Урок-гра "Щасливий випадок"

Про матеріал
  • Підсумковий урок української літератури у 7 класі розроблено у формі гри «Щасливий випадок», яка допоможе учням відтворити в пам'яті події з окремих вивчених творів. Гра складатиметься з п'яти геймів, в кожному з них пропонуються цікаві завдання.
Перегляд файлу

План-конспект

уроку-гри «Щасливий випадок»

Тема.                Узагальнення і систематизація вивченого протягом року.

Мета:               повторити вивчене за рік, підвести підсумки роботи;

                          розвивати  увагу, пам'ять, мислення;

                          виховувати самостійність і наполегливість у навчанні

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал (завдання гри)

Тип уроку:     урок-гра

Методи:          пояснення, літературна гра

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку

ІІІ. Повторення й узагальнення вивченого, формування вмінь і навичок        

  1. Вступне слово вчителя.

     Література – це мистецтво слова. Саме за допомогою слова ми маємо змогу без машини часу перенестися у будь-яку епоху, без надшвидкісного літака опинитися у будь-якій місцевості, пережити разом із героями книжок найрізноманітніші пригоди, відчути радість і сум, піднесеність і розчарування, солодкий смак перемоги і гіркоту невдачі. І все це – завдяки майстерному добору, здавалося б, звичайних слів, які ми використовуємо щодня, але водночас – чарівних, небуденних, магічних.

Слова – як друзі, як сусіди,

Яких стрічаємо щодня.

І не страшні ніякі біди,

Якщо безгрішна слів рідня.

     Слова – живі: їх ніжні душі

     Від наших доторків болять,

     Коли ми сліпо і бездушно

     Їх беремося вимовлять.

Слова – святі. Це наші душі

І всіх до нас на цій землі…

Як у пустелі, спрага сушить

Без добрих, теплих, світлих слів. (В. Бобир).

     Саме тому література має таке велике значення для людини. І ніколи ні телебачення, ні Інтернет, ні будь-які інші технічні досягнення людства не замінять книги.

Сьогодні ми узагальнимо вивчене з української літератури протягом року.

  1.  Пояснення характеру виконання роботи, поділ учнів на групи.

Гра складається з п’яти геймів. Кожна команда обирає свого капітана і придумує назву команди.

  1.  Проведення гри  «Щасливий випадок»

 

 І гейм. Розминка „Хто більше?”.

      Потрібно відповісти на якомога більшу кількість запитань за 2 хвилини. За кожну правильну відповідь – 1 бал. У ведучого є два конверти із запитаннями (червоний і синій). Капітани команд вибирають конверт.

Запитання із синього конверта

  1. За що була вдячна дівчина Максиму на полюванні?
  2. Кому належать слова: «… тухольська громада судить по справедливості, а справедливому судові хіба стид піддатися»?
  3. Яка історична епоха відображена у творі?
  4. Через що село називалося Спасівкою?
  5. Дід Бочонок, дядьків Кирилів товариш, дав Климкові в дорогу що?
  6. Через що Климко не став їсти сухарі, які дав йому Бочонок?

 

Запитання із червоного конверта

  1. Що подарував Пета Мирославі?
  2. Що намагався застосувати З. Беркут у боротьбі з монголами?
  3. Німецькою мовою «Заповіт» Т. Шевченка здійснив переклад…
  4. Який художній засіб використав автор у фразі: «Ось чого Петро сумний був, мов сова в полудень»?
  5. Звідки Михайлик знав, що за плугом навіть сам Бог ходив?
  6. Климкові перші дні у ваговій жилося несприятливо через…

 

ІІ гейм. Завдання з торбинки

      Капітани команд виймають із торбинки по черзі номери запитань. Спочатку відповідає та команда, яка програє. На обдумування дається 15 с. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 б. Якщо команда не знає відповіді, то відповідає команда-суперниця.

  1. У світлиці будинку, де жив Т. Вовк, стіни були обвішані…

а) заморськими прикрасами;    б) шкірами ведмедів;

  1. Який наказ отримали монголи стосовно полоненого Максима?

а) побити його різками;    б) закувати у залізні пута;

 

  1. Дід розповів Михайлику, що лебеді на своїх крилах приносять…

а) щастя;    б) життя; 

  1. За наказом діда Зульфату необхідно було сходити до Файзуліних і принести дитині вчительки…

а) пелюшок;    б) ліків;    в) молока.

 

ІІІ гейм. «Ти – мені, Я – тобі»

      Відповіді знавців на запитання команди суперниці. Команди ставлять одна одній по 2 запитання. На обдумування – 15 с. Кожне запитання оцінюється 1 б.

 

ІV гейм. «Темна конячка»

      Учням показуємо частину портрету відомого письменника. Вони повинні назвати, хто це.

V гейм. «Конкурс капітанів»

      Промова «Якби я зустрівся з героєм художнього твору» (на вибір).

 

  1. Підведення підсумків, гри визначення і нагородження переможців.
  2. Заключне слово вчителя.

 

      «Як музикант не може жити без того, щоб не брати до рук свого улюбленого інструмента, так мисляча людина не може жити без перечитування улюблених книжок», - писав видатний український педагог Сухомлинський. Хочеться побажати, любі друзі, щоб твори зарубіжних авторів стали вашими улюбленими, а з уроків української літератури ви виносили у своїх душах лише добро.

ІV. Підведення підсумків роботи за рік, пояснення завдання на літо 

 

Записати список літератури для читання влітку.

 

docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
776
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку