План-конспект
уроку-гри «Щасливий випадок»
Тема. Узагальнення і систематизація вивченого протягом року.
Мета: повторити вивчене за рік, підвести підсумки роботи;
розвивати увагу, пам'ять, мислення;
виховувати самостійність і наполегливість у навчанні
Обладнання: підручник, дидактичний матеріал (завдання гри)
Тип уроку: урок-гра
Методи: пояснення, літературна гра
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку
ІІІ. Повторення й узагальнення вивченого, формування вмінь і навичок
Література – це мистецтво слова. Саме за допомогою слова ми маємо змогу без машини часу перенестися у будь-яку епоху, без надшвидкісного літака опинитися у будь-якій місцевості, пережити разом із героями книжок найрізноманітніші пригоди, відчути радість і сум, піднесеність і розчарування, солодкий смак перемоги і гіркоту невдачі. І все це – завдяки майстерному добору, здавалося б, звичайних слів, які ми використовуємо щодня, але водночас – чарівних, небуденних, магічних.
Слова – як друзі, як сусіди,
Яких стрічаємо щодня.
І не страшні ніякі біди,
Якщо безгрішна слів рідня.
Слова – живі: їх ніжні душі
Від наших доторків болять,
Коли ми сліпо і бездушно
Їх беремося вимовлять.
Слова – святі. Це наші душі
І всіх до нас на цій землі…
Як у пустелі, спрага сушить
Без добрих, теплих, світлих слів. (В. Бобир).
Саме тому література має таке велике значення для людини. І ніколи ні телебачення, ні Інтернет, ні будь-які інші технічні досягнення людства не замінять книги.
Сьогодні ми узагальнимо вивчене з української літератури протягом року.
Гра складається з п’яти геймів. Кожна команда обирає свого капітана і придумує назву команди.
І гейм. Розминка „Хто більше?”.
Потрібно відповісти на якомога більшу кількість запитань за 2 хвилини. За кожну правильну відповідь – 1 бал. У ведучого є два конверти із запитаннями (червоний і синій). Капітани команд вибирають конверт.
Запитання із синього конверта
Запитання із червоного конверта
ІІ гейм. Завдання з торбинки
Капітани команд виймають із торбинки по черзі номери запитань. Спочатку відповідає та команда, яка програє. На обдумування дається 15 с. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 б. Якщо команда не знає відповіді, то відповідає команда-суперниця.
а) заморськими прикрасами; б) шкірами ведмедів;
а) побити його різками; б) закувати у залізні пута;
а) щастя; б) життя;
а) пелюшок; б) ліків; в) молока.
ІІІ гейм. «Ти – мені, Я – тобі»
Відповіді знавців на запитання команди суперниці. Команди ставлять одна одній по 2 запитання. На обдумування – 15 с. Кожне запитання оцінюється 1 б.
ІV гейм. «Темна конячка»
Учням показуємо частину портрету відомого письменника. Вони повинні назвати, хто це.
V гейм. «Конкурс капітанів»
Промова «Якби я зустрівся з героєм художнього твору» (на вибір).
«Як музикант не може жити без того, щоб не брати до рук свого улюбленого інструмента, так мисляча людина не може жити без перечитування улюблених книжок», - писав видатний український педагог Сухомлинський. Хочеться побажати, любі друзі, щоб твори зарубіжних авторів стали вашими улюбленими, а з уроків української літератури ви виносили у своїх душах лише добро.
ІV. Підведення підсумків роботи за рік, пояснення завдання на літо
Записати список літератури для читання влітку.