Урок "Гідросфера, її основні частини"

Про матеріал
Тип уроку- засвоєння нових знань. Форма проведення- урок-презентація. Обов'язкова умова проведення заняття - наявність ІКТ
Перегляд файлу

ГЕОГРАФІЯ 6 КЛАС

ТАРАНЮК МАЙЯ ІВАНІВНА

ВОРОНОВИЦЬКА СЗШ І-ІІІ ст.№1

Тема  Гідросфера, її основні частини.

 

Мета: - поглибити уявлення учнів про гідросферу та її складові частини;

  •                   ознайомити учнів з особливостями світового колообігу води;
  •                   зацікавити учнів інформацією про світ гідросфери, виховувати інтерес до предмету.

 

Обладнання: ПК, підручники „Загальна географія” (6 клас, Пестушко В.Ю., Уварова Г.Ш.), зошити, атласи, Фізична карта світу.

 

Базові поняття та терміни:

  • гідросфера;
  • великий колообіг води;
  • малий колообіг води.

 

Тип уроку:  засвоєння нових знань

 

Форма проведення: урок-презентація

 

„Вода, у тебе немає ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуються, не знаючи, що ти таке. Неможливо сказати, що ти необхідна для життя: ти саме життя”.

      А.Сент-Екзюпері

 

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

Створення позитивного настрою  

Один до одного сьогодні посміхнемось,

За руки візьмемось, до друзів озирнемось.

Якщо із радістю роботу розпочнемо, –

Знання отримаєм і до мети дійдемо…

 

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів

 

«Інтелектуальна розминка»

  • Яку висоту визначають від рівня Балтійського моря?
  • Як вимірюють довжину річок на географічних картах?
  • Яка різниця між гарячими джерелами та гейзерами?
  • Як утворюються  серединно-океанічні хребти?
  • У чому полягає явище  випаровування?
  • Які оболонки Землі ви знаєте?

 

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

 

Розповідь учителя

Сьогодні ми вирушимо у прекрасний, завжди неповторний світ водного царства. Зародившись в океані, всяке життя зберегло воду в основі всіх фізіологічних і біохімічних процесів. Без «соку життя», як називав воду Леонардо да Вінчі, неможливе наше існування.

Вода – єдина на планеті речовина, що постійно відновлюється. Сонце, океан і атмосфера утворюють гігантський безперервно діючий перегінний апарат. Ця система охоплює всі водні ресурси планети.

 

Оголошення теми та мети уроку

 

Акцент на епіграф уроку

 

Емоційне введення до уроку (учні сприймають відео-аудіоряд)

(Презентація «Гідросфера»)

 

IV. Вивчення нового матеріалу

 

Розповідь учителя

Вода – особлива речовина, найважливіший мінерал на нашій планеті. З неї утворилась гідросфера – водна оболонка Землі.

 

1.Метод критичного мислення «ЗХВ»

Можна використовувати в межах одного уроку, але особливий ефект дає доопрацювання на кожному уроці протягом теми.

 

1.1.«Мозковий штурм»

- Які асоціації у вас виникають при згадці про воду?

- Що входить до складу гідросфери?

- Які властивості має вода?

 

1.2.Учитель, записами на дошці, фіксує відповіді учнів.

 

  1.        Учні читають запропонований учителем текст.

«Гідросфера – водна оболонка Землі, що може перебувати у трьох станах: рідкому, твердому і газоподібному.  До складу гідросфери  входять всі види водних об’єктів, у тому числі: океани, моря, річки, озера, болота, водосховища, ставки, сніги, льодовики, підземні води, вічна мерзлота, а також  пар і хмари.

Вода – речовина без кольору і смаку, така вода називається прісною. Вона міститься  в річках і озерах (за винятком солоних), підземних водах, льодовиках, у багаторічній мерзлоті, болотах. Прісної води приблизно 2,4%. Основна кількість води сконцентрована у Світовому океані – 97,6 % вод гідросфери.

Завдяки своїм властивостям  вода перебуває у постійному русі: випаровується і падає на землю у вигляді дощу та снігу, просочується вглиб планети та  б’є  з-під неї джерелами і гейзерами…»

 

1.4.  Робота з текстом.

У тексті діти відмічають знаком (+) ті місця, що підтверджують записане на дошці, знаком (-) – ті, що заперечують раніше висловлені твердження, знаком (?) – ті, що і не підтверджені, і не заперечені, або викликали зацікавлення.

 

  1.        Діти малюють табличку (або учитель роздає надруковану).

 

ЗНАЮ

ХОЧУ ЗНАТИ

ВИВЧИВ

 

 

 

 

 В колонку «Знаю» учні записують об’єкти та явища, що отримали (+),  у колонку «Вивчив» - те, що взнали читаючи запропонований текст, а у колонку «Хочу знати» - те, що не знайшло підтвердження у тексті.

Протягом наступних уроків із теми «Гідросфера» учні доопрацьовують колонку «Хочу знати».

 

2.Розповідь учителя + демонстрація таблиці «Колообіг води у природі»

Ми вже згадували про те, що вода перебуває у постійному русі та часто змінює свій агрегатний стан, що ж спонукає її до цього?

Маючи здатність до випаровування, вода у вигляді пари піднімається високо над землею, щоб після охолодження перетворитись знов на рідину і випасти на землю дощем чи градом, а взимку – снігом. Через деякий час, цей шлях вода пройде знову. І так до безкінечності …

 

3.Робота з підручником

Учні самостійно опрацьовують пункт «Світовий колообіг води» на с.149 і малюють в зошиті схематичне зображення малого та великого колообігу води.

 

4. Схема  «Властивості води»

Завдання учні виконують самостійно.

 

5.Обговорення та доопрацювання схем «Властивості води»

 

V. Закріплення нових знань та умінь

 

1.«Рулетка»

Учитель має фішки з номерками, що відповідають порядковим номерам учнів у класному журналі. Учитель  «всліпу» обирає фішку та називає учня, що записаний під цим номером у журналі. Учень, в свою чергу «всліпу» витягує одне із запитань та дає відповідь.

Для складних запитань, що потребують час для обдумування доцільно спочатку називати питання, а потім обирати учня, що буде давати на нього відповідь.

 

- Що таке гідросфера?

- Які властивості має вода?

- Чому вода не зникає з поверхні Землі?

- Пояснити схему великого колообігу води.

 

2.Робота на картках

Учні читають твердження та ставлять позначку в колонці «Так», якщо з ним згодні та навпаки.

 

ПИТАННЯ

ТАК

НІ

1. Прісна вода немає смаку.

 

 

2. Солоної води на Землі менше ніж прісної.

 

 

3. Океан-атмосфера-океан – великий колообіг води.

 

 

4. Вода має прозорість, але немає щільності.

 

 

5. Вода – розчинник.

 

 

6. Вода може перебувати у трьох станах.

 

 

7. До складу Світового океану входять річки і озера.

 

 

8. Великий і малий колообіги води на Землі проходять одночасно.

 

 

9. Найчастіше ми бачимо воду у рідкому стані.

 

 

10. Гідросфера – сукупність усіх  вод земної кулі.

 

 

 

VI. Підсумок уроку

 

1.Заключне слово учителя

Вода є основою багатьох природних процесів: розчиняє і виносить на земну поверхню різноманітні речовини, змиває грунт, руйнує гірські породи, переносить і відкладає уламковий матеріал, утворює різні форми рельєфу. Вода є складовою частиною організму людини, рослин і тварин. Випаровуючись із Світового океану, вода забезпечує атмосферу теплом і вологою.

 

2.Висталення оцінок.

 

VII. Домашнє завдання

 

1.Вивчити § 45.

2.Випереджаюче завдання – учасникам груп підготувати бліц-запитання  по темі «Гідросфера. Її основні частини».

 

docx
Додав(-ла)
Таранюк Майя
Додано
30 серпня 2019
Переглядів
1333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку