Урок математики 1 курс.
Урок—гра « Що? Де? Коли?»
Тема: «Додавання та віднімання у межах 20. Креслення відрізків.»
Мета –вчити студентів визначати проблемну ситуацію завдяки евристичним запитанням або пошукового діалогу; вчити дітей швидко обчислювати приклади на додавання та віднімання в межах 20; вчити точно креслити відрізки; --розвивати дивергентне мислення, навички швидких обчислень; -- виховувати вміння працювати колективно; виховувати почуття справедливості та дисциплінованість.
Урок математики 1 курс.
Урок—гра « Що? Де? Коли?»
Тема: «Додавання та віднімання у межах 20. Креслення відрізків.»
Мета –вчити студентів визначати проблемну ситуацію завдяки евристичним запитанням або пошукового діалогу; вчити дітей швидко обчислювати приклади на додавання та віднімання в межах 20; вчити точно креслити відрізки;
--розвивати дивергентне мислення, навички швидких обчислень;
-- виховувати вміння працювати колективно; виховувати почуття справедливості та дисциплінованість.
Обладнання :ілюстрації: Колос Родоський ,лінивець, тля, страус;
портрети: Ю. Федькович, П. І. Чайковський, К. Піссаро;
репродукція К. Піссаро « Дівчинка з прутом»;
уривок з балету П. І. Чайковського «Спляча красуня».
Хід уроку.
1)Організація курсу.
Ми продовжуємо з вами низку уроків-ігор «Що? Де? Коли?».
2). Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та цілей уроку.
Для того ,щоб на сьогоднішньому уроці кожному з вас було цікаво та весело ви повинні дещо знати та вміти.(Ці таблички висять на дошці).
Знати:--як віднімати від 11, 12, 13, 14 одноцифрові числа;
--як додавати в межах 20;
--як точно креслити відрізки;
--які є види задач і якою дією розв’язується кожен вид.
Вміти: --віднімати від 11 , 12, 13, 14 одноцифрові числа;
--додавати в межах 20;
--креслити відрізки;
--розрізняти задачі та розв’язувати їх.
Але це ще не все! Бо повинні ми навчитися ще й дещо цінувати.
Цінувати:--те, як ви змінюєтесь ,коли про щось дізнаєтесь;
--зміну свого ставлення до товаришів , з якими працюєте на
сьогоднішньому уроці (позитивну зміну);
--своє ставлення до бажання ще більше поринути у невідоме та загадкове, доторкнутися до таємниць мистецтва.
3). Опрацювання теми уроку.
Сьогодні у нас друга частина гри «Що? Де? Коли?». У цій грі беруть
участь 3 команди.
Nзавдання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
всього |
1 к. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 к. |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 к. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Гра складається з 7 раундів—завдань. Перед кожним раундом вам пропонується питання. Для того, щоб дізнатися відповідь, треба виконати математичне завдання .За кожне завдання команди отримуватимуть певну кількість балів. Переможе та команда, у якої загальна кількість балів буде більшою.
Завдання № 1.(2 хвилини) -2 бали .
Питання: Яке з 7 чудес світу було зроблено з невідомого матеріалу?
--Відомо, що
--Порівняйте( кожній команді видається завдання)
-- Замість знака питання поставити потрібний знак >;<;=.
Відповідь :Це Колос Родоський . Ця величезна статуя бога Сонця була зруйнована землетрусом ще у давнину. Коли вчені, проводячи розкопки, знайшли рештки статуї ,вони побачили, що ці шматки у певних умовах випромінюють біло-блакитне сяйво. З чого було зроблено статую досі невідомо.(показати ілюстрацію Колоса Родоського)
Завдання № 2.(5 хвилин) -4 бали
Питання :Хто автор цих рядків?
Учітеся, діти любі, читайте, гадайте,
Як та пчілка мідку з цвітку розуму збирайте!
Бо мудрому і на ріні пшениця уродить,
А дурному не вродиться нічого і в городі.
Бо мудрому і кропива іде на ужиток,
А в дурного і пшениця обернеться в збиток.
Відповісти на це питання нам допоможе ось таке завдання:
--треба вписати у велике коло на спині жаби числа. Якщо до них додати числа з малого ряду кола, разом вони утворять число у центрі спини жаби. Завдання виконуєте кожен у своєму зошиті, але можете допомагати один одному.
Оцінювання:
9—4 бали.
8; 7—3,5б.
6; 5—3 б
4; 3—2 б.
2;1—1 б.
Відповідь :Ці рядки належать відомому українському поету Юрію Федьковичу. (повісити на дошку портрет поета)
Завдання № 3.(6 хвилин) -3 бали
Питання :У хутрі якого ссавця живе зелена водорость ,яка придає тварині зеленуватий відтінок?
