Урок—гра для 1 класу « Що? Де? Коли?» Тема: «Додавання та віднімання у межах 20. Креслення відрізків.»

Про матеріал

Урок математики 1 курс.

Урок—гра « Що? Де? Коли?»

Тема: «Додавання та віднімання у межах 20. Креслення відрізків.»

Мета –вчити студентів визначати проблемну ситуацію завдяки евристичним запитанням або пошукового діалогу; вчити дітей швидко обчислювати приклади на додавання та віднімання в межах 20; вчити точно креслити відрізки; --розвивати дивергентне мислення, навички швидких обчислень; -- виховувати вміння працювати колективно; виховувати почуття справедливості та дисциплінованість.

Перегляд файлу

   Урок математики 1 курс.

Урок—гра « Що? Де? Коли?»

Тема: «Додавання та віднімання у межах 20. Креслення відрізків.»

Мета –вчити студентів визначати проблемну ситуацію завдяки евристичним запитанням або пошукового діалогу;  вчити дітей швидко обчислювати приклади на додавання та віднімання в межах 20;  вчити точно креслити відрізки;

            --розвивати дивергентне мислення, навички швидких обчислень;

           -- виховувати вміння працювати колективно;  виховувати почуття справедливості та дисциплінованість.

Обладнання :ілюстрації: Колос Родоський ,лінивець, тля, страус;

                           портрети: Ю. Федькович, П. І. Чайковський, К. Піссаро;

                          репродукція   К. Піссаро « Дівчинка з прутом»;

                         уривок з балету  П. І. Чайковського «Спляча красуня».

 

                                  Хід уроку.    

1)Організація курсу.

   Ми продовжуємо з вами низку уроків-ігор «Що? Де? Коли?».

2). Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та цілей уроку.

Для того ,щоб на сьогоднішньому уроці кожному з вас було цікаво та весело ви повинні дещо знати та вміти.(Ці таблички висять на дошці).

Знати:--як віднімати від 11, 12, 13, 14 одноцифрові числа;

            --як додавати в межах 20;

           --як точно креслити відрізки;

           --які є види задач і якою дією розв’язується  кожен вид.

Вміти: --віднімати від 11 , 12, 13, 14 одноцифрові числа;

             --додавати в межах 20;

           --креслити відрізки;

          --розрізняти задачі та розв’язувати  їх.

Але це ще не все! Бо повинні ми навчитися ще й дещо цінувати.

Цінувати:--те, як ви змінюєтесь ,коли про щось дізнаєтесь;

--зміну свого ставлення до товаришів , з якими працюєте на

сьогоднішньому уроці (позитивну зміну);

              --своє ставлення до бажання ще більше поринути у невідоме та   загадкове, доторкнутися до таємниць мистецтва.

 

3). Опрацювання теми уроку.

Сьогодні у нас друга частина гри «Що? Де? Коли?». У цій грі беруть

участь 3 команди.

 

Nзавдання

1

2

3

4

5

6

7

всього

   1 к.

 

 

 

 

 

 

 

 

   2 к.

 

 

 

 

 

 

 

 

   3 к.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра складається з 7 раундів—завдань. Перед кожним раундом вам пропонується питання. Для того, щоб дізнатися відповідь, треба виконати математичне завдання .За кожне завдання команди отримуватимуть певну кількість балів. Переможе та команда, у якої загальна кількість балів буде більшою.

 

Завдання № 1.(2 хвилини)      -2  бали .

Питання:  Яке з 7 чудес світу було зроблено з невідомого матеріалу?

--Відомо,   що 

 

 

 

 

 

--Порівняйте( кожній команді видається завдання)

-- Замість знака питання поставити потрібний знак >;<;=.

 

 

 

 

Відповідь :Це Колос Родоський . Ця величезна статуя бога Сонця  була зруйнована землетрусом ще у давнину. Коли вчені, проводячи розкопки, знайшли рештки статуї ,вони побачили, що ці шматки у певних умовах випромінюють біло-блакитне сяйво. З чого було зроблено статую досі невідомо.(показати ілюстрацію Колоса Родоського)

 

Завдання № 2.(5 хвилин)         -4 бали

Питання :Хто автор цих рядків?

        Учітеся, діти любі, читайте, гадайте,

Як та пчілка мідку з цвітку розуму збирайте!

Бо мудрому і на ріні пшениця уродить,

А дурному не вродиться нічого і в городі.

Бо мудрому і кропива іде на ужиток,

А в дурного і пшениця обернеться в збиток.

Відповісти на це питання нам допоможе ось таке завдання:

--треба вписати у велике коло на спині жаби числа. Якщо до них додати числа з малого ряду кола, разом вони утворять число у центрі спини жаби. Завдання виконуєте кожен у своєму зошиті, але можете допомагати  один одному.

 

 

 Оцінювання:

 

                                                                                                        9—4 бали.

8;  7—3,5б.

6; 5—3 б

4; 3—2 б.

2;1—1 б.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь :Ці рядки належать відомому українському поету Юрію Федьковичу. (повісити на дошку портрет поета)

 

Завдання № 3.(6 хвилин)              -3 бали

Питання :У хутрі якого ссавця живе зелена  водорость ,яка придає тварині зеленуватий відтінок?

Відповісти на це питання нам допоможуть інші ссавці—т. б. тварини, які годуються материнським молоком.

Виконавши дії, ви дізнаєтесь:

1.Хто стрибає далі від усіх.

2.Хто найбільше важить.

3.Хто найшвидше бігає.

Кожна команда отримує завдання. Переможе той ссавець у якого більше балів.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                    1 команда.

 

 

                                                         заєць

                                       6 + 4 + 7—9 + 2—5

 

 

                                                                        пантера

 

                                     15—5—4 + 6—8 + 2

 

 

                                                      кенгуру

 

                                    8 + 7—5—6 + 4 + 1

 

 

                                                                        2 команда

                                                        кит

 

                                      7 + 2—4 + 5 + 6 + 1

 

                                                         бегемот 

 

                                       8—4 + 6 + 3—5 + 7

                                                           слон

 

                                        6 + 3 + 9—8 + 8—2

                                                                            3 команда

                                                                           Гепард

                                           5 + 5 + 6—8 + 2—4

 

 

                                                          Кінь

                                                         1 + 9 + 3—7—2—1

 

                                                           Олень

 

                                                        3 + 7 + 2—6—5 + 4

 

 

Відповідь :Це лінивці. Вони живуть високо у тропічних лісах і харчуються листвою. Більшу частину життя лінивець проводить у вісні   на гіллях дерев, а коли не спить ,він висить головою вниз ,повільно переповзаючи з гілки на гілку.(повісити на дошку фото лінивця)

 

     Завдання №4.(2 хвилини)                  -2 бали

 

Питання :Хто  композитор і з якого твору цей музичний уривок.

(Поставити послухати уривок з балету  П. І. Чайковського «Спляча красуня»).

Для того ,щоб дізнатися композитора: накресліть синій відрізок =12см;

 

  зелений відрізок ,який на 1 см більший за синій; жовтий відрізок, який на 2см менший за зелений.

(діти працюють самостійно під музику)

Якого кольору відрізок у довжині якого:

1дес. 2од.     (синій)

1дес. 3од.      (зелений)

1дес. 1од.      (жовтий)

Відповідь :Це уривок з балету П. І. Чайковського «спляча красуня».(показати портрет П. І. Чайковського)

 

4). Хвилина релаксації.

 

5). Продовження опрацьовування теми уроку.

Завдання №5 (6 хвилин)               4 бали.

Питання :Яких комах «доять» мурахи?

Записати у зошит приклади у 2 стовпчика :1стовпчик—відповіді=9;

                                                                           2 стовпчик—відповіді      9.

 

 

  19—10                       5+6                            8—4б.

12—2                          4+5                             7;6—3б.

13—2                          9+0                             5;4;3—2б.

14—5                         11—3                           2;1—1б.

Відповідь :Це тля. Мураха лоскоче вусиками тлю поки та не виділить крапельку солодкої речовини. Мураха злизує крапельку і лоскоче наступну тлю. І так доки він не насититься. (показати фото тлі)

 

Завдання №6(3 хвилини)                  4 бали.

Питання :Чому страуси ховають голову у пісок?

Вставити пропущенні числа.(на дошку вивішуються 3 аркуші з завданням. Завдання виконують по черзі всі члени команди.)

1команда                          2команда                       3команда

    *  + 3= 13                 17-  *    = 16                  4+ *    = 14                   4—4б.

16 – * = 15                    7+  *   = 17                  *    - 5 = 10                3—3б.

8+  *  = 18                    *  - 3 = 10                      15 - *  = 14               2—2б.

 * - 4 = 10                        * + 2 = 12                    *   + 5 = 15              1—1б.

Відповідь :Багато людей вважають, що він ховає голову , коли чогось злякався . Але вчені довели , що цей найбільший птах опускає голову на землю, щоб відпочили м язи їх довгої шиї. І ні коли не ховає її у пісок—бо одразу б помер від нестачі кисню.

(показати фото страуса)

 

Завдання № 7 (7 хвилин)                  -2 бали

Питання:  Пензлю якого художника належить ця робота ?

(показати репродукцію К. Піссаро  «Дівчина з прутом»).

--Щоб дізнатися автора цієї роботи нам треба розв’язати задачу.

--Але ,дивлячись на таблички , скажіть ,що це за вид задачі і якою дією вона розв’язується.

    Ι -

          на  ?

                  ? Ι Ι – ?,  на          м.

 

 

           

  Було—  Ι -

Витратили – Ι Ι - ?, на  б.

Залишилося -- ?                                                                      

 

 

                                              Задача.

У першому альбомі було 14 марок. У другому альбомі було 7 марок. На скільки марок більше у першому альбомі ніж у другому?

--  Скільки було альбомів ?

-- Що відомо про кількість марок у 1 альбомі ?

-- Що відомо про кількість марок у 2 альбомі  ?

-- Що треба знайти ?

--Що це за вид задачі ?

--  Якою дією розв’язуються такі задачі ?

 

             1 альбом  -- 14 м .

                                                     На ?

             2 альбом  --  7 м.

 

               14 – 7 = 7

 

               Відповідь: 7 марок.

Відповідь:  Каміль Піссаро (показати його автопортрет)—один з відомих художників  xix ст..

 

 

6).  Підсумок уроку.

Нашу гру закінчено, залишилося тільки підрахувати бали та виявити переможців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
5 серпня 2018
Переглядів
1169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку