Урок-гра: Хто найрозумніший по темі "Раціональні числа та дії над ними"

Про матеріал
Урок-гра з математики для 6 класу : «Хто найрозумніший по темі Раціональні числа та дії над ними »
Перегляд файлу

Урок-гра

 «Хто найрозумніший по темі Раціональні числа та дії над ними »

Мета:

Навчальна — повторення, узагальнення та систематизація матеріалу по вивченій темі, підготовка учнів до контрольної роботи;

Розвиваюча — розвиток  і поглиблення знань та інтересу учнів до математики, розвиток уваги, пам’яті, мислення;

Виховна — виховувати інтерес до математики, згуртованість, почуття відповідальності, поваги до товаришів.

Форма проведення уроку: гра «Хто найрозумніший».

Обладнання: висловлювання, малюнки, картки із завдання

 

 

Епіграф

Ширше двері відчиняйте

Розуму й кмітливості!

Всі старанність докладайте

Й максимум сміливості

 

І гейм «Розминка»

 На дошці для кожної команди записано стільки прикладів, скільки учнів у команді (За кожний правильно розв’язаний приклад учень заробляє 1 бал)

      До дошки  з кожної команди виходить по одному учневі. Після того, як хтось з них розв’яже приклад, на зміну йому виходить інший член команди.

      Команді, яка раніше розв’яже всі завдання, можна додатково присудити 1 бал. Кожен наступний учень має право виправляти помилки, які були допущені його попередниками.

І команда

ІІ команда

ІІІ команда

13-20

-49+ 7

-9-(16)

-18- (-3)

0,5-(-5,5)

-0,6+2

-1100-100

15+(-26)

3-20

-4,5+4

2-20

17+(-70)

-7-0

0+ (-14)

0-(-5)

-40- (-5)

-2+ (-4)

-0,7+0,6

-4- (-14)

-100-(-0,1)

-45-(-67)

 

ІІ гейм «Заморочки із бочки»

 У торбинці (бочці) знаходяться номери завдань на обчислення значень виразів, які члени команди витягають по черзі. За правильну відповідь на кожне завдання команда отримує : 2 бали, якщо відповідає сам учень, 1 бал, якщо відповідає вся команда. Додатковий бал одержує команда, яка відповість на запитання, на яке не дала відповідь інша команда. У торбинці (бочці)  є також три ЩАСЛИВИХ ВИПАДКИ, які приносять команді ще один додатковий бал.

  1. -15+(-7)
  2. +, якщо х=-5, у=-2
  3. (-8)
  4. 4.6·2
  5. 15- (-0,1)
  6. 5-5
  7. -100+50
  8. -2· (-0,01)
  9. 17+(-17)
  10. 10-(-20)
  11. 40-34
  12. -5·10·0,1

 

ІІІ  гейм  «Ти  мені, я - тобі»

      Кожна команда отримує 5 запитань. За правильну відповідь 1 бал.

                                1. Як називають додатні числа і нуль?

                                2.Яким є число нуль?

                              3. Яку координату має початок координат?

                           4. Що таке одиничний відрізок?

                           5. Як називають числа з різними знаками?

                           6. Які числа називають цілими?

                           7. Які числа називають раціональними?

                           8. Якому числу протилежний нуль?

                           9. Що називають модулем числа?

                           10. Яке число на числовій прямій вважається меншим?

                           11. Як додати два від’ємні числа?

                           12. Як додати числа з різними знаками?

                           13. Як відняти від’ємне число?

                           14. Чому дорівнює модуль числа?

                           15. Чому дорівнює сума протилежних чисел?

 

 

ІV гейм  (Темна конячка)

  1. Назвати якомога більше математичних термінів, понять, символів, які починаються на одну й ту саму букву. Буква  визначається за допомогою рулетки (випавший номер означає порядковий номер букви в українському алфавіті). Додатковий бал команді. Яка першою назве цю букву.
  2. По черзі усні запитання на додавання та віднімання цілих чисел.
  3. Завдання. Знайти та виправити помилки.

│-25│=-25

│-100│=│100│

-89>0

-678<-679

│-55│+│55│=0

-5+5-10=20

-7,6+8=15,6

1-(-⅔)=1-2/3=1/3

123+(-223)=346

79-(-1)=80

-90-(-90)=180

4. Розвязати рівняння

       3х-16=-10       

      Х+12=-37

126-х=-111

Х-98=-180

8х-67=-67

 

V  гейм. «Гонка за лідером»

1.Двоє грали в шахи впродовж 4 годин. Скільки часу грав кожний? (Відповідь 4)

2.Яке число ділиться без остачі на будь-яке натуральне число? (Відповідь 0)

3.Качка, стоячи на одній нозі, важить 2 кілограми. Скільки вона важить,якщо стане на обидві ноги? (Відповідь 2 кг)

4.До міста їде мотоцикліст, а йому назустріч – 2 легкових, 3 вантажних автомобілі та один велосипедист. Скільки автомобілів їде до міста? (Відповідь Жодного)

5.Звичайно місяць закінчується 30 або 31 числом. В скількох місяцях є 28 число? (Відповідь  в 12)

6.На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (Відповідь 50)

7.На березі 5 гілок. На кожній гілці 5 яблук. Скільки всього яблук на березі? (Відповідь 0)

8.Подорож Кіндрата.

Йшов Кіндрат у Червоноград,

А назустріч йому 12 хлоп’ят.

У кожного хлопчика –кошик,

У кожному кошику – кішка,

У кожної кішки 12 кошенят.

У кожного кошеняти

У зубах по 4 мишеняти.

І задумався старий Кіндрат:

  • Скільки мишей й кошенят

Хлоп’ята несуть у Червоноград?

(Відповідь Нерозумний, нерозумний Кіндрат!

Він один ішов в Червоноград.

А хлоп’ята з кошиками,

З мишенятами та кішками

Йшли на зустріч йому у Полтаву

К. Чуковський (переклад))

9.Веселі задачки( Панішева. Супутник учителя математики, сторінка 117.)

10.На листку паперу записано число 6. Не виконуючи математичних дій, збільшити його в 1,5 рази. Що для цього потрібно зробити? (перевернути лист)

Підсумки уроку, виставлення оцінок.

 

 

 

 

 

І команда

ІІ команда

ІІІ команда

13-20

-49+ 7

-9-(16)

-18- (-3)

0,5-(-5,5)

-0,6+2

-1100-100

15+(-26)

3-20

-4,5+4

2-20

17+(-70)

-7-0

0+ (-14)

0-(-5)

-40- (-5)

-2+ (-4)

-0,7+0,6

-4- (-14)

-100-(-0,1)

-45-(-67)

 

 

     -15+(-7)

  1. +, якщо х=-5, у=-2
  2. (-8)
  3. 4.6·2
  4. 15- (-0,1)
  5. 5-5
  6. -100+50
  7. -2· (-0,01)
  8. 17+(-17)
  9. 10-(-20)
  10. 40-34
  11. -5·10·0,1

 

│-25│=-25  │-100│=│100│   -89>0  -678<-679   │-55│+│55│=0  -5+5-10=20   -7,6+8=15,6  1-(-⅔)=1-2/3=1/3     123+(-223)=346      79-(-1)=80    -90-(-90)=180

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 березня 2021
Переглядів
307
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку