Урок "Географічні координати"

Про матеріал
Розробка уроку на тему: "Географічні координати. " Матеріал призначений для 6 класу, де особлива увага приділяється вивченню географічної сітки,формуванню вміння визначати географічні координати
Перегляд файлу

                         ТЕМА : Географічні координати.

 

 МЕТА:

- формувати поняття  «географічні координати", «географічна широта» та «географічна довгота»;

- розвивати  практичні навички визначення географічних координат точок;

- удосконалити вміння працювати з географічними картами атласу.

-виховувати

 

ТИП УРОКУ: комбінований.

 

     ОБЛАДНАННЯ: атласи, фізична карта світу, підручник, глобус.

 

                                  ХІД УРОКУ.

І. Організація класу до уроку

 

ІІ. Перевірка засвоєних  знань і вмінь учнів.

 Давайте пригадаємо, що саме ми з вами вивчили  на попередньому  уроці.

  1. Репродуктивна бесіда.
  • Що таке меридіани?
  • Що таке паралелі?
  • Що таке градусна сітка??
  • Чи   всі точки, розташовані на певній паралелі знаходяться на однаковій відстані від екватора?
  • Чи  всі точки, розташовані на певному меридіані знаходяться на однаковій відстані від екватора?
  • Чи можна через будь-яку точку провести паралель і меридіан?
  • Чи можга за допомогою градусної сітки  визначити точне місце розташування будь-якого об’єкта на земній поверхні?

 

ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності.

   Минулого уроку ви дізналися про меридіани та паралелі, що утворюють градусну сітку за допомогою якої ми можемо визначити точне     розташування об’єкта на поверхні землі.  Як же за допомогою градусної сітки можна знайти потрібний об’єкт на карті чи глобусі? На це запитання ми спробували відповісти на сьогоднішньому уроці. Ми познайомимося з такими поняттями , як « географічна широта» , «географічна довгота» та «географічні координати». Навчимося знаходити географічні координати об’єктів і навпаки,  об’єкти за географічними координатами. Знання здобуті сьогодні на уроці необхідні будуть вам при подальшому вивчені географії.  Отже тема уроку

                      «Географічні координати.»

                                     План уроку.

  1. Поняття  «географічні координати».
  2. Поняття «географічна широта».
  3. Поняття «географічна довгота»
  4. Практична робота. Визначення географічних координат об’єктів, знаходження об’єктів за даними координатами.

 

ІV. Формування і засвоєння нових знань,умінь і навичок.

  1. Розповідь вчителя.

Думаю кожному з вас відоме слово «адреса». Країна, область,район,міто(село), вулиця,ПІП одержувача - ці пункти нам потрібно вказати,щоб лист потрапив до адресата. У кожного географічного об’єкта також є географічна адреса. І це географічні координати

 Географічні координати – це географічна широта і географічна довгота .

   Географічна широта – це відстань у градусах від екватора до точки, координати якої потрібно визначати. Вона буває північна (пн.ш.),  якщо об’єкт розташований на північ від екватора, і південною (пд..ш.) , коли об’єкт розташований на південь від екватора.

Екватор – це початок відліку географічної широти, тому його широта  становить 0, кінцеві точки , до яких можна визначити широту, - це Північний та Південний полюси. Їхня географічна широта 90 відповідно північної і південної широти. Отже географічна широта на Землі  змінюється в інтервалі від 0  до 90. Усі точки розміщенні на одній паралелі , мають однакову географічну широту.

  1. Робота з картою атласу.

За допомогою  карти знайдіть географічну широту м. Київ, .м.  Канберра,

м. Вашингтон

 

  1. Розповідь вчителя.

Географічна довгота –це відстань у градусах від початкового меридіана до точки, координати якої треба визначити. Вона може бути східною ( сх..д.), якщо об’єкт розташований на схід  від початкового меридіана, і західною ( зх.д.) якщо об’єкт розташований на захід від початкового меридіана. Початковий меридіан ( Гринвіч) – це початок відліку географічної довготи. Він має довготу 0 . Оскільки вся земна куля має 360 ,то в кожній з півкуль – Східній чи Західній – довгота може бути в інтервалі від 0 до 180 . Усі точки розміщенні на одному меридіані мають однакову географічну довготу.

  1. Робота з картою.

 За допомогою карти знайдіть географічну довготу м. Київ, . м.Канберра

м. Вашингтон

     5 Виконання репродуктивно-пізнавального завдання.

Знайти  географічні об’єкти за заданими координатами:

34° пд.ш,18°сх.д

1° пд.ш.,78°зх.д

37°пн.ш.,15° сх.д.

41° пн.ш,74° зх.д

        

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Закінчи речення

Всі географічні об’єкти, які розташовані і північній півкулі мають __________ широту. Широта буває _______ і_________.

Градусна міра змінюється від 0 до _____ градусів.

Довгота буває східна і______.

 

 

 

Прийом «Картографічний практикум»

За допомогою карти атласу визначити георафічні координати:

г. Джомолунгма

г. Говерла

г.Аконкагуа

влк.Фудзіяма

вік.Орісаба

 

VІ. Підсумок уроку.

 

  1. Оцінювання учнів.

 

VІІ. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати параграф 19.

 

docx
Додано
9 листопада 2020
Переглядів
1578
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку