ктивізувати й стимулювати творчу діяльність учнів, дати можливість узагальнити знання у невимушеній, змагальній атмосфері, здійснити самоперевірку, порівняти свої можливості з можливостями та знаннями інших дітей; виховувати любов до історії як науки, стимулювати повагу до товаришів по команді та суперників.
назви команд, картки, роздатковий матеріал.
Хід уроку
І. Організаційний момент уроку
Учасники двох команд займають місця за столами.
Привітання команд, журі, вболівальників.
Шановні учасники гри! Ми вітаємо всіх вас із початком змагання і сподіваємось, що ви покажете прекрасні знання, будете впевненими та ерудованими.
Ми сподіваємось, що журі наше буде задоволене своєю роботою, а результатами його роботи будуть задоволені і учасники гри і вболівальники.
Дорогі наші вболівальники! Ми віримо, що ваші надії на перемогу рідної команди справдяться. Отож ми розпочинаємо!
10 запитань і 30 секунд на обговорення. Кожна правильна відповідь – 3 бали. Якщо команда надає неправильну відповідь, право висловитись надається іншій команді.
1.Уявіть, що ви живете у 2000 р. до. н.е. Вам потрібно зрубати дерево. Із чого зроблена ваша сокира?
|
2. У 482 р. до. н. е. в землю сховали скарб. Ви знайшли його в 2012 році . Скільки років він пролежав у землі?
|
3. Який кочовий народ мав войовничих жінок-амазонок?
|
5. Хто з мореплавців відкрив Америку, а на честь кого назвали новий материк? |
6. Як наслідок Контрреформації в Європі утворилось релігійне братство « Товариство Ісуса». Яку іншу, більш поширену назву воно мало?
|
7 «Держава – це я»! Який французький король постійно на цьому наголошував?
|
8. Хто заснував І Січ за дніпровськими порогами?
|
9. Органами влади на Січі були…
|
10. Назвіть імена трьох ватажків козацько-селянських повстань 20-30-х рр.. ХVІІ ст..
|
Відповіді: 1- бронза; 2- 2487; 3- сармати; 4- Реформація; 5- Колумб. Амеріго Веспуччі; 6- орден єзуїтів; 7- Людовік ХV; 8- Д.Вишневецький; 9- січова рада, кошовий отаман, старшина; 10- П.Бут, Т.Трясило, Д.Гуня.
Звучить ім´я історичної особи. Ви повинні визначити, ким була ця історична особа. Команди відповідають по черзі. За правильну відповідь – 1 бал.
Д.Вишневецький |
П.Сагайдачний |
М.Лютер |
С.Баторій |
С.Конецпо льський |
С.Кішка |
П.Могила |
К.Косинський |
Й.Борецький |
Д.Гуня. |
Потрібно виправити помилки в тексті протягом 2 хвилин. Кожна знайдена помилка - 1 бал.
Картка № 1
1596 року у литовському місті Люблін було укладено союз про об´єднання Литви та Польщі в одну державу – Польське королівство. Переважна більшість українських земель, які опинилися у складі Польщі, були передані Литві.
Картка № 2
Ввійшовши на Київський престол у 979 році і зосередивши в своїх руках неподільну владу, Ярослав започаткував нову добу в історії Київської Русі, найголовнішим досягненням якого було впровадження християнства 989 році.
Картка №3
Дмитро Вишневецький ( 1616-1663) нащадок великого литовського князя Ольгерда, один з перших відомих ватажків українського козацтва. Був черкаським та київським старостою й організовував відсіч турецьким нападникам. Під керівництвом Вишневецького збудовано на острові Томаківка замок-городок, який вважається передтечою Запорозької Січі.
Кожна команда отримує завдання: якомога швидше назвати предмет чи особу, яку описує вчитель. Вчитель називає 4 підказки; якщо відповідь буде надана уже після першої – команда отримує 4 бали, з другої – 3 бали, з третьої – 2 бали, з четвертої – 1 бал.
-1- 1.Вона завершила Реформацію в Англії 2.Здійснювала політику торгівельної експансії 3. Зробила Англію володаркою морів. 4. Стратила Марію Стюарт. |
-2- 1. Здійснив другу навколосвітню подорож. 2. Мав особисту підтримку англійської королеви Єлизавети І. 3.Був піратом 4. Переміг « Непереможну армаду».
|
-3- 1. Вона велика і важка. 2. Вона прикрашає. 3. Зроблена із золота. 4. Її носять королі та імператори. |
-4- 1.Мала 4 періоди. 2. Була спричинена боротьбою за панування в Європі. 3. Призвела до масштабних руйнувань і загибелі людей. 4. Тривала 30 років.
|
-5- 1. Її збудував французький інженер Боплан. 2. Вона мала запобігти втечам селян на Січ. 3. Її зруйнували козаки. 4. Була збудована на дніпровському порозі Кодак. |
У кожного учасника - 4 картки. Вчитель пропонує 4 варіанти на поставлене запитання. Потрібно негайно обрати правильну відповідь гри . Правильна відповідь – 1 бал.
Картка № 1
- Хто першим вжив слово « історія»?
А) греки; б) римляни; в) єгиптяни; г) перси.
- Єгиптяни писали на:
А) глиняних табличках; б) папірусі; в) пергаменті; г) папері.- Скіфи – це племена, які жили у:
А) Північному Причорномор´ї; б) Візантії; в) Єгипті; г) Римі.
Картка № 2
-Що таке фреска?
А) будинок; б) книга; в) малюнок; г) картина.
- Якого кольору прапор нашої держави?
А) червоний; б) синьо-червоний; в) синьо-жовтий; г) жовто-блакитний.
- Борисфен – це…:
А) Прут; б) Дніпро; в) Дунай; г) Дністер.
Картка № 3 - Ким був Іван ІV? А) московським князем; б) українським князем; в) руським боярином; г) царем Московської держави. - Коли козаки на чолі з П. Сагайдачним брали участь у Хотинській війні? А) 1584р; б) 1621 р; в) 1620 р; г) 1648 р. - За об´єднання православної і римо-католицької церкви виступали: А) К. Острозький та І. Потій; б) К.Терлецький та І.Потій; в) Г.Балабан та П. Скарга; г) Г.Балабан та М. Копистенський. |
Картка № 4
- Центр Європи розміщено в: А) Україні; б) Польщі; в) Англії; г) Франції. - Ким був Ярослав Мудрий А) Гетьманом; б) царем; в) князем; г) магнатом. - «Непереможну армаду» було розгромлено в: А) ХVІ ст.; б) І пол. ХVІ ст.; в) ІІ пол. ХVІ ст.; в) ХVІІ ст.. |
Відповідь: Картка № 1 ( 1-а, 2-б; 3-б); № 2 ( 1-в; 2-в; 3-б); № 3 ( 1-г; 2-б; 3-а); № 4 ( 1-а; 2-в;3-в).
Кожна команда повинна дати стислу характеристику історичної особи чотирма реченнями так, щоб інша команда упізнала цього діяча.
ІІІ. Підбиття підсумків гри.