Нижньосірогозька ЗОШ І-ІІІ ступенів
Відкритий урок вчителя географії вищої категорії Пендак Лариси Семенівни
Тема: « Світовий океан» (7 клас)
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Світовий океан» ;
перевірити засвоєння школярами навчального матеріалу з теми;
вдосконалити вміння знаходити об’єкти на мапі;
сформувати інтерес і любов до географії, до знань взагалі;
формувати вміння працювати в колективі, почуття дружньої
взаємодопомоги.
Обладнання: атласи, лоції океанів, листки самоконтролю, мультимедійна
дошка, морські черепашки (бали), пісочний годинник, набір
геометричних фігур (для утворення робочих груп), картина вітрильника
Тип уроку: урок узагальнення та контролю знань.
Форма проведення: урок-гра
Х І Д У Р О К У:
І. Організаційний момент
Привітання класу. Оголошення теми уроку (слайд №1).
Оголошення правил гри. Узагальнення і перевірка буде проводиться у формі групової роботи з використанням інтерактивних технологій. У класі 24 учні, тож ми сформуємо 6 груп по 4 учні (учні вибирають фігури: великі і малі різнокольорові кола, квадрати, трикутники). У кожній групі обирається керівник, який спрямовує навчальну діяльність разом з учителем (листок самоконтролю роботи групи).
Етапи нашої роботи:
І етап – за випереджальне завдання --виготовлення лоцій океанів (або за цікаві відомості) (3 бали); працює «Акваріум».
ІІ етап – «цифрова загадка» (1 бал всім членам групи);
ІІІ етап - географічна вікторина (по 1 балу-черепашці за правильну відповідь);
ІУ етап – «Графічне конспектування» - «Впізнай обєкти» (1-2 бали );
У етап -- Картографічний диктант «Мандрівка контурною картою»(1-4 бали)
Заключний етап – проблемні питання групам (1-2 бали).
Підписуємо індивідуальні листки контролю і замальовуємо смайлик настрою (слайд №2), з яким ви прийшли на урок.
ІІ. Проведення гри.
І етап. Працюємо з лоціями (слайд №3)
Лоція - детальний опис водного басейну (запозичений у мореплавців):
Прийом «Впізнай океан»
19 тис.км. з заходу на схід;
-найтепліший океан (сер. температура 19,5 0С);
-у ньому понад 10 тис. островів;
-він розташованій на власній літосферній плиті.
( Так, це Тихий океан. А групу ми назвемо «Магеллани». Чому?)
Група виходить і готується до роботи, потім учні розходяться в інші групи і за 1 хвилину (час фіксує пісочний годинник) повторюють основні об’єкти Тихого океану за лоцією.
Прийом «Впізнай океан»
Цей океан відомий народам з давніх часів, він є найбільш освоєний людиною.
Я великий і бурхливий,
Грізний, сильний і примхливий,
Льодовий ношу жупан,
Довжиною в меридіан.
У цьому океані у 1912 році загинів найбільший пасажирський корабель «Титанік» .
( Так – це Атлантичний океан, а групу назвемо «Атланти». Чому?)
Прийом «Впізнай океан»
- Раніше океан мав назву «Східний».
-Найважливішою особливістю океану є наявність великої кількості коралових остовів.
-У ньому мало морів, заток, островів, але багато підводних хребтів.
(Так - це Індійський океан, а група отримує звання «Індійці» і працює з іншими малими групами).
Прийом «Впізнай океан»
(Так – це Північно –Льодовитий океан, а група отримує звання «Полярники». Чому?)
ІІ етап – «Цифрова загадка» (слайд №4). Розшифруйте, що означають ці цифри і прокоментуйте,яким океанам вони належать . Це групова робота: коментує один учень, а всі отримують по 1 балу.
ІІІ етап – Географічна вікторина (індивідуальна робота- кожному по 1 питанню. За правильну відповіть – морську черепашку)
Прийом «Ланцюжок»
1.Найбільший океан (Тихий)
2. Найменший океан (Пн-Льодовитий)
3. У якому океані формується найпотужніша тепла течія Гольфстрім? (Атл.)
4. У якому океані знайшли доісторичну рибу –целакант? (Індійський)
5.Найглибший океан. (Тихий)
6. У якому океані найвищі припливи? (Атлантичний)
7. Найтепліший океан – акумулятор тепла на Землі (Тихий).
8. 35% вилову риби надає … (Атлантичний океан)
9. Найнеспокійніший океан (Тихий)
10. У якому океані найтепліші поверхневі води? (Індійський)
11.Наймен солоний океан (Пн-Льодовитий)
12. У якому океані морські течії двічі на рік змінюють свій напрям? (Інд.)
13. У якому океані найбільше підводних хребтів? (Індійському)
14. Який канал з’єднує Тихий океан з Атлантичним? (Панамський)
15.Найпрозоріше море світу знаходиться … (Атлантичний)
16.Яка протока з’єднує Пн-Льодовитий з Тихим океаном. (Берінгова)
17. Наймілкіший океан (Пн-Льодовитий)
18. У якому океані найбільше островів? (Тихому)
19. Який океан знаходиться водній півкулі? (Пн-Льодовитий)
20. У якому океані найбільше коралових остовів? (Індійському)
21. У якому океані найбільше морів ?(Тихий)
22. У якому океані господарем вважається білий ведмідь? (Пн-Льодовитий)
23. Яке море полюбляли пірати ? ( Карибське)
24. У якому океані розташований Бермудський трикутник? (Атлантичний)
25. Займає ІІ місце за кількістю островів (Пн-Льодовитий)
ІУ етап. «Розшифруй графічний конспект» (слайд №5) 1 хвилина
Відповіді: «Атлантичний океан»
(1 бал) (2 бали) (3 бали)
У етап. «Мандрівка контурною картою» (1-4 бали)(слайд №6)
Відповіді. Самоконтроль (слайд №7)
1.Берінгова протока 7.Гольфстрім
2.Бенгальська затока 8.Течія Західних вітрів
3.Червоне море 9.о.Нова Гвінея
4.Карибське море 10. Філіппінське море
5.Саргасове море 11. Гренладське море
6.о Гренландія 12.о.Мадагаскар
Заключний етап – проблемні питання групі (слайд № 8)
ІІІ. Підсумки уроку
Рефлексія . Напишіть на клейких листочках по реченню та наклейте їх навколо вітрильника надій на краще майбутнє .
Всім дякую за співпрацю.
Додатки
1.Листки самоконтролю
2.Лоції океанів
Література:
1. Пестушко В.Ю.,СасиховВ.О.,Уварова Г.Є. Географія світу: Підручник для 7 кла.серед.шк.-К.: Абрис, 1995
2. Пометун О.І. та ін. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання.-К.: Видавництво А.С.К., 2004.-с.138
3. Урок географії, якого чекають. Збірка нестандартних уроків/ укладач В.М.Андрєєва.-Х.:Вид.група «Основа»,2008
1