План-конспект
уроку фізичної культури по темі «Гімнастика» для учнів 4-х класів
Дата:__________________
Тип уроку: навчально-тренувальний.
Мета: сприяти зміцненню здоров'я учнів, розвитку основних фізичних якостей; формувати в них стійку мотивацію до турботливого ставлення до свого здоров'я; підвищувати інтерес до занять фізичними вправами.
Завдання: ознайомити з поняттям постава; розучити комплекс ритмічної гімнастики; удосконалити техніку виконання акробатичних вправ, вправ на гімнастичній лаві; сприяти розвитку силових якостей, спритності, координації рухів, витривалості, гнучкості.
Інвентар: гімнастичні палиці, спортивні мати, гімнастичні лави, гімнастична драбина, свисток.
Місце проведення: спортивна зала.
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Методичні вказівки |
1. Підготовча частина (10 хв) |
|||
1. |
Шикування, привітання, здавання рапорта вчителю |
1хв. 30с |
В одну шеренгу. Перевірити готовність учнів до уроку. |
2. |
Повідомлення завдань уроку, інструктаж з безпеки життєдіяльності на уроці. |
1хв. |
Усі учні виконують вимоги вчителя щодо виконання вправ. |
3. |
Вимірювання ЧСС за 6 с |
10с. |
80-90 уд./хв Звернуть увагу на учнів з підвищеною частотою серцевих скорочень. |
4. |
Стройові вправи: повороти на місці. |
1хв. 20с. |
Стежимо за правильною поставою і виконанням вправи. |
5. |
Перешикування учнів з колони по одному в 3 шеренги. |
30с. |
Методом уступу |
6. |
Ходьба та її різновиди:
|
2 хв |
Для профілактики плоскостопості. У колону по одному, дистанція - 2 кроки. Стежити за поставою. |
7. |
Біг у повільному темпі. |
2хв. |
У колону по одному. Стежити за роботою рук та інтервалом бігу. |
8. |
Ходьба з виконанням вправ на відновлення дихання: 1 -2 руки вгору, вдих; 3-4 руки вниз, видих. |
30 с |
Робити повний вдих та видих |
9. |
Перешикування у колону по три в русі. |
1 хв. |
Поворотом ліворуч у русі. |
2. Основна частина (30 хв) |
|||
1. |
Комплекс ритмічної гімнастики з гімнастичними палицями. Учитель пояснює, що вправи з ритмічної гімнастики можна ввести в ранкову зарядку, тому що вони зміцнюють м'язи, сприяють розвитку координації рухів, піднімають настрій. |
7 хв |
Звернути увагу на правильне виконання вправ. Стежити за амплітудою рухів. |
2. |
Вимірювання ЧСС за 6 с |
10с |
110-140 уд./хв Звернуть увагу на учнів з підвищеною частотою серцевих скорочень. |
3. |
Розподіл по відділенням, короткий інструктаж з виконання завдань, техніка безпеки та правила страхування |
2 хв |
Метод колового тренування. Призначити інструкторів кожної групи. Перехід на нове місце тренування по свистку. |
4. |
Робота по «станціях» |
|
|
|
Станція 1. Акробатичні вправи. |
|
|
|
Групування і перекати:
|
3 хв |
Під час групувань стежити, щоб коліна щільно підтягувалися до грудей, голову нахилити вперед, лікті притиснути до тулуба. Під час виконання перекатів намагатися послідовно торкатися опори окремими частинами тіла без перевертання через голову. |
|
Стійка на лопатках:
долоні до спини;
|
1хв. 50с. |
Таз підняти від підлоги якомога вище. Руки підставити долонями під спину, лікті зведені ближче один до одного, ноги вертикально, тіло прогнуте, опирається на голову. |
5. |
Станція 2. Комплекс вправ на гімнастичній лаві.
|
3 хв 3хв
3хв |
Звернути увагу на роботу рук та дихання. Стежимо за правильною поставою і виконанням вправи. |
Рухлива гра |
|||
6. |
«До своїх прапорців» |
7хв. |
Змагальний метод. Стежити за правильністю виконання та дотримання правил |
3. Заключна частина (5 хв) |
|||
1. |
Перешикування в шеренгу по одному. |
30 с |
|
2. |
Вправи на відновлення дихання
|
3,5 хв |
Виконувати на місці. |
3. |
Вимірювання ЧСС за 6 с. |
20 с |
Контроль за відновленням. |
4. |
Підсумки уроку. |
30 с |
|
5. |
Організований вихід із зали у колоні по одному. |
10 с |
|