Урок гра у 6 класі. Дана розробка містить задачі, які розвивають логіко - ймовірнісне мислення. Матеріал може бути використано на факультативних заняттях, під час проведення предметних тижнів.
Урок –гра .6 клас
Тема. Розв’язування задач з елементами стохастики.
Мета. Навчити учнів використовувати вивчений матеріал на практиці; розвивати логіко-ймовірнісне мислення, кмітливість, уважність; виховувати взаємоповагу, дисциплінованість, почуття колективізму, сміливість.
Тип уроку. Застосування навичок та умінь.
Форма проведення. Урок-гра .
Обладнання та наочність: таблиця «Правила гри».
На дошці написані тема уроку,епіграф до уроку і правила гри.
«Найвище призначення математики знаходити порядок у хаосі, який нас оточує» Н.Вінер.
І. Етап. Підготовка до гри.
ІІ. Етап. Правила гри.
ІІІ. Етап. Підведення підсумків.
Питання гри
Логічні задачі
1-3
( Порівно)
( 59хв )
3. Якщо кожному зі своїх дітей мама дасть по 13 слив, то у неї залишиться 8 слив, якщо
ж вона дасть кожному по 15 слив, то всі сливи будуть роздані. Скільки слив було у
мами?
(Щонайменше 60 слив)
4-6
розвага ( зоря ) ягода;
локатор ( ----) океан
( коло)
( коло, спорт, число, площа. Зайве слово – спорт.)
( Ніколи, бо син завжди молодший від батька на 23 роки)
7-9
( 1грн.10коп. )
( Наливаємо в 30-літровий і переливаємо в 50-літровий, потім знову наливаємо в 30-літровий і з нього доливаємо в 30-літровий.У 30-літровому залишається 10 літрів).
( 18 секунд )
( Перше зважування: 1,2,3 монети на одній шальці, 4,5,6 – на другій. Якщо одна шалька переважила, то всі монети на цій шальці справжні. Якщо маса шальок однакова, то 7 монета справжня. Тоді друге зважування монет1 і 2, якщо їх маси однакові, то вони справжні, якщо ні – то справжні важча і 3 справжні).
Червоні кульки
Комбінаторика
1-3
( Зображення скінченої кількості точок, з’єднаних між собою лініями називається графом).
( Спосіб перебору можливих варіантів, добутку, суми).
( 2 )
4-6
( 3 )
( 125 )
( 30 )
7-10
( 1800 )
( 5*4=20 )
( 3*5*2=30 )
( 4*3*2=24)
Теорія ймовірностей
1-3
а) Песик говорить людським голосом;
( неможлива )
б) Потяг на станцію прибув за розкладом;
( випадкова )
в) У Харкові опівночі світить сонце;
( неможлива )
г) Вода при 1000 С кипить;
( достовірна )
а) хоча б 1 чорна кулька? ( 5 )
б) хоча б 1 біла кулька? ( 3 )
4-6
( можна )
а) 17 квіток?
б) 20 квіток?
( а) напевно)
( б) точно )
( Число, яке характеризує частоту появи даної події)
7-10
( У році 12 місяців, але тільки в 11-му є 30-е число р=11/365 )
а) біла; б) чорна; в) червона?
(а) 4/14=2/7; б) 3/14; в) 7/14=1/2)
( дільники числа 30: 1,2,3,5,6,10,15,30. р=8/30=4/15)
( 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25 )
Жовті кульки
Статистика
1-3
1.
а |
4 |
11 |
12 |
15 |
|
|
|
в |
32 |
88 |
|
|
124 |
160 |
176 |
Відповідь: 96,120,16,20,22
2. Заповнити магічний квадрат:
5 |
|
7 |
|
4 |
|
1 |
|
|
Відповідь:
5 |
0 |
7 |
6 |
4 |
2 |
1 |
8 |
3 |
( 3600 )
4-6
( кругові, стовпчасті, лінійні )
Побудуйте кругову діаграму.
Відповідь:
Відповідь:
7-10
10 80% (32) 10 20% (?)
Відповідь: 20
8. Знайди пропущене число:
3а+1 13 28-4а ?
Відповідь: 8
Відповідь:
Відповідь:
1) 20% від 360═720
2) 3600*1/3=1200;
3) 5 хв. від 450;1/9*3600=400
ІІІ Етап. Підсумки гри.