Урок-гра
Підготував:
вчитель трудового навчання
Нагірненского ЗЗСО І-ІІІст
Ільчак А.А.
Тема: Трудова вікторина.
Мета:
1) Навчальна: перевірити знання учнів про столярні інструменти та будову і види дерев; навчати учнів швидко і вірно відповідати на поставлене питання, а також логічно мислити при виборі відповідей.
2)Виховна: виховувати кмітливість, любов до праці.
3)Розвиваюча: розвивати вміння учнів працювати в команді, логічне мислення,пам’ять,спостережливість,технічну грамотність
Форма проведення: інтелектуально-розвиваюча гра.
Місце проведення: шкільна майстерня з трудового навчання.
Обладнання: дошка, дві картки з переліком порід дерев, картки-букви для конкурсу “Поле чудес”.
Час проведення: одна година.
І. Організаційна частина.
ІІ. Проведення конкурсів.
1. Перший конкурс «Сьомий зайвий».
2. Другий конкурс «Щасливий випадок».
3 Третій конкурс «Доміно».
4 Четвертий конкурс «Поле Чудес».
ІІІ. Підведення підсумків.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Сьогодні ми з вами зустрілися для того, щоб провести урок-гру, який називається “Трудова вікторина”. Спочатку давайте розділимося на дві команди і кожна команда обирає собі назву та капітана.
Зараз послухайте правила гри:
За вірно виконанні умови конкурсів команди будуть отримувати певну кількість балів
ІІ. Проведення конкурсів.
Перший конкурс «Сьомий зайвий».
Протягом однієї хвилини учням пропонується список лісових та садових дерев, з яких вони повинні виключити одну назву і пояснити чому вона «зайва». За вірно виключену назву – 1 бал, за вірно виключену назву і пояснення – 2 бали.
Перший набір слів: Другий набір слів:
Другий конкурс «Щасливий випадок».
Протягом 4-х хвилин за правилами аналогічної телевізійної гри ставляться питання спочатку одній, потім іншій команді. Правильна відповідь оцінюється в 2 бали.
1. Якіпороди хвойних дерев ви знаєте? (Ялина,Модрина,Сосна, Смерека).
2. Який інструменти використовуютьдля пиляння? (Ножовка,Лобзик,Пила”дружба 2”).
3. Столярнана операція з розділення металу за допомогою ріжучих інструментів. (Різання ).
4. Інструмент для проведення лінії під кутом 90 градусів. (Кутник).
5. Нанесення на заготовку точок та ліній, які означають місце та рівень обробки. (Розмічання).
6. Інструменти, які використовують для з'єднання деталей з деревини. (цвях, молоток, шуруп,саморіз,викрутка,клей).
7. З яки х основних частин складаєть дерево?(Крона,сотовбур, корінь).
8. Що отримуємо при розпилюванні стовбура? (Пиломатеріали,(дошки,бруси,шпали,лати,рейки))
Третій конкурс «Доміно».
Одна з команд називає слово, яке стосується трудового навчання, а остання буква цього слова є початком наступного слова для іншої команди. За перемогу в цьому конкурсі команда буде нагороджена трьома балами.
Четвертий конкурс «Поле Чудес».
На дошці малюються квадратики, кожний з яких відповідає одній літері слова, яке необхідно вгадати. За кожну відгадану літеру присуджується один бал, за відгадане слово – п’ять балів.
Вимірювальний інструмент ( рулетка)
Робоча частина лобзика (пилочка)
Найм'якша порода дерева (липа)
ІІІ. Підведення підсумків.
Ось і підійшла наша гра до кінця. Сьогодні обидві команди проявили свої знання. Але кращою, за балами, а отже і переможницею стала команда (назва команди). Вітаю цю команду з перемогою. Хочу подякувати обом командам за прекрасну гру.