Урок –гра .6 клас
Тема. Розв’язування задач з елементами стохастики.
Мета. Навчити учнів використовувати вивчений матеріал на практиці; розвивати логіко-ймовірнісне мислення, кмітливість, уважність; виховувати взаємоповагу, дисциплінованість, почуття колективізму, сміливість.
Тип уроку. Застосування навичок та умінь.
Форма проведення. Урок-гра .
Обладнання та наочність: таблиця «Правила гри».
На дошці написані тема уроку,епіграф до уроку і правила гри.
«Найвище призначення математики знаходити порядок у хаосі, який нас оточує» Н.Вінер.
І. Етап. Підготовка до гри.
-
Обираються дві команди, яким повідомляються теми, за якими буде проводитись гра.
-
Заготовляються кульки синього, зеленого, жовтого та червоного кольорів з номерами від 1 до10.
-
Виготовляється лототрон (не прозорий) для кульок.
ІІ. Етап. Правила гри.
-
Проводиться жеребкування за право першим розпочати гру.
-
Колір означає напрямок питання, числа – складність ( чим більше число , тип питання складніше).
-
На обговорення відповіді 30 секунд.
-
Якщо команда відповідає правильно, то набирає максимальну кількість балів і зберігає право продовжити гру.
-
Якщо команда не дає правильної відповіді, на допомогу приходять уболівальники, але вони приносять команді мінімальну кількість балів, і право на гру переходить до суперників.
-
Якщо й уболівальники не дають правильної відповіді, питання і право гри переходить до суперників. Але за правильну відповідь суперники одержують середню кількість балів.
-
За відповіді на запитання із кульок з номером10 і уболівальники, і суперники приносять своїй команді 10 балів.
ІІІ. Етап. Підведення підсумків.
Питання гри
Зелені кульки
Логічні задачі
1-3
-
В одній склянці –вода, а у другій – молоко. З першої склянки до другої влили ложку води. Потім з другої до першої перелили таку ж ложку суміші молока з водою.Чого стало більше після цих переливань: молока у воді чи води у молоці?
( Порівно)
-
Один біолог відкрив дивовижний вид амеб. Кожна з них через хвилину ділиться на дві. У пробірку біолог помістив одну амебу і побачив, що через годину вся пробірка заповнилась амебами. Скільки часу потрібно було б, щоб заповнити амебами цю пробірку, якщо б у неї помістити спочатку не одну, а дві амеби ?
( 59хв )
3. Якщо кожному зі своїх дітей мама дасть по 13 слив, то у неї залишиться 8 слив, якщо
ж вона дасть кожному по 15 слив, то всі сливи будуть роздані. Скільки слив було у
мами?
(Щонайменше 60 слив)
4-6
-
Вставте пропущене слово:
розвага ( зоря ) ягода;
локатор ( ----) океан
( коло)
-
Розв’яжіть анаграму і вилучіть зайве слово олок, рстоп, ослич, лопащ.
( коло, спорт, число, площа. Зайве слово – спорт.)
-
Батько старший за сина на 23 роки. Через скільки років син буде молодший від батька на 25 років?
( Ніколи, бо син завжди молодший від батька на 23 роки)
7-9
-
Книжка в обгортці коштує 1 грн.20 коп. Скільки коштує книжка, якщо вона на 1 грн. дорожча за обгортку?
( 1грн.10коп. )
-
У продавця є лише бідони по 30 л та по 50 л. Як продавцеві продати 10л молока?
( Наливаємо в 30-літровий і переливаємо в 50-літровий, потім знову наливаємо в 30-літровий і з нього доливаємо в 30-літровий.У 30-літровому залишається 10 літрів).
-
За 12 секунд заєць робить 8 стрибків. Скільки часу потрібно зайцю, щоб стрибнути 12 разів?
( 18 секунд )
-
Є сім зовні однакових монет, серед яких п’ять справжніх ( усі однакової маси ), і дві фальшивих ( легші за справжні ). Як за допомогою двох зважувань на терезах без гир виділити три справжні монети?
( Перше зважування: 1,2,3 монети на одній шальці, 4,5,6 – на другій. Якщо одна шалька переважила, то всі монети на цій шальці справжні. Якщо маса шальок однакова, то 7 монета справжня. Тоді друге зважування монет1 і 2, якщо їх маси однакові, то вони справжні, якщо ні – то справжні важча і 3 справжні).
Червоні кульки
Комбінаторика
1-3
-
Що таке граф?
( Зображення скінченої кількості точок, з’єднаних між собою лініями називається графом).
-
Які способи розв’язування комбінаторних задач ви знаєте?
( Спосіб перебору можливих варіантів, добутку, суми).
-
Троє хлопчиків зіграли 3 партії в шахи. Скільки партій зіграв кожний?
( 2 )
4-6
-
Надійка вирішила розмалювати карту двома кольорами. У неї є три різні фарби. Скількома способами вона може вибрати дві фарби для розмальовування?
( 3 )
-
Скільки трицифрових чисел можна скласти з цифр 1,2,3,4,5?
( 125 )
-
Скількома способами можуть бути розподілені золота і срібна медалі між 8 командами
( 30 )
7-10
-
С кільки існує чотиризначних чисел,що діляться на 5?
( 1800 )
-
Скільки існує двоцифрових чисел, у яких цифра десятків і цифра одиниць різні і непарні?
( 5*4=20 )
-
В кафе меню складається з 3-х перших блюд; 5-ти – других; 2-х - третіх. Скількома способами відвідувач може вибрати обід із першого, другого і третього блюд?
( 3*5*2=30 )
-
Скільки трицифрових чисел можна скласти з цифр 1,3,5,7 використовуючи кожну з них не більше як один раз?
( 4*3*2=24)
Сині кульки
Теорія ймовірностей
1-3
-
Які події називаються випадковими, достовірними, неможливими?
-
Які з подій є випадкові, достовірні, неможливі?
а) Песик говорить людським голосом;
( неможлива )
б) Потяг на станцію прибув за розкладом;
( випадкова )
в) У Харкові опівночі світить сонце;
( неможлива )
г) Вода при 1000 С кипить;
( достовірна )
-
У ящику є 2 чорних і 4 білих кульки. Яке найменше число кульок треба взяти з ящика ( не заглядаючи в нього ), щоб серед них була:
а) хоча б 1 чорна кулька? ( 5 )
б) хоча б 1 біла кулька? ( 3 )
4-6
-
У класі 35 учнів. Чи можна стверджувати, що принаймні у двох з них прізвище починається з однієї й тієї самої букви ?
( можна )
-
Із 17 троянд, 8 волошок і 9 ромашок складено букет. Чи є в цьому букеті троянди, якщо букет містить:
а) 17 квіток?
б) 20 квіток?
( а) напевно)
( б) точно )
-
Що таке імовірність події?
( Число, яке характеризує частоту появи даної події)
7-10
-
Яка ймовірність того, що навмання вирваний з нового календаря аркуш відповідає 30-му числу, якщо в році 365 днів?
( У році 12 місяців, але тільки в 11-му є 30-е число р=11/365 )
-
З ящика, в якому 4 білих, 3 чорних і 7 червоних кульок, вийміть одну кульку. Яка ймовірність того, що вона:
а) біла; б) чорна; в) червона?
(а) 4/14=2/7; б) 3/14; в) 7/14=1/2)
-
Яка ймовірність того, що навмання вибране число від одного до 30 включно є дільником числа 30?
( дільники числа 30: 1,2,3,5,6,10,15,30. р=8/30=4/15)
-
З 25 білетів, що пронумеровані числами від 1 до 25 навмання обирають один. Яка ймовірність того, що номер витягнутого білета є число, що кратне трьом?
( 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25 )
Жовті кульки
Статистика
1-3
1.
а
|
4
|
11
|
12
|
15
|
|
|
|
в
|
32
|
88
|
|
|
124
|
160
|
176
|
Відповідь: 96,120,16,20,22
2. Заповнити магічний квадрат:
Відповідь:
-
Чому дорівнює градусна міра повного кута?
( 3600 )
4-6
-
Які ви знаєте діаграми?
( кругові, стовпчасті, лінійні )
-
У колекції Романа три види марок:
-
про птахів – 30;
-
про тварин – 40;
-
про автомобілі – 50.
Побудуйте кругову діаграму.
Відповідь:
-
30/120=1/4 від 3600; 900 – про птахів;
-
40/120=1/3 від 3600; 1200 – про тварин;
-
50/120=5/12 від 3600; 1500 – про автомобілі.
-
У селі 90 будинків. З них 15 – під залізним дахом; 45 – під черепним; 30 – під шифером. Зобразіть графічно відношення між цими будинками.
Відповідь:
7-10
-
Знайдіть пропущене число:
10 80% (32) 10 20% (?)
Відповідь: 20
8. Знайди пропущене число:
3а+1 13 28-4а ?
Відповідь: 8
-
1/6 учнів школи навчаються в позакласний час у музичній школі; 25% учнів навчаються у танцювальних гуртках, а решта у спортивних секціях. Побудувати кругову діаграму.
Відповідь:
-
З 45 хв. уроку 5 хв. учні перевіряли домашнє завдання; 20 % уроку слухали пояснення вчителя; 1/3 уроку розв’язували вправи біля дошки, а решту працювали самостійно. Побудуйте кругову діаграму.
Відповідь:
1) 20% від 360═720
2) 3600*1/3=1200;
3) 5 хв. від 450;1/9*3600=400
ІІІ Етап. Підсумки гри.