Урок - уявна подорож "Сім чудес Доманівщини. Рівняння". Цей урок я спеціально розробила для конкурсу "Учитель року".На уроці нам не було часу для суму , часто змінювалися види та форми роботи. В розробці міститься багато ціного краєзнавчого матеріалу, який Ви легко можете замінити на свій.
Математика. 5 клас
Тема: Рівняння
Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання учнів про рівняння та корені рівняння , вдосконалювати навички розв’язування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів арифметичних дій, ознайомити учнів з найкращими пам’ятками Доманівського району;
Розвивати вміння слухати, працювати самостійно та в гупах, розширити знання учнів про маленьку батьківщину;
Виховувати уважність, старанність, пізнавальний інтерес, почуття патріотизму.
Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань.
Вид уроку: Урок-подорож
Обладнання: карта Доманівського району, підручники, індивідуальні картки, картки із завданнями, набрані відповіді, презентація до уроку. Хід уроку:
І. Організація класу.
а)Створення проблемної ситуації. Розминка - Розпочнемо наш урок з таких цікавих завдань
Як гадаєте, чому всі ці рівняння мають один і той самий корінь(розв’язок рівняння) – число 7? (Мабуть урок буде якось пов'язаний з числом 7).
- Так, дійсно, сьогодні ми здійснимо невеличку подорож по теренах нашої батьківщини і спробуємо відкрити для себе 7 чудес
Доманівщини.Але подорож у нас буде незвичайна – математична.
- А почнемо ми нашу подорож , звичайно ж , з Доманівки. В Доманівці є багато памяток культури, та одна – особлива. Ви обов’язково дізнаєтесь про неї, після того як ми перевіримо виконання домашнього завдання. II. Актуалізація опорних знань.
а) № 571
(х:4)+35=46 х:4=46-35 х:4=11 х=11.4 х=44
б)№ 573 |
(х:4)+35=46 х:4=46+35 х:4=81 х=81.4 х=324 |
(х+41) .3=126 х+41=126:3 х+41=42 х=42-41 х=1 |
(х+41) .3=126 х+41=126:3 х+41=42 х=42+41 х=83 |
- Молодці ви впоралися із завданням. Отже, 1 чудо Доманівщини – це дім засновника Доманівки, в якому зараз знаходиться відділ освіти Доманівської райдержадміністрації. (Демонструю фото і показую розміщення на карті Доманівського р-ну).
- Вирушаємо далі. Будь-яке домашнє завдання треба закріпити знанням правил. Якщо ви правильно відповісте на запитання , я відкрию вам назву ІІ чуда Доманівщини.
2. Що називають коренем рівнянням?(М)
3. Що означає розв’язати рівняння? (О)
4. Що потрібно зробити, щоб знайти невідомий доданок? (Л)
5. Що потрібно зробити, щоб знайти невідоме зменшуване, від’ємник? (Д)
6. Що потрібно зробити, щоб знайти невідомий множник? (О)
7. Що потрібно зробити, щоб знайти невідоме ділене?(В)
8. Що потрібно зробити, щоб знайти невідомий дільник? (А)
- ІІ чудо Доманівщини – це урочище Молдова, яке знаходиться в селі Козубівка, за 12 км від Доманівки.(Демонструю фото, позначаю на карті)
III. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
1. Оголошення теми
- Діти, ви щойно дали відповіді на ряд запитань, які відкрили нам назву 2 зупинки. А під час вивчення якої теми ми використовуємо ці знання?
- Сьогодні на уроці ми з вами продовжуємо вивчення теми "Рівняння" та вдосконалюючи обчислювальні навички, здійснимо невеличку подорож по теренах нашої Батьківщини.
2. Оголошення мети уроку
-Мета уроку : (діти зачитують з презенції)
ü Узагальнити та систематизувати знання учнів про рівняння та корені рівняння ,
ü вдосконалювати навички розв’язування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів арифметичних дій,
ü ознайомити учнів з найкращими пам’ятками Доманівського району;
ü розвивати вміння слухати, працювати самостійно та в гупах,
ü розширити знання учнів про маленьку батьківщину;
IV. Узагальнення і систематизація знань
- Ви такі молодці! І ми продовжуємо подорож , а прямуємо ми в Мостове…але що це? Нам прийшло штормове попередження, тому подожувати нам небезпечно!! Але вихід є – ми встановимо відеозв’язок з учнями Мостівського НВК.
(Демонструю відео учнів)
- А чи знаєте ви в якому році був побудований маєток Ерделі?
- Ну то розв’яжіть рівняння і дізнаєтесь.
І група – х.3=5688, х=1896
ІІ група – 5688:х=3, х=1896
ІІІ група – х.4=7584, х=1896
Так, маєток Ерделі - 3 чудо Доманівщина був створений 1896 року.
2. Розв'язування рівняння.
Розв'язуючи рівняння ви дізнаєтеся, куди ми прямуємо далі. Роблю підказку – перша літера – Б. Працюємо таким чином:
Iряд - виконує 1, 2, 3 рівняння; IIряд - 4, 5, 6 рівняння;
IIIряд - 7, 8, 9рівняння.
55+x=87;(О) x+147=305;(Г) 856-x=412;(Д) x-4523=2354;(А) x·13=104;(Н) 21x=315;(І) 238: x=14;(В) x: 8=192;(К) x: 34=2(А) 32 - О;
158 - Г;
444 - Д;
6877 - А;
8 - Н;
67 - І;
382 - В;
1536 - К;
68 - А;
Саме у селі Богданівка знаходиться 4 чудо Доманівщини – Бузький Гард (Демонструється зображення).
І експерт - За писемними джерелами, поселення згадувалося в кінці ХVІ – на початку ХVІІ ст. Тут знаходилася козацька слобода Гард – центр БугоГардівської паланки. Слово “гард” означало риболовний завод, загата, перегородка на річці. Службу тут несло 300 козаків.
Гард зазнав кількох руйнувань, але відновлювався і продовжував боротьбу як один із загонів Запорізької Січі.
ІІ експерт - Одним з найголовніших свят козаків є свято Покрови Пресвятої Богородиці, за що воно отримало назву Козацька Покрова. Саме тому, указом президента України П.Порошенка 14 жовтня ми святкуємо свято – День захисника України.
ФІЗХВИЛИНКА «Україно – ми твоя надія»
- Ми відпочили, тож час вирушати далі! У нас по маршруту 5 чудо Доманівщини – село Виноградний Сад.
- Саме в цьому селі міститься 5 чудо – поселення доби епохи бронзи.
(Демонструю зображення)
Саме тут учні Богданівської ЗОШ допомагають археологам проводити розкопки. А чи знаєте ви скільки населення проживає у с. Виноградний сад?
Задача . Скільки жителів живе у В. Саду, якщо після того як їх кількість зменшили в 5 разів і збільшили на 5 то отримали 50 осіб. Яка кількість населення проживає в селі? (х:5+5=50, х=225)
5. Усний рахунок |
|
А+14=15 А=1
20-Н=18 Н=2
21:Е=7 Е=3
8.Т=32 Т=4
|
25:І=5 І=5
34+В=40 В=6
К-15=22 К=7
А.8=64 А=8 |
- Розставте всі значення в порядку зростання і (перевертаю значення ) отримаєте назву села, де знаходиться 6 чудо Доманівщини - територія стоянки пізнього палеоліту. (Анетівка, демонструю зображення)
VI. Підсумок уроку.
- Остання наша зупинка це село (показую малюнок), яке?(Прибужжя).
- Тут знаходиться 7 чудо Доманівщини – Ландшафтний парк «Гранітно степове Побужжя», яке охоплює територію Богданівської та Прибузької сільських рад.
- Ось і завершилася наша подорож. Ми з вами пригадали, як розв’язуються рівняння, розв'язували задачі. Водночас ми згадали історичні пам'ятки нашого народу, які мають величезну цінність не лише для нашого району, я й для держави в цілому.
- Тож, чи сподобалася вам подорож?
- Мені теж було приємно з вами працювати.
VII. Домашнє завдання.
- Домашнє завдання буде не звичайне. Ван необхідно виконати завдання на буклетах, які я вам роздала.
- У буклеті є заховані рівняння, розв’язавши які, ви дізнаєтесь щось цікавеньке про одне з чудес України. На останній розгортці - завдання в рубрику «Здивуй». Оберіть одне з запропонованих і підготуйте про них цікаву інформацію.
- І завершити урок хотілося б прослуховуванням гімну Доманівщини.
Встаємо і підспівуємо.- Дякую за урок! До побачення!
І група
55+x=87;
x+147=305;
856-x=412.
ІІ група
x-4523=2354;
x·13=104;
21x=315.
ІІІ група
238: x=14;
x: 8=192;
x: 34=2.
І група
х .3=5688
ІІ група
5688:х=3
ІІІ група
х .4=7584
1
2
3
4
5
6
7
8
А
Н
Е
Т
І
В
К
А
Карта
Длманівськлгл райлну