Даний сценарій можна використовувати у позакласній роботі з учнями 2 класу. Мета свята привчати учнів піклуватися про своє здоров'я. Не потрапляти у країну Бруднулію, не хворійти, а також бут завждии веселими і здоровими.
Вчитель: Васілевська
Валентина Володимирівна
І. Вступне слово вчителя
Вчитель: Добрий день, діти! Сьогодні ви прийшли на свято незвичайне. Це свято здоров’я. Адже ви всі знаєте, що здоров’я – найважливіше для людини. Його за гроші не купиш. І дбати про нього треба починати з дитинства. У народі кажуть:
« В здоровому тілі – здоровий дух»
« Здоров’я дитини – багатство родини»
« Здоров’я народу – багатство країни»
Бруднуля: Ой, не хочеться вставати,
Так ще хочеться поспати
О, хо-хо!
(Дзвенить будильник)
Ой, хто-небудь поможіть,
Цей будильник заберіть!
(Стук. Заходить Мийдодир)
Мийдодир: Всі Чуковського читали
І мене давно впізнали.
Я великий Умивальник,
Славнозвісний Мийдодир,
Умивальників начальник
І мочалок командир.
Не один я прийшов, а помічників із собою привів. Можливо комусь потрібно помити шию чи вуха.
Бруднуля (задкує): Ой Мийдодир-Мийдодирчику!
Та я вже встаю. Ось!
(Розчісується рукою)
Мийдодир: Ох і брудний же ти, ох і брудний!
Бруднуля: Та не дуже я брудний
І вже зовсім не бридкий
А навіщо часто митись?
Є і так на що дивитись.
Мийдодир: Не знаєш навіщо митись?
То слухай!
Мочалки: 1. Діти на усій землі
Чималенькі і малі,
Знають правила прості:
Треба жити в чистоті!
2. Умиватись чисто з милом,
Щоб усі тебе любили,
Мити руки, ноги мити
І охайними ходити.
3. Щоб мікроб хвороботворний
Злий, страшний, такий потворний,
В організм наш не проник,
Від води і мила зник.
4. Він для зору недоступний,
Але дуже вже підступний.
Бо на шкіру проникає,
Миті слушної чекає,
Щоб колись нас отруїти, Навіть з світу зжити.
5. Все це просто, всі це знають
І великі, і малі.
Бо про це розповідають
Лікарі і вчителі.
6. І батьки дітей навчають
Жити чисто і в красі
І, звичайно, всі це знають,
Та виконують не всі.
Бруднуля: Ой не хочу я хворіти,
Краще руки, лице мити.
(Мочалки вмивають бруднулю)
Мийдодир: Тож запам’ятайте, діти,
Щоб без мила і води
Неможливо в світі жити:
Ні туди, і ні сюди!
Будьте завжди ви здорові
І з водичкою дружіть
Будьте чисті, пречудові
Та великими ростіть!
(Виходять Мийдодир і мочалки)
Бруднуля: От і добре! Буду, буду рости великим!
Звучить мелодія пісні.
(Входять зубні щіточки)
Бруднуля: А хто ви такі? Нема мені спокою!
Зубні щіточки: 1. Ми маленькі зубні щітки,
Ми часу не гаєм,
В кого зуби захворіли –
Вмить допомагаєм.
2. Ми дружит из вами раді
Отже, вам мої поради:
Чистить зуби треба всім –
І дорослим і малим.
3. Добрий день, діти! Я зубна щітка, та, якою ви кожного ранку чистите зуби. Ви впізнали мене? А чи знаєте ви, коли з’явилась на світ? Не знаєте? Тоді я вам розповім.
Зубну щітку знали ще до нашої ери. Довгий час вона булла лише у багатих. Замість зубного порошка використовували попіл горілих рогів оленів. Прості люди протирали зуби крейдою, настоєм м’яти. У різних народів різні зубні щітки. Французи, наприклад, придумали дітям щітку з музикою для того, щоб їм було приємно чистити зуби.
