Урок географія 7 клас "Клімат Південної Америки"

Про матеріал
Актуалізувати знання про клімат та кліматотвірні чинники; сприяти розумінню особливостей прояву кліматотвірних чинників на материку; вдосконалювати практичні вміння та навички досліджувати вплив кліматотвірних чинників за тематичними картами атласу; розвивати вміння встановлювати причиново-наслідкові зв’язки, порівнювати, будувати логічні міркування, робити висновки; виховувати самостійність, уважність
Перегляд файлу

Тема. Клімат Південної Америки.
Мета:
освітня – дослідити своєрідність клімату Південної Америки, з’ясувати вплив повітряних мас на формування клімату, удосконалювати практичні вміння і навички працювати з кліматичними картами та кліматодіаграмами;
розвивальна – розвивати логічне мислення, , вміння працювати з тематичними картами, розвивати вміння аналізувати, порівнювати;
виховна – виховувати повагу до думки інших учнів, самостійність у прийнятті рішень.
Тип уроку: урок – дослідження.
Обладнання: фізична карта світу, карти атласу, підручник.


Хід уроку:
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів
1. Тренінг на взаємодію. Асоціації. Всі в коло «Це все Південна Америка». Кидаючи один одному м’яч, діти називають особливості материка.
2. Помилка картографа.
Неуважний учень виконав завдання на контурній карті і відмітив: Суха Земля, Гвінейське плоскогір’я,  гора Анаконда, Піратське море.
3. «Так - ні»
1.Південна Америка цілком і повністю розташована в Західній півкулі.
2.У східній частині Південну Америку перетинає початковий меридіан.
3.Зі сходу Південну Америку омиває Тихий океан.
4.Материк названий ім’ям людини, яка його не відкривала.
5.Крайня північна точка материка є мис Горн.
6.На заході материка розташовані молоді гори.

Прийом «Розминка»
Рух повітряних мас над поверхнею Землі…
Волога, що випадає з хмар…
Дуже швидкий, руйнівної сили вітер…
Горизонтальний рух повітря…
Що таке клімат?
Що впливає, на формування клімату? (Кліматотвірні чинники.)

Робота в групі
Із запропонованого списку виберіть кліматотвірні чинники
1.Географічна широта
2.Середня температура січня і липня
3.Кут падіння сонячних променів
4.Рельєф
5.Річна кількість опадів
6.Повітряні маси
7.Океанічні течії
8.Режим опадів по сезонах
9.Постійні і змінні вітри.
Відповідь 1, 3, 4, 6, 7, 9.

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів
        Наближався дощовий сезон. З півночі повзли по небу важкі темні хмари. Свинцеві, грізні, вони немов готувалися штурмувати темно-зелену гірську фортецю.
        Жарко, задушливо. Перші блискавки пронизують морок вогненними стрілами. Внизу повітря нерухоме, вітер стих зовсім, жоден лист не колишеться. Птахи примовкли, навіть цвіркунів не чутно.
        І тут в горах народжується глухе гарчання. Воно як би розростається вшир і могутньою хвилею котить вперед - все голосніше, все ближче, все басовитіше, на мить майже затихає, потім знову рветься до гніву оглушливим ревом.
        Скільки це може тривати? Ніхто не знає. Земля і небо стерті завісою жахливого зливи.
Дощ летить майже паралельно землі, б'є її немов батогом.
        Всю ніч лютує буря. Блискавки палахкотять так часто, що не можна порахувати. І знову злива. Нарешті настає ранок. Вітер майже стих, дощ припинився. Сиро, волого, пахне гниллю і мохом.
        Зливи тут не схожі на дощі інших куточків Землі. Іноді з-за хмар визирає сонце. Тоді відразу стає дуже жарко і так ясно, що очам боляче. Душно так, що важко дихати.
Основоположні питання:
- Вам цікаво дізнатися, в чому причина таких сильних дощів?
- Чому Південну Америку називають наймокрішим материком в світі?
- Південна Америка дивує своїм кліматом - південь холодніше півночі, а на узбережжі океану найсухіші пустелі - цікаво  дізнатися чому?
Повідомлення теми та мети уроку
IV.Вивчення нового матеріалу
Учні діляться на групи і протягом 10 хвилин виконують завдання у групах, після чого доповідають про результати своєї роботи
І – група – роль пасатів у формуванні клімату Південної Америки.
ІІ – група – Чому і як течії впливають на клімат Південної Америки?
ІІІ група – Гори Анди та їх вплив на формування клімату материка.
ІV група – Чому рівнини мають великий вплив на формування клімату материка?
V.  Закріплення вивченого матеріалу.
Запитання.
1. Чому Південна Америка є найвологішим материком Землі?
2. Чому пасати приносять у Південну Америку значно більше опадів, ніж в Африку та Австралію?
3. У яких кліматичних поясах лежить Південна Америка?
4. Який материк — Південна Америка чи Африка — відрізняється більшою різноманітністю клімату? Чому?
5. Чим відрізняється клімат Анд від клімату рівнинної частини материка?
6. Яку роль відіграють Анди в розподілі атмосферних опадів на материку?



VI. Підсумок уроку

Прийом « Роблю підсумок самостійно »  
— Південна Америка — найвологіший материк Землі. Значна частина материка отримує багато тепла, однак у Південній Америці не так спекотно і немає таких великих сухих територій, як в Африці та Австралії. На континенті добре виражена висотна кліматична поясність у горах.
— Значна частина Південної Америки розташована в тих же кліматичних поясах, що й Африка, але загалом клімат Південної Америки різноманітніший за клімат Африки. Істотний вплив на клімат континенту справляють повітряні маси з океанів, у першу чергу, пасати з Атлантичного океану. Важливим кліматороздільником слугують Анди. Теплі течії біля берегів підсилюють вологість повітря, а холодні, навпаки, зменшують. На західному узбережжі Південної Америки в тропічних широтах утворюються, як в Африці та Австралії, берегові пустелі.
— На більшій частині материка кліматичні умови сприятливі для життя і господарської діяльності людини.


VII.Домашнє завдання.
§  , Підготувати п'ять питань по темі, що починаються зі слова «Чому ...».

docx
Додано
10 березня 2021
Переглядів
1266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку