осмислення нового матеріалу.
Завдання 1. Опрацюйте текст підручника (ст. 244 – 249) та дайте характеристику Тихого океану.
План характеристика океану:
Площа океану – 179 млн. км2.
Максимальна глибина – 11022 м.
Середня глибина – 3960 м.
Об’єм води – 710 млн. км2.
Практичне заняття:
Висновок: Тихий океан – найбільший в світі і є найбільшим накопичувачем тепла.
Назву океану дав Фернан Магелан. Вивчали: Васко Нунсьєс де Бальбоа, Дж. Кук, Макаров С. О.
Тихий океан знаходиться в межах Тихоокеанської літосферної плити. Виділяють шельф, або материкову мілину (глибина до 200 м), материковий схил (глибина від 200 до 3000 м), ложе океану: океанічні западини, серединно-океанічні хребти, глибоководні жолоби.
Висновок: Отже, Тихий океан ще й найглибший у ньому знаходяться Маріанський жолоб, середня глибина 3960 мертів, леить у межах Тихоокеанської літосферної плити.
Практичне завдання:
Висновки: на заході океану знаходяться найдовші ланцюжки острівних дуг та найглибші жолоби світу;
Висновки:
Висновки: Через великі розміри океан має майже всі типи клімату.
Висновки: Під впливом пасатів утворюються два величезних кільця руху вод: північне і південне.
Висновки: Тихий океан має найбільшу видову розмаїтість органічного світу. На нього припадає більше половини світового вилову риби та інших морепродуктів.
III. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Усне фронтальне опитування:
IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Аналіз роботи учнів упродовж уроку
V.КОМЕНТОВАНЕ ПОЯСНЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Опрацювати § 59, завершити виконання практичної роботи.