Урок-гра ""Ігри патріотів"

Про матеріал

Розробка уроку з математики, яку можна використати при узагальнені та систематизуванні знань учнів з теми "Звичайні дроби" . Містить конкурси, вікторини, творчі завдання, які дадуть змогу дітям повторити вивчене протягом навчання теми. Виховує культуру математичного мислення;вміння працювати в команді задля спільної мети.

Перегляд файлу

                    Звичайні дроби

 

   Урок – гра « Ігри патріотів», 5- й клас

 

Мета: узагальнити вміння перетворювати  мішане число у неправильний дріб і навпаки , порівнювати та додавати лроби з однаковими знаменниками ,розв язувати задачи на знаходження дробу від числа та числа за його дробом.

 

Обладнання: картки із завданнями, куб з цятками, сердечка, енциклопедія.

 

                             Хід уроку

 

І . Організація класу.

 

Учитель.   За вікном похмурий зимовий день. Я хочу ,щоб сьогодні у вашій душі було сонячно.Саме цього дня закохані знаходять одне одного , а ми визначемо команду , закохану  в математику.

      Гра у нас буде називаться – «Ігра патріотів». Вітаємо  І команду «Знай наших», ІІ команду –«Свої люди» , ІІІ- команду «Реальний шанс». Я бажаю всім успіху та чекаю активності , чітких відповідей, сміливих ідей , фантазій та гумору.

 

ІІ. Проведення конкурсів.

        І конкурс «Штрафний удар»

Командам  по черзі ставлять одна одній по 3 запитання.

 

Запитання І команді

  1. Де записується знаменник дробу і що він означає?
  2. Який дріб називаеться правильним?
  3. Як додати два дроба з однаковими чисельниками?

 

Запитання ІІ команди

  1. Де записуеться чисельник дробу і що він означає?
  2. Який дріб називаеться неправильним?
  3. Як порівняти два дроба з однаковими знаменниками?

 

Запитання ІІІ команди

 

  1. Що означає риска дробу?
  2. Яке число називається мішаним?
  3. Як порівняти два дроба з однаковими чисельниками?

 

Підбиття підсумків конкурсу.

ІІ конкурс «Човники»

Кожна команда отримуе картки на яких зображені мішані та неправильні дроби. Завдання , утворити з мішаного числа неправильний дріб а з неправильного дробу мішане число. Після того ,коли всі готови , вони створюють човники.

 

ІІІ конкурс «Золота лихоманка»

 

Єпідеміологічна служба островаРеюньйон повідомляє, що на острові знову « золота ліхоманка». У цьому конкурсі потрібно відгадати зашифроване слово. Впишіть у квадратні дужки такі числа, щоб рівність була правильною.

Завдання для І команди

 

У багатьох садах живе істота ,яка має 14 175 зубів. Дізнайтеся про назву цієї найзубастішої істоти, розгадавши слово.

1. 4 [  ]/11=49/11.               2. 5 [  ]/12=63/12.

3. 12 3/7= [  ]/7.                   4. [  ] 7/10=47/10.

5. 10 1/8 =81/[  ].                  6. 2 4/5=[  ]/5.

7. [  ] 9/11=20/11.

 

Ключ до відповіді

4 – е.  8 – в. 87- к . 14-ч. 5 – я.  1- ‘.

Відповідь.

 

6

4

2

5

7

1

3

ч

е

р

в

я

к

 

 

Завдання для ІІ команди

Відгадайте найбільш калорійний плід у світі , який має 741 калорію на фунт вжитої маси.

  1. 10/9=1 [  ]/9.               2. 5 9/14= [  ]/14.

3. [  ] 3/21=87/21.            4. 64/8= [  ].

5. 5 4/7=39/[  ].                 6. 3 5/12= [  ]/12.

7. 15/7= [  ] 1/7.

Ключ до відповіді

79 –а. 8- в.  1- к. 41 –д. 4 – о. 7 –о . 2- а.

Відповідь.

2

4

5

1

7

6

3

а

в

о

к

а

д

о

 

 

Завдання для ІІІ команди

Відгадайте назву дерева ,яке називають «притулок леді». Воно має стовбур товщиною 191 см кв.. Під його гілками можуть розміститись 150 чоловік.

1. 73/24=[  ] 1/24.               2. 3 8/17= [  ]/17.

3. 8 11/100= 811/[  ].          4. 36/4= [  ].

5.  3 2/11= [  ]/11.               6. 5 2/3 =[  ]/3.

7. 14/5 = [  ] 4/5.

Ключ до відповіді

100 –о.   17 – з.   3-р.   59-  е.   2 – г.  35 – в. 9-о.

Відповідь.

 

7

1

3

6

4

5

2

г

р

о

з

о

в

е

 

Підбиття підсумків конкурсу.

 

ІV конкурс «Лото»

Виконайте завдання яке ви витягнули з мішечка. Відповідь запишіть на дошці.

 

  1. Було 350 грн . витратили 4/7 усіх грошей .Скільки грошей залишилося?
  2. Доньці 6 років .Їі вік становить 2/9 віку матері. Скільки років матері ?
  3. Яка довжина відрізка , якщо 3 /5 його дорівнюють 18 см?
  4. У класі 36 учнів 3 /4 з них катались на лижах, решта – на санчатах. Скільки учнів каталися на санчатах?

Підбиття підсумків конкурсу.

 

V конкурс « Весела хвилинка»

 Діти розповідають вірші.

VI конкурс « Гра в кості «

Підкиньте кубік і виберіть конверт з номером, що відповідає кількості очок, що випали. Розв яжіть рівняння і запишіть на дощці.

1. X- 4 3/41= 2 38/41.                     2. 20 – X = 14 7/11.

3. 29/34- x/34= 12/34.                      4. 5 7/18- x = 1 11/18.

5. x – 14/31=16/31.                           6. 7 9 16 –x =4 11/16.

 Підбиття підсумків конкурсу.

VI І конкурс «Крутий підйом»

З кожної команди виходять по одному учню і починають виконувати дії над дробами ,рухаючись знизу  вгору.

Завдання для І команди;    ІІ команди;         ІІІ команди.

 

10. 89/61- 21/61.                      89/61-38/61.        35/61- 6/61.

9.   32/61+ 29/61.                      60/61-45/61.        21/61+38/61.

8.    8/25-3/25.                           21/57+3/57.         5/9+1/9.

7.    8- 3 4/9.                               1- 9/18.               5- 1 3/6.

6.    6 4/9 + 5 2/9.                      14  8/10+5 1/10.   14 8/10 -6 7/10.  

5.    1- 13/17.                              8 4/9 -3 7/9.          5 1/8 – 2 3/8.

4.     1- 6/9.                                 1-5/9.                    1-3/5.

3.     7- 3 ½ .                                5-2 ½.                  6-2 ½.

2. 7/12- 5/12.                               9/12-6/12.            25/47-5/47.

1.  3+5/8.                                     6+1/7.                   3+5/6.

Підбиття підсумків конкурсу.

ІІІ.  Підбиття підсумків уроку, нагородження переможців. 

doc
Додано
24 липня 2018
Переглядів
747
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку