Урок-уявна подорож. Рівняння

Про матеріал

Урок - уявна подорож "Сім чудес Доманівщини. Рівняння". Цей урок я спеціально розробила для конкурсу "Учитель року".На уроці нам не було часу для суму , часто змінювалися види та форми роботи. В розробці міститься багато ціного краєзнавчого матеріалу, який Ви легко можете замінити на свій.

Перегляд файлу

Математика. 5 клас

Тема: Рівняння

   Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання учнів про  рівняння та корені рівняння , вдосконалювати навички  розв’язування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів арифметичних дій, ознайомити учнів з найкращими пам’ятками  Доманівського району;  

Розвивати вміння слухати, працювати самостійно  та в гупах, розширити знання учнів про маленьку батьківщину; 

Виховувати уважність, старанність, пізнавальний інтерес, почуття патріотизму.

Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань.

Вид уроку: Урок-подорож

Обладнання: карта Доманівського району,  підручники, індивідуальні картки, картки із завданнями, набрані відповіді, презентація до уроку. Хід уроку:

І. Організація класу.

1. Вітання вчителя 2. Перевірка готовності до уроку. Оголошення маршруту уроку

а)Створення проблемної ситуації. Розминка - Розпочнемо наш урок  з таких цікавих завдань

                               

 

 

Як гадаєте, чому всі ці рівняння  мають один і той самий корінь(розв’язок рівняння) – число 7? (Мабуть урок буде якось пов'язаний з числом 7).

-         Так, дійсно, сьогодні ми здійснимо невеличку подорож по теренах нашої батьківщини і спробуємо відкрити для себе 7 чудес

Доманівщини.Але подорож у нас буде незвичайна – математична.

-         А почнемо ми нашу подорож , звичайно ж , з Доманівки. В Доманівці є багато памяток культури, та одна – особлива. Ви обов’язково дізнаєтесь про неї, після того як ми перевіримо виконання домашнього завдання. II. Актуалізація опорних знань.

1. Перевірка домашнього завдання.Гра «Лови помилку»

а) № 571

 

(х:4)+35=46 х:4=46-35 х:4=11 х=11.4

х=44

 

 

б)№ 573

(х:4)+35=46 х:4=46+35 х:4=81 х=81.4 х=324

(х+41) .3=126 х+41=126:3 х+41=42 х=42-41 х=1

(х+41) .3=126 х+41=126:3 х+41=42 х=42+41 х=83

-         Молодці ви впоралися із завданням. Отже, 1 чудо Доманівщини – це дім засновника Доманівки, в якому зараз знаходиться відділ освіти Доманівської райдержадміністрації. (Демонструю фото і показую розміщення на карті Доманівського р-ну).

 

-         Вирушаємо далі. Будь-яке домашнє завдання треба закріпити знанням правил. Якщо ви правильно відповісте на запитання , я відкрию вам назву ІІ чуда Доманівщини.

 

2.Фронтальне опитування 

2.     Що називають коренем рівнянням?(М) 

3.     Що означає розв’язати рівняння? (О)

4.     Що потрібно зробити, щоб знайти невідомий доданок? (Л)

5.     Що потрібно зробити, щоб знайти невідоме зменшуване, від’ємник? (Д)

6.     Що потрібно зробити, щоб знайти невідомий множник? (О)

7.     Що потрібно зробити, щоб знайти невідоме ділене?(В)

8.     Що потрібно зробити, щоб знайти невідомий дільник? (А)

-     ІІ чудо Доманівщини – це урочище Молдова, яке знаходиться в селі Козубівка, за 12 км від Доманівки.(Демонструю фото, позначаю на карті)

 

 

 

III.   Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1.     Оголошення теми

-         Діти, ви щойно дали відповіді на ряд запитань, які відкрили нам назву  2 зупинки. А під час вивчення якої теми  ми  використовуємо ці знання?

-         Сьогодні на уроці ми з вами продовжуємо вивчення теми "Рівняння" та вдосконалюючи обчислювальні навички, здійснимо невеличку подорож по теренах нашої Батьківщини. 

2.     Оголошення мети уроку

-Мета уроку : (діти зачитують з презенції)

ü Узагальнити та систематизувати знання учнів про  рівняння та корені рівняння , 

ü вдосконалювати навички  розв’язування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів арифметичних дій, 

ü ознайомити учнів з найкращими пам’ятками  Доманівського району; 

ü розвивати вміння слухати, працювати самостійно  та в гупах, 

ü розширити знання учнів про маленьку батьківщину; 

 

IV.   Узагальнення і систематизація знань

1. Розв’язування вправ. Робота в групах

-         Ви такі молодці! І ми продовжуємо подорож , а прямуємо ми в Мостове…але що це? Нам прийшло штормове попередження, тому подожувати нам небезпечно!! Але вихід є – ми встановимо відеозв’язок з учнями Мостівського НВК.

(Демонструю відео учнів)

-         А чи знаєте ви в якому році був побудований  маєток Ерделі?

-         Ну то  розв’яжіть рівняння і дізнаєтесь.

І група –     х.3=5688, х=1896

ІІ група –    5688:х=3,      х=1896

ІІІ група –   х.4=7584, х=1896

Взаємоперевірка

Так,  маєток Ерделі  - 3 чудо Доманівщина був створений 1896 року.

 

 

2.  Розв'язування рівняння.

Розв'язуючи рівняння ви дізнаєтеся, куди ми прямуємо далі. Роблю підказку – перша літера – Б. Працюємо таким чином:

Iряд - виконує 1, 2, 3 рівняння; IIряд - 4, 5, 6 рівняння;

IIIряд - 7, 8, 9рівняння.

 

55+x=87;(О) x+147=305;(Г) 856-x=412;(Д) x-4523=2354;(А) x·13=104;(Н) 21x=315;(І) 238: x=14;(В) x: 8=192;(К) x: 34=2(А) 32 - О;

158 - Г;

444 - Д;

6877 - А;

8 - Н;

67 - І;

382 - В;

1536 - К;

68 - А;

 

Саме у селі Богданівка знаходиться 4 чудо Доманівщини – Бузький Гард  (Демонструється зображення).

 

3. Виступи 2 експертів про Бузький Гард

І експерт - За писемними джерелами, поселення згадувалося в кінці ХVІ – на початку ХVІІ ст. Тут знаходилася козацька слобода Гард – центр БугоГардівської паланки. Слово “гард” означало риболовний завод, загата, перегородка на річці. Службу тут несло 300 козаків.

Гард зазнав кількох руйнувань, але відновлювався і продовжував боротьбу як один із загонів Запорізької Січі. 

ІІ експерт -  Одним з найголовніших свят козаків є свято Покрови  Пресвятої Богородиці, за що воно отримало  назву Козацька Покрова. Саме тому, указом  президента України  П.Порошенка 14 жовтня ми святкуємо свято  – День захисника України.

ФІЗХВИЛИНКА «Україно – ми твоя надія»

- Ми відпочили, тож час вирушати далі! У нас по маршруту 5 чудо Доманівщини – село Виноградний Сад. 

4. Розв'язування задачі

- Саме в цьому селі міститься 5 чудо – поселення доби епохи бронзи. 

(Демонструю зображення)

 

Саме тут учні Богданівської ЗОШ допомагають археологам проводити розкопки. А чи знаєте ви скільки  населення проживає у с. Виноградний сад? 

 

Задача . Скільки жителів живе у В. Саду, якщо після того як їх кількість зменшили в 5 разів і збільшили на 5 то отримали 50 осіб. Яка кількість населення проживає в селі? (х:5+5=50, х=225)

За данними останього перепису  у с. Виноградний сад проживає 225 осіб. Село займає площу  - трохи більшу за пів кілометра квадратного(0,532 км².)

 

5. Усний рахунок

 

А+14=15

А=1

 

20-Н=18 Н=2

 

21:Е=7 Е=3

 

8.Т=32 Т=4

 

25:І=5

І=5

 

34+В=40 В=6

 

К-15=22

К=7

 

А.8=64

А=8

- Розставте всі значення в порядку зростання і (перевертаю значення )  отримаєте  назву села, де знаходиться 6 чудо  Доманівщини -  територія стоянки пізнього палеоліту. (Анетівка, демонструю зображення)

 

VI. Підсумок уроку.

-         Остання наша зупинка це село (показую малюнок), яке?(Прибужжя). 

