Тема уроку. Підсумковий урок з теми «Геометричні фігури. Розв’язування прикладів та задач на 2 дії.»
Мета уроку. 1) навчальна: закріпити знання дітей про геометричні фігури та обчислення периметра многокутника. Вдосконалити обчислювальні навички та вміння розв’язувати задачі на 2 дії.
2) розвивальна: розвивати пізнавальну активність учнів, навички роботи в парі і в групі, логічне мислення, кмітливість та вміння творчо працювати.
3) виховна: виховувати в учнів почуття патріотизму та національної гордості,любові до рідної держави.
Формування ключових компетентностей:
математична компетентність: моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань;
усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;
уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати математичне мислення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
соціальної: виявляти ініціативу, докладати зусиль для досягнення спільного результату;
інформаційної: розширити знання про значення математики для кожного з нас.
Обладнання: мультимедійна презентація, картка успішності, картки з етапами уроку і літерами, шаблони геометричних фігур, картки з прикладами, емблеми до уроку, мотиваційні картки з Патроном для підсумку уроку.
Тип уроку: комбінований
І. Емоційне налаштування.
1) Тепло своїх долоньок я друзям віддаю.
Урок новий, цікавий я з радістю почну.
2) Вправа «Очікування» (слайд 2)
3) Вправа «Інтрига»
- Я, в свою чергу, хочу вам подарувати незвичайний урок, патріотичний і присвятити його нашим воїнам-захисникам, які щомиті, ризикуючи своїм життям, стоять на захисті нашої держави .
Від того, як ви будете сьогодні працювати, залежить кінцевий результат. Кожне виконане завдання – це крок до перемоги. На картках-листках написані етапи уроку, а з іншого боку – літера. Пройшовши всі етапи, отримаємо слово. Також приготуйте свої картки успішності.
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Завдання уроку – повторити геометричні фігури та периметр многокутників; вдосконалювати уміння розв’язувати приклади та задачі на 2 дії. (слайд 3)
- А ще на урок я запросила гостя, який буде нашим з вами талісманом. Хто це, ви дізнаєтесь, виконавши математичне завдання.
Гра «Розкодуй слово»
(Вивішую на дошку малюнок пса Патрона)
- Що вам відомого про цього песика? (діти розповідають)
- Так, це собака-винюхувач вибухівки, талісман Служби України з надзвичайних ситуацій. (слайд 4)
- Що ж, розпочнемо .
ІІІ. Математична розминка. (Слайд 5)
- Зменшуване, від’ємник, різниця – це компоненти дії віднімання;
- У чотирикутника три кути;
- Круг – це многокутник;
- Година має 90 хв;
- Відрізок – це пряма без початку і кінця;
- Сусіди числа 99 – це 98 і 100;
- У прямокутника протилежні сторони рівні;
- В 1м = 100см;
- Парні числа - це числа, що закінчуються 1, 3, 5, 7…
- Молодці, із завданням справилися і обернули літеру. А в карточці успіху поставили відмітку вашої роботи.( + чи - )
а) - Полічи двійками від 20 до 40;
- Полічи п’ятірками від 0 до 25;
- Полічи десятками від 100 і назад;
- Доповни число 30 до 40;
- Доповни число 91 до 100;
- Доповни число 16 до 21;
Гра «Ланцюжок» по варіантах. (слайд 6)
- Додавши відповіді трьох варіантів, дізнаєтеся, скільки вибухових пристроїв виявив пес Патрон.
(оцініть себе в картці успішності)
ІІІ. Каліграфічна хвилинка. (слайд 7)
- Розгорнули зошити, записали число, класна робота. Подивилися на слайд.
- Що зображено на слайді?( геометричні фігури)
- На які дві групи іх можна розділити?
- Як називаються фігури, у яких розміщені двоцифрові числа?(многокутники)
- Яка характерна ознака многокутників?
Гра « Я –трикутник. Я – квадрат. Я – п’ятикутник»(розповідь про геом..фігуру)
- Запишіть подані у фігурах числа у порядку спадання.
78, 60, 56, 30, 24, 12, 8, 6.
- Що ви помітили?(всі числа парні)
- Підкресліть круглі числа. Обведіть одноцифрові числа.
Вправа «Склади приклади» (використовуючи подані вище числа , складіть вирази на одну дію, на дві дії)
Н-д, 78 – 60= (30 + 24) – 12 =
56 + 6 = (56 + 300) – 6 =
24 + 12 = 78 – 24 – 6 =
- Молодці! Перегорнули етапи уроку, звернули увагу на літери, а також поставили відмітку в карточці успіху.
ІV. Руханка з Патроном.
V. Практична робота в парі.
- Для песика Патрона поставили завдання – обстежити території на виявлення вибухівки. Потрібна наша допомога – обчислити периметр цих територій.
( Роздаю дітям геометричні фігури – квадрати, прямокутники, трикутники. Один з дітей вимірює довжини сторін, інший – записує і обчислює периметр. По закінченню роботи ставимо відмітки в картці успішності)
VІ. Робота над задачами. (слайд 8)
1) Прочитали задачу на слайді. Про що задача? (про футболки)
- Які були футболки замовили для танцювального колективу? (з прапором і тризубом)
- Скільки футболок з прапором? (24)
- Що сказано про футболки з тризубом?(невідомо, але сказано, що на 6 футболок більше)
- Чи можна відразу дати відповідь на запитання задачі? Що треба взнати раніше? (запис з коментуванням)
Складання задачі за коротким записом. (Усно) (слайд 9)
- Відкрили наступну літеру і поставили відмітки в картці успішності.
VІІ. Робота в групі. Розв’язування патріотичних прикладів.
- А зараз ми будемо розв’язувати приклади і купувати байрактари для ЗСУ.
Для цього вам треба:
- То що ми побажаємо нашим захисникам? (сміливості, мужності, перемоги, відваги)
- Молодці! Відкрили наступну літеру і прочитаємо слово, що утворилося на дошці.
ПЕРЕМОГА.
VІІІ. Рефлексія. (слайд 10)
- Підрахуйте результати в картках успішності. Чи виправдалися ваші очікування від уроку?
- Пес Патрон дарує символи-подяки за роботу на уроці.
Додаток до уроку
Усний рахунок |
|
|
Математична розминка |
|
|
Каліграфічна хвилинка |
|
|
Геометричні фігури |
|
|
Руханка і робота в парі |
|
|
Робота над задачею |
|
|
Патріотичні приклади |
|
|