Урок "Географічні координати"

Про матеріал

Урок узагальнення знань та вмінь учнів у вигляді газетних рубрик з теми "Земля на карті та плані". Урок має на меті сформувати і вдосконалити знання і вміння учнів по темі,проконтролювати засвоєння основних понять;застосовувати на практиці знання і навички при розв'язуванні задач,розгадуванні кросвордів;виховувати в учнів інтерес і любов до предмета.

Перегляд файлу

Тема :Географічні координати.

Мета:сформувати і вдосконалити знання і вміння учнів по темі,проконтролювати засвоєння основних понять;застосовувати на практиці знання і навички при розв’язуванні задач,розгадуванні кросвордів;виховувати в учнів інтерес і любов до предмета.

 

Тип уроку : урок у вигляді газетних рубрик,узагальнюючий урок.

 

Обладнання: карта півкуль,план місцевості,атласи,підручники,зошити,мультимедійна  дошка.

 

                                      Хід уроку:

 

Вступне слово вчителя:Дорогі діти,сьогодні у нас урок повторення і узагальнення знань і проведемо ми його у вигляді газетних рубрик .Що таке рубрика?Це кілька статей однієї тематики. Розглянувши всі рубрики ви зможете закріпити свої знання з теми ,отримати гарні оцінки.

 Рублика1:  Розминка

1.Як утворюється географічна сітка координат?( Сітка утворена перетином паралелей і меридіанів)

2.Що таке меридіани?(Лінії на карті ,які з’єднують полюси Землі)

3.Що таке паралелі?(Це уявні лінії ,які проведено паралельно екватору)

4.Що таке екватор?(Це найдовша паралель,що ділить земну кулю на дві півкулі Північну і Південну)

5.Що означає градус?(Це 1\360 частина кола)

Молодці,згадали основні поняття теми. Хто відповідав отримує 2 бали.

 

  Рубрика2: «Цікаві факти про географічні карти» (розповідь вчителя і демонстрація малюнків на мультимедійній дошці).

1.На всіх географічних картах Північ розташована вгорі, Південь внизу,але це тільки довільний вибір. У 17 ст .багато хто з європейських картографів позначав вгорі Схід,підкреслюючи напрям на

релігійну святиню Єрусалим. Сучасна географічна сітка була прийнята у 18ст.

2.Найбільший на Землі глобус діаметром 10 м. і вагою30т. зберігається у місті Пізаро(Італія).

3.Поділ кола на 360° вперше було запроваджено у Вавілоні 4000р. до н.е. Вони знали,що Сонце переміщується  з сх. на зх.. описуючи півколо,а ,отже ,повне коло 360°.

4.Найбільшою книжкою на Землі є географічний атлас виданий у 17 ст .Це том завдовжки 2м. і за

вишки 1м.Його вага 175т.Він зберігається у Берлінській державній бібліотеці.

Рубрика 3: «Географічні задачі» .

Вчитель за допомогою інтерактивної дошки демонструє умови задач:

      Визначте відстань у градусах і кілометрах від Африки до Антарктиди по 20 сх.д.

Учень: Для того щоб знайти відстань потрібно відшукати 20 сх.д.,який перетинає Африку і Антарктиду .Потім відшукуємо крайню пд. точку Африки і крайню пн. точку Антарктиди по 20 сх.д.

і знаходимо їхні координати: пд.Африки-35 пд.ш.

                                                      пн.Антарктиди-70 пд.ш.

1)70-35=35 – відстань від Африки до Антарктиди

2)35*111=3885 км.  – відстань від Африки до Антарктиди

Далі учні самі пропонують аналогічні задачі і розв’язують їх.

Рубрика 4: « Моя контурна карта.»

Вчитель: В цій рубриці ми будемо знаходити координати  об’єктів і позначати їх  на картах

1. По радіо сповістили, що на 70° пн. ш. і 40° сх. д. терпить аварію корабель. Знайдіть в якому це морі? (Баренцове).

2.Острови, на яких вирощують велику кількість ананасів знаходяться на 20° пн. ш. і 156°зх. д. Знайдіть їх на карті. (Гавайські)

А зараз знаходимо координати столиць:

  Буенос-Айрес -35° пд. ш. 58°зх. д.

  Берлін - 52° пн. ш. 13°сх. д.

  Париж - 48° пн. ш. 02°сх. д.

  Київ - 50° пн. ш. 30°сх. д.

  Москва - 55° пн. ш. 37°сх. д.

  Нью-Йорк - 40° пд. ш. 74°зх.

 

Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок.

 

Домашне завдання: підготувати кросворд з даної теми.

 

doc
Додано
20 вересня 2018
Переглядів
449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку