Урок геометрії 7 клас «Суміжні та вертикальні кути» мета якого
систематизувати знання учнів про суміжні і вертикальні кути, познайомити з теоремою про властивість вертикальних кутів;
сприяти формуванню вміння застосовувати отримані знання в новій ситуації, працювати в групах;
розвивати логічне мислення, просторову уяву, навички творчого мислення, увагу;
учити цінувати думки інших;
виховувати математичну культуру учнів, сприяти вихованню інтересу до вивчення математики.
Геометрія
7 клас
Тема уроку. Суміжні та вертикальні кути
Мета уроку:
Хід уроку
Наприкінці уроку – зібрати зошити.
Учитель. Шановні учні, сьогодні ми знаходимось у прес-центрі «Математичної газети» на кастингу журналістів, яких запросили на роботу в цю газету. Кожен журналіст хоче працювати в престижній газеті, але головний редактор бере на роботу тільки того, хто продемонструє гарні здібності, знання матеріалу, наполегливість, організованість. Напевне, у вашому житті траплялись ситуації, коли прочитавши якийсь матеріал у газеті, ви були захоплені, чи обурювались. І можливо, у вас виникало бажання стати журналістами. Сьогодні у вас такий шанс є. Уявіть, ви – «журналісти», а я – «головний редактор», тема за якою ви повинні були підготуватися до кастингу «Суміжні та вертикальні кути». Мені потрібно відібрати для роботи висококваліфікованих журналістів. Кінцевий результат праці будь-якого журналіста – цікавий матеріал, якому передує кропітка робота. Отже, ви на кастингу у головного редактора.
І етап кастингу ( слайд 2)
Головному редактору потрібні журналісти, які впевнено володіють теоретичними знаннями з даної теми. Учитель пропонує питання. Учні, передаючи мікрофон один одному, відповідають.
ІІ етап кастингу ( слайд 3)
Учитель. Журналісти повинні швидко збирати потрібну інформацію та узагальнювати її. Збирають її різними способами, один із них – подорож. Пропоную здійснити подорож до країни казок. Мета нашої подорожі – повторити матеріал про суміжні кути та познайомитися з вертикальними кутами. Казка «Суміжні та вертикальні кути». Учні слухають та відповідають на питання.
Казка про два Кути і Бісектрису та утворення Суміжного Кута.
Було це чи не було - не знаю. А було все так. Одного разу на одній площині зустрілися два кути. Старший, якому було 140 °, і молодший, якому було лише 40. Зустрілися і тут же посперечалися, хто з них важливіший, кращий та сміливіший. Молодший стверджував, що сильніший, тому що він молодший, а сил, за його твердженням у нього більше. Старший вважав себе самим-самим, бо він старший і багато побачив за свої 140°. Суперечка вже не могла продовжуватися, і вони вирішили провести турнір. Про турнір знала Бісектриса, вона і задумала перемогти двох своїх ворогів, і тим самим стати на чолі Геометрії. Розпочався турнір в призначений час. На ньому були присутні два Кути. У самий розпал бою раптом з'явилася Бісектриса, застав бійців в розгубленості. У бій з Бісектрисою вступив старший Кут, потім молодший але до успіху це не призвело. Перемога, здавалося, була на боці Бісектриси. Вона тріумфувала і вже уявляла себе в ролі правителя. Раптом до Кутів прийшла ідея. Вони вирішили об'єднати сили і прогнати злодійку з країни. Тріумфуюча Бісектриса не помітила, що замість двох Кутів, двох затятих супротивників, з'явився Суміжний Кут, який у момент переміг її. Бісектриса заблагала пробачення. З тих самих пір Бісектриса знаходиться на службі у короля, а два Кути, два затятих противники, стали одним цілим - Суміжні Кути і знаходяться на службі у короля, захищаючи Геометрію від ворогів.
Щоб стати більш сильними, старший кут продовжив одну із сторін за свою вершину, утворились чотири кути. Вертикальні кути — такі два кути, у яких сторони одного є продовженням сторін другого. Вертикальні кути утворюються при перетині двох прямих ліній. Вертикальні кути – брати-близнюки (рівні).
ІІІ етап кастингу (слайд 4)
Після того,як матеріал зібрано журналістом, настає період роботи за письмовим столом. Журналіст розробляє план статті і приступає до його реалізації. Отже, починаємо розв’язувати вправи із записом в зошиті. Головний редактор прийме до друку статтю того журналіста, який користується перевіреними, правдивими даними і фактами. Тому до дошки піде той учень, хто перший скаже, моє твердження хибне чи правильне.
ІУ етап кастингу
Кожен журналіст повинен вміти працювати з листами, які надходять до редакції. Йому доводиться спілкуватися з людьми, уміло встановлювати контакт зі співрозмовниками, працювати в команді. Вам доручається терміново, працюючи в парах, відповісти на листи. (слайд 8), (слайд 9), (слайд 10)
8.Підсумок уроку.
Учитель. Шановні журналісти! Час нашого кастингу вичерпано. Зробимо висновки щодо нашої роботи:
Остаточну відповідь чи прийняті ви роботу, ви отримаєте, якщо виконаєте завдання «Математичного диктанту» ( слайд 11)