Конспект уроку математики в 6 класі Пряма пропорційна залежність

Про матеріал
Мета уроку: закріпити знання про відношення, пропорцію та їх властивості; знайомити з поняттям прямої пропорційної залежності; навчити учнів застосовувати дані знання для розв’язування задач; поглиблення та розширення математичних знань учнів; формування уявлення про математику, як частину загальнолюдської культури. Тип уроку: формування навичок і вмінь.
Перегляд файлу

Конспект уроку математики в 6 класі

 

Пряма пропорційна залежність

 

Мета уроку: закріпити знання про відношення, пропорцію та їх властивості; знайомити з поняттям прямої пропорційної залежності; навчити учнів застосовувати дані знання для розв’язування задач; поглиблення та розширення математичних знань учнів; формування уявлення про математику, як частину загальнолюдської культури.

Тип уроку: формування навичок і вмінь.

Сьогодні на уроці: закріпимо знання про відношення, пропорцію та їх властивості; дамо відповідь на запитання «Що таке пряма пропорційна залежність?»; потренуємося у визначенні виду залежності між величинами; навчимося застосовувати ці поняття для розв’язування задач.

Наочне оформлення: Презентація «Пряма пропорційна залежність».

Обладнання: ноутбук, проектор, дошка, підручник «Математика 6 клас» О.С.Істер.

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Відгадай ребус

Історична довідка.

Пропорції та пропорційні величини використовуються з давніх-давен. У стародавні часи пропорції відігравали тим значнішу роль, що задачі розв’язувались без рівнянь (більшість задач), а якраз за допомогою пропорцій.

Крім того, в Стародавній Греції дроби вважалися не числами, а відношенням чисел. Тому дії над дробами теж приводились до використання пропорцій. Цим пояснюється значна увага, яку приділяли вивченню пропорцій, як у стародавні часи, так і в середні віки.

 

У нас на черзі ще одна

Знань важлива порція

Така рівність чарівна

На ім’я пропорція;

***

На уроках і житті

Є завдань багато

Де пропорції оті

Слід застосувати.

***

Щоб варити і пекти

Майструвати, шити

Пропорційність величин

Треба добре вчити.

 

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

  1. Інтелектуальна розминка. Відповіді на запитання.
  1. Що називається відношенням? (Частку двох чисел називають відношенням)
  2. Яку властивість має відношення? (Відношення двох чисел не зміниться, якщо кожне із чисел відношення помножити або поділити на одне й те саме, відмінне від нуля, число)
  3. Пропорція – це…(рівність двох відношень)
  4. Числа a і d називають…(крайніми членами пропорції)
  5. Числа b і c називають…(середніми членами пропорції)
  6. Основна властивість пропорції…(добуток крайніх членів дорівнює добутк її середніх членів)
  1. ГРА «Лови помилку»

 

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Уявіть собі, що у вас є гроші, на які ви зможете купити рівно три порції морозива. Чи зможете ви купити на ці гроші шість порцій такого самого морозива? У скільки разів більше потрібно грошей, щоб купити шість порцій морозива?

Тобто ми з’ясували, що кількість грошей, потрібна на покупку морозива, залежить від кількості порцій морозива, які ви хочете купити. Чим більше ви купуєте морозива, тим більше потрібно для цього грошей.

Розглянемо ще одну задачу

IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

ПРИКЛАД. Запишіть у таблицю шлях, який подолає автомобіль зі швидкістю 60 км/год за певні проміжки часу

При розв’язуванні задачі видно, що при збільшенні часу збільшується шлях. Такі величини називаються прямо пропорційними.

Алгоритм розв'язування задач за допомогою пропорцій.

1) Умову задачі записуємо у вигляді таблиці.

2) Невідоме число позначаємо через х.

3) Встановлюємо вид залежності

прямо пропорційну залежність позначаємо однаково направленими стрілками

4) Записуємо пропорцію.

5)Знаходимо невідомий член пропорції.

Розв’язування задач за допомогою пропорції.

Розглянемо приклад розв’язання задачі на прямо пропорційну залежність

V. ОСМИСЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Колективне виконання завдань під керівництвом учителя.

Переконайся. Ти навчився! Робота з підручником

Переконайся. Ти навчився!

№ 562

15к. – 51м

26 к. – х м

х=88,4 (м)

Відповідь: 88,4 м тканини

 

 

№564

4 см3 – 31,2 г

6 см3 – х г

х=46,8 г

Відповідь: 46,8 г маса кульки

 

2. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Яка залежність існує між величинами?

Якщо так -  то хлопок

Якщо ні - присіли.

1) Номер поверху і кількість сходів, що ведуть на цей поверх.(так)

2)Тривалість уроку та кількість учнів (ні)

3)Кількість товару і його вартість (так)

4)Вік дитини та її зріст (ні)

5)Маса тіла і його об'єм (так)

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ.

Релаксація.

VII. ДОМАШНЯ РОБОТА.

Опрацювати §22

Виконати №563, 565

1

 

doc
Додано
29 березня 2021
Переглядів
2832
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку