Урок "Народи і держави"

Про матеріал
Ми вже вивчили багато географічних об'єктів: гори і рівнини, річки й озера, острови і півострови. Але сьогодні ми поглянемо на них з іншої точки зору, а саме — у яких країнах світу вони розташовані, тому що головна мета уроку — знайомство з політичною картою світу.
Перегляд файлу

Урок №______________                                          Дата_____________

 

Тема: Народи і держави

Мета: сформувати поняття «країна», «столиця»; дати знання про найбільші країни: дати уявлення про різноманіття країн світу та визначити місце України у світовій спільноті, на­роди та мови світу, про сусідні держави України: почати формування навичок аналізу політичної карти світу, про­довжити формування навичок роботи з тематичними кар­тами атласу та текстом підручника; виховувати повагу до інших народів світу.

Обладнання: політична карта світу, атласи, дидактичні картки, урок засвоєння нових знань.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

 

ХІД УРОКУ

І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ

Ми вже вивчили багато географічних об'єктів: гори і рівнини, річки й озера, острови і півострови. Але сьогодні ми поглянемо на них з іншої точки зору, а саме — у яких країнах світу вони розташовані, тому що головна мета уроку — знайомство з політичною картою світу.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

На минулому уроці ми вивчали людські раси. Зараз вам пропо­нується конкурс «Ромашка», під час якого протягом 5 хвилин треба зібрати квітку. У середині квітки — назва раси, а на пелюстках — її зовнішні ознаки та назва народів, які належать до цієї людської раси. Усього пелюстків — 14, а потрібно лише 7. Отже половина пелюсток — зайва.

Наприклад

 

ІV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Конкурс «Най-най...»

Користуючись політичною картою світу, визначте, у яких країнах розташовані задані об'єкти. Відповіді запишіть на аркуші паперу. За­вдання виконується протягом 1—3 хв.

Найвищі гори світу (Гімалаї, Непал.)

Найдовша річка світу (Ніл — Уганда, Судан, Єгипет.)

Найповноводніша річка світу (Амазонка — Перу, Бразилія.)

Найбільше озеро світу (Каспійське — Казахстан, Росія, Туркменістан, Іран, Азербайджан.)

Найбільший острів світу (Гренландія — належить Данії.)

Найбільший півострів у світі (Аравійський — Саудівська Аравія, Ємен, Оман, ОАЕ, Катар.)

— Розгляньте політичну карту світу. Чому вона нагадує різноко­льорове простирадло? Яка вона за масштабом, змістом, охопленням території? Що на ній показано? Як позначені столиці країн? Спробуйте дати визначення столиці (місто, де працює уряд і парламент країни).

2.   Конкурс «Я знаю».

1. Визначте найбільшу країну материка та її столицю. Відповідь запишіть на окремому аркуші паперу. Кожний материк учні оп­рацьовують протягом трьох хвилин. Європа. (Україна — Київ) Євразія. (Росія — Москва) Африка. (Судан — Хартум) Південна Америка. (Бразилія — Бразиліа) Північна Америка. (Канада — Оттава)

2. Запишіть назви п'ятьох найбільших країн світу у порядку змен­шення їхньої площі. Завдання виконується протягом двох хви­лин. (Росія, Канада, Китай, США, Бразилія)

Слово вчителя.

Ви вже знаєте, що населення розміщене на суходолі дуже нерівно­мірно, густота населення в кожній країні неоднакова. Пригадайте, як визначається середня густота населення країни? Що для цього по­трібно знати? Яка карта атласу допоможе швидко визначити середню густоту населення певної карти без спеціальних розрахунків? Про що ще можна дізнатися за допомогою цієї карти? Так, про народи світу, які мешкають на певній території.

У світі налічується близько 3 тис. народів. Головна ознака наро­ду — його мова, яких у світі понад 2,5 тисячі. Майже 60 % населення Землі розмовляють кількома мовами. Знайдіть у тексті параграфа інформацію про найпоширеніші мови світу (китайська, англійська, хінді, японська, російська, французька, німецька, арабська та ін.).

Усі мови об'єднані в мовні сім'ї. Які? Яка найчисленніша? До якої мовної сім'ї належать українці? До першої п'ятірки найбільших на­родів світу належать китайці, хіндустанці, американці, індонезійці, бразильці.

Ви вже знаєте, що найбільша за площею європейська країна — Ук­раїна. Якщо вона має значні розміри, то, напевно, у неї багато сусідів. Відкрийте адміністративну карту України в атласі.

Назвіть держави, з якими сусідить Україна.

Із якими вона межує на суходолі? (Молдова, Румунія, Угорщи-а, Словаччина, Польща, Білорусь, Росія)

Із якою країною Україна має найдовші кордони?

Знайдіть на карті свій населений пункт і визначте його географічні координати.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Конкурс «Ерудит».

За певною групою слів і назв визначте державу світу.

  1. Головний убір, канал, перешийок. (Панама)
  2. Острів, нульовий меридіан, королева. (Велика Британія)
  3. Самурай, вулканічні острови, Токіо. (Японія)
  4. Чобіток, Папа Римський, Пізанська вежа (Італія)
  5. Олімпійські ігри, Піфагор, сіртаки. (Греція)
  6. Амазонка, кава, Пеле. (Бразилія)
  7. Порох, рис, Пекін. (Китай)
  8. Ейфелева вежа, висока мода, парфуми. (Франція)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати текст підручника, підготувати повідомлення про одну з держав світу

doc
Додано
11 листопада 2020
Переглядів
354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку