Матеріал містить опис та рекомендації застосування на уроках однієї з інноваційних педагогічних технологій, яка може успішно використовуватися при вивченні нового матеріалу учнями - технології «перевернутого класу», що є найвідомішою моделлю змішаного навчання.
«Перевернутий клас» – найвідоміша модель змішаного навчання
Друпп О.В.,
вчитель географії Бахмутського НВК №11
Слайд 2
Ми позбавляємо дітей майбутнього, якщо продовжуємо вчити сьогодні так, як вчили цьому вчора.
Джон Дьюї
(американський філософ, психолог та реформатор освіти)
Одним із пріоритетних напрямів державної політики щодо розвитку освіти є запровадження інновацій та інформаційних технологій у навчанні й вихованні учнів.
Слайд 3
Однією з таких інноваційних педагогічних технологій, яка може успішно використовуватися при вивченні нового матеріалу учнями є технологія «перевернутого класу» і це найвідоміша модель змішаного навчання.
Змішане навчання – форма, при якій навчання проводиться як в традиційній очній формі, так і з використанням технологій дистанційного навчання.
Перевернутий клас – принцип, за яким основне засвоєння нового матеріалу школярами відбувається вдома, а час класної роботи виділяється на виконання завдань, вправ, проведення лабораторних і практичних досліджень, індивідуальних консультацій учителя.
Слайд 4
Уперше цей принцип був запропонований Джонатаном Бергманом та Аароном Самсом учням Вудландської школи в штаті Колорадо (США) у 2007 році. Учителі природничих наук почали створювати короткі відеоуроки з матеріалами для лекцій, які учні самостійно переглядали вдома. Такий матеріал був розрахований на лабораторні роботи, а також доповнювався відповідями на питання учнів.
Слайд 5
Як показало експериментальне впровадження технології «перевернутого класу мотивація учнів до оволодіння новим матеріалом підвищується, адже засвоєння значної частини навчальної інформації відбувається вдома, а на заняттях у класі при співпраці з вчителем учні обмінюються своїми знаннями, створюючи при цьому «дискусійне поле». У такому випадку ефективність навчальних занять підвищується при одночасному зростанні ролі учня як суб’єкта навчально-виховного процесу.
Нова роль вчителя у процесі використання пропонованої технології полягає в організації процесу колективного розв’язання навчальних проблем у класі.
Слайд 6
Особливості «перевернутого» навчання:
– змінюється роль учителя, який перетворюється на наставника.
– використовуються електронні освітні ресурси. Кожен, хто має доступ до мережі Інтернет, може отримати якісний електронний освітній контент у зручний для нього час;
– підвищуються вимоги до навчальної діяльності учнів. Здійснюється зміщення акценту на процес пізнавальної діяльності учнів, у ході якої вони відкривають для себе нові знання;
– розв’язуються різнопланові проблеми навчання в обговореннях і дискусіях.
Технологія «перевернуте» навчання дає можливість учителеві вивільнити час для спілкування з учнями на уроці. Учитель може приділити більше уваги тим учням, яким важко дається навчальний предмет, або у яких виникають проблеми з виконанням домашніх робіт.
Обдаровані учні матимуть більше свободи для того, щоб навчатися у власному темпі. Використання технології «перевернутого» навчання сприяє реалізації
індивідуального підходу в навчанні.
Але є свої переваги та свої недоліки цієї технології.
Слайд 7
Переваги «перевернутого класу»
Для вчителя:
– виступає в ролі наставника учнів, координатора пізнавальної діяльності;
– забезпечує активізацію навчальної діяльності в позаурочний час;
– здійснює індивідуальний підхід за рахунок вивільнення часу на уроці;
– підвищує свій рівень ІКТ-компетентностей;
– вирішує проблему «дефіциту часу» на уроці.
Для учня:
– можливість навчання в позаурочний час та у власному темпі;
– доступність якісних електронних освітніх ресурсів;
– розвитку ІКТ –компетентностей, навичок самоосвіти;
– використання гаджетів як інструменту навчання;
– учні вчаться працювати в команді.
Проблеми «перевернутого класу»:
– для забезпечення ефективності «перевернутого» навчання необхідна підготовча робота серед учнів.
– вимагає більше часу для планування і підготовки вчителя;
– передбачає постійний доступ учнів до комп’ютерів і мережі Інтернет;
– важко звикнути до нової технології навчання.
Слайд 8
Перехід на технологію «перевернутого навчання» відбувається від 2 до 5 років. Труднощі полягають в тому, що вчителю необхідно створити, або підібрати в мережі Інтернет достатню кількість необхідного навчального відеоматеріалу, презентацій, тестів та створити середовище для спілкування з учнями.
Аналіз передового педагогічного досвіду зарубіжних і вітчизняних педагогів показав, що за допомогою технологій «перевернутого» навчання відбувається активізація навчальної діяльності учнів, а інтерактивне навчальне середовище є незамінною компонентою цього процесу.
Слайд 9, 10, 11, 12
Для ознайомлення вчителів з цією технологією існує достатня кількість освітніх ресурсів. Освітяни, що впроваджують перевернуте навчання, залюбки діляться своїм досвідом, розміщуючи матеріали у своїх блогах та на сайтах.
Отже, актуальна проблема підвищення ефективності навчально-виховного процесу засобами технології «перевернутого класу» дає підстави рекомендувати її впроваджувати під час вивчення нового матеріалу.