Інформатика. 2 клас
Тема: «Дії з фрагментами зображення»
Цілі:
ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ:
Пізнавальні: формувати знання та вміння учнів виконувати дії з фрагментами зображень у графічному редакторі Paint;
Розвивальні: розвивати вміння працювати в парі;
Виховні: заохочувати до праці, виховувати зацікавленість до предмета.
КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ:
СПІЛКУВАННЯ ДЕРЖАВНОЮ МОВОЮ
Уміння: грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною (і рідною у разі відмінності) мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології.
СПІЛКУВАННЯ ІНОЗЕМНИМИ МОВАМИ.
Уміння: використовувати клавіші та сполучення клавіш клавіатури з інтерфейсом іноземними мовами;
ОСНОВНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ПРИРОДНИЧИХ НАУКАХ І ТЕХНОЛОГІЯХ.
Уміння: застосовувати алгоритмічне мислення для розв’язування життєвих проблемних ситуацій; (створення ялинок)
ІНФОРМАЦІЙНО- ЦИФРОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ
опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування, здатність
безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної
компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;
УМІННЯ ВЧИТИСЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ
Уміння: організовувати свою діяльність з використанням програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами соціуму;
ІНІЦІАТИВНІСТЬ І ПІДПРИЄМЛИВІСТЬ.
Здатність ефективно та безпечно використовувати сучасні цифрові технології в навчанні.
СОЦІАЛЬНА ТА ГРОМАДЯНСЬКА КОМПЕТЕНТНОСТІ
Усвідомлення рівних прав і можливостей, що передбачають співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність в житті класу
ОБІЗНАНІСТЬ ТА САМОВИРАЖЕННЯ У СФЕРІ КУЛЬТУРИ
Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування; враховувати художньо-естетичну складову при створенні інформаційних продуктів (малюнків).
ЕКОЛОГІЧНА ГРАМОТНІСТЬ І ЗДОРОВЕ ЖИТТЯ.
Вміння організовувати власний робочий простір на фізичному та простому програмному рівні для збереження здоров’я, доброго самопочуття та ефективної діяльності учня/ учениці.
ФОРМА ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ — урок
Тип уроку: комбінований
ФОРМИ НАВЧАННЯ :
Фронтальне навчання: інтерактивна вправа на онлайн сервісі learningapps: вікторина «Графічний редактор», дидактична гра «Продовж речення»
Колективна форма навчання: відгадування ребусів
У парному навчанні : виконання практичної роботи за комп’ютером у графічному редакторі Paint.
Індивідуальна форма навчання: рефлексія.
МЕТОДИ НАВЧАННЯ:
Словесні методи – Д/гра «Продовж речення»
Наочні методи – Інтерактивна вправа на онлайн сервісі learningapps: вікторина «Графічний редактор», ребуси, демонстрація презентації
Практичні методи – практична робота
ОБЛАДНАННЯ УРОКУ: мультимедійний проектор, комп'ютери, комп’ютерна презентація, онлайн сервіс learningapps.
ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: графічний редактор Paint
ХІД УРОКУ:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП:
- привітання
- перевірка присутніх
- перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
Інтерактивна вправа на онлайн сервісі learningapps: вікторина «Графічний редактор» (фронтальне опитування)
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА МОТИВАЦІЯ УЧНІВ
(ребуси)
Ми згадали, що таке графічний редактор та які він має інструменти.
І я вам пропоную перш ніж почнемо вивчення нової теми, відгадати ребуси
(слайд 1-2)
ФРАГМЕНТ – Ф/ КРАБ/ГМЕ/БАНТ
ЗОБРАЖЕННЯ – ЗЕОБРА/Ж/ГЕНА/ДИНЯ
ІV. ПОВІДОМЛЕНЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
Ви вже вмієте працювати в графічному редакторі Paint, малювати лінії та геометричні фігури, добирати кольорову гамму та створювати орнамент. А, що таке фрагмент зображення, які дії можна з ним виконувати ви дізнаєтесь сьогодні та навчитесь це все робити на комп’ютері. (слайд 3)
Тема уроку «Дії з фрагментами зображення»
V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ПОНЯТЬ ТА ЗАСОБІВ ДІЇ:
1. Розповідь (пояснення) з елементами бесіди.
(демонстрація презентації)
Подивіться, перед вами два малюнки. Давайте порівняємо їх.
- Скажіть, які зміни були внесено до другого малюнка. (слайд 4)
Добре, молодці.
А тепер, давайте з’ясуємо, що ж таке фрагмент?
Фрагмент – область зображення яка виділена спеціальним чином.
Перед тим, як почати роботу з фрагментом зображення, його потрібно виділити. (слайд 5)
А потім вже цей фрагмент ми можемо:
- збільшити
- зменшити
- повернути
- перемістити
- видалити
Як ви вважаєте, де вам може знадобитись вміння виконувати різні дії з фрагментами? (редагування фото, створення листівок…)
У графічному редакторі Paint можна виділяти прямокутну ділянку та довільну. (слайд 6)
Зверніть увагу, ось так виглядає вказівник миші під час виділення, а ось так виглядає всередині виділеного фрагмента. (слайд 7)
- Гімнастика для очей (слайд 8)
- Перша дія яку ми можемо виконати над фрагментом зображення-це ПЕРЕМІЩЕННЯ. (слайд 9)
Друга дія-це ЗМІНА РОЗМІРУ (слайд 10)
- Ще ми можемо ПОВЕРНУТИ фрагмент зображення (слайд 11-12)
- І нарешті, ще одна дія-це ВИДАЛЕННЯ (слайд 13)
2. Фізкультхвилинка. (слайд 14)
VІ. ФОРМУВАННЯ УМІНЬ ТА НАВИЧОК:
ПРАКТИЧНА РОБОТА
Гілочки всі у голках,
Взимку – як улітку,
Влітку – як узимку,
Прийде до хатинки
Зелена … ялинка
3. Робота з комп’ютерною програмою Paint (слайд 17) «Ялинки-сестрички»
3. (слайд 18)
VІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Дидактична гра «Продовж речення» (фронтальна форма роботи, словесний метод навчання) . (слайд 19)
3. А потім вже цей фрагмент ми можемо:….
- збільшити
- зменшити
- повернути
- перемістити
- видалити
VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ
(робота з картками)
Отже, сьогодні на уроці ви дізнались, що таке фрагмент зображення та навчились на практиці виконувати з ним різні дії.
Ви всі були молодці. До побачення.
1