1-а щітка: Що треба робити, щоб зуби були здоровими?
2-а щітка: Не їжте багато солодощів. В солодощах багато цукру. А він шкідливий для зубів.
3-я щітка: Їжте багато овочів і фруктів.
1-а щітка: Два-три рази на рік ходіть на огляд до зубного лікаря.
А ось, що буває з тими, що не чистять зуби.
Сценка «Розболілись в зайця зуби»
Пісня «Щоб ніколи не хворів»
Бруднуля: Добре, вмовили. Буду чистити зуби!
(Свистить свисток, вбігають спортсмени під музику: марш футболістів.)
Спортсмен: Фізкультпривіт!
Фізкультпривіт!
На зарядку становись!
Кожен день по розпорядку
Робимо ми всі зарядку.
Ми зарядку любим дуже,
Бути здоровими хочемо друже.
Крокуємо по колу,
Ніхто не буде кволим.
Зупинились, повернулись,
Ну, а тепер всі розімкнулись!
Кличе сонечко малят:
На зарядку станьте в ряд.
Руки вгору, руки вниз,
Крок на місці – зупинись.
- Нахиляйся, присідай
І сусіда не штовхай.
- Руки в боки, нахились,
Вліво, вправо подивись.
Біг на місці починай,
Ну, а тепер – пострибай …
І дорослим, і малим
Спорт дає здоров’я всім:
Руки вгору, руки вниз,
Не лінуйся, не барись.
(Спортсмени вибігають, а Бруднуля каже:)
Бруднуля: Ох і добре я себе почуваю!
Аж їсти захотілося! Думаю пора снідати.
(Заходять овочі під музику і спів «Ходить гарбуз по городу»)
Яблуко: Щоб здоровим підростати,
Треба в їжу уживати
Овочі та фрукти –
Вітамінні ці продукти.
Бурячок: Я червоний бурячок,
Солоденький на смачок,
Я на грядці уродився
З вами, діти, подружився.
Часничок: А я братик-часничок,
Припікає язичок,
Я вбиваю всі мікроби
Бережу вас від хвороби!
Цибуля: Я – цибуленька для салатів
Вітамінами багата.
Не біда, що ніс щипаю, -
Всіх від гриппу захищаю!
Помідор: Помідорчик я кругленький
Соковитий і смачненький
Вітамінів торбу маю!
Тому весело співаю.
Виноград: Виноград я, виноград
Гляну світлим оком
Напою вас виноградом
Вітамінним соком.
Виноград я, виноград
Кетяги доспіли
І додасть нам виноград
Ще й здоров’я й сили.
Кавун: Вітаміни в нас смачненькі
І солодкі, і кисленькі
Їжте діти нас охоче,
Щоб були ви здоровенькі
І красиві й рум’яненькі
Щоб росли міцні і дужі.
До хвороб були байдужі.
Бруднуля: Їм я овочі і фрукти,
Вітамінні всі продукти,
Щоб рости міцним і дужим,
До хвороб завжди байдужим.
(Під музику «Снег кружится» заходить Айболить і співає)
Лікар Айболить: Всіх звіряток-хлоп’яток лікую,
Від хвороб їх завжди бережу.
Всіх тварин від інфекцій врятую,
Всіх мікроб я геть прожену!
Доброго дня діти! Мене звуть Айболить! Я прийшов до вас із лікарні, яка розташована біля лісу. Там до мене приходять лікуватися звірі і птахи. А ще я розповідаю їм, як не захворіти і бути завжди здоровим.
До вас я завітав, щоб перевірити чи вмієте ви берегти зір. Спочатку я повинен вас оглянути. Прошу встати і виконати мої команди:
Всі дихайте …
Не дихайте …
Все впорядку, спочивайте.
Руки дружно піднімайте.
Все прекрасно … опускайте.
Нахиліться, розігніться,
Встаньте прямо, усміхніться.
Так-так, що ж я скажу? Я – найкращий в світі лікар і відразу бачу, що дехто із вас не береже свій зір.
Так, Бруднуля?
Бруднуля (підскакує): Та я … Та ні … Не знаю
Лікар Айболить: Отож бо й воно, що не знаєш. Тоді для тебе, дітей задам такі тести. Слухайте уважно, виберіть правильну відповідь.
а) 10 см;
б) 30 см.
2. Де ні в якому разі не можна читати?
а) лежачи в ліжку;
б) за письмовим столом.
3. Звідки при читанні має падати світло?
а) зліва;
б) справа.
4. Що шкідливе для дітей?
а) робити уроки;
б) дивитися телевізор.
Лікар Айболить: Молодці, я бачу ви вмієте і знаєте як берегти зір.
- А чи вмієте відгадувати загадки?
Тож слухайте загадки-добавлянки.
Щоб усі вас поважали,
Щоб любили і пишались,
Не багато і не мало
Треба знати 10 правил.
Ліні волі не … (давай).
А тебе умиє … (мило).
Чи нічого не забув, чи в портфелі все в … (порядку).
В школу швидко-швидко … (мчись).
Сміття бачиш - … (підніми).
Крейду, яблука і булки,
Кнопки, цвяхи, сірники,
А носи … (носовички).
Перехожі озирались
Так роби, щоб люди звикли –
І з тебе брали усі … (приклад).
Лікар Айболить: Так, молодці, відгадали
А тепер послухайте пісеньки
Частівки моїх друзів.
Частівки
На столі у мене чисто.
Скатертину не заллю
Бо порядок я люблю.
Чистить пір’ячко горобчик,
Потім пурхнув на плетінь:
У барлозі смокче лапу.
Ой, яка принадна –
Наче шоколадна.
Щоб до рота пальці брати
Це мені не звично –
Не гі-гі-є-ніч-но!
Бруднуля: Я завжди буду охайним і слухняним хлопцем!
Лікар Айболить: Ти, Бруднулю, змінився, що й тебе не впізнати. Покличу я своїх друзів, нехай вони за тебе порадіють.
(Виходять Мийдодир, Спортсмен, Мочалки, Зубні щітки).
Бруднуля: Ось тепер я вже хороший
Чистий, вмитий і пригожий.
З фізкультурою дружу.
Зір і зуби бережу!
Мийдодир: Як хочеш швидко підростати
І розвиватися як слід
Себе повинен вберігати
І захищатися від бід.
Мочалки: Яке життя довкіл прекрасне!
Росичка на траві бринить.
Яке чарівне сонце ясне,
І неповторна кожна мить.
Спортсмен: Й життя у кожного єдине,
І неповторне, лиш одне.
А ти у світі цім – людина,
І хай біда тебе мине.
Лікар Айболить: Любіть себе і інших поважайте,
Своє життя й здоров’я бережіть,
І правильну дорогу вибирайте,
Якщо сто літ бажаєте прожить.
Звучить «Гімн здоров’я»
Здоров’я – основа усього на світі
Здоровими бажають бути всі діти.
Для цього потрібно щоденно вмиватись,
Робити зарядку і тепло вдягатись
Себе гартувати водою і сонцем,
І солодко спати з відкритим віконцем.
І їсти усе, що на стіл подають,
Бо ж страви нам росту і сил додають,
Поводитись добре: усіх шанувати.
Не плакати, не киснути, не капризувати.
Не гратись з вогнем, не стрибать під машину,
Що мчать по дорогах щодня без упину.
Здоров’я – основа усього на світі
Себе берегти для матусі і тата,
Накази їх всюди виконувать свято.
Вчитель: Дорогі діти! Наше свято закінчилося. Я думаю, що з сьогоднішнього дня ви ще більше будете піклуватися про своє здоров’я. То ж ніколи не потрапляйте у країну Бруднулію, не хворійте, а будьте завжди веселими і здоровими.
1