Урок-гра з основ здоровꞌя у 2 класі за темою:«Позитивні та негативні емоції, їх значення для здоровꞌя.»

Про матеріал

Нестандартні уроки у початковій школі - одна з ефективних форм навчання молодших школярів. Саме на таких уроках учні знайомляться із світом позитивних і негативних емоцій; вчаться керувати своїми емоціями з метою зміцнення свого здоровꞌя. За допомогою гри у молодших школярів не тільки розвиваються вміння і формуються навички, а й виховується бажання мати і примножувати позитивні емоції, розпізнавати свої почуття під час спілкування з іншими людьми.

Перегляд файлу

 

Анотація до уроку-гри з основ здоровꞌя у 2 класі за

темою: «Позитивні та негативні емоції, їх значення для здоровꞌя.»

                Нестандартніні уроки у початковій школі - одна з ефективних форм навчання молодших школярів. Саме на таких уроках учні знайомляться   із світом позитивних і негативних емоцій; вчаться керувати своїми емоціями з метою зміцнення свого здоровꞌя. За допомогою гри у молодших школярів не тільки розвиваються вміння і формуються навички, а й виховується бажання  мати і примножувати позитивні емоції, розпізнавати свої почуття під час спілкування з іншими людьми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок-гра з основ здоровꞌя у 2 класі

Вчитель Дегерменджі Р.Т.

Тема: Позитивні та негативні емоції, їх значення для здоровꞌя.

Мета: Ознайомити учнів із світом позитивних і негативних емоцій; вчити дітей керувати своїми емоціями з метою зміцнення свого здоровꞌя; виховувати бажання мати і примножувати позитивні емоції, розпізнавати свої почуття під час спілкування з іншими людьми.

Обладнання: Малюнки з усміхненими обличчями, малюнки, на яких дії дітей виражають певні емоції, ілюстрації до казок з добрими і злими героями.

Хід уроку

1. Організаційний момент.

Психоформула

-Розпочнемо урок,

Час не гаючи.

І радість ми пізнаємо

Лиш труднощі долаючи.

2.Повторення вивченого матеріалу.

- Назвіть органи чуттів.

-Які відчуття можуть викликати у нас органи чуттів?

-Коли людина почувається краще: при приємних відчуттях чи неприємних?

Наведіть приклади.

3.Оголошення теми і мети уроку.

На сьогоднішньому уроці ми розглянемо наші емоції та їх значення для здоровꞌя. Будемо вчитись розповідати свої почуття та висловлювати їх. Це нам потрібно, щоб не принести шкоди своєму здоровꞌю та здоровꞌю оточуючих.

4.Вивчення нового матеріалу.

1.Словникова робота

Емоція- душевне переживання, почуття, хвилювання.

2.Розповідь учителя.

Емоції супроводжують нас усе життя. У маленьких дітей їх небагато. Що старшими ми стаємо, то багатшими і різноманітнішими стають наші емоції.

В новонародженої дитини емоції охоплюють хвилювання через почуття голоду і мокрої пелюшки до спокою від близькості мами та її серцебиття, тепла, сухої пелюшки, почуття ситості.

Учневі другого класу вже знайомі радість відкриттів, захоплення від подарунка. Любов до рідних і близьких людей, насолода від спілкування з ровесниками. Знайомства зі світом літератури та мультиплікації.

Люди - живі істоти, наділені душею. А душа – це емоції від усього оточуючого світу, живої та неживої природи.

3.Бесіда.

-як ви думаєте, які емоції потрібні людині, її здоровꞌю?

-які емоції повинні спрямовувати на вас люди, з котрими ви б хотіли спілкуватися, дружити?

4.Гра – творчість «Заселимо будиночки».

Спробуємо заселити два будиночки емоціями. В перший поселимо позитивні, які допомагають нам жити. А в другий – негативні, що заважають нам, пригнічують наше здоровꞌя та скорочують наше життя.

(діти називають відомі їм почуття, емоції, переживання і поселяють у будиночки. Слова на дошці записує учитель).

 

C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\j0185604.wmf                                       C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\j0185604.wmf


радість         страх

впевненість        злість

соромꞌязливість        смуток

рішучість         незадоволення

веселість               недовірливість               

спокійність               розпач

насолода                                  зневіра

захоплення  

Після обговорення розмаїття емоцій учитель пропонує позбутися негативних і для цього витерти з дошки другий будиночок.

Негативні емоції спричиняють різні захворювання. Дуже важливо, щоб кожний ранок починався з позитивних емоцій, гарного настрою. Потрібно, одразу розплющивши очі після сну, думати про приємне, сподіватися, що день принесе успіх, гарні оцінки у навчанні. Привітання зранку – ознака поваги і любові до близьких, проявлення турботи про них. Недарма в народі кажуть: «Слово лікує, слово ранить».

-Спробуйте мені посміхнутися! ( пояснюю різницю слів – сміятись і посміхатись).

Посмішку можна дарувати. Я до вас посміхнулась – подарувала посмішку, і вам стало приємно.

Подивіться всі на мене,

Посміхайтеся усі.

До уроку всі готові?

Отже, всі ви молодці.

Гра «Дружба починається з посмішки».

Діти, сядьте в коло на килимку, поверніться одне до одного, лагідно візьміться за руки і подаруйте одне одному посмішку (тренінг).

Але щоб кожному стало ще приємніше, треба говорити компліменти. Зробити комплімент – це означає назвати людину приємним словом, похвалити за щось хороше. Комплімент говориться з посмішкою. (Якщо у дитини виникають труднощі, пропоную замість похвали сказати щось «добреньке», «солоденьке», «квіткове»).

Всі веселі? От чудово!

А тепер до праці знову.

Гра «Доторкнись до …»

А зараз ми пограємо в іншу гру. Якщо я скажу : «Доторкніться до синього», - ви шукаєте, у кого на одязі є синій колір, і лагідно торкаєтесь його. (Продовжую гру з іншими кольорами).

Ми будемо вчитися помічати емоційне забарвлення музики і передавати його в рухах.

Гра « Танок – 5 рухів».

  • Чунга-Чанга – весела, швидка, жвава музика – відповідні рухи;
  • А.Марчелло – танок метеликів;
  • М.Олфрид – музика спокою (треба нерухомо стояти і слухати звуки).

 

5. Читання і обговорення віршів про маму, до якої в нас найкраще почуття – любов.

Діти читають вірші про маму.

 

6. Розповідь учителя.

Кожна людина може мати і добрі і погані почуття. Тільки від вас, вашого розуму, сили вашого бажання буде залежати, які з цих емоцій переважатимуть.

Для здоровꞌя дуже корисні позитивні емоції – радість, захоплення, насолода. А негативні – шкідливі.

Страх, який виникає під час перегляду фільмів-жахів, заздрість, якою зустрічаєш подарунок товариша, ненависть, злість, як кулі і снаряди, розбивають цілісність і міцність броні твого здоровʾя та ускладнюють стосунки з іншими людьми.

Навіть надто бурхливі позитивні емоції шкодять вашому здоровʾю.

Окрім душі, природа подарувала вам розум. Саме він може концентрувати ваші почуття, управляти емоціями.

Ніколи не чиніть своїх дій під впливом бурхливих емоцій, порадьтесь зі своїм розумом: чи не зашкодите ви своєю поведінкою собі чи оточуючим.

 

7.Робота з підручником.

А) опрацювання тексту про емоції;

Б) аналіз ілюстрацій про шкідливість чи користь тих чи інших почуттів;

В) читання тексту про стиль поведінки здорової вихованої людини;

Г) ознайомлення з афоризмами про людські емоції, вибір, на думку кожного, найкращого;

Д) відповіді на запитання.

 

Фізкультхвилинка.

Ходить качка по двору,

Зазиває дітвору:

- Встаньте швидко по порядку,

Розпочнем мерщій зарядку.

Покрутили головою,

Стали всі, немов до бою,

Крила в боки розвели

Й полетіли, попливли.

Ліва, права, ліва, права,

Роблять ніжки наші вправи.

Не лінуйтесь, присідайте,

Ви здоровʾячко зміцняйте,

Щоб хвороби обминали,

Смутку й заздрості не знали.

 

8.Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в зошиті.

Завдання 1. Виразне читання віршів, аналіз їх впливу на емоції, настрій.

Завдання 2.Зеленим кольором позначте речі, події, які викликають позитивні емоції, червоним – негативні. Самостійне виконання.

Завдання 3. За допомогою стрілок зꞌєднайте емоції з протилежним значенням.

Завдання 4. Колективний аналіз змісту висловлювань.

Завдання 5. Аналіз прислівꞌя, запамꞌятовування.

 

2. «Казко, прийди в гості…»   

Аналіз емоційного стану літературних казкових героїв на ілюстраціях. Звꞌязок  між душевним станом і фізичним здоровꞌям персонажів.

(Снігова Королева, Дюймовочка, царівна Несміяна, Круть і Верть, людожер із казки «Кіт у чоботях», Тарганище, козаки «Як козаки у футбол грали», Том і Джері.

 

 

 9. Підсумок уроку.

- Від яких емоцій покращується здоровꞌя?

- Якщо з другом виникло непорозуміння, як Ви поведетеся?

- Як Ви розумієте слово «стриманість»?

- Які свої емоції хотіли б залишити у стертому будиночку?

- Пояснить вислів : «Луснув від злості»;

- Доберіть символи до висловів :

 - «Гарний настрій» (веселка, салют, яскраві самоцвіти);

 - «Поганий настрій» (грозова хмара, темного кольору парасолька);

- Чого нового Ви навчилися?

- Що найбільше сподобалося?

 

 

 

 

 

                                                                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 листопада 2018
Переглядів
995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку