Урок-гра "Найрозумніший" з теми Північна Америка (7 клас)

Про матеріал
Це нестандартний узагальнюючий урок, імпровізоване навчальне заняття, яке характеризується незвичним задумом та організаційною формою. Гра проводиться в п'ять етапів, де перемагає найкращий. Можна використати в декаді географії і визначити накращого знавця географії.
Перегляд файлу

                                    Нижньосірогозька ЗОШ І-ІІІ ступенів

Відкритий урок вчителя географії вищої категорії Пендак Лариси Семенівни

Тема: « Світовий океан» (7 клас)

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Світовий океан» ;

            перевірити засвоєння школярами навчального матеріалу з теми;

            вдосконалити вміння знаходити об’єкти на мапі;

            сформувати інтерес  і любов до географії, до знань взагалі;

            формувати вміння працювати в колективі, почуття дружньої

            взаємодопомоги.

Обладнання: атласи, лоції океанів, листки самоконтролю, мультимедійна

            дошка,  морські черепашки (бали), пісочний годинник, набір

            геометричних фігур (для утворення робочих груп), картина вітрильника

Тип уроку: урок узагальнення  та контролю знань.

Форма проведення: урок-гра

                                     Х І Д    У Р О К У:

І. Організаційний момент

      Привітання класу. Оголошення теми уроку (слайд №1).

    Оголошення правил гри.  Узагальнення і перевірка буде проводиться у формі групової роботи з використанням інтерактивних технологій. У класі 24 учні, тож ми сформуємо 6 груп по 4 учні (учні вибирають фігури: великі і малі різнокольорові  кола, квадрати, трикутники). У кожній групі обирається керівник, який спрямовує навчальну діяльність разом з учителем (листок самоконтролю роботи групи).

Етапи нашої роботи:

І етап – за випереджальне завдання --виготовлення лоцій океанів (або за цікаві відомості) (3 бали); працює «Акваріум».

ІІ етап – «цифрова загадка» (1 бал всім членам групи);

ІІІ етап -  географічна вікторина (по 1 балу-черепашці за правильну відповідь);

ІУ етап –  «Графічне конспектування» - «Впізнай обєкти» (1-2 бали );

У етап --  Картографічний диктант  «Мандрівка контурною картою»(1-4 бали)

  Заключний етап – проблемні питання групам (1-2 бали).

     Підписуємо індивідуальні листки контролю і замальовуємо смайлик настрою (слайд №2), з яким ви прийшли на урок.

 

 ІІ. Проведення гри.

І етап.  Працюємо з лоціями (слайд №3)

Лоція -  детальний опис водного  басейну (запозичений у мореплавців):

  1. ГП океану (екватор, тропіки,полярні кола, півкулі, материки).
  2. Берегова лінія (о-ви, пів., затоки, протоки).
  3. Особливості рельєфу дна (западини, підводні хребти).
  4. Властивості вод (температура вод, солоність).
  5. Інші особливості природи (течії, вулкани, айсберги, тайфуни та ін.)

Прийом «Впізнай океан»

  • Океан простягнувся приблизно на 15 тис.км з півночі на південь і на

 19 тис.км.  з заходу на схід;

-найтепліший океан (сер. температура 19,5 0С);

-у ньому понад 10 тис. островів;

-він розташованій на власній літосферній плиті.

                  ( Так, це Тихий океан. А групу ми назвемо «Магеллани». Чому?)

Група виходить і готується до роботи, потім  учні  розходяться в інші групи і за 1 хвилину (час фіксує пісочний годинник) повторюють основні об’єкти Тихого океану за лоцією.

Прийом «Впізнай океан»

   Цей океан відомий народам з давніх часів, він є найбільш освоєний людиною.

  Я великий і бурхливий,

  Грізний, сильний і примхливий,

  Льодовий ношу жупан,

  Довжиною в меридіан.

У цьому океані у 1912 році загинів найбільший  пасажирський корабель «Титанік» .

  ( Так – це   Атлантичний океан, а групу назвемо «Атланти». Чому?)

Прийом «Впізнай океан»

  -  Раніше океан мав назву «Східний».

-Найважливішою особливістю океану є наявність великої кількості коралових остовів.

-У ньому мало морів, заток, островів, але багато підводних хребтів.

      (Так - це Індійський океан, а група отримує звання «Індійці» і працює з іншими малими групами).

Прийом «Впізнай океан»

  • Це найбільш важкодоступний океан.
  • Єдиний океан, який цілком розташований в одній півкулі.
  • За кількістю островів посідає ІІ місце серед океанів.

(Так – це Північно –Льодовитий океан, а група отримує звання «Полярники». Чому?)

ІІ  етап – «Цифрова загадка» (слайд №4). Розшифруйте, що означають ці цифри і  прокоментуйте,яким океанам вони належать . Це групова робота: коментує один учень, а  всі отримують по 1 балу.

ІІІ етап – Географічна вікторина (індивідуальна робота- кожному по 1 питанню.  За правильну відповіть – морську черепашку)

Прийом «Ланцюжок»

1.Найбільший океан (Тихий)

2. Найменший океан (Пн-Льодовитий)

3. У якому океані формується найпотужніша тепла течія Гольфстрім? (Атл.)

4. У якому океані знайшли доісторичну рибу –целакант? (Індійський)

5.Найглибший океан. (Тихий)

6. У якому океані найвищі припливи? (Атлантичний)

7. Найтепліший океан – акумулятор тепла на Землі (Тихий).

8. 35% вилову риби надає … (Атлантичний океан)

9. Найнеспокійніший океан (Тихий)

10.  У якому океані найтепліші поверхневі води? (Індійський)

11.Наймен солоний океан (Пн-Льодовитий)

12. У якому океані морські течії двічі на рік змінюють свій напрям? (Інд.)

13. У якому океані найбільше підводних хребтів? (Індійському)

14. Який канал з’єднує Тихий океан з Атлантичним? (Панамський)

15.Найпрозоріше море світу знаходиться … (Атлантичний)

16.Яка протока з’єднує Пн-Льодовитий з Тихим океаном. (Берінгова)

17. Наймілкіший океан (Пн-Льодовитий)

18. У якому океані найбільше островів? (Тихому)

19. Який океан знаходиться водній півкулі? (Пн-Льодовитий)

20. У якому океані найбільше коралових остовів? (Індійському)

21. У якому океані найбільше морів ?(Тихий)

22. У якому океані господарем вважається білий ведмідь? (Пн-Льодовитий)

23. Яке море полюбляли пірати ? ( Карибське)

24. У якому океані розташований Бермудський трикутник? (Атлантичний)

25. Займає ІІ місце за кількістю островів (Пн-Льодовитий)

 

ІУ етап. «Розшифруй графічний конспект» (слайд №5) 1 хвилина

Відповіді:  «Атлантичний океан»

  1. Євразія                           4.Африка                               7.о.Гренландія
  2. Пн.Америка                  5.Антарктида                        8.Атлантичний хребет
  3. Пд.Америка                   6.Пуерто-Рико                     9. Протока Дрейка

(1 бал)                               (2 бали)                                    (3 бали)

 

У етап. «Мандрівка контурною картою» (1-4 бали)(слайд №6)

Відповіді. Самоконтроль (слайд №7)

 1.Берінгова протока                     7.Гольфстрім

     2.Бенгальська затока                      8.Течія Західних вітрів

3.Червоне море                               9.о.Нова Гвінея

4.Карибське море                           10. Філіппінське море

5.Саргасове море                            11. Гренладське море

6.о Гренландія                                  12.о.Мадагаскар

 Заключний етап – проблемні питання групі (слайд № 8)

ІІІ. Підсумки уроку

  Рефлексія .  Напишіть на клейких листочках  по реченню та наклейте   їх навколо  вітрильника надій на краще майбутнє .

  • Чи сподобався вам урок?
  • Що найбільше сподобалось?

Всім дякую за співпрацю.

 

 

Додатки

1.Листки самоконтролю

2.Лоції океанів

 

             

 

 

 

                                          

                              Література:

1. Пестушко В.Ю.,СасиховВ.О.,Уварова Г.Є.  Географія світу: Підручник для 7 кла.серед.шк.-К.: Абрис, 1995

2. Пометун О.І. та ін. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання.-К.: Видавництво А.С.К., 2004.-с.138

3. Урок географії, якого чекають. Збірка нестандартних уроків/ укладач В.М.Андрєєва.-Х.:Вид.група «Основа»,2008

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
21 травня 2020
Переглядів
740
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку