«Дії з десятковими дробами»
Тема. Дії з десятковими дробами
Мета. Систематизувати й узагальнити знання, уміння, навички учнів з теми «Дії з десятковими дробами».
Активізувати творчу діяльність учнів, розвивати кмітливість, вміння аналізувати.
Виховувати працьовитість, наполегливість у досягненні мети.
Тип уроку: урок – гра
Обладнання: роздатковий матеріал, комп’ютерна презентація , девіз агентства.
ХІД УРОКУ
І. Вступна бесіда.
Учитель. Сьогодні на вулиці Шкільній,6, у приміщенні нашого кабінету математики відкривається детективне агентство.
В агентстві будуть працювати математично грамотні співробітники, які вміють логічно мислити і приймати швидкі рішення.
Під час роботи в агентстві ми будемо розслідувати різні заплутані справи .Вам надається змога продемонструвати свої знання по темі: «Дії з десятковими дробами» і вміння їх застосовувати на практиці. Отже, кмітливість, спостережливість, уважність вам стануть у пригоді. Такими співробітниками зможете стати і ви ,якщо успішно пройдете стажування.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
1.Практична частина (Розв’язання домашнього завдання демонструється на слайді. Учні здійснюють самоперевірку)
№ 1379
1) 2,1; 2) 10,06; 3) 2,11
№ 1383
Карлсон важчий за Малюка у 2 рази.
№1387
3,9 : 0,6=6,5( м)- довжина доріжки.
2.Теоретична частина
Закінчити речення:
Ви всі успішно пройшли стажування , то ж за роботу!
ІІІ. Щоб ми могли отримувати інформацію від клієнтів ми повинні повідомити їм наш номер телефону.
Номер телефону містить десять цифр, які ви знайдете, якщо усно розв’яжете наступні вправи.
Номер нашого телефону: 0465422870( номер телефону гімназії)
ІV. Розшифруємо назву нашого агентства.
Розв’язати рівняння:
І |
ІІ |
ІІІ |
3,257+ Х = 5,673 Х - 2,058 = 13,632 Х : 4,2=5,01 |
4,348+ Х=8,765 Х – 1,402 = 17,368 Х: 5,4 = 3,02 |
Х+6,326 = 9,452 Х – 4,064 = 18,346 Х: 6,5 = 3,04
|
Розв’язавши рівняння і знайшовши їх корені в таблиці, учні розшифровують назву агентства.
21,042 |
2,416 |
18,77 |
15,69 |
16,308 |
123,68 |
4,417 |
22,41 |
224,1 |
3,126 |
19,76 |
н |
п |
е |
і |
р |
м |
к |
о |
у |
т |
н |
Детективне агентство « ПІНКЕРТОН».
Аллан Пінкертон (1818-1884р.) - відомий американський сищик. Його називали королем сищиків.Пізніше він став літературним героєм.
Девіз нашого детективного агентства :
«Міркуй точно, відповідай чітко, записуй правильно і швидко!».
Запишіть у зошитах дату відкриття нашого агентства. До праці!
IV. Розкриття справ, що надійшли від клієнтів.
Умови задач / справ/ розміщені на слайдах.
СПРАВА №1.
У Петра Працелюба зникла певна сума грошей. Відомо, що якщо цю суму поділити на 12,5 і до одержаної частки додати 357,6 , то буде 1000. Яка сума була у Петра Працелюба?
( 8030 грн.)
СПРАВА №2.
Є три мішечки із золотом . Зовні вони всі однакові. Два з них мають однакову вагу, а третій легший (із фальшивим золотом).Визначити, який мішечок із фальшивим золотом, якщо відомо, що вага І і ІІ мішечків 200,8 кг, а вага І і ІІІ мішечків становить 198 кг. Знайти вагу мішечка із фальшивим золотом.
( 97,6 кг)
Кілька хвилин детективи можуть відпочити, випити по чашці чаю.
Готуючи чай, детектив задумався над цікавою справою.
СПРАВА №3.
Чайні листочки під час сушіння втрачають 0,25 своєї маси. Скільки сухих чайних листочків вийде 200г свіжих.
150 г.
Учитель. Поки ми з вами чаювали, до агентства надійшла термінова телефонограма.
СПРАВА №4.
ТЕЛЕФОНОГРАМА
Увага! Розшукується особливо небезпечний злочинець. Відомо, що злочинець подолав першу частину шляху пішки зі швидкістю 2,1 км/ год за 3,2 год., а другу частину – автомобілем зі швидкістю 90,5 км/ год за 1,8 год. Скільки кілометрів подолав злочинець ? Визначити його місце знаходження.
Довідка. Злочинець рухається з м. Києва в напрямку м. Сновськ.
2,1*3,2 + 90,5* 1,8 = 6,72 +162,9 =169,62 ( км ).
Відповідь: 169, 62 км.
СПРАВА № 5.
Фальшивомонетники здали в ломбард 8 золотих монет. Всі монети однакові на вигляд, але одна легша ( фальшива). Як за допомогою лише двох зважувань на чашових терезах без гир виявити фальшиву монету?
V. Підсумок уроку.
Швидко час пройшов у нас
Плідно ви попрацювали.
Всі детективи - просто клас!
Учитель. За 45 хв. Ми з вами розкрили багато справ. Молодці! Ви справжні детективи.
2. Оцінювання роботи учнів. Присвоєння звання « Кращий детектив»
3. Домашнє завдання.