Конспект уроку георгафія у 6 класі з теми "Географічні координати". Мета уроку :
- закріпити знання учнів про градусну сітку;
- формувати поняття «географічна широта» та «географічна довгота»;
- розвиток первинних практичних навичок визначення географічних координат точок;
- удосконалити вміння працювати з географічними картами атласу.
УРОК № 18
ТЕМА : Географічні координати.
МЕТА:
- закріпити знання учнів про градусну сітку;
- формувати поняття «географічна широта» та «географічна довгота»; -
- розвиток первинних практичних навичок визначення географічних координат точок;
- удосконалити вміння працювати з географічними картами атласу.
ТИП УРОКУ: комбінований.
ОБЛАДНАННЯ: атласи, фізична карта світу, підручник, глобус, плакат «Дерево географічних координат»
ХІД УРОКУ.
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
Яку тему ми вивчали на минулому уроці ? ( Градусна сітка на глобусі та географічній карті.) Давайте пригадаємо, що саме ми з вами вивчили за названою темою.
ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності.
Минулого уроку ви дізналися про меридіани та паралелі, що утворюють градусну сітку. Головна таємниця градусної сітки є її здатність точно вказувати на розташування об’єкта на поверхні землі. Сьогодні на уроці ми з вами розгадаємо цей секрет. Як же за допомогою градусної сітки можна знайти потрібний об’єкт на карті чи глобусі? Ми познайомимося з такими поняттями , як « географічна широта» , «географічна довгота» та «географічні координати». Навчимося знаходити географічні координати об’єктів і навпаки, об’єкти за географічними координатами.
Відкриємо зошити . Запишемо число і тему уроку.
ТЕМА: Географічні координати.
План уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Кожен з нас має свою адресу. Країну, область, місто чи село, вулицю, № будинку чи квартири. Будь-яка точка земної поверхні також має свою географічну адресу – це географічні координати. І дуже важливо навчитися їх визначати. Що ми зараз вами і будемо робити. Знайомитися з географічними координатами і вчитися їх визначати. Географічні координати – це географічна широта і географічна довгота .
Географічна широта – це відстань у градусах від екватора до точки, координати якої потрібно визначати. Вона буває північна (пн.ш.), якщо об’єкт розташований на північ від екватора, і південною (пд..ш.) , коли об’єкт розташований на південь від екватора.
Екватор – це початок відліку географічної широти, тому його широта становить 0, кінцеві точки , до яких можна визначити широту, - це Північний та Південний полюси. Їхня географічна широта 90 відповідно північної і південної широти. Отже географічна широта на Землі змінюється в інтервалі від 0 до 90. Усі точки розміщенні на одній паралелі , мають однакову географічну широту.
Знаходження широти географічних об’єктів: м. Київ, . Москва,
м. Лондон .
Географічна довгота –це відстань у градусах від початкового меридіана до точки, координати якої треба визначити. Вона може бути східною ( сх..д.), якщо об’єкт розташований на схід від початкового меридіана, і західною ( зх.д.) якщо об’єкт розташований на захід від початкового меридіана. Початковий меридіан ( Гринвіч) – це початок відліку географічної довготи. Він має довготу 0 . Оскільки вся земна куля має 360 ,то в кожній з півкуль – Східній чи Західній – довгота може бути в інтервалі від 0 до 180 . Усі точки розміщенні на одному меридіані мають однакову географічну довготу.
Знаходження довготи географічних об’єктів: м. Київ, . Москва,
м. Лондон
5.Прийом «Творча лабораторія»
Як на вашу думку зможемо ми знайти географічний об’єкт, якщо у нас буде одна координата географічна довгота чи географічна широта? Чому ви так вважаєте?
6.Розповідь вчителя.
Поняття «географічну широту» та « географічну довготу» ввів у ІІ ст.. до н.е. давньогрецький учений-астроном Гіппарх. Він уперше розділив коло на 360 частин і дав визначення екватора, як найбільшого кола, що поділяє земну кулю навпіл. (записати)
7. Фізкульт хвилинка.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Прийом «Картографічний практикум»
- Сьогодні ми з вами будемо рятівниками. Мною отримано телеграми:
« Страшна епідемія, пришліть літак за координатами : 56 пн.ш.25 сх.д.
Туристична група « Бригантина»
« Допоможіть знайти адресу бабусі, вона проживає у місті: Париж. Дякую ,Оленка»
VІ. Підсумок уроку.
1. Відгадай загадку.
За нами віднайдеш Отаву, Київ , Делі,
Париж, Канберру, Рим й оазис у пустелі.
Ви, певно, здогадались, як нас звати?
Географічні ми … ( координати)
Буваю я південна і північна, це наукова істина одвічна.
Ще від екватора вам завжди треба йти,
Щоби мене на карті віднайти. ( широта)
Коли мене знайти ти забажаєш,
То лиш на схід чи захід вирушаєш.
На карті є один важливий пан:
Це – Гринвіч, нульовий меридіан.
Від нього треба завжди крокувати,
Щоби мене знайти й не заблукати.
VІІ. Домашнє завдання.
3.Складіть слово з перших літер географічних об’єктів, координати яких
56 пн.ш. ,38 сх.д. Москва
62 пн.ш., 130 сх.д. Якутськ
35 пн.ш., 52 сх.д. Тегеран
6 пн. Ш., 62 сх.д. Анхель (водоспад)
( координати записані на доці)