23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок з математики для 6 класу з теми "Множення і ділення раціональних чисел"

Про матеріал

Урок на тему «Множення і ділення раціональних чисел» розрахований для учнів шостого класу. Вивчається в розділі «Дії другого ступеня з раціональними числами». Даний урок може бути останнім у розділі і передувати контрольній роботі. На цьому уроці закріпляються знання і навички виконання дій множення і ділення з раціональними числами, розвивається логічне мислення та просторова уява, пам'ять, вміння узагальнювати інформацію, виховується математична культура, наполегливість, працьовитість та інтерес до математики.

Очікувані результати: учні повинні знати правила множення і ділення раціональних чисел, розкриття дужок, зведення подібних доданків; обґрунтовувати властивості множення раціональних чисел; розв'язувати вправи, що передбачають використання правил множення і ділення раціональних чисел, обчислення значень числових виразів, що містять додатні й від'ємні числа, розкриття дужок, зведення подібних доданків.

Урок розрахований для закладу загальної середньої освіти із стандартним рівнем вивчення предмету.

Перегляд файлу

Клас: 6-А      

Тема: Множення і ділення раціональних чисел

Мета уроку: навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Множення і ділення раціональних чисел»; розвиваюча: розвивати  вміння узагальнювати інформацію, пам’ять, увагу, логічне мислення; виховна: виховувати наполегливість, працьовитість, математичну культуру та інтерес до математики.

Очікувані результати: учні повинні  знати правила множення і ділення раціональних чисел, розкриття дужок, зведення подібних доданків; обґрунтовувати властивості множення раціональних чисел; розв’язувати вправи, що передбачають використання правил множення і ділення раціональних чисел, обчислення значень числових виразів, що містять додатні й від’ємні числа, розкриття дужок, зведення подібних доданків.

Обладнання: мультимедійна дошка, роздавальні матеріали.

Тип уроку: узагальнення знань, умінь і навичок

 

Хід уроку

І. Організаційний етап (1 хв.)

 

З піднебесся навесні 
Линуть співи голосні. 
Це до рідної землі 
Повернулись журавлі. 
А у полі навесні 
Починають посівні. 
Квіти розпускаються, 
Листя пробиваються. 
А з-під снігу навесні 
Лізуть проліски лісні. 
Ось струмочок дзюркотить, 
Він до річечки біжить. 
Прокидайтеся від сну! 
Зустрічаємо весну!

 

  • Доброго ранку! Всі проснулися, всі готові до уроку. Не звичайного уроку, а весняного. Давайте привітаємо гостей нашого уроку. Також до нас у гості завітала дівчина-весна, вона допоможе мені оцінити якість ваших знань.
  • І так як цей урок не звичайний, то заздалегідь я розподілила вас за групами. Кожна група - це квітник, а учні в ньому - квіти. Тому девізом нашого уроку буде фраза : «Діти – квіти життя».

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. (1 хв.)

  • Ми з вами вивчили всі правила і властивості дій із раціональними числами. Та кожній людині притаманне  прагнення удосконалювати свої вміння. Сьогодні на уроці ми будемо працювати над удосконаленням вмінь і навичок виконувати дії з раціональними числами. Вам будуть запропоновані вправи, для розв’язування яких потрібно проявити не тільки знання, а й кмітливість.
  • Отже, давайте запишемо сьогоднішнє число і тему уроку у зошитах.

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань (5 хв.)

  •  На ваших столах є таблички з номером клумби. Якщо команда дає правильну відповідь на запитання, чи скоріше за всіх правильно розв’язує завдання, то до квітника буде прилітати метелик. У кінці уроку ми порахуємо кількість метеликів і в якої клумби буде їх більше, та й отримає по 12 балів.
  •  І перше, що я вам запропоную, це пригадати правила. На дошці ви бачите рівності, які є або вірними, або хибними. По черзі з кожної групи виходить по одному учню, та розташовує будь-який приклад під відповідним знаком (та розповідає правило яким керувався). Якщо розташування виявляється вірним, то учень отримує метелика.

 

D:\открытый урок\2.jpgD:\открытый урок\1.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Узагальнення та систематизація.

  • Молодці! Поки ми з вами пригадували правила, повіяв весняний вітер і наробив нам шкоди. На ваших столах були цілі квіточки, а після вітру кожна пелюстка відокремилась одна від одної. І тепер, щоб квітка знов стала повною, потрібно спочатку розв’язати приклад на пелюстці, а вже потім приклеювати його до стебла. На все це у вас буде 3 хвилини. У кого буде більш об’ємна квітка з правильними відповідями та команда отримує метелика.

 

Приклади на пелюстках:

-0,1∙23=

 

-15∙(-6)=

-0,5∙(-0,9)=

-0,7∙8=

70∙(-9)=

 

1,3∙(-1,2)=

2∙(-3,6)=

-6,03∙2,1=

-0,14∙(-0,05)=

 

-3,8∙2,6=

-306∙0,4=

-а∙(-3b)=

 

6c(-7)=

 

0.6y(-0,9)=

-5x(-0,8y)=

-8a2,5b=

-5(-3m)2n=

 

 

-25a(-0,5b)=

-24=

 

(-2)4=

-32=

(-3)2=

(-1)100=

 

-102=

(-10)2=

-1100=

-57:19=

 

57:(-3)=

-68:(-17)=

68:(-4)=

91:(-13)=

 

-91:7=

-81:9=

-81:(-3)=

 

1:(-0,25)=

 

 

(Правильність розв’язання перевіряє Дівчина-Весна)

 

 

  • Добре, квітки відновили. А тепер давайте пригадаємо, що головне для квітів? Так, їх треба поливати, зволожувати землю в якій вони квітнуть, щоб квіточки були гарними та яскравими, а так як за вікном немає жодної хмаринки, то бажано підживитись штучно, а саме накопичити крапельки. А для цього потрібно правильно розв’язати завдання: сполучити стрілками картки, що мають рівні коефіцієнти. (4 хв.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Дуже добре, продовжимо накопичувати крапельки для живлення та метеликів для краси ваших клумб. Ще більше накопичень у вас буде після правильного розв’язання математичного диктанту. По одному представнику з команди виходять до дошки та отримують сигнальну картку. На моє твердження ви реагуєте тією чи іншою стороною картки. А всі інші записують відповіді до свого зошита.  (3 хв.)

 

  • Математичний диктант: (визначте, чи є правильним твердження)
  1. Добуток кількох множників дорівнює нулю, якщо хоча б один із них дорівнює нулю.(+)
  2. Добуток будь-якого числа й одиниці дорівнює цьому числу. (+)
  3. Якщо з десяти множників, які не дорівнюють нулю, половина є додатніми, то добуток додатній. (-)
  4. Добуток сорока від'ємних чисел додатній. (+)
  5. Добуток нуля і будь-якого від'ємного числа від'ємний. (-)
  6. Знак добутку кількох раціональних чисел залежить від кількості від'ємних множників. (+)

 

- Цей диктант був не просто для того, щоб ви заробили бали, а ще і для того, щоб повторити все необхідне для розв'язування наступних рівнянь. По черзі по одному представнику з команди учні виходять до дошки. На квітці, яку я вам підготувала, є декілько рівнянь різної складності. Яке рівняння вам попадеться те і будете розв'язувати. (8 хв)

 

Рівняння з квітки:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкульт. Хвилинка!

  • У кожної вашої клумби дуже гарні квіти, це ви самі. Я хочу вам запропонувати поповнити ваші квітники новими видами квітів. Але за це вам треба розв’язати більш складні приклади. Для цього вам потрібне лише ваше бажання!
  • Для того щоб відкрити новий для вас вид квітки виконайте дії: (4 хв.)

 

 

(Відкриється «Танцююча квітка» або «Фуксія»)

  • Вперше Фуксія була відкрита і описана в 1696 році в Домініканській Республіці французьким ченцем (монахом) Шарлем Плюм’є – ботаніком при королі Людовіка XIV. Він назвав її в честь німецького ботаніка і медика Леонарта фон Фукса. Серед поширених видів фуксій можна назвати фуксію витончену, функцію лежачу, фуксію блискучу, фуксію магелланську і фуксію золотисто-жовту, відмінною особливістю якої є золотисто-жовте забарвлення листя, із-зі чого її використовують у килимовому квітникарстві.

 

  • Наступний вид квітки відкриється, якщо ви правильно поставите знак «<» або «>» у записі замість зірочки: (4 хв.)

 

 

(Відкривається «Пасифлора»)

 Квіти пасифлора, або страстоцвіт, або годиннички, або мучениця, належать до роду родини Страстоцвіти, що налічує від чотирьохсот до п'ятисот видів, котрі зростають здебільшого в тропіках Америки, Азії, Австралії та в Середземномор'ї. Один вид пасифлори росте на Мадагаскарі. Назва «пасифлора» утворена від двох латинських слів: страждання і  квітка.

 

  •                   Ще один різновид квітки можна дістати правильно спростивши вираз: (4 хв.)

 

 

(Відкривається «Пуансетія»)

Пуансетія – мексиканський чагарник з сімейства молочайних. Пуансетія на своїй батьківщині – дуже теплолюбива рослина не переносить температури нижче +10, +15̊С а також різкої зміни температур. Для цвітіння пуансетії потрібні довгі темні ночі та короткі дні.

 

  • І останній вид який ми з вами дізнаємось отримаємо завдяки правильному порівнянню чисел a і b: (2 хв.)

 

 

                                       2016 разів

 

 

                                       2015 разів

 

(Відкривається «Азалія»)

Азалія входить в численне сімейство Вересові. У дикій природі цей чагарник росте в гірських лісах, де волого і прохолодно. Квіти в азалії ніжні, яскравих забарвлень, чудесної форми. На відміну від квіток, що ростуть у дикій природі, виведені для домашнього вирощування азалії не пахнуть або мають дуже слабкий запах. Це дуже важливо, тому що від природи ця квітка має надзвичайно сильний, практично дурманний аромат.

 

V. Підсумки уроку (4 хв.)

- Наш урок підходить до кінця, тому прошу відповісти на останнє на сьогодні питання. І це питання вам задасть представник з сусідньої команди (учень з першої клумби задає питання учню з другої клумби, а учень з другої – третій і т.д.)

Наприклад:

- Яку тему ми з вами сьогодні узагальнювали?

- Які правила використовували на уроці?

- Що найбільш запам’яталось?

- Що нового дізнались на нашому весняному уроці?

 

Додаткове завдання: додатнім чи від’ємним є добуток або частка , якщо:

1) a >0; b <0;     2) a <0; b >0;

3) a <0; b <0;      4) a >0; b >0.

 

- Добре! Всі метелики отримані. Порахуйте їх кількість. Я нагадую, що найвищу кількість балів отримають ті квітки до яких прилетіло більше всіх метеликів.

- До речі, найбільш пишна, яскрава та з більшою кількість розв’язаних прикладів була квітка команди … тому вони отримують додатковій бал!

- Найбільша кількість метеликів отримала команда …

 

VI. Домашнє завдання (1 хв)

 

Стр. 285 (за підручником Тарасенкова Н. А.) виконати тестові завдання №3.

1

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку