Урок – гра «Безпечний Інтернет та правила роботи в ньому».

Про матеріал
Урок – гра для 2-го класу« Безпечний Інтернет та правила роботи в ньому». Метою уроку є ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом Інтернету на людину. Супроводжується презентацією.
Перегляд файлу

Урок – гра для 2-го класу« Безпечний Інтернет та правила роботи в ньому».

Мета: ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом

Інтернету на людину; дати можливість учням самостійно прийняти ту позицію, до якої вони схиляються,розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно, виховувати інтерес до порушеної теми;сприяти розвитку пізнавального інтересу; підвищенню творчої активності; розвитку вміння логічно викладати думки, вихованню шанобливого ставлення до чужої думки; культурному та інтелектуальному розвитку учнів; сприяти розвитку самооцінки та самоаналізу, як чинників, що спонукають до самовдосконалення учнів; мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі.

Тип уроку: Урок-гра

Хід уроку.

1.Вступ

 Вправа “Я- сонце”

Діти, давайте привітаємося із сонячним промінцями і перетворимося на маленькі сонечка.

«Я- маленьке сонце. Я прокидаюся. Я вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся вільно і урочисто.

Я-велика Куля. В мене є багато тепла і світла.

Я- велике Сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям. Я посміхаюся від щастя дарувати тепло.»

-          Діти, який у вас став настрій? (відповіді дітей.)

Пропоную з таким настроєм провести цей шкільний день і отримати задоволення від власних успіхів.

Уявіть, що у ваших долоньках - дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб    зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами. Почнімо наш урок.

Девіз нашого уроку(хором) : «Вигадуй, пробуй, твори! Розум, фантазію прояви!»

Вчитель. Слайд 1.

Сьогодні в нас з Вами незвичайний урок. Ми будемо подорожувати

стежками цікавої країни, яка носить назву Інтернет. А вирушаємо ми в цю

подорож для того, щоб віднайти позитивні та негативні сторони Інтернету.

2. Актуалізація  уявлень і знань про інтернет  у дітей.  Слайд 2.

Вчитель: Хто-небудь з вас в ньому вже бував? Підніміть руки!
(Порахувати, скільки ).
А ви знаєте, що таке інтернет? (вислухати)

Вчитель: Краще розібратися в тому, що відбувається в інтернеті, дізнатися, що в ньому є цікавого і корисного, а також небезпечного і неприємного, допоможуть нам наші герої - Інетик і Лаврушка! Сподіваюся, вони зможуть стати Вашими добрими друзями! Слайд 3.
Інетик - народився і все життя прожив в інтернеті. Він все-все про нього знає. А так як він дуже добрий, веселий і справжній друг, то завжди готовий прийти на допомогу Своєму другу Лаврушці. Лаврушка сам ще щеня і став користуватися інтернетом зовсім недавно, коли батьки подарували йому комп'ютер. Лаврушці все цікаво, але він поки ще не дуже добре розбирається в інтернеті, тому йому потрібен помічник, щоб не потрапляти в неприємні ситуації.

3. Викладення нового матеріалу.

Вчитель:Діти, для чого потрібен інтернет? Що в ньому є
цікавого і корисного? Слайд 4,5.
(Вислухати відповіді 2-3 дітей)

 Абсолютно вірно, в інтернеті можна шукати інформацію, можна спілкуватися і вчитися. І,звичайно, Інетик розповів про те, скільки всього корисного, важливого і цікавого є в інтернеті своєму другові Лаврушці!: Інетик


Інтернет – корисна справа,

 Розважальна і цікава,

 Пізнавальна, бо про все Інформацію несе.

 Він простий в користуванні

І поради бездоганні

Роздає, мов щирий друг,

 Всім бажаючим навкруг.

Він потрібен щохвилини

Для цікавої дитини

І на безліч запитань

Відповість їй без вагань.

 В час прогресу неодмінно,

Хто навчається сумлінно,

Не цурається його,

Знань здобуде – о-го-го!


Де знайти подругу Олю?
Прочитать, що було в школі?
І дізнатися про все на світі?
Ну, звичайно, (робить паузу,
щоб діти могли хором
сказати) в ІНТЕРНЕТІ!
Там музеї, книги, ігри,
Музика, слони і тигри!
Можна все, друзі, знайти
В  цій казковій мережі


Діти, це сайти на які можна абсолютно безпечно заходити, тут багато різної корисної та цікавої інформації.
http://chytanka.com.ua/ веб-проект "Читанка" - це дитяча публічна онлайн-бібліотека. У  бібліотеці зібрані ті книги, які давно не перевидаються і яких у крамницях не знайдеш.
http://www.levko.info - дитячий сайт, що пропонує багатий вибір дитячих ігор, лічилок, загадок, віршів, казок, аудіо та відео матеріалів, а також тут можна знайти поради до різноманітних саморобок, розмальовки, найпростіші кулінарні рецепти для малечі, матеріали про дитячі свята.
http://abetka.ukrlife.org/ - "Весела абетка". Усе найкраще  для дітей, батьків, педагогів, учителів, виховників, пластунів, філологів України! Найбільше зібрання абеток, казок, казок в мр3, великий і цікавий розділ "Читанка", приказки, загадки, цікавинки, ігри, гумор та ін.
http://www.zrobysama.com.ua - це блог про речі, які можна зробити власноруч: листівки, альбоми, скрапбукінг, декор, вишивки.


Слайд 6.


Інетик:


Як знайти нам у мережі

Щось цікаве у Парижі
Допоможе  з будь якої теми


 


Пошуковая  система.
Їй задай любе питання-
що тебе цікавить?
Вмить  вона виконає завдання

 На екран відправить


 


Вчитель: Одного разу друзі Лаврушки поїхали провідати своїх далеких
родичів, Лаврушка дуже засмутився, тому що знав, що буде дуже сумувати
без своїх друзів ... І розповів про свою біду Інетику. Що ж йому відповів Інетик. Слайд7.

Інетик:
 


 Відстані для Інтернету
Зовсім- зовсім  не страшні.
За секунду він доставить
Повідомлення тобі.
Якщо друг твій взяв планшет
І  поїхав за кордон
Підключаєш Інтернет –

 І ніяких перепон!
Електронного листа

Принесе миттєво

Ну, а відео-дзвінок,
Скоротить розлуку суттєво.


Вчитель: Але не все так і добре буває в цій світовій павутині! Давайте

подивимося, що там може статися!(прегляд відео, слайд 8)

Вчитель: Щоб відчувати себе в інтернеті затишно і безпечно, потрібно знати

кілька головних правил. І сьогодні на уроці ми  познайомимося з ними. вони

навчать нас робити так, щоб в інтернеті з нами нічого поганого не сталося! Слайд 9.

Інетик:


Не можу уявити

Життя без Інтернету,

Що всі куточки світу

 Заплів в свої тенета.

Лиш кнопку я натисну –

Відкриються в вікні

Новин велика збірка

 І правила, й статті.

 Встають переді мною

 Найвищі в світі гори.

Ліси стоять стіною,

 Хлюпочуть хвилі моря.

Я побуваю в шахті

І в космос піднімуся.

З подругою в фб

 Я легко поділюся.

Та є у «павутині»

Картинки не хороші,

І сайти підозрілі,

Настроєні вороже.

А є й такі там сайти,

Мов вовк в овечій шкурі –

Поки їх розпізнаєш,

Вони тебе обдурять.

 Учись добру в мережі,

Шукай знання й новини,

А сайти злі, що брешуть,

Обходить ми повинні.


 

Вчитель: Лаврушка багато часу проводить в інтернеті і з ним постійно трапляються різні історії. Послухайте одну з них.

Перед днем народження своєї мами Лаврушка ніяк не міг придумати, що ж їй подарувати. Він набрав слово «подарунок для мами » в пошуковику і побачив багато цікавих сайтів, пропонують подарунки, які можна оплатити з з телефону. Лаврушка вирішив відправити смску! Слайд 10.

Він відразу ж це зробив і дуже радів своїй винахідливості. Але ніякого подарунка не отримав, а на його телефоні закінчилися всі гроші, і він не зміг нікому подзвонити! Засмучений  Лаврушка звернувся за допомогою до Інетика. Слайд 11.

Інетик:


Можуть тобі в мережі

Зустрічатись брехуни.

Обіцяють все на світі:

Подарувати  даром дітям

Телефон, цуценя, айпод

і поїздку на курорт.

Їх умови не складні:

 Смс відправити можна

З телефону тата, мами –

І вже ти на Багамах.

Ти шахраям не вір,

 Інформацію перевір.


 

Вчитель: Так, сумно, що Лаврушку обдурили. Але зараз і ми з вами, і Лаврушка тепер знаємо, що треба бути дуже обережними. А що ж з подарунком для мами Лаврушки ? Не хвилюйтеся, все закінчилося добре. Інетик допоміг Лаврушці за допомогою графічної програми намалювати красиву картину, куди вставив мамину фотографію, яку вони потім роздрукували і повісили в красивій рамці на стіну. Мама була дуже рада!

Вчитель: А ось інша історія. Одного разу Лаврушка  робив домашнє завдання. Для цього йому треба було розшукати кілька віршів і вивчити їх. Він вирішив швидко знайти їх в інтернеті, переходячи по посиланнях з одного сайту на інший. І раптом щось почало відбуватися з комп'ютером! Комп'ютер абсолютно перестав слухатися Лаврушку. Лаврушка розгубився і звернувся за допомогою до Інетика. Інетик допоміг Лаврушці, встановивши дві чарівні програми: антивірус і батьківський контроль. Це такі програми, які заважають вірусам і поганій інформації проникати  в ваш комп'ютер. Слайд 12.

Інетик

Раптом з щілини між рядків

Вилазить купа хробаків.

Нешкідливі  вони  на вид-

Але кожен в собі біду таїть.

Можуть  файли  витирати,

Можуть гроші викрадати.

Пропонують  нам гуляння

Вірус - майстер маскування.

Не хочу втрапити  в біду -

Антивірус заведу!

Вчитель:Діти , а тепер давайте трошки відпочинемо і розважимося!

Фізкультхвилинка.

Слайд 13.

Вчитель: Лаврушка дуже товариський  і хоче, щоб у нього було багато друзів. Слайд 14. Одного разу він завів собі профіль у мережі «Кіт і пес», де розповів про свої захоплення і що шукає собі друзів, і став чекати листів. І ось який лист він отримав! Давайте я вам його прочитаю. «Привіт, Лаврушка. Я великий білий пухнастий пудель. У мене зовсім мало друзів і тому я дуже хочу познайомитися і подружитися з тобою. Прийшли мені, будь ласка, свою адресу та номер школи, в якій ти вчишся. Я дуже хочу подивитися на тебе, тому прийшли мені ще свою фотографію і фотографію своєї сім'ї. З  найкращими побажаннями, твій новий друг пудель». Як ви думаєте, діти, треба Лаврушці відповідати на цей лист? Що може з ним статися, якщо він це зробить?

Вислуховує 2-3 відповіді.

А давайте запитаємо Інетика. Слайд 15.

Інетик:

В Інтернеті, як і в світі,

Люди різні є, діти!.

Є і геній, і бандит

З фото не зрозумієш

Злодій він чи ерудит.

Інформацію приватну

Незнайомцям не давати!

Інетик:

Не можна не тільки не давати інформацію про себе  чужим людям, але і не зустрічатися з незнайомцями. Перегляд мультфільма.

Вчитель:

Яке правило про цю ситуацію розповість нам Інетик?

Інетик:


У пошуках свого кохання

Ти починаєш спілкування

Із незнайомцем віртуальним,

Що прагне зустрічі реально.

Не дай ввести себе в оману!

Скажи ти «Стоп!» цьому обману,

Закінчи небезпечну гру,

Навчись розпізнавати цю брехню.

 


Слайд 16.

Вчитель: Зараз я вам розповім продовження історії про Лаврушку і Пухнастого Пуделя. Лаврушка відправив  пуделю лист і все, що він  його просив. У відповідь пудель почав посилати йому листи, де називала тупим псом, грудкою шерсті , також  пудель став  використовувати фотографію Лаврушки , представляючись від його імені і знайомлячись з іншими собаками, і ображати їх. Лаврушка  дуже засмутився і попросив Інетика допомогти йому. Інетик допомагає Лаврушці: він пересилає грубі листи Адміністратору сайту, який блокує адресу пуделя, і Лаврушка  більше не отримує поганих листів.

Яке ж правило про це нам розповість Інетик?

Інетик:


Образ не пиши! Спілкуйся культурно!

Не створюй конфліктів – поступиш розумно!

Не принижуй гідність ніколи й нікого –

І ніхто не скаже тобі слова лихого.

 


Вчитель:Діти , а що ж робити, якщо ви зустрілися з якимись труднощами в інтернеті: наприклад, до вас пробрався вірус, або вас хтось ображає, або ви відправили смс на

незнайомий номер? (послухати  відповіді дітей) Слайд 16.

Вчитель: Так, правильно! Ви повинні звернутися до ваших батьків  або до вчителя, вони допоможуть розв’язати проблеми  і захистять від неприємностей за допомогою різних комп’ютерних  програм.


Вчитель:


Ми сьогодні дізналися багато нового і цікавого про інтернеті, про його можливості і небезпеки, про те які правила потрібно дотримуватися, щоб усе було добре. Про що ці правила? Скільки їх? Які правила, хто з вас

запам'ятав? (Діти називають правила).

Хто хоче ще раз прочитати для всіх ці правила!

(Діти читають короткі правила)

Слайд 17.


Короткі правила:

1. Іноді тобі в мережі

Раптом зустрічаються брехуни.

Ти шахраям не вір,

інформацію перевір

2. Не хочу потрапити в біду -

Антивірус заведу!

3. Щоб злодій до нас не прийшов,

І маніяк нас не знайшов,

Телефон свій, адресу, фото

В інтернеті не розміщай

І чужим не повідомляй.

4. Образ не пиши! Спілкуйся культурно!

Не створюй конфліктів – поступиш розумно!

5. Якщо щось страшно й  неприємно –

Не переживай даремно,

Швидко до дорослих поспіши,

Розкажи і покажи.


4. Закріплення засвоєного матеріалу.

Вчитель:

Ми сьогодні з вами великі молодці! Для того щоб ви краще запам'ятали правилами проведемо перевірку. Проаналізуйте ситуації. Чи вірно зробила Софійка? Слайд 18.

1.Дівчинка Софійка зайшла на незнайомий сайт. Раптом на екрані комп'ютера з'явилися незрозумілі повідомлення. Софійка закрила сайт швидко.

2. Софія, буваючи в Інтернеті, часто стикається з неприємною інформацією, яка "лізе з усіх боків", вона заважає їй працювати в Інтернеті. Як Соні позбутися непотрібної інформації, щоб користуватися тільки цікавими сторінками? Вона звернулась до батьків.

3.На уроці ЯДС Соні задали знайти зображення динозаврів. Вона захотіла скачати картинку в Інтернеті, натиснула кнопку "завантажити", на екрані з'явилося повідомлення відправити SMS на вказаний номер в Інтернеті.

Соня  відправила SMS на вказаний номер в Інтернеті.

4.Софія познайомилася в Інтернеті з учнем 6-го класу Віталіком. Віталік не вчиться з Софією в одній школі,  взагалі Соня його жодного разу не бачила. Одного разу Віталік запросив Соню  зустрітися з ним у парку. Соня вирішила піти на зустріч.

5.Новий друг Софії, з яким вона познайомилася вчора в Інтернеті попросив її терміново повідомити йому таку інформацію: номер телефону, домашню адресу, ким працюють батьки. Соня вирішила порадитися з батьками.

6.Софії купили комп'ютер. Вона тепер цілий день проводить за комп'ютером.

Через кілька днів у неї стали сльозитися очі, з'явилися болі в руках. Що їй робити? Софія вирішила більше ніколи не працювати на комп'ютері.

7.У Софії багато друзів в Інтернеті, вона щодня додає нових друзів в соціальній мережі. Раптом їй стали приходити повідомлення з неприємним, грубим змістом. Що Софія повинна зробити? Соня вирішила образити кривдника.

Слайд 19.

Зарядка для очей.

Сидимо в автобусі ми,

Дивимось на всі боки.

(дивимося вправо-вліво не повертаючи голови)

Дивимося вгору, дивимось униз

А автобус наш стоїть, що ж це він притих?

(замружуватися)

Внизу річка - глибоко,

(відкриваємо очі і дивимося вниз, на кінчик носа, не опускаючи голови)

Вгорі пташки - високо.

(дивимося вгору, на точку між бровами)

Двірники – туди-сюди

Витирають личенько.

(швидко моргаємо)

Колеса закрутилися,

Вперед ми покотилися.

(Здійснюємо кругові рухи очима)

5.Рефлексія, обговорення , підведення підсумків.

Вчитель:Пам’ятайте про те, що сьогодні почули, прочитали та побачили, і  тоді Інтернет принесе вам тільки користь.

Вчитель: Які емоції ви відчуваєте? Сподобався вам урок? Ви бачите хмаринки ,що називаються Островами Радості, Інтересу, Задоволення, Суму, Незадоволення. Візьміть магнітик- смайлик і розмістіть на хмаринку, яка відповідає вашому настрою.

6.Домашнє завдання:

Відвідайте запропоновані безпечні сайти разом з батьками.

1. http://sonyashnik.com/ Розваги для дітей: книжки, аудіо, відео, ігри.

2. http://maluk.in.ua/ Розвиваючі ігри, творчість.

3. http://www.posnayko.com Журнал «Пізнайко»: вірші, казки, творчість.

docx
Додано
23 березня 2021
Переглядів
856
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку