Урок геометрії 7 клас "Суміжні та вертикальні кути"

Про матеріал

Урок геометрії 7 клас «Суміжні та вертикальні кути» мета якого

систематизувати знання учнів про суміжні і вертикальні кути, познайомити з теоремою про властивість вертикальних кутів;

сприяти формуванню вміння застосовувати отримані знання в новій ситуації, працювати в групах;

розвивати логічне мислення, просторову уяву, навички творчого мислення, увагу;

учити цінувати думки інших;

виховувати математичну культуру учнів, сприяти вихованню інтересу до вивчення математики.

Перегляд файлу

Геометрія

7 клас

 

Тема уроку. Суміжні та вертикальні кути

Мета уроку:

  • систематизувати знання учнів про суміжні і вертикальні кути,, познайомити з теоремою про властивість вертикальних кутів;
  • сприяти формуванню вміння застосовувати отримані знання в новій ситуації, працювати в групах;
  • розвивати логічне мислення, просторову уяву, навички творчого мислення, увагу;
  • учити цінувати думки інших;
  • виховувати математичну культуру учнів, сприяти вихованню інтересу до вивчення математики.

 

Хід уроку

  1. Орг. момент уроку. Привітання, перевірка відсутніх та готовності учнів до уроку.
  2. Перевірка д/з.

 Наприкінці уроку – зібрати зошити.

  1. Повідомлення мети та завдань уроку.
  2. Вступна бесіда. (слайд 1)

Учитель. Шановні учні, сьогодні ми знаходимось у прес-центрі «Математичної газети» на кастингу журналістів, яких запросили на роботу в цю газету. Кожен журналіст хоче працювати в престижній газеті, але головний редактор бере на роботу тільки того, хто продемонструє гарні здібності, знання матеріалу, наполегливість, організованість. Напевне, у вашому житті траплялись ситуації, коли прочитавши якийсь матеріал у газеті, ви були захоплені, чи обурювались. І можливо, у вас виникало бажання стати журналістами. Сьогодні у вас такий шанс є. Уявіть, ви – «журналісти», а я – «головний редактор», тема за якою ви повинні були підготуватися до кастингу «Суміжні та вертикальні кути». Мені потрібно відібрати для роботи висококваліфікованих журналістів. Кінцевий результат праці будь-якого журналіста – цікавий матеріал, якому передує кропітка робота. Отже, ви на кастингу у головного редактора.

  1. Актуалізація знань і мотивація навчання.

І етап кастингу  (  слайд 2)

Головному редактору потрібні журналісти, які впевнено володіють теоретичними знаннями з даної теми. Учитель пропонує питання. Учні, передаючи мікрофон один одному, відповідають.

 

  1.        Що називається кутом?
  2.        Які кути ви знаєте?
  3.        Який кут називається гострим?тупим?прямим?розгорнутим?
  4.        Сформулюйте основну властивість вимірювання кутів?
  5.        Яким приладом вимірюють кути?
  6.        Одиниці вимірювання кутів?
  7.        Що таке мінута?
  8.        Як можна позначати кути?
  9.        Які промені називаються доповняльними?
  10.   Що таке бісектриса кута?
  11.   Назвіть пари суміжних кутів?
  12.   Дано гострий кут. Чи може бути гострим суміжний з ним кут?А прямим?
  13.   Дано тупий кут. Який є суміжний з ним кут?
  14.   Яку кути називаються рівними?
  15.   Знайдіть кут між променями, які ділять прямий кут на 3 рівні частини?

 

  1. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

ІІ етап кастингу   ( слайд 3)

 

Учитель. Журналісти повинні швидко збирати потрібну інформацію та узагальнювати її. Збирають її різними способами, один із них – подорож. Пропоную здійснити подорож до країни казок. Мета нашої подорожі – повторити матеріал про суміжні кути та познайомитися з вертикальними кутами. Казка «Суміжні та вертикальні кути». Учні слухають та відповідають на питання.

 

Казка про два Кути  і Бісектрису та утворення Суміжного Кута.

   Було це чи не було - не знаю.    А було все так. Одного разу на одній площині зустрілися два кути. Старший, якому було 140 °, і молодший, якому було лише 40. Зустрілися і тут же посперечалися, хто з них важливіший, кращий та сміливіший. Молодший стверджував, що сильніший, тому що він молодший, а сил, за його твердженням у нього більше. Старший вважав себе самим-самим, бо він старший і багато побачив за свої 140°. Суперечка вже не могла продовжуватися, і вони вирішили провести турнір. Про турнір знала Бісектриса, вона і задумала перемогти двох своїх ворогів, і тим самим стати на чолі Геометрії. Розпочався турнір в призначений час. На ньому були присутні два Кути. У самий розпал бою раптом з'явилася Бісектриса, застав бійців в розгубленості. У бій з Бісектрисою вступив старший Кут, потім молодший але до успіху це не призвело. Перемога, здавалося, була на боці Бісектриси. Вона тріумфувала і вже уявляла себе в ролі правителя. Раптом до Кутів прийшла ідея. Вони вирішили об'єднати сили і прогнати злодійку з країни.   Тріумфуюча Бісектриса не помітила, що замість двох Кутів, двох затятих супротивників, з'явився Суміжний Кут, який у момент переміг її. Бісектриса заблагала пробачення. З тих самих пір Бісектриса знаходиться на службі у короля, а два Кути, два затятих противники, стали одним цілим - Суміжні Кути і знаходяться на службі у короля, захищаючи Геометрію від ворогів.

Щоб стати більш сильними, старший кут продовжив одну із сторін за свою вершину, утворились чотири кути. Вертикальні кути — такі два кути, у яких сторони одного є продовженням сторін другого. Вертикальні кути утворюються при перетині двох прямих ліній. Вертикальні кути – брати-близнюки (рівні).

 

  1. Назвіть пари суміжних кутів.
  2. Назвіть кути, які не є суміжними?
  3. Як вони називаються?
  4. Яка їх властивість?

 

  1. Формування вмінь та навичок.

ІІІ етап кастингу   (слайд 4)

Після того,як матеріал зібрано журналістом, настає період роботи за письмовим столом. Журналіст розробляє план статті і приступає до його реалізації. Отже, починаємо розв’язувати вправи із записом в зошиті. Головний редактор прийме до друку статтю того журналіста, який користується перевіреними, правдивими даними і  фактами. Тому до дошки піде той учень, хто перший скаже, моє твердження хибне чи правильне.

 

  1.        Питання до класу:
  • Розгорнутий кут двома внутрішніми променями розбито на три суміжні кути.
  • При перетині двох прямих, якщо один з кутів прямий, то і всі інші прямі. (слайд 5), (слайд 6), ( слайд 7)

 

ІУ етап кастингу

Кожен журналіст повинен вміти працювати з листами, які надходять до редакції. Йому доводиться спілкуватися з людьми, уміло встановлювати контакт зі співрозмовниками, працювати в команді. Вам доручається терміново, працюючи в парах, відповісти на листи.  (слайд 8), (слайд 9), (слайд 10)             

 

  8.Підсумок уроку.

Учитель. Шановні журналісти! Час нашого кастингу вичерпано. Зробимо висновки щодо нашої роботи:

  1. Що на році було головним?
  2. Що було цікавим?
  3. Чому навчились?
  4. Що було найважчим?
  5. Порівняйте свої знання на початку і в кінці уроку і скажи: «Чи отримав задоволення від власної праці? Чи вичерпав ти свої можливості?»

Остаточну відповідь чи прийняті ви роботу, ви отримаєте, якщо виконаєте завдання «Математичного диктанту» ( слайд 11)

 

  1.  Оцінки. Домашнє завдання.

 

doc
Додано
27 березня 2018
Переглядів
2827
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку