Математична STEM-гра для учнів 6 класу
Підготувала та провела:
Вчитель математики: Ірина БАРАННІК
Тема: «РАЦІОНАЛЬНІ ЧИСЛА»
Формуємо компетентності:
Предметні: узагальнити та систематизувати знання, вміння і навички учнів з теми «Раціональні числа»; сприяти активізації розумової діяльності учнів; розвивати вміння застосовувати набуті знання для досягнення поставленої мети; прищеплювати любов до математики.
Ключові: володіння державною мовою, метематична
Обладнання: дошка, ігрове поле, завдання на картках, набір «хрестики та нулики», клейкі папірці, аркуші А, фломастери
Прийоми та методи: Робота в групах, мозковий штурм, рольова гра,розв `язання ситуативних задач.
ХІД ГРИ:
Ось пролунав дзвінок,
І починається урок.
Працювати слід старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім 6 класі
Діти – просто молодці.
Дві команди “Х” та “0”
Завдання для кожного сектора;
Задача - заповнити сектори по горизонталі, вертикалі, діагоналі:
1 сектор «Пінг-понг»
команди по черзі відповідають на запитання:
1. Які числа називаються додатними?
2. Які числа називаються від’ємними?
3. Що таке координатна пряма?
4. Що називають координатою точки?
5. Які числа називають протилежними?
6. Чи існує число, що дорівнює своєму протилежному числу? В разі позитивної відповіді вказати це число.
7. Які числа називаються раціональними?
8. Що називається модулем числа?
9.Чому дорівнює модуль додатного числа, від’ємного числа?
10. Як порівняти два числа?
11. Яке з двох додатних чисел менше?
12. Яке з двох від’ємних чисел менше?
13. Що таке координати точки?
14. Які прямі називаються координатними?
15. Скількома числами визначається положення точки на координатній площині?
16. Як поділено координатну площину на чверті?
2 сектор «В гостях у казки»
Назвіть казки або літературні твори де зустрічаються числа.
3 сектор «Кросворд»
Додаток 1
1.Кросворд
По горизонталі:
1.О(0;0) – це … координат. (Відповідь: початок).
2.прямі Ох та Оу утворюють … координат. (Відповідь: систему).
3.пара чисел (3; 6) – це … точки. (Відповідь: координати).
По вертикалі:
1.Як називається число 2, якщо дано точку М (2;5). (Відповідь: абсциса).
2.Як називається для цієї самої точки число 5? (Відповідь: ордината).
3.Скільки точок задає на координатній площині пара чисел?. (Відповідь: одну)
|
|
1 |
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
3 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 сектор «Ля-ля-ля-жу-жу-жу»
Проспівати по черзі уривки пісень де зустрічаються числа.
5 сектор «Знайди помилку» (додаток 4)
3.- 39,48 + 86,2 > - 46,82; 4. – 129,3 + ( - 327,9) < 467,2.
6 сектор «Містер Х»
Розв’язати рівняння (додаток 2)
а) - х = - 12
б) - (-х) = 1,6;
В) | x| + 7 = 0
Г) |X| - 7 = 0
D) | X – 5| - 3 = 0
7 сектор «Конкурс капітанів»
8 сектор «Павутинка»
На координатній площині позначити точки:
9 сектор «Гіп-гіп-ура!»(Вірю-не вірю)
1. Число - 6,2 – від’ємне.
3. |- 29,31| = 29,31.
4. - 591< 187.
5. - 389 > - 378.
6. -724< - 953.
7. Менше число на координатній прямій розташоване лівіше.
8. Значення виразу | - 7,2| + | 2,8| = 10.
9. – 3,4; -1,2; -1; 0; 2,7; 15,4 – числа записані в порядку зростання.
10. Число – 6,5 лежить між сусідніми числами – 5 і – 6.
Кожна команда спочатку гри отримує лист балів, який заповнюється на протязі гри:
Лист балів
№ |
Назва завдання (кількість балів за завдання) |
Назва команди |
||
|
|
|||
|
Пінг-понг |
|
|
|
|
В гостях у казки |
|
|
|
|
Кросворд |
|
|
|
|
Ля-ля-ля-жу-жу-жу |
|
|
|
|
Знайди помилку |
|
|
|
|
Містер Х |
|
|
|
|
Конкурс капітанів |
|
|
|
|
Павутинка |
|
|
|
|
Гіп-гіп-ура! |
|
|
|
Підведення підсумків, нагородження переможців!!!!!