15 квітня о 15:00Вебінар: Особливості дистанційного навчання дітей з особливими освітніми потребами

Виступ «Перевернутий клас» – найвідоміша модель змішаного навчання

Про матеріал

Матеріал містить опис та рекомендації застосування на уроках однієї з інноваційних педагогічних технологій, яка може успішно використовуватися при вивченні нового матеріалу учнями - технології «перевернутого класу», що є найвідомішою моделлю змішаного навчання.

Перегляд файлу

«Перевернутий клас» – найвідоміша модель змішаного навчання

Друпп О.В.,

вчитель географії Бахмутського НВК №11

Слайд 2

Ми позбавляємо дітей майбутнього, якщо продовжуємо вчити сьогодні так, як вчили цьому вчора.

           Джон Дьюї

(американський філософ, психолог та реформатор освіти)

Одним із пріоритетних напрямів державної політики щодо розвитку освіти є запровадження інновацій та інформаційних технологій у навчанні й вихованні учнів.

Слайд 3

Однією з таких інноваційних педагогічних технологій, яка може успішно використовуватися при вивченні нового матеріалу учнями є технологія «перевернутого класу» і це  найвідоміша модель змішаного навчання.

Змішане навчання – форма, при якій навчання проводиться як в традиційній очній формі, так і з використанням технологій дистанційного навчання.

Перевернутий клас – принцип, за яким основне засвоєння нового матеріалу школярами відбувається вдома, а час класної роботи виділяється на виконання завдань, вправ, проведення лабораторних і практичних досліджень, індивідуальних консультацій учителя.

Слайд 4

Уперше цей принцип був запропонований Джонатаном Бергманом та Аароном Самсом учням Вудландської школи в штаті Колорадо (США) у 2007 році. Учителі природничих наук почали створювати короткі відеоуроки з матеріалами для лекцій, які учні самостійно переглядали вдома. Такий матеріал був розрахований на лабораторні роботи, а також доповнювався відповідями на питання учнів.

Слайд 5

Як показало експериментальне впровадження технології «перевернутого класу мотивація учнів до оволодіння новим матеріалом підвищується, адже засвоєння значної частини навчальної інформації відбувається вдома, а на заняттях у класі при співпраці з вчителем учні обмінюються своїми знаннями, створюючи при цьому «дискусійне поле». У такому випадку ефективність навчальних занять підвищується при одночасному зростанні ролі учня як суб’єкта навчально-виховного процесу.

Нова роль вчителя у процесі використання пропонованої технології полягає в організації процесу колективного розв’язання навчальних проблем у класі.

Слайд 6

Особливості «перевернутого» навчання:

 змінюється роль учителя, який перетворюється на наставника.

 використовуються електронні освітні ресурси. Кожен, хто має доступ до мережі Інтернет, може отримати якісний електронний освітній контент у зручний для нього час;

 підвищуються вимоги до навчальної діяльності учнів. Здійснюється зміщення акценту на процес пізнавальної діяльності учнів, у ході якої вони відкривають для себе нові знання;

 розв’язуються різнопланові проблеми навчання в обговореннях і дискусіях.

Технологія «перевернуте» навчання дає можливість учителеві вивільнити час для спілкування з учнями на уроці. Учитель може приділити більше уваги тим учням, яким важко дається навчальний предмет, або у яких виникають проблеми з виконанням домашніх робіт.

Обдаровані учні матимуть більше свободи для того, щоб навчатися у власному темпі. Використання технології «перевернутого» навчання сприяє реалізації

індивідуального підходу в навчанні.

Але є свої переваги та свої недоліки цієї технології.

Слайд 7

Переваги «перевернутого класу»

Для вчителя:

         виступає в ролі  наставника учнів, координатора пізнавальної діяльності;

         забезпечує активізацію навчальної діяльності в позаурочний час;

         здійснює індивідуальний підхід за рахунок вивільнення часу на уроці;

         підвищує свій рівень ІКТ-компетентностей;

        вирішує  проблему  «дефіциту  часу» на уроці.

Для учня:

         можливість навчання в позаурочний час та у власному темпі;

         доступність якісних електронних освітніх ресурсів;

         розвитку ІКТ –компетентностей, навичок самоосвіти;

         використання гаджетів як інструменту навчання;

        учні вчаться працювати в команді.

Проблеми «перевернутого класу»:

         для  забезпечення  ефективності  «перевернутого»  навчання   необхідна  підготовча  робота  серед  учнів.

         вимагає більше часу для планування і підготовки вчителя;

         передбачає постійний доступ учнів до комп’ютерів і мережі Інтернет;

          важко звикнути до нової технології навчання.

Слайд 8

Перехід на технологію «перевернутого навчання» відбувається від 2 до 5 років. Труднощі полягають в тому, що вчителю необхідно створити, або підібрати в мережі Інтернет достатню кількість необхідного навчального відеоматеріалу, презентацій, тестів та створити середовище для спілкування з учнями.

Аналіз передового педагогічного досвіду зарубіжних і вітчизняних педагогів показав, що за допомогою технологій «перевернутого» навчання відбувається активізація навчальної діяльності учнів, а інтерактивне навчальне середовище є незамінною компонентою цього процесу.

Слайд 9, 10, 11, 12

Для ознайомлення вчителів з цією технологією існує достатня кількість освітніх ресурсів. Освітяни, що впроваджують перевернуте навчання, залюбки діляться своїм досвідом, розміщуючи матеріали у своїх блогах та на сайтах.

Отже, актуальна проблема підвищення ефективності навчально-виховного процесу засобами технології «перевернутого класу» дає підстави рекомендувати її впроваджувати під час вивчення нового матеріалу.

docx
Додано
25 серпня 2018
Переглядів
2047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку