Урок-гра "КВК" для учнів ЗЗСО

Про матеріал
Урок-гра "КВК" розроблений з метою: 1. Удосконалити знання учнів про електричні явища. 2. Розвивати пізнавальні інтереси дітей. 3. Активізувати самостійність мислення учнів. 4. Виховувати вміння працювати в команді. 5. Виховувати інтерес до фізики
Перегляд файлу
Урок-гра «КВК»

Мета:

  1.                Удосконалити знання учнів про електричні явища.
  2.                Розвивати пізнавальні інтереси дітей.
  3.                Активізувати самостійність мислення учнів.
  4.                Виховувати вміння працювати в команді.
  5.                Виховувати інтерес до фізики

Ведучий.

Цікава фізика наука,

З її законами всі ми

В житті стрічаємось повсюди

У повсякденному бутті.

Чи завжди лід бува холодним?

Смола – тверда, а чи м’яка?

Тече вода, а газ ніколи

Побачить змоги в нас нема.

Чому бувають ранком роси?

Чом по стерні не ходять босі?

Для чого дідусю кожух?

Чому життя все наше – рух?

Як хочеш все про диво знати,

То треба фізику вивчати.

На всі “чому”, “коли”,”відколи”

Отримуй відповіді в школі.

Команди смілих і кмітливих

Запрошуємо помірять сили.

Всім доведіть, що ви уважні,

Розумні, мудрі і відважні!

На сцену запрошуються команди. Будь-ласка, представте свої візитки.

Команда „Електрони

Електрони ми веселі,

Атоми – у нас оселі.

Кожен знає своє ядро,

Та як бито так було.

Є брати в нас менш моторні,

То протони і нейтрони.

Їх із ядра свого ніколи

Виманить не маєм змоги.

Як ми дома все нормально,

Атом наш тоді нейтральний.

Якщо хтось кудись пішов –

Став із атома іон.

В нас заряди негативні

І на менші неподільні.

Все ми в русі, все в путі,

Взагалі ж ми –молодці.

Можемо ми бути вільні,

А буває – то невільні.

Та секрету в тім нема –

То ж яка речовина!

Трошки вам ми розказали,

Якщо хочете все знати –

Треба фізику вивчати.

Ведучий. Дякуємо. А тепер слово суперникам.

Команда „Діелектрики”:

Ми діелектрики, знайомтесь,

Хоч ви й так знаєте всіх нас.

На КВК ми завітали,

Бо любить фізику весь клас!

Команда наша незвичайна,

Таких не знав ще білий світ.

Уроки фізики нам завжди

В житті приносять щастя мить.

Ми діелектрики, всі без електрики.

Електризуйте легко нас.

В разі ремонту електроприладів

Всіх від напруги захистимо вас.

Скляні і гумові, і ебонітові,

А ще фарфорові наші брати.

Ми, діелектрики, проти електрики,

Йдемо всі впевнено ми до мети.

Всі електрони в нас слухняні й стримані,

І бути вільними не можна їм.

Для електронів всіх у діелектриків

Атом постійний, надійний дім.

Про себе коротко розказали ми,

Можна і більше, якби був час.

Ще вам бажаємо дружить із наукою,

Вчіть добре фізику і буде все клас.

Ведучий. Почнемо нашу гру зі змагання капітанів. Ваше завдання – уточнити формулу з фізики і по черзі на кубі дописати літеру, яка відсутня в даній формулі.

(Капітани виконують завдання)

Ведучий. А зараз перевіримо, як ви засвоїли теоретичний матеріал з фізики. Кожній команді пропонується відповісти на 10 запитань. Капітани! Стежте за порядком. Останнє слово при виборі правильної відповіді за вами. А команда суперників уважно слідкує, чи не допущені помилки у відповіді. Помітивши помилки і виправши їх, ви маєте можливість заробити додаткові бали. Починаємо. Першою відповідає команда „Діелектрики”.

  1. Особливий вид матерії, через який здійснюється електрична взаємодія. (Заряд електрона.)
  2. Найменший у природі електричний заряд, властивий електричним частинкам.(Заряд електрона.)
  3. Атом або група атомів, які мають електричний заряд  внаслідок втрати одного чи кількох електронів або приєднання зайвого електрона. (Йон.)
  4. Одиниця вимірювання електричного заряду. (Кулон.)
  5. Елементарна частинка, що є складовою частиною атомних ядер, не має електричного заряду. (Нейтрон.)
  6. Хаотичний рух завислих у рідині або в газі частинок під дією теплового руху молекул середовища. (Броунівський рух.)
  7. Агрегатний стан речовини, коли молекули слабко взаємодіють між собою, рухаються хаотично, займають весь об′єм, наданий речовині . (Газ.)
  8. Загальна міра різних видів руху матерії та взаємодії. (Енергія.)
  9. Конвекційні потоки в атмосфері Землі. (Вітри.)
  10.     Термоізолююча посудина для зберігання рідини. (Термос.)

Ведучий. Чи бажає команда – суперниця зробити якісь уточнення? Тепер відповідатиме команда „Електрони”, а „Діалектрики” уважно слухатимуть і стежитимуть за правильністю відповідей.

  1. Тверді тіла з періодичним повторенням їх структурних елементів у просторі. (Кристали.)
  2. Високо іонізований газ з однаковим умістом зарядів обох знаків. (Плазма.)
  3. Агрегатний стан речовини, який характеризується сталістю форми й об′єму. (Тверде тіло.)
  4. Явище взаємного проникнення молекул різних речовин. (Дифузія.)
  5. Речовина, для якої характерна аномалія теплового розширення. (Вода.)
  6. Спільна назва протонів і нейтронів. (Нуклони.)
  7. Скам′яніла смола хвойних дерев, що росли на землі багато років тому. (Бурштин.)
  8. Вид матерії, що має масу спокою. (Речовина.)
  9. Прилад для виявлення електричного заряду та його знака. (Електроскоп .)
  10.               Стабільна елементарна частинка з позитивним зарядом, уходить до складу ядер усіх атомів хімічних елементів. (Протон.)

Ведучий. Наступним випробуванням для команд будуть загадки. Відгадайте та поясніть фізичний зміст відповіді.

Вони не схожі на обличчя,

Різниця вічна є у них.

Він завжди всіх до праці кличе,

Вона до сну скликає всіх. (День і ніч.)

У воді родиться і води боїться.

У воді росте, кохається,

Кинь у воду, то злякається. (Сіль.)

Іде років двісті,

А стоїть на місці.

Лічить людський вік,

А не чоловік. (Годинник.)

Куди ступиш – всюди маєш,

Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря.)

Навіть у страшну негоду

Я чатую на воді,

Щоб ракети й теплоходи

Не збивалися з путі.

Щоб дорога невідома

Привела усіх додому. (Маяк.)

Майстер викинув уміло

Два однакових ножі.

Дуже зустрічі зраділи

Два однакові ножі.

Об′єднались, щоб роз’єднати

Їх уже ніхто не зміг.

Підкажи, як називати

Почали відтоді їх. (Ножиці.)

Стоїть дуб, а на нім дванадцять гіль,

А на кожній гілці по чотири гнізда,

А в кожному гнізді по семеро пташенят. (Рік, місяць, тижні, дні.)

Все по колу і по черзі

Дві подружки ходять вперто,

Не штовхаючись ніколи ,

Кожна знає своє коло. (Стрілки годинника.)

У піч положиш – мокне,

На воду пустиш – сохне. (Віск.)

Іде лісом – не шелестить,

Іде водою – не плюскотить. (Промінь Сонця, Місяця.)

Що за верхівець: сам сидить верхом,

А ноги за вухами. (Окуляри.)

Із землі підніме й мале,

А через хату не перекине й велике. (Пір′їна.)

Ведучий. А зараз командам пропонується відгадати таємницю чорних ящиків. Капітани, виберіть собі ящики.

  1.          Тут знаходиться агрегат для миттєвої зйомки:

Невдалих знімків у нас не буває,

Всі можуть: дорослі, і учні, й бабуня,

І знайте, у нас ваш портрет дуже точний,

І кожен з вас красень, і кожна – красуня.

(Команда має право на три запитання для уточнення. Відповідь: дзеркало.)

  1.          А в цьому ящику міститься комплект чудес в одній упаковці.

Дивлюсь. І що в моїх очах?

В фігурах різних і зірках

Сапфіри, яхонти, топази,

Бува кришталь, а то й алмази,

І аметисти, мов корали,

А зроблене людьми, щоб знали.

Рукою лиш поворухну –

За мить картину цю зміню.

(Команда має право на три запитання для уточнення. Відповідь: калейдоскоп.)

Ведучий. Одним із домашніх завдань, запропонованих командам, було підготувати рекламу фізичного явища або фізичного приладу. Що ж, шановні, приступайте!

Команда „Електрони”:

Команда „Діелектрики”:

Ми вас усіх вітаємо,

Лінійку представляємо.

Універсальну річ вам пропонуємо,

Шкільну лінійку рекламуємо.

Лінійкою можна виміряти ріст,

Лінійка – мензурки зміст,

Лінійка – указка, лінійка – чародій,

Тільки нею користуватися вмій.

Розміри тіла виміряємо,

Нуль з початком тіла суміщаємо,

Яка ціна поділки, прикладаємо

І все, що треба, визначаємо.

Лінійка потрібна матусі і тату,

Бо кожен будує колись собі хату.

Інспектору навіть ДАІ без лінійки

Не взнати: машина з′явилася звідки.

І тренер, і вчитель, і строгий директор

Про цінність лінійки ведуть суперечки,

Та в спорі тім істина тільки одна:

Лінійка працює на їх всіх сповна.

Лінійка – шик. Лінійка – клас,

Її вже має весь наш клас.

Лінійка – це універсал,

Придбай її увесь загал!

Мензурка – річ універсальна,

Потрібна всім бува вона.

Ну як без неї ви узнаєте,

Який об′єм має вода.

А як пиріг пекти прийдеться,

Об′єм знов міряти доведеться –

Скільки ж там цукру, молока –

Мензурка знов допомогла.

А щоб рум′яні щічки мати,

Треба всім соки випивати.

Поміряйте мензуркою об′єм

І пийте 200 г без проблем.

Щоб тіла густину узнати,

Знов нам мензурку треба мати.

Об′єм циліндра як шукали,

З мензуркою ж ми справу мали.

То, що ж: мензурка всім хвала,

Щоб з вас мензурку кожен мав.

Об′єм уміло визначайте,

Мензурку кожен в домі майте!

 

Ведучий. Другим домашнім завданням для восьмикласників було театралізоване представлення фізичного явища. Команда-суперниця повинна відгадати це явище. Запрошуємо до виступу команду „Електрони”.

(Учні представляють фізичне явище.)

Ведучий. Дякуємо. Ваше слово, „Діелектрики”.

(Учні представляють фізичне явище.)

Ведучий. Дякуємо. Молодці команди сміливих і кмітливих. А тепер пора підбити підсумок. Слово надається журі.

(Члени журі коментують гру та нагороджують команди.)

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, Майстер-класи
Додано
4 жовтня 2022
Переглядів
321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку