Урок-гра "Літературний дев'ятий вал"

Про матеріал

Підсумковий урок української літератури у 7 класі розроблено у формі гри «Літературний дев'ятий вал», яка допоможе учням відтворити в пам'яті події з окремих вивчених творів.

Перегляд файлу

План-конспект

уроку-гри «Літературний дев’ятий вал»

Тема.                Узагальнення і систематизація вивченого протягом року.

Мета:               повторити вивчене за рік, підвести підсумки роботи;

                          розвивати  увагу, пам'ять, мислення;

                          виховувати самостійність і наполегливість у навчанні

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал (завдання гри)

Тип уроку:     урок-гра

Методи:          пояснення, літературна гра

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку

ІІІ. Повторення й узагальнення вивченого, формування вмінь і навичок   

Літературна гра

1. Вступне слово вчителя

       Сьогодні ми визначимо «Кращого читця року». Для цього проведемо гру «Літературний дев′ятий вал».

      Правила гри. Учням пропонується «впізнати» твір з трьох спроб. Той, хто справляється з завданням із першої спроби, отримує 9 балів, з другої – 6 балів, з третьої – 3 бали. На кожне запитання може бути лише одна правильна відповідь. Якщо пролунає неправильна відповідь, учитель переходить до наступного запитання. Учні записують свої бали на окремому аркуші. Той, хто набере найбільшу кількість балів, - «Кращий читач року».

 

2. Проведення гри  «Літературний дев′ятий вал»

 

1 вал

  1. Автор цього твору навчився за своє життя цінувати ті речі, котрі ми зазвичай не помічаємо і сприймаємо як належне: хліб – бо голодомор в Україні на багатьох людських долях поставив своє тавро; чисте небо – бо добре пам’ятав, як розтинали його шуліки-літаки з чорними хрестами на крилах, а ще – мир, любов, материнську ласку, рідну мову.
  2. Герой цього твору не почував себе героєм. Ніколи. Він просто робив те, що підказувала йому совість.
  3. Здобуття солі у цьому творі перетворюється на справжній подвиг (Гр. Тю-тюнник. «Климко»).

 

2 вал

  1. У цьому творі автор зосереджує нашу увагу на тому, який спосіб життя обирає для себе кожна людина, якою робить її оточення.
  2. Автор не засуджує свого героя, а лише кепкує з нього і з його звичок, міркує про те, чим і як Бог наділяє кожну людину.
  3. Героя цього твору задовольняє сите, сонне та бездумне існування – це був його вибір. (О. Стороженко. «Скарб»).

 

3 вал

  1. Для автора цього твору пісні мами були, за його словами, «красою єдиною бідного мого тяжкого життя».
  2. Героїня цього твору виросла на свободі і вже з першого погляду було видно, що «в тім прегарно розвиненім дівочім тілі живе сильний, великими здібностями обдарований дух».
  3. Цей твір – розповідь про вільну й щасливу громаду, що жила в самому серці карпатського краю у 13 столітті. (І. Франко. «Захар Беркут»).

 

4 вал

  1. У пам’яті автора цього твору навіки закарбувалися слова його діда Дем’яна: «… І він, Шевченко, босоніж до школи ходив».
  2. У цьому творі немає чіткого сюжетного стрижня, а події натомість розгортаються довільним плином, немов саме життя.
  3. Твір має надзвичайно поетичне обрамлення – картину багато звукової весни із лебединою піснею у високім небі. (М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять»).

 

5 вал

  1. Цей твір засвідчує, що з будь-якої складної ситуації є вихід, що неймовірним напруженням волі будь-яке лихо можна побороти. Лише треба вірити в себе, до кінця зберігати надію і робити все для реалізації високої мети – і тоді ти будеш переможцем.
  2. В образі одного з героїв твору можна помітити риси знайомого з дитинства Котигорошка, для якого не було нічого неможливого.
  3. Герой цього твору не зневірився і зміг визволити свою сестричку з татарської неволі. (А. Чайковський. «За сестрою»).

 

6 вал

  1. Кожен розділ цього твору має свою зав’язку, кульмінацію і розв’язку як маленький самостійний твір.
  2. У цьому творі ви знайомилися з багатьма працівниками поліції, які демонструють нам не найкращі людські риси.
  3. Це історія про те, як до українського велетня прийшла слава найсильнішої людини світу. І як усі його вороги визнали, що проти його порядності, чесності, безкомпромісності і щирості вони безсилі. Перемога залишилась за ним – у всьому. (О. Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили»).

 

7 вал

  1. Для автора цього твору головним було зобразити простих українців, часто трагічну їх долю,  мальовничі пейзажі.
  2. Героїня цього твору не може переступити через власну гідність і бути щасливою за всяку ціну, тому й не погоджується на компромісний шлюб, що забезпечить її матеріально, але ніколи не зробить щасливою.
  3. У творі звучить мотив самотності.

 

8 вал

  1. Цей твір про людей, про те, якими вони можуть бути – жадібними, жорстокими, нахабними, брехливими.
  2. У творі автор немовби «зіштовхнув» реальне й уявне – світ людей і казкову історію про побут різних мишачих родин.
  3. Автор доводить, що війна буває не лише страшною, вона буває потворною, як ті господар з господинею, які пожалкували молока не лише помираючій дитині, а навіть власному котові. (Б. Лепкий. «Мишка»).

 

9 вал

  1. Цей твір про боротьбу добра зі злом, про боротьбу ницості, підлості із благородством. І кожен герой твору проходить через вир цієї боротьби, але не кожен здатний очиститись, зрозуміти вагомість істинних цінностей.
  2. Головна героїня твору заради того, щоб зберегти чиєсь життя, подати допомогу зовсім незнайомим людям, стрімголов кидається у вир небезпечних пригод.
  3. У майбутнє героїні цього твору допомагає зазирнути казкова шафа. (М. Пав-ленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»)

 

  1. Підведення підсумків, гри визначення і нагородження переможців.

 

ІV. Підведення підсумків роботи за рік, пояснення завдання на літо 

 

Записати список літератури для читання влітку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
985
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку