Конспект уроку з образотворчого мистецтва
у 7 класі на тему:
Підготувала:
вчитель Малокохнівської ЗОШ І-ІІ ступенів
Бегіян О.І.
Тема. К В К
Мета. Закріпити знання дітей про види та жанри образотворчого мистецтва, удосконалювати вміння працювати з простим олівцем та фарбами.
Розвивати інтерес до творів образотворчого мистецтва і сприяти розширенню кругозору, розвивати творчі здобності у дітей, логічне мислення, увагу, уяву, пам'ять.
Виховувати любов до мистецтва, виховувати естетичну красу, сприяти вихованню колективізму, взаємодопомоги та взаємоповаги.
Тип уроку: комбінований, інтегрований
Обладнання: папір, маркери, картки з іменами та прізвищами художників, картки з колами та квадратами, картки з висловами та буквами, трикутники, клей, презентація «Картини відомих художників», пазли.
Зміст уроку
I. Організаційна частина:
1. Привітання
- Добрий день, діти. До нас сьогодні завітали гості. Давайте привітаємося до них. Сідайте.
2. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодш у нас КВК. Ми будемо повторювати види та жанри образотворчого мистецтва, пригадаємо відомих художників та їхні картини. будемо удосконалювати вміння працювати з простим олівцем та фарбами, а також виконувати різноманітні завдання.
3. Перевірка готовності до уроку
Тому погляньте на ваші столи. Там знаходяться всі потрібні речі: альбоми, прості олівці, фарби, склянки з водою, маркери.
А також ви повинні мати: гарний настрій, бойовий дух і бажання змагатися.
ІІ. Основна частина:
1. Розповідь учителя
КВК складається з 9 завдань. Кожне правильно виконане завдання оцінюватиметься від 1 до 5 балів. Враховуватиметься не тільки швидкість та правильность виконання, але й естетичний вигляд. Слідкувати за правильністю виконання завдань та у підрахунку балів мені допомагатиме наше журі, яке представляють:
1.......
2.......
В кінці змагання журі також допоможе мені визначити переможців.
- Отже, ви поділені на дві команди. Завдання кожної - обрати командира, а потом придумати назву команді.(вибирають)
А тепер я попрошу командирів представити свою команду
1........
2.......
- Командири представили свої команди і змагання розпочинаються!
2. Виконання конкурсних завдань.
1 конкурс
1 конкурс називається «Відгадай і намалюй»
- Я зачитаю загадку, а вам потрібно швидко намалювати відповідь до неї. Завдання оцінюється 2 балами. 1 бал за швидкість , а 2 за естетизм. Починаймо:
1) Він прикраса кожній блузці,
Цей маленький, круглий... (гудзик)
2) Кожній господині
Стане у пригоді,
Та хто роздягає,
Сльози проливає. (цибулина)
3) Маленька, солоденька,
Дітям смачненька. (цукерка)
4) На дереві зеленим висить,
А червоним падає. (яблуко)
5) У легкого держака,
Голова дуже важка. (молоток)
6) Вам розкаже всі пригоди,
А сама мовчить із роду. (книга)
- Перший конкурс закічився, я попрошу журі підрахувати бали, а ми переходимо до іншого конкурсу.
2 конкурс
2 конкурс «Хто швидше?»
- У вас на столах лежать картки з іменами та прізвищами відомих художників. Я буду зачитувати опис життєвого і творчого шляху художника. Завдання - якнайшвидше підняти картку зі своїм варіантом відповіді. Правильна і швидка відповідь принесе вашій команді 2 бали. Починаймо!
1) Він народився у сім'ї армянського підприємця Костянтина, у Феодосії. Спочатку вчився в гімназії у Сімферополі, потім поступив у Петербурзьку академію мистецтв. Картина «Етюд повітря над морем», яка зявилася на академічній виставці отримала похвалу. В 1837 році живописець за три своїх роботи з морськими видами нагорождується великою золотою медаллю. Його направляють в Головний морський штаб, де художнику пропонують намалювати ряд балтійских видів. Море є у нього основою природи. Коли художник зображує море, йому вдається показати всю його життеву красоту, його могутню_стихію. (І.А йвазовсъкий)
2) Карл народився у сім'ї академіка. Він навчався в Академії мистецтв, малював дуже легко і багато учнів просили його підправити їхні роботи, щоб отримати кращу оцінку. Його випускна робота «Нарцис» показала майбутнього видатного художника. А заказна робота "Вершниця" принесла уже славу! Його товарищем був Пушкін Олександр Сергійович. Серед його відомих картин: «Останній день Помпеї», «Ранок». Його справжнє прізвише - Брюлло. (К.Брюллов.)
3) Визначний український художник, всебічно обдарована людина. Народився на Україні, в бідній кріпацькій сім'ї. Малювати почав змалку. Навчався в Петербурзі в Академії мистецтв. За свої 47 років створив багато графічних та живописних творів. Відомий не тільки як художник, а й письменник. (Т.Шевченко.)
4) Микола Костянтинович народився в Петербургі, в сімї нотаріуса окружного суду. Малював з дитинства, першим учителем малювання був товариш батька. У Академії мистецтв навчається разом з А.І.Куінджі . Микола Костянтинович - автор більш як 7000 картин. Серед його живописних полотен -монгольська, тибетська, гімалайські серії гірських пейзажів, символічні композиції. Серед них: «Похід", "Заморські гості", "Місто будують", "Небесний бій", "Камяний вік", "Гімалаї. Нанда-Деві", "Тибет. Монастир" та ін. (М.Реріх)
5) Іван Іванович - один із російських пейзажистів, живописець. Був сином купця. Навчався в Академії мистецтв, де в перший же рік навчання отримав 2 малі срібні медалі. У всіх своїх творах виявився знавцем рослинного світу. Любив зображувати ліси, сосни, берези, дуби. Картини: «Ранок в сосновому лісі», «Золота осінь», «На дикій півночі», «Дуби», «Дубовий гай», «Сосновий бір», «Дубки», «Зима», «Вечірній ліс» , «Жито».
(І. Шишкін)
6) Віктор Михайлович народився в сім'ї православного священника. Навчався в Академії мистецтв. Зображував побут, а згодом почав розробляти казкові сюжети: «Ковер-самоліт», «Альонушка», «Три царівни підземного царства», «Витязь на роздоріжжі», «Іван-царевич на сірому вовкові», «Богатирі». Серед його відомих картин - «Цар Іван Васильович Грозний».
(В.Васнецов)
7) Катерина народилася в бідній селянській родині. Малювати почала з дитинства, хоч батьки намагалися відволікти її від «марного заняття». Вона уважно вивчала живу природу, будову кожної квіточки, кожної стеблинки. Поступово художниця збагачується враженнями, проникаючи в складний творчий процес, відкриваючи для себе таємниці техніки живопису, композиції, малюнка. Її роботи: «Берізки», «Квіти», «Квіти у тумані», «Жоржини» та інші. (К.Білокур)
- Отже, конкурс закінчився. Шановне журі, чи можемо ми почути результати і конкурсу? Добре, переходимо до наступного завдання.
3 конкурс
3 конкурс називається «Асоціація»
- Завдання цього конкурсу - якнайшвидше намалювати малюнки, використовуючи геометричні фігури. Одна команда отримує аркуш з колами, інша - з квадратами. Ви маєте 2 хвилини, щоб зобразити якнайбільше гарних малюнків. Скільки малюків, стільки й балів отримає команда. Отже, розпочинаймо змагання!
- I це завдання закінчилося, чи можемо ми почути результати 2 конкурсу? Дякую. Продовжимо наше змагання!
4 конкурс
4 конкурс називається «Види образотворчого мистецтва»
- За допомогою букв потрібно скласти 4 види образотворчого мистецтва. Яка команда швидко і правильно виконає завдання , отримає 2 бали.
Г Р А Ф I К А Ж И В О П И ССКУЛЬПТУРА АРХІТЕКТУРА
- Отже, конкурс закінчився. Шановне журі, чи можемо ми почути результати 3 конкурсу? Добре, переходимо до наступного завдання.
5 конкурс
5 конкурс називається «Геометричний»
- 3 виданих вам трикутників ви маєте за 2 хвилини створити і наклеїти на аркуш композицію. Журі оцінюватиме вашу творчість за п'ятибальною системою. Розпочинайте!
- Добре, журі, представте будь ласка нам результати 4 конкурсу.
6 конкурс
6 конкурс називається «Жанровий»
- Вам будуть представлені картини художників, а завдання - назвати автора, жанр і, по можливості, назву картини.
1. Шишкін. «Ранок у сосновому лісі», пейзаж;
2.Реріх. «Священні Гімалаї», пейзаж, гірський;
3. Шевченко. «Благословення дітей», побутовий;
4. Білокур. « Квіти», натюрморт;
5. Брюллов. «Всадница», портретний жанр»
6. Айвазовський. «Закат» морський пейзаж - марина;
7. Васнецов. «Старорусский город», пейзаж.
- Журі, оголосіть нам результати 6 конкурсу.
7 конкурс
7 конкурс називається «Анаграми»
- Ваше завдання: переставати букви у запропонованих словах так, щоб із них вийшли нові слова, які мають відношення до мистецтва.
КАРКАС-КРАСКА;
МОЛЬБА - АЛЬБОМ;
ЗАМОК - МАЗОК;
НАНОМЕТР - ОРНАМЕНТ.
- Отже, конкурс закінчився. Шановне журі, чи можемо ми почути результати 6 конкурсу? Добре, переходимо до наступного завдання.
8 конкурс
8 конкурс називається «Реставрація»
- Треба реставрувати картину і сказати, який жанр живопису використаний. Конкурс оцінюється у 5 балів. Переможе команда, яка швидше справиться із завданням. ( діти складають пазли)
- А зараз журі оголосить нам результати 7 конкурсу.
9 конкурс
9 конкурс називається «Малюнок»
- Цей конкурс останній і найскладніший. Ми будемо працювати над віршем видатного російського поета - Сергія Володимировича Михалкова. Треба сказати, що він разом з журналістом Г.А.Урекляном в 1943 створили текст нового Гімну СРСР. Більшість його віршів присвячено дітям: "Три громадянина", "Веселий турист", "Ми з приятелем", "Дядя Стьопа". А зараз
ви ознайомитеся ще з одним його віршем, який називається «Малюнок». Я буду читати по одному рядку із вірша, а ви спробуєте намалювати сказане.
«Рисунок»
Я карандаш с бумагой взял,
Нарисовал дорогу,
На ней быка нарисовал,
А рядом с ним корову.
Направо дождь, налево сад,
В саду 15 точек,
Как будто яблоки висят
И дождик их не мочит.
Я сделал розовым быка,
Оранжевой - дорогу.
Потом над ними облака
Подрисовал немного.
И эти тучи я потом
Проткнул стрелой.
Так надо,
Чтоб на рисунке вышел гром
И молния над садом...
Еще я дождик удлинил,
Он сразу в сад ворвался,
Но не хватило мне чернил
А карандаш сломался.
И я поставил стул на стол,
Залез как можно выше
И там рисунок приколол.
Хотя он плохо вышел.
- Шановне журі, оголосітъ нам результати 8 конкурсу!
III. Заключна частина:
1. Підведення підсумків
Отже, наші конкурси закінчились, і поки журі підраховує бали та визначає переможця у нас є ще одне завдання. Вам потібно на аркуші паперу виразити свої почуття, емоції, проявити фантазію. А в цьому вам допоможе музика. Для створення вашого власного шедевру вам відводиться 2 хвилини. Отже, починайте!
2. Оголошення переможців, вручення подяк
3. Підсумок
- На цьому наше КВК закінчується. Ви всі добре сьогодні попрацювали. До скорих зустрічей!