Урок-гра "Формули скороченного множення"

Про матеріал

Урок узагальнення та систематизації знань, вмінь та навичок учнів з теми "Формули скороченого множення"; розвитку пам'яті, логічного і аналітичного мислення, комунікативних здібностів учнів, інтересу до математики; продовження роботи з укріплення здоров'я учнів за допомогою фізичних вправ.

Перегляд файлу

ФОРМУЛИ СКОРОЧЕНОГО МНОЖЕННЯ.

 

Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання, вміння та навички учнів з теми; розвивати пам'ять, логічне і аналітичне мислення, комунікативні здібності учнів, інтерес до математики; показати тісний взаємозв'язок між здоров'ям людини і його успішною діяльністю, продовжити роботу по укріпленню здоров'я учнів з допомогою фізичних вправ.

Тип уроку: урок – гра. Узагальнення та систематизація.

Обладнання: таблиці, малюнки, схеми.

Хід уроку.

І.     Організаційний момент.

  1. Проводимо    з    учнями    гімнастику    для    дихання    з    метою заспокоїти учнів після перерви і настроїти на робочий стан.
  2. Перевірка домашніх завдання - асистенти-помічники вчителя доповідають про наявність домашніх завдань у учнів.

II.     Повідомлення теми уроку, мети і мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні у нас останній урок з теми «Формули скороченого множення». Я хочу, щоб це був не зовсім звичайний урок, тому що ми з вами спробуємо пов'язати суто математичні поняття формул скороченого множення   з   таким   життєвим   поняттям,   що   стосується   абсолютно        кожного  з  нас  особисто  -   з  поняттям  здоров'я,   здорового  способу життя.

Але це урок алгебри, тому ми ставимо собі за мету: узагальнити і систематизувати наші знання, вміння та навички з теми «Формули скороченого множення». Як ви це розумієте, діти? (вчитель залучає дітей до обговорення мети уроку).

Правильно, ми згадаємо всі формули скороченого множення, покажемо, як вони застосовуються в різних вправах і взагалі, навіщо вони потрібні. Спробуємо мотивувати свою діяльність (знову залучення учнів до розмови про мотиви сьогоднішнього уроку). Робимо висновок: формули тому і називаються скороченого множення, що спрощують, скорочують процеси роботи з алгебраїчними виразами, рівняннями, розв'язанням задач і тому їх можна називати абеткою предмету алгебри.

III.   Актуалізація опорних знань.

Застосовуючи метод «ланцюжок» проводимо фронтальне опитування учнів класу формул скороченого множення.

Перший учень починає:

  •        Квадрат двочлена дорівнює...

Другий учень продовжує:

  •        Квадрату першого члена...

Третій:

  •        Плюс подвоєний добуток двох членів...

Четвертий:

- Плюс квадрат другого члена.

В такий спосіб повторюємо всі формули скороченого множення: різницю квадратів, добуток суми та різниці двох виразів, суму та різницю кубів. В повторенні формул скороченого множення приймають участь учні всього класу, тому що кожна формула розбивається на кілька частин і учень повинен бути уважним і добре знати як читаються формули, бо заздалегідь не можливо передбачити, яку частину якої формули йому треба буде відповідати. Прізвища учнів вчитель не називає, тому що учні відповідають по черзі за порядком розташування своєї парти і свого місця в класі. При опитуванні учнів в такий спосіб кожен учень приймає участь в процесі повторення формул скороченого множення і якщо таке опитування «Ланцюжком» застосовувати систематично, а не один раз, то учні розуміють, що заховатися за сусідів не вдасться, що черга до кожного з них в решті решт дійде, а значить формули скороченого множення треба вивчити.

IV.   Узагальнення і систематизація знань учнів і навичок.

1. Ще 2400 років тому китайський  педагог Конфуцій сказав:

«Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу і чую, я трохи пам'ятаю. Те, що я бачу,  чую  і обговорюю,  я  починаю  розуміти.  Коли я  чую,  бачу, обговорюю і роблю, я набуваю знань і навичок.» Тому я закликаю вас до активної співпраці.

2. Нагадую вам, що сьогодні ми спробуємо поєднати такі два великих
поняття, як математика і здоров'я, ми спробуємо за допомогою
математики знайти формулу здоров'я.

 

р

і

3

н

и

ц

я

 

 

 

к

в

а

Д

р

а

Т

 

 

 

 

 

 

Ф

о

р

м

у

л

и

 

 

 

 

 

р

р

і

в

0

н

я

н

н

я

 

с

к

о

р

о

ч

є є

н н

н

я

 

 

д

в

о

ч

л

е

н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

п

я

т

ь

 

 

 

 

 

 

Пропоную вам розгадати кросворд.

 

  1. Результат віднімання
  2. Друга ступінь числа
  3. (а± в)2; а2- в2; а3± в3
  4. Рівність, що мас невідоме число х
  5. Як називається дія  ?
  6. а + в; а - в;
  7. 3 + 2 = ?

 

 

На дошці заздалегідь намальована палетка для кросворду. Вчитель ставить питання учням класу, учні відповідають на них, вчитель заповнює кросворд. У вертикальному стовпчику з'явилось слово «Здоров'я». Питання вчителя: «Як ви розумієте слово «здоров'я»? Що воно означає?».

Учні відповідають: «Здоров'я - це відсутність хвороб, тобто здорове тіло; це здатність мислити, вчитися, тобто одержувати і передавати інформацію - розумове здоров'я, емоційне здоров'я - здатність розуміти стан людей, їх почуття і тому інше. Однозначної відповіді на це питання не існує, настільки воно багатогранне і складне.

 

3. Фізкультхвилинка.

Так як тільки що ми говорили про здоров'я, то доречно буде зробити фізкультхвилинку.

I вправа. Підняти голову і руки догори, вдихнути.

II вправа. Опустити руки і голову, видихнути.

  1. вправа. А хто втомився - знизати плечима.
  2. вправа. Ні, не ми - покрутити головою.

 

4. Повернемось до формул скороченого множення. Щоб вам було цікавіше грати, ми поділимо клас на 3 команди в порядку розташування рядів парт. Першу команду назвемо X, другу - У і третю - Z. Кожна команда буде мати своє завдання.

Отже, починаємо змагання між командами X, У, Z.

І тур змагання - для команди X.

Пограємо в математичне лото.

В одному місці класної дошки записані початки формул скороченого множення, в іншому місці - їх закінчення, записані на картках. Учні складають дві частини     формули  скороченого  множення, на зворотньому боці карток записані літери слова «гігієна».

 

 + в)2 =                   а2 + 2ав + в2             г

а2 - в2 =                    - в)·(а +в)                і

+ в)2 =                   а2 + 2ав + в2               г

а2 - в2 =                    - в)·(а +в)                і

- в)2 =                   а2 - 2ав + в2                 є

- в)+ в) =            а2 - в2                       н

а3 - в3 =                   - в)-(а2 + ав + в2)      а

Діти, яке слово ми отримали? Що означає слово «гігієна»? Які види гігієни ми знаємо?

Діти відповідають: гігієна - це наука про збереження та укріплення здоров'я.    Існують багато видів гігієни: особиста гігієна, гігієна розумової праці, гігієна відпочинку та інше.

Таким чином ми склали таблицю формул скороченого множення.

П тур змагання - для команди У.

 

5. Продовжуємо грати. Як застосовуються формули скороченого множення для спрощення виразів?

На дошці записані алгебраїчні вирази, в яких не дістає деяких членів, що написані на картках, в беспорядку прикріплених на дошці. Учні знаходять потрібні картки, з яких складають слово «режим». Учні класу ведуть записи в зошитах.

(2х- 1)2 = 4х2 + ... + 1   р

(0,5х.-4)·(0,5х + 4) = ... -16 0,25х2 є

2 + ... + 4 = (Зх + 2)2 12х ж

...- 1 = (Х2 - 1)( Х2 + 1) х4 и

х2- ... = (х-2)(х2 + + 4) 8 м

Вчитель: Діти, ми одержали ще одну складову здоров'я. Що це слово означає?

Учні відповідають:  Режим - це точно встановлений  порядок життя: праці, відпочинку, харчування, таке інше. Здоров'я людини залежить від режиму його життя.

III тур змагання - для команди Z.

 

6. Дві складові частини здоров'я ми вже знаємо. Це - гігієна і режим. І, водночас, ми повторили і показали як застосовують форми скороченого множення.

І ще в одну гру пограємо - це математичне доміно.

«Кісточки» доміно «розкидані» на дошці.

На дошці написані два рівняння. Представники команди Z виходять до дошки і розв'язують рівняння. Учні класу записують рівняння в зошитах.

х2 = (х-3)2 с              (х- 1)(х+ 1) = (х-2)2 с

х2 = х2 - + 9 п              х2 - 1 = х2 - + 4 п

х2 - х2 + = 9 о х2 - х2 + = 4 + 1 о

бх = 9 р 4х = 5 р

х = 1,5             т х = 1,25 Т

Діти складають з «кісточок» доміно слова «спорт», «спорт». Зауваження: групи    X, У, Z можуть вирішувати свої завдання одночасно, згуртувавшись біля дошки, на якій написані їх завдання. Кожна з груп записує зверху розв'язаного завдання слово, отримане в результаті. Таким чином, на дошці з'являється запис:

Здоров'я'= гігієна + режим + спорт + ...

Вчитель: Діти, ми-отримали формулу: Здоров я = гігієна + режим +спорт + ...

В цій формулі немає останнього додатку, вона не закінчена, тому що в цю формулу можна  додати  ще багато чого:  правильне харчування, закалювання, екологія ... (учні приймають участь в обговоренні цього питання).

Діти, чому ми сьогодні говоримо про здоров'я? Який зв'язок між навчанням і здоров'ям? Дуже  тісний - без доброго здоров'я не буде успішного навчання.

 

V. Підсумок уроку.

1) Згадаємо, діти, що ми сьогодні робили на уроці?
Яку мету ставили?

Чи досягли ми цієї мети?

Для чого нам потрібні формули скороченого множення?

Який зв'язок між навчанням і здоров'ям?

Як вам працювалось на уроці?

2) Коментар вчителя про роботу учнів на уроці. Оцінювання робот груп
і окремо кожного учня.

VI. Домашнє завдання.

 

docx
Додано
7 квітня 2018
Переглядів
1522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку