In the Wonderful World of English
Мета: закріпити набуті знання учнів; активізувати навички усного мовлення учнів, повторити англійський алфавіт та цифри; систематизувати знання учнів з вивчених тем; удосконалювати навички усного мовлення; розвивати в учнів навички аудіювання; розвивати мовні, інтелектуальні та творчі здібності учнів; розвивати лексичні навички учнів; розвивати вміння учнів використовувати набуті знання в ситуаціях спілкування; розвивати довільну увагу, довготривалу пам’ять та мислення; виховувати в учнів почуття товариськості, дружелюбності та взаємодопомоги, вміння працювати в групах; виховувати зацікавленість та інтерес до англійської мови;
Обладнання: таблиця з англійським алфавітом, емблеми з написом “I love English”, картки з кольорами для поділу на команди, картки малюнками тварин та їх назвами, картки з зашифрованими літерами та цифрами, відеозапис пісні про алфавіт, відеозапис пісні “Hockey Pockey”, картки з кольорами, картки з малюнками.
Хід заходу
Teacher: Good morning, children! How are you?
Pupils: We are fine!
Teacher: Today we'll speak about English, play many interesting games, sing songs and remember what we have learned at our lessons. Are you ready to practice your knowledge?
Pupils: Yes!
Teacher: Each of you has got an emblem “I love English”. It is the motto of our lesson. Do you like English? What tasks do you like the most?
(Учні відповідають.)
Teacher: Today we’ll have a lot of tasks. Firstly, let’s split into three groups. Each of you has got a card with different colour. Now find pupils with the same colour. It will be your group.
(Учні поділяються на команди, знайшовши своїх партнерів з картками відповідного кольору).
Team 1 Team 2 Team 3
Teacher: So, we have got three teams. They are yellow, blue and red. English is a very interesting language. There are many letters, sounds, words, numbers and so on. Do you know English alphabet? Let’s remember it and sing a song. I think you know it.
(Відеозапис пісні “My ABC”. Учні переглядають відео з літерами та співають пісню про алфавіт).
Teacher: You are very nice pupils. You know the letters, but do you remember the numbers? I hope so, because for the first task you need numbers. Let’s count together from 1 to 20.
(Учні рахують від 1 до 20 разом з вчителем. На фоні – відеозапис з цифрами).
Task 1. Solve a Code
Teacher: Now you have to solve a code. Look at the blackboard. There are seven letters, but we don’t know them, they are hidden. To find the letters, you have to do operation with “plus” and “minus”. So, each group has to calculate numbers. If it’s right, I’ll show you the letter. And it will be the code of our lesson. Let’s start!
(На дошці – 7 аркушів паперу, на кожному з яких дія віднімання чи додавання. На зворотньому боці – літера. Якщо учні правильно виконують дію, вчитель перевертає аркуш, показуючи відгадану літеру. Розгадане слово – ENGLISH).
11+3 |
18-7 |
5+9 |
20-12 |
14+4 |
19-15 |
7+12 |
E |
N |
G |
L |
I |
S |
H |
Task 2. Match and Say
Teacher: You are great! Let’s move to the next task. Each group has got cards with animals. Look at them. Your task is to show the picture, when I tell you a name of an animal. Then repeat the word in English. Let’s do it!
(Вчитель називає слова a rabbit, a cat, a dog, a hamster, a puppy, a guinea-pig, a kitten, a parrot. Учні знаходять картку з відповідним малюнком та показують її вчителю. Якщо відповідь правильна – команда отримує бал.)
|
|
a dog |
a puppy |
|
|
a rabbit |
a guinea-pig |
|
|
a cat |
a kitten |
|
|
a hamster |
a parrot |
Teacher: And now let’s change the task. I show you a picture and you find its word and say it in English.
(Вчитель показує малюнок тварини, учні знаходять відповідну картку з англійським словом. Перемагає команда, яка має більшу кількість правильних відповідей.)
Task 3. Find the Picture.
Teacher: Very good! Let’s do the next exercise. Each team has got the picture, but it’s damaged. З’єднайте літери по порядку, як вони стоять в алфавіті, та дізнайтеся, що намальовано на малюнку.
Team 1 Team 2 Team 3
Funny Physical Activity
Teacher: Are you tired? Let’s have fun and watch the video. Stand up! Look at the girl and repeat after her. The song is called “Hockey Pockey”. You can sing along.
(Вчитель вмикає відеозапис пісні “Hockey Pockey”. Учні, слухаючи пісню, виконують вправи для відпочинку та розслаблення).
You put your right hand in, You put your right hand out,
You put your right hand in and you shake it all about.
You do the hockey pockey, And you turn yourself around.
That's what it's all about.
You put your left hand in, You put your left hand out,
You put your left hand in and you shake it all about.
You do the hockey pockey, And you turn yourself around.
That's what it's all about.
You put your right leg in, You put your right leg out,
You put your right leg in and you shake it all about.
You do the hockey pockey, And you turn yourself around.
That's what it's all about.
You put your left leg in, You put your left leg out,
You put your left leg in and you shake it all about.
You do the hockey pockey, And you turn yourself around.
That's what it's all about.
You put your right side in, You put your right side out,
You put your right side in and you shake it all about.
You do the hockey pockey, And you turn yourself around.
That's what it's all about.
You put your left side in, You put your left side out,
You put your left side in and you shake it all about.
You do the hockey pockey, And you turn yourself around.
That's what it's all about.
You put your whole self in, You put your whole self out,
You put your whole self in and you shake it all about.
You do the hockey pockey, And you turn yourself around.
That's what it's all about.
Task 4. The Smartest Pupil.
Teacher: Very good! You are nice pupils! Давайте дізнаємось, хто з учнів найрозумніший. З кожної команди оберіть одного учня для цього завдання. (Учні вибирають одного з команди для участі в конкурсі). Вам необхідно назвати по 5 слів з кожної запропонованої теми. Але не можна повторювати слова, які вже були названі. Перемагає команда, учень якої назвав найбільшу кількість правильних слів. So, say words on the topics:
(Кожен учень з команди називає слова із запропонованих тем. Перемагає той, хто назве найбільшу кількість слів без повторень).
Task 5. Name the Colour!
Teacher: Let’s check what colours you know. Кожна команда має таблицю з назвами кольорів та картки з кольорами. Вам необхідно покласти картку у ту комірку, де знаходиться назва цього кольору. Match them. Do it quickly!
(Учні розкладають картки з кольорами у таблицю зі словами. Вчитель слідкує за правильністю виконання. Потім учні показують картку й називають колір).
RED |
BLUE |
GREEN |
YELLOW |
BLACK |
WHITE |
ORANGE |
PINK |
BROWN |
GREY |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Task 6. The Best Reader.
Teacher: Let’s remember the poem about four seasons. What seasons do you know? What season is it? What is your favourite season? (Учні відповідають). Great! А зараз давайте дізнаємося, яка з команд може розказати цей вірш найкраще.
Spring is green.
Summer is bright.
Autumn is orange.
Winter is white.
(Учні з кожної команди розповідають вірш про пори року. Перемагає та команда, яка розказала вірш найкраще).
Teacher: А зараз давайте дізнаємось, яка команда перемогла. Count the marks.
Teacher: Dear boys and girls. I hope you love English and you will get more and more knowledge to improve your English. Our competition is over. I wish you all the best! Let’s say together: “I love English!” Goodbye.
1