Урок узагальнення знань та вмінь учнів у вигляді газетних рубрик з теми "Земля на карті та плані". Урок має на меті сформувати і вдосконалити знання і вміння учнів по темі,проконтролювати засвоєння основних понять;застосовувати на практиці знання і навички при розв'язуванні задач,розгадуванні кросвордів;виховувати в учнів інтерес і любов до предмета.
Тема :Географічні координати.
Мета:сформувати і вдосконалити знання і вміння учнів по темі,проконтролювати засвоєння основних понять;застосовувати на практиці знання і навички при розв’язуванні задач,розгадуванні кросвордів;виховувати в учнів інтерес і любов до предмета.
Тип уроку : урок у вигляді газетних рубрик,узагальнюючий урок.
Обладнання: карта півкуль,план місцевості,атласи,підручники,зошити,мультимедійна дошка.
Хід уроку:
Вступне слово вчителя:Дорогі діти,сьогодні у нас урок повторення і узагальнення знань і проведемо ми його у вигляді газетних рубрик .Що таке рубрика?Це кілька статей однієї тематики. Розглянувши всі рубрики ви зможете закріпити свої знання з теми ,отримати гарні оцінки.
Рублика1: Розминка
1.Як утворюється географічна сітка координат?( Сітка утворена перетином паралелей і меридіанів)
2.Що таке меридіани?(Лінії на карті ,які з’єднують полюси Землі)
3.Що таке паралелі?(Це уявні лінії ,які проведено паралельно екватору)
4.Що таке екватор?(Це найдовша паралель,що ділить земну кулю на дві півкулі Північну і Південну)
5.Що означає градус?(Це 1\360 частина кола)
Молодці,згадали основні поняття теми. Хто відповідав отримує 2 бали.
Рубрика2: «Цікаві факти про географічні карти» (розповідь вчителя і демонстрація малюнків на мультимедійній дошці).
1.На всіх географічних картах Північ розташована вгорі, Південь внизу,але це тільки довільний вибір. У 17 ст .багато хто з європейських картографів позначав вгорі Схід,підкреслюючи напрям на
релігійну святиню Єрусалим. Сучасна географічна сітка була прийнята у 18ст.
2.Найбільший на Землі глобус діаметром 10 м. і вагою30т. зберігається у місті Пізаро(Італія).
3.Поділ кола на 360° вперше було запроваджено у Вавілоні 4000р. до н.е. Вони знали,що Сонце переміщується з сх. на зх.. описуючи півколо,а ,отже ,повне коло 360°.
4.Найбільшою книжкою на Землі є географічний атлас виданий у 17 ст .Це том завдовжки 2м. і за
вишки 1м.Його вага 175т.Він зберігається у Берлінській державній бібліотеці.
Рубрика 3: «Географічні задачі» .
Вчитель за допомогою інтерактивної дошки демонструє умови задач:
Визначте відстань у градусах і кілометрах від Африки до Антарктиди по 20 сх.д.
Учень: Для того щоб знайти відстань потрібно відшукати 20 сх.д.,який перетинає Африку і Антарктиду .Потім відшукуємо крайню пд. точку Африки і крайню пн. точку Антарктиди по 20 сх.д.
і знаходимо їхні координати: пд.Африки-35 пд.ш.
пн.Антарктиди-70 пд.ш.
1)70-35=35 – відстань від Африки до Антарктиди
2)35*111=3885 км. – відстань від Африки до Антарктиди
Далі учні самі пропонують аналогічні задачі і розв’язують їх.
Рубрика 4: « Моя контурна карта.»
Вчитель: В цій рубриці ми будемо знаходити координати об’єктів і позначати їх на картах
1. По радіо сповістили, що на 70° пн. ш. і 40° сх. д. терпить аварію корабель. Знайдіть в якому це морі? (Баренцове).
2.Острови, на яких вирощують велику кількість ананасів знаходяться на 20° пн. ш. і 156°зх. д. Знайдіть їх на карті. (Гавайські)
А зараз знаходимо координати столиць:
Буенос-Айрес -35° пд. ш. 58°зх. д.
Берлін - 52° пн. ш. 13°сх. д.
Париж - 48° пн. ш. 02°сх. д.
Київ - 50° пн. ш. 30°сх. д.
Москва - 55° пн. ш. 37°сх. д.
Нью-Йорк - 40° пд. ш. 74°зх.
Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок.
Домашне завдання: підготувати кросворд з даної теми.