 

 

-         Тут знаходиться 7 чудо Доманівщини – Ландшафтний парк «Гранітно степове Побужжя», яке охоплює територію  Богданівської та Прибузької сільських рад.

-         Ось і завершилася наша подорож. Ми з вами пригадали, як розв’язуються рівняння, розв'язували задачі. Водночас ми згадали історичні пам'ятки нашого народу, які мають величезну цінність не лише для нашого району, я й для держави в цілому.

-         Тож, чи сподобалася вам подорож?

-         Мені теж було приємно з вами працювати.

VII. Домашнє завдання.

-         Домашнє завдання буде не звичайне. Ван необхідно виконати завдання на буклетах, які я вам  роздала.

-         У буклеті є заховані рівняння, розв’язавши які,  ви дізнаєтесь щось цікавеньке про одне з чудес України. На останній розгортці  - завдання в рубрику «Здивуй». Оберіть одне з запропонованих   і підготуйте про них цікаву інформацію.

-         І завершити урок хотілося б прослуховуванням гімну Доманівщини.

Встаємо і підспівуємо.- Дякую за урок! До побачення!

Перегляд файлу

І група

55+x=87;

x+147=305;

856-x=412.

 

ІІ група

x-4523=2354;

x·13=104;

21x=315.

 

ІІІ група

238: x=14;

x: 8=192;

x: 34=2.

 

Перегляд файлу

 

І група

 

х .3=5688

 

 

 

 

ІІ група

 

5688:х=3

 

 

 

 

ІІІ група

 

х .4=7584

 

Перегляд файлу

1

2

3

4

5

6

7

8

А

Н

Е

Т

І

В

К

А

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

Карта

       Длманівськлгл райлну

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Тема уроку: Рівняння - узагальнити та систематизувати знання про рівняння та корені рівняння , - вдосконалювати навички розв’язувати рівняння за правилами знаходження невідомих компонентів арифметичних дій, - ознайомимось з найкращими пам’ятками Доманівського району; - розвиватимемо вміння слухати, працювати самостійно та в гупах, розширимо знання про малу Батьківщину. Мета: Сім чудес Доманівщини

Номер слайду 6

а) № 571(х:4)+35=46 х:4=46+35 х:4=81 х=81.4 х=324 а) № 573(х+41) .3=126 х+41=126:3 х+41=42 х=42+41 х=83 Гра «Лови помилку»

Номер слайду 7

Зупинка І- Доманівка. Дім засновника Доманівки

Номер слайду 8

МОЛДОВА

Номер слайду 9

Зупинка ІІ – Козубівка. Урочище «Молдова»

Номер слайду 10

Зупинка ІІІ – Мостове«Маєток пана Ерделі»

Номер слайду 11

{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}Б{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}3244481586768776815363820однгіааквб. Ключ до рівнянь. ОГДАНІВКА

Номер слайду 12

Зупинка ІV – с. Богданівка«Бузький гард»

Номер слайду 13

Виступи експертів: Виступ І експерта2. Виступ ІІ експерта

Номер слайду 14

Фізхвилинка «Україно, ми твоя надія!»

Номер слайду 15

Зупинка V - с. Виноградний Сад«Поселення доби епохи бронзи»

Номер слайду 16

Задача Скільки жителів живе у селі Виноградний сад, якщо після того як їх кількість зменшили в 5 разів і збільшили на 5, то отримали 50 осіб?

Номер слайду 17

А+14=1520-Н=1821: Е=78. Т=3225:І=534+В=40 К-15=22 А.8=64 Усний рахунок

Номер слайду 18

Зупинка VІ - с. Анетівка«Територія стоянки пізнього палеоліту.»

Номер слайду 19

Чи впізнаєте село???

Номер слайду 20

Зупинка VІІ – с. Прибужжя «Гранітно – степове Побужжя» Чи сподобалася вам подорож?Що нового дізналися на уроці?Чи досягли ми мети уроку?

Номер слайду 21

Домашнє завдання. Розв’язати рівняння «заховані » в цікавих фактах про сім чудес України. Дібрати інформацію в рубрику «Здивуй» про цікаві місця України.

Номер слайду 22

Дякую за урок!З вами приємно співпрацювати!

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
zip
Додано
26 липня 2018
Переглядів
341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку