Розробка уроку з математики, яку можна використати при узагальнені та систематизуванні знань учнів з теми "Звичайні дроби" . Містить конкурси, вікторини, творчі завдання, які дадуть змогу дітям повторити вивчене протягом навчання теми. Виховує культуру математичного мислення;вміння працювати в команді задля спільної мети.
Урок – гра « Ігри патріотів», 5- й клас
Мета: узагальнити вміння перетворювати мішане число у неправильний дріб і навпаки , порівнювати та додавати лроби з однаковими знаменниками ,розв ‘язувати задачи на знаходження дробу від числа та числа за його дробом.
Обладнання: картки із завданнями, куб з цятками, сердечка, енциклопедія.
Хід уроку
І . Організація класу.
Учитель. За вікном похмурий зимовий день. Я хочу ,щоб сьогодні у вашій душі було сонячно.Саме цього дня закохані знаходять одне одного , а ми визначемо команду , закохану в математику.
Гра у нас буде називаться – «Ігра патріотів». Вітаємо І команду «Знай наших», ІІ команду –«Свої люди» , ІІІ- команду «Реальний шанс». Я бажаю всім успіху та чекаю активності , чітких відповідей, сміливих ідей , фантазій та гумору.
ІІ. Проведення конкурсів.
І конкурс «Штрафний удар»
Командам по черзі ставлять одна одній по 3 запитання.
Запитання І команді
Запитання ІІ команди
Запитання ІІІ команди
Підбиття підсумків конкурсу.
ІІ конкурс «Човники»
Кожна команда отримуе картки на яких зображені мішані та неправильні дроби. Завдання , утворити з мішаного числа неправильний дріб а з неправильного дробу мішане число. Після того ,коли всі готови , вони створюють човники.
ІІІ конкурс «Золота лихоманка»
Єпідеміологічна служба островаРеюньйон повідомляє, що на острові знову « золота ліхоманка». У цьому конкурсі потрібно відгадати зашифроване слово. Впишіть у квадратні дужки такі числа, щоб рівність була правильною.
Завдання для І команди
У багатьох садах живе істота ,яка має 14 175 зубів. Дізнайтеся про назву цієї найзубастішої істоти, розгадавши слово.
1. 4 [ ]/11=49/11. 2. 5 [ ]/12=63/12.
3. 12 3/7= [ ]/7. 4. [ ] 7/10=47/10.
5. 10 1/8 =81/[ ]. 6. 2 4/5=[ ]/5.
7. [ ] 9/11=20/11.
Ключ до відповіді
4 – е. 8 – в. 87- к . 14-ч. 5 – я. 1- ‘.
Відповідь.
6 |
4 |
2 |
5 |
7 |
1 |
3 |
ч |
е |
р |
в |
“ |
я |
к |
Завдання для ІІ команди
Відгадайте найбільш калорійний плід у світі , який має 741 калорію на фунт вжитої маси.
3. [ ] 3/21=87/21. 4. 64/8= [ ].
5. 5 4/7=39/[ ]. 6. 3 5/12= [ ]/12.
7. 15/7= [ ] 1/7.
Ключ до відповіді
79 –а. 8- в. 1- к. 41 –д. 4 – о. 7 –о . 2- а.
Відповідь.
2 |
4 |
5 |
1 |
7 |
6 |
3 |
а |
в |
о |
к |
а |
д |
о |
Завдання для ІІІ команди
Відгадайте назву дерева ,яке називають «притулок леді». Воно має стовбур товщиною 191 см кв.. Під його гілками можуть розміститись 150 чоловік.
1. 73/24=[ ] 1/24. 2. 3 8/17= [ ]/17.
3. 8 11/100= 811/[ ]. 4. 36/4= [ ].
5. 3 2/11= [ ]/11. 6. 5 2/3 =[ ]/3.
7. 14/5 = [ ] 4/5.
Ключ до відповіді
100 –о. 17 – з. 3-р. 59- е. 2 – г. 35 – в. 9-о.
Відповідь.
7 |
1 |
3 |
6 |
4 |
5 |
2 |
г |
р |
о |
з |
о |
в |
е |
Підбиття підсумків конкурсу.
ІV конкурс «Лото»
Виконайте завдання яке ви витягнули з мішечка. Відповідь запишіть на дошці.
Підбиття підсумків конкурсу.
V конкурс « Весела хвилинка»
Діти розповідають вірші.
VI конкурс « Гра в кості «
Підкиньте кубік і виберіть конверт з номером, що відповідає кількості очок, що випали. Розв яжіть рівняння і запишіть на дощці.
1. X- 4 3/41= 2 38/41. 2. 20 – X = 14 7/11.
3. 29/34- x/34= 12/34. 4. 5 7/18- x = 1 11/18.
5. x – 14/31=16/31. 6. 7 9 16 –x =4 11/16.
Підбиття підсумків конкурсу.
VI І конкурс «Крутий підйом»
З кожної команди виходять по одному учню і починають виконувати дії над дробами ,рухаючись знизу вгору.
Завдання для І команди; ІІ команди; ІІІ команди.
10. 89/61- 21/61. 89/61-38/61. 35/61- 6/61.
9. 32/61+ 29/61. 60/61-45/61. 21/61+38/61.
8. 8/25-3/25. 21/57+3/57. 5/9+1/9.
7. 8- 3 4/9. 1- 9/18. 5- 1 3/6.
6. 6 4/9 + 5 2/9. 14 8/10+5 1/10. 14 8/10 -6 7/10.
5. 1- 13/17. 8 4/9 -3 7/9. 5 1/8 – 2 3/8.
4. 1- 6/9. 1-5/9. 1-3/5.
3. 7- 3 ½ . 5-2 ½. 6-2 ½.
2. 7/12- 5/12. 9/12-6/12. 25/47-5/47.
1. 3+5/8. 6+1/7. 3+5/6.
Підбиття підсумків конкурсу.
ІІІ. Підбиття підсумків уроку, нагородження переможців.