Урок на тему «Множення і ділення раціональних чисел» розрахований для учнів шостого класу. Вивчається в розділі «Дії другого ступеня з раціональними числами». Даний урок може бути останнім у розділі і передувати контрольній роботі. На цьому уроці закріпляються знання і навички виконання дій множення і ділення з раціональними числами, розвивається логічне мислення та просторова уява, пам'ять, вміння узагальнювати інформацію, виховується математична культура, наполегливість, працьовитість та інтерес до математики.
Очікувані результати: учні повинні знати правила множення і ділення раціональних чисел, розкриття дужок, зведення подібних доданків; обґрунтовувати властивості множення раціональних чисел; розв'язувати вправи, що передбачають використання правил множення і ділення раціональних чисел, обчислення значень числових виразів, що містять додатні й від'ємні числа, розкриття дужок, зведення подібних доданків.
Урок розрахований для закладу загальної середньої освіти із стандартним рівнем вивчення предмету.
Клас: 6-А
Тема: Множення і ділення раціональних чисел
Мета уроку: навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Множення і ділення раціональних чисел»; розвиваюча: розвивати вміння узагальнювати інформацію, пам’ять, увагу, логічне мислення; виховна: виховувати наполегливість, працьовитість, математичну культуру та інтерес до математики.
Очікувані результати: учні повинні знати правила множення і ділення раціональних чисел, розкриття дужок, зведення подібних доданків; обґрунтовувати властивості множення раціональних чисел; розв’язувати вправи, що передбачають використання правил множення і ділення раціональних чисел, обчислення значень числових виразів, що містять додатні й від’ємні числа, розкриття дужок, зведення подібних доданків.
Обладнання: мультимедійна дошка, роздавальні матеріали.
Тип уроку: узагальнення знань, умінь і навичок
Хід уроку
І. Організаційний етап (1 хв.)
З піднебесся навесні
Линуть співи голосні.
Це до рідної землі
Повернулись журавлі.
А у полі навесні
Починають посівні.
Квіти розпускаються,
Листя пробиваються.
А з-під снігу навесні
Лізуть проліски лісні.
Ось струмочок дзюркотить,
Він до річечки біжить.
Прокидайтеся від сну!
Зустрічаємо весну!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. (1 хв.)
ІІІ. Актуалізація опорних знань (5 хв.)
|
|
|
|
|
|
|
|
ІV. Узагальнення та систематизація.
Приклади на пелюстках:
-0,1∙23=
|
-15∙(-6)= |
-0,5∙(-0,9)= |
-0,7∙8= |
70∙(-9)=
|
1,3∙(-1,2)= |
2∙(-3,6)= |
-6,03∙2,1= |
-0,14∙(-0,05)=
|
-3,8∙2,6= |
-306∙0,4= |
-а∙(-3b)= |
|
|
|
|
6c∙(-7)=
|
0.6y∙(-0,9)= |
-5x∙(-0,8y)= |
-8a∙2,5b= |
-5∙(-3m) ∙2n=
|
|
|
-25a∙(-0,5b)= |
-24=
|
(-2)4= |
-32= |
(-3)2= |
(-1)100=
|
-102= |
(-10)2= |
-1100= |
-57:19=
|
57:(-3)= |
-68:(-17)= |
68:(-4)= |
91:(-13)=
|
-91:7= |
-81:9= |
-81:(-3)= |
|
1:(-0,25)= |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Правильність розв’язання перевіряє Дівчина-Весна)
- Цей диктант був не просто для того, щоб ви заробили бали, а ще і для того, щоб повторити все необхідне для розв'язування наступних рівнянь. По черзі по одному представнику з команди учні виходять до дошки. На квітці, яку я вам підготувала, є декілько рівнянь різної складності. Яке рівняння вам попадеться те і будете розв'язувати. (8 хв)
Рівняння з квітки:
Фізкульт. Хвилинка!
(Відкриється «Танцююча квітка» або «Фуксія»)
(Відкривається «Пасифлора»)
Квіти пасифлора, або страстоцвіт, або годиннички, або мучениця, належать до роду родини Страстоцвіти, що налічує від чотирьохсот до п'ятисот видів, котрі зростають здебільшого в тропіках Америки, Азії, Австралії та в Середземномор'ї. Один вид пасифлори росте на Мадагаскарі. Назва «пасифлора» утворена від двох латинських слів: страждання і квітка.
(Відкривається «Пуансетія»)
Пуансетія – мексиканський чагарник з сімейства молочайних. Пуансетія на своїй батьківщині – дуже теплолюбива рослина не переносить температури нижче +10, +15̊С а також різкої зміни температур. Для цвітіння пуансетії потрібні довгі темні ночі та короткі дні.
2016 разів
2015 разів
(Відкривається «Азалія»)
Азалія входить в численне сімейство Вересові. У дикій природі цей чагарник росте в гірських лісах, де волого і прохолодно. Квіти в азалії ніжні, яскравих забарвлень, чудесної форми. На відміну від квіток, що ростуть у дикій природі, виведені для домашнього вирощування азалії не пахнуть або мають дуже слабкий запах. Це дуже важливо, тому що від природи ця квітка має надзвичайно сильний, практично дурманний аромат.
V. Підсумки уроку (4 хв.)
- Наш урок підходить до кінця, тому прошу відповісти на останнє на сьогодні питання. І це питання вам задасть представник з сусідньої команди (учень з першої клумби задає питання учню з другої клумби, а учень з другої – третій і т.д.)
Наприклад:
- Яку тему ми з вами сьогодні узагальнювали?
- Які правила використовували на уроці?
- Що найбільш запам’яталось?
- Що нового дізнались на нашому весняному уроці?
Додаткове завдання: додатнім чи від’ємним є добуток або частка , якщо:
1) a >0; b <0; 2) a <0; b >0;
3) a <0; b <0; 4) a >0; b >0.
- Добре! Всі метелики отримані. Порахуйте їх кількість. Я нагадую, що найвищу кількість балів отримають ті квітки до яких прилетіло більше всіх метеликів.
- До речі, найбільш пишна, яскрава та з більшою кількість розв’язаних прикладів була квітка команди … тому вони отримують додатковій бал!
- Найбільша кількість метеликів отримала команда …
VI. Домашнє завдання (1 хв)
Стр. 285 (за підручником Тарасенкова Н. А.) виконати тестові завдання №3.
1