Відповісти на це питання нам допоможуть інші ссавці—т. б. тварини, які годуються материнським молоком.
Виконавши дії, ви дізнаєтесь:
1.Хто стрибає далі від усіх.
2.Хто найбільше важить.
3.Хто найшвидше бігає.
Кожна команда отримує завдання. Переможе той ссавець у якого більше балів.
1 команда.
заєць
6 + 4 + 7—9 + 2—5
пантера
15—5—4 + 6—8 + 2
кенгуру
8 + 7—5—6 + 4 + 1
2 команда
кит
7 + 2—4 + 5 + 6 + 1
бегемот
8—4 + 6 + 3—5 + 7
слон
6 + 3 + 9—8 + 8—2
3 команда
Гепард
5 + 5 + 6—8 + 2—4
Кінь
1 + 9 + 3—7—2—1
Олень
3 + 7 + 2—6—5 + 4
Відповідь :Це лінивці. Вони живуть високо у тропічних лісах і харчуються листвою. Більшу частину життя лінивець проводить у вісні на гіллях дерев, а коли не спить ,він висить головою вниз ,повільно переповзаючи з гілки на гілку.(повісити на дошку фото лінивця)
Завдання №4.(2 хвилини) -2 бали
Питання :Хто композитор і з якого твору цей музичний уривок.
(Поставити послухати уривок з балету П. І. Чайковського «Спляча красуня»).
Для того ,щоб дізнатися композитора: накресліть синій відрізок =12см;
зелений відрізок ,який на 1 см більший за синій; жовтий відрізок, який на 2см менший за зелений.
(діти працюють самостійно під музику)
Якого кольору відрізок у довжині якого:
1дес. 2од. (синій)
1дес. 3од. (зелений)
1дес. 1од. (жовтий)
Відповідь :Це уривок з балету П. І. Чайковського «спляча красуня».(показати портрет П. І. Чайковського)
4). Хвилина релаксації.
5). Продовження опрацьовування теми уроку.
Завдання №5 (6 хвилин) 4 бали.
Питання :Яких комах «доять» мурахи?
Записати у зошит приклади у 2 стовпчика :1стовпчик—відповіді=9;
2 стовпчик—відповіді 9.
19—10 5+6 8—4б.
12—2 4+5 7;6—3б.
13—2 9+0 5;4;3—2б.
14—5 11—3 2;1—1б.
Відповідь :Це тля. Мураха лоскоче вусиками тлю поки та не виділить крапельку солодкої речовини. Мураха злизує крапельку і лоскоче наступну тлю. І так доки він не насититься. (показати фото тлі)
Завдання №6(3 хвилини) 4 бали.
Питання :Чому страуси ховають голову у пісок?
Вставити пропущенні числа.(на дошку вивішуються 3 аркуші з завданням. Завдання виконують по черзі всі члени команди.)
1команда 2команда 3команда
* + 3= 13 17- * = 16 4+ * = 14 4—4б.
16 – * = 15 7+ * = 17 * - 5 = 10 3—3б.
8+ * = 18 * - 3 = 10 15 - * = 14 2—2б.
* - 4 = 10 * + 2 = 12 * + 5 = 15 1—1б.
Відповідь :Багато людей вважають, що він ховає голову , коли чогось злякався . Але вчені довели , що цей найбільший птах опускає голову на землю, щоб відпочили м язи їх довгої шиї. І ні коли не ховає її у пісок—бо одразу б помер від нестачі кисню.
(показати фото страуса)
Завдання № 7 (7 хвилин) -2 бали
Питання: Пензлю якого художника належить ця робота ?
(показати репродукцію К. Піссаро «Дівчина з прутом»).
--Щоб дізнатися автора цієї роботи нам треба розв’язати задачу.
--Але ,дивлячись на таблички , скажіть ,що це за вид задачі і якою дією вона розв’язується.
Ι -
на ?
? Ι Ι – ?, на м.
Було— Ι -
Витратили – Ι Ι - ?, на б.
Залишилося -- ?
Задача.
У першому альбомі було 14 марок. У другому альбомі було 7 марок. На скільки марок більше у першому альбомі ніж у другому?
-- Скільки було альбомів ?
-- Що відомо про кількість марок у 1 альбомі ?
-- Що відомо про кількість марок у 2 альбомі ?
-- Що треба знайти ?
--Що це за вид задачі ?
-- Якою дією розв’язуються такі задачі ?
1 альбом -- 14 м .
На ?
2 альбом -- 7 м.
14 – 7 = 7
Відповідь: 7 марок.
Відповідь: Каміль Піссаро (показати його автопортрет)—один з відомих художників xix ст..
6). Підсумок уроку.
Нашу гру закінчено, залишилося тільки підрахувати бали та виявити переможців.