Відкрита виховна година "Чарівні слова відкривають серце"
Підготувала:
Вчитель 2 класу
КЗ «Добровеличківське НВО»
Чоботар Таміла Юріївна
Відкрита виховна година "Чарівні слова відкривають серце"
Підготувала:
Вчитель 2 класу
КЗ «Добровеличківське НВО»
Чоботар Т.Ю.
Мета:поповнити знання учнів про ввічливість, культуру поведінки. Розширити словниковий запас учнів словами ввічливості. Вправляти в культурному спілкуванні з дорослими, однолітками в найтиповіших життєвих ситуаціях, доречно вживати слова етикету в ситуаціях вітання, прощання, вибачення.
Хід заняття
I. Організаційний момент
II. Мотивація навчальної діяльності
— Колись давно в одній країні було зачароване місто.
На великому аркуші паперу малюнок —вулиця Сумного міста.
— У цьому місті не світило сонечко, не цвіли квіти. Діти не сміялися, не співали пісень, а часто сварилися і плакали. Люди не говорили одне одному добрих, лагідних слів. Але одного разу на повітряній кулі прилетів чарівник. Він був дуже ввічливий. Проходячи вулицями міста, він говорив усім чарівні слова. І від цих слів усе навколо змінилося.
Учитель змінює «сумні» малюнки на «веселі».
— Діти, у якому місті ви хотіли б жити?
— Чому потрібно бути ввічливим?
III. Повідомлення теми й очікуваних результатів навчальної діяльності учнів
— Чи здогадалися ви, про що йтиметься на нашому уроці? (про ввічливість, чарівні слова, радість)
— Як ви думаєте, чи потрібно говорити про гарні манери, ввічливість? (щоб бути вихованою людиною; з добрими і чуйними людьми завжди хочеться дружити)
IV. Опрацювання нового матеріалу
1. Ознайомлення з тематичною групою слів «Слова ввічливості»
— Сумне місто зникло. Зацвіли навколо квіти, дзвінко заспівали пташки, засміялися діти, люди почали говорити одне одному добрі слова, і визирнуло з-за хмар сонечко.
Учитель прикріплює до дошки силуетне зображення сонечка.
— У Чарівника завжди з собою багато повітряних куль з ввічливими словами, якими він щедро ділився з людьми.
2. Вправа «Чарівні слова»
— Зараз ми з вами теж побудемо трішки магами і утворимо свій великий букет чарівних слів. Я впевнена, що ви знаєте їх дуже багато. Це можуть буди слова вітання вранці та ввечері, слова прощання, подяки. А допоможуть нам в цьому різнокольорові кульки, які лежать на ваших партах. Кожен з вас напише декілька слів ввічливості які він знає. (доброго ранку, щасливої дороги, дякую, спасибі, пробачте, до побачення, добрий вечір, на добраніч)
— Погляньте яке диво у нас вийшло. Вам подобається?
— Давайте їх зачитаємо.
— Наша класна кімната стала веселішою. Недарма ввічливі слова називають «чарівними». Усім, кому вони адресовані стає приємно і добре.
— Поміркуйте, чому так відбувається?
3. Зустріч з Пеппі.
Діти, до нас на виховну годину дуже хотіла потрапити Пеппі Довгапанчоха. Давайте її запросимо, вислухаємо її проблему і спробуємо допомогти Пеппі.
Звучить мелодія, виходить Пеппі
Пеппі
Я дуже ввічлива і тихенька дівчинка!
Тільки не знаю, чого це на мене так сердяться в школі?
Та ж я не чіпаю нікого ніколи,
Ні з ким не сварюся, сиджу собі тихо,
А з цього виходить одне тільки лихо!
Оце я сказала — така в мене звичка —
Що в Галі, як мишачий хвостик косичка.
Що в Каті спідничка — неначе з рогожі,
Та ще й черевики на човники схожі.
Що в Тані волосся нечесане досі,
Що очі в Мар'янки маленькі та косі,
Що в зошиті Лесі самі тільки плями:
Напевне, бруднючими пише руками.
Я ж правду кажу їм... І що тут такого? Та ж я не чіпаю ніколи нікого.
Сиджу собі тихо і в школі, і вдома, І чом вони сердяться всі, невідомо!
— Чому сердяться дівчатка на Пеппі?(Пеппі образила всіх, ранила словом. їм боляче)
— А яке може бути слово?(Ніжне, лагідне, тепле. Холодне, зле)
— Може бути мудре.
Пригадаємо прислів'я про слово.
4. Робота з прислів'я про слово
· Лагідне слово і залізні двері відчиняє.
· Слово — ключ, яким відкривають серця.
· Добре слово дім будує, а зле руйнує.
· Тепле слово і в мороз зігріє.
· Слово не горобець: вилетить — не спіймаєш.
· Гостре словечко коле сердечко.
· Добре слово потрібне людині, як хліб і мед, як жива вода.
- Що ми порадимо Пеппі?
1)Будь лагідною, ввічливою!Не ображай однокласників!
Нехай же думки твої завжди будуть гарними і ясними, а слова добри¬ми і розумними.
2)Попроси у дівчаток пробачення.
3)Помирися з дівчатками.
5. Фізкультхвилинка.
- Слід виконувати дії тільки тоді, коли вчитель називає слова ввічливості.
• Руки вгору, будь ласка.
• Присісти.
• Руки вперед, будь ласка.
• Пострибайте, будь ласка.
- Сідай поряд з нами і вчися правильно оцінювати вчинки.
6. Гра «Ввічливо чи неввічливо?»
Умови гри. Якщо ввічлива людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, а якщо ні — тупочите ногами
1.Прибери мерщій в кімнаті,
Й чистим, вмитим за сніданком
Привітайся до матусі:
— Рідна, з добрим ранком!
2.Потім радісним, привітним
Поспішай до трав, до квітів.
А щоб день пройшов не марно —
З усіма поводься гарно.
3.У дівчаток гарні кіски,
Але надто вже малі.
А щоб більші виростали,
Ми їх тягнем до землі?
4.Без запрошення йди в гості,
Не вітайся там ