Урок № 41 Геометрія
8 клас
Тема Теорема Піфагора
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Наочність і обладнання: роз даткові картки, таблиця квадратів натуральних чисел, креслярське приладдя, мотузка.
Хід уроку
І.Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Бліцопитування
Усні вправи
Обчислити:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель: давайте згадаємо, за допомогою яких інструментів можна побудувати прямий кут? (транспортир, трикутник, лінійки, клітинка зошита)
Ці всі приладдя з‘явились, щоб допомогти нам креслити прямі кути і лінії. Але уявіть собі Древній Єгипет. Єгиптяни зуміли побудувати одне з чудес світу – Єгипецькі піраміди без транспортирів. Але в основі кожної піраміди лежить квадрат. Виникає питання: як змогли давні єгиптяни побудувати без транспортирів прямий кут? Вони це робили за допомогою звичайної мотузки. Давайте побудемо трішки в Древньому Єгипті і спробуєм побудувати прямий кут. (роздаю дітям мотузки і пропоную побудувати точний прямий кут).
Після цього показую на дошці за допомогою заздалегідь підготовленої мотузки побудову прямого кута.
Учитель. Як переконатися, чи справді даний кут є прямим? Для цього використовуємо теорему Піфагора.
Повідомляю тему уроку.
ІV. Пояснення нового матеріалу
Світ, що нас оточує,-
це світ геометрії.
Тож давайте його пізнавати!
V. Формування умінь і навичок
1. Усні вправи
VІ. Закріплення нового матеріалу
Робота з картками.
VІІ. Домашнє завдання
VІІІ. Підсумки уроку
На якому з рисунків допущені помилки в зображенні прямокутного трикутника?