Урок "Географічні координати"

Про матеріал
Конспект уроку для 6 класу, географія. Тема: "Географічні координати" - закріпити знання учнів про градусну сітку; - формувати поняття «географічна широта» та «географічна довгота»; - - розвиток первинних практичних навичок визначення географічних координат точок; - удосконалити вміння працювати з географічними картами атласу.
Перегляд файлу

 ТЕМА : Географічні координати.

 

 МЕТА:

- закріпити знання учнів про градусну сітку;

- формувати поняття «географічна широта» та «географічна довгота»; -

- розвиток первинних практичних навичок визначення географічних координат точок;

- удосконалити вміння працювати з географічними картами атласу.

 

ТИП УРОКУ: комбінований.

 

     ОБЛАДНАННЯ: атласи, фізична карта світу, підручник, глобус, плакат «Дерево географічних  знань»

 

ХІД УРОКУ.

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

Яку тему ми вивчали на минулому уроці ? ( Градусна сітка на глобусі та географічній карті.) Давайте пригадаємо, що саме ми з вами вивчили за названою темою.

  1. Прийом «Інтелектуальна розминка»
  2. Прийом «Дешифрувальники».  Розгадати анаграми

НАДЕМИРІИ    ЛАПЕРІЛА     (меридіани) (паралелі)

 

ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності.

   Минулого уроку ви дізналися про меридіани та паралелі, що утворюють градусну сітку. Головна таємниця градусної сітки є її здатність точно вказувати  на розташування об’єкта на поверхні землі. Сьогодні на уроці ми з вами розгадаємо цей секрет. Як же за допомогою градусної сітки можна знайти потрібний об’єкт на карті чи глобусі? Ми познайомимося з такими поняттями , як « географічна широта» , «географічна довгота» та «географічні координати». Навчимося знаходити географічні координати об’єктів і навпаки,  об’єкти за географічними координатами.

Відкриємо зошити . Запишемо число і тему уроку.

 ТЕМА: Географічні координати.

                                     План уроку.

  1. Поняття  «географічні координати».
  2. Поняття «географічна широта».
  3. Поняття «географічна довгота»
  4. Практична робота. Визначення географічних координат об’єктів, знаходження об’єктів за даними координатами.

 

 

 

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь вчителя.

Кожен з нас має свою адресу. Країну, область, місто чи село, вулицю, № будинку чи квартири. Будь-яка  точка земної поверхні  також має свою географічну  адресу – це географічні координати. І дуже важливо навчитися їх визначати. Що ми зараз вами і будемо робити. Знайомитися з географічними координатами і вчитися їх визначати.  Географічні координати – це географічна широта і географічна довгота .

   Географічна широта – це відстань у градусах від екватора до точки, координати якої потрібно визначати. Вона буває північна (пн.ш.),  якщо об’єкт розташований на північ від екватора, і південною (пд..ш.) , коли об’єкт розташований на південь від екватора.

Екватор – це початок відліку географічної широти, тому його широта  становить 0, кінцеві точки , до яких можна визначити широту, - це Північний та Південний полюси. Їхня географічна широта 90 відповідно північної і південної широти. Отже географічна широта на Землі  змінюється в інтервалі від 0  до 90. Усі точки розміщенні на одній паралелі , мають однакову географічну широту.

  1. Визначення географічної широти

      Знаходження широти географічних об’єктів:  мал. 63 підручника.

 

  1. Розповідь вчителя.

Географічна довгота–це відстань у градусах від початкового меридіана до точки, координати якої треба визначити. Вона може бути східною ( сх..д.), якщо об’єкт розташований на схід  від початкового меридіана, і західною ( зх.д.) якщо об’єкт розташований на захід від початкового меридіана. Початковий меридіан ( Гринвіч) – це початок відліку географічної довготи. Він має довготу 0 . Оскільки вся земна куля має 360 ,то в кожній з півкуль – Східній чи Західній – довгота може бути в інтервалі від 0 до 180 . Усі точки розміщенні на одному меридіані мають однакову географічну довготу.

  1. Визначення географічної довготи.

Знаходження довготи географічних об’єктів: мал. 63 підручника.

 

     5.Прийом «Творча лабораторія» Робота в групах (4 групи)глобус

         Як на вашу думку зможемо ми знайти географічний об’єкт, якщо у нас буде одна координата географічна довгота чи географічна широта? Чому ви так вважаєте?

Група №1 найвищий водоспад світу – 6пн.ш., 61 зх.д. Анхель

Група №2 великий острів де водяться найменші напівмавпи (довжина їх тіла 12 см) 19 пд.ш., 47 сх.д. о. Мадагаскар

Група №3 об'єкт який у 1856 відкрив англійський мандрівник – Девід Лівінгстон 18 пд.ш., 26 сх.д. вдсп. Вікторія

Група №4 У 1821 р. експедиція відкрила острів. Його координати. 69 пд.ш., 91 зх.д. Як він називається? Острів Петра І Тихий океан

 

6. Фізкульт хвилинка.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Прийом  Географічна перекличка  (Робота  в парах)

  1.       32°пд.ш.,70°зх.д. г. Аконкагуа
  2.        31опн.ш.,33о сх.д.  м. Каїр
  3.       43°пн.ш.,79°зх.д.  Ніагарський вдсп.
  4.        5°пд.ш. 105°сх.д. влк. Кракатау

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія Дерево  географічних знань

Усе має свій початок і свій кінець. Завершується і наша подорож по світу. На уроці ви збагатили свої знання і сподіваюсь віни вам пригодяться Ви сьогодні молодці  активно і плідно попрацювали тому і маємо гарний результат.

1. Відгадай загадку.

За нами віднайдеш Отаву, Київ , Делі,

Париж, Канберру, Рим й оазис у пустелі.

Ви, певно, здогадались, як нас звати?

Географічні ми … ( координати)

 

Буваю я південна і північна, це наукова істина одвічна.

Ще від екватора вам завжди треба йти,

Щоби мене на карті віднайти.  ( широта)

 

Коли мене знайти ти забажаєш,

То лиш на схід чи захід вирушаєш.

На карті є один важливий пан:

Це – Гринвіч, нульовий меридіан.

Від нього треба завжди крокувати,

Щоби мене знайти й не заблукати.

 

  1. Оцінювання учнів.

 

VІІ. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати параграф   .
  2. ст.. 66 завдання.

3.Складіть слово з перших літер географічних об’єктів, координати яких

56 пн.ш. ,38 сх.д.   Москва

62 пн.ш., 130 сх.д. Якутськ

35 пн.ш., 52 сх.д.   Тегеран

6 пн. Ш., 62 сх.д.   Анхель (водоспад)

( координати записані на доці)

1

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
28 листопада 2021
Переглядів
3021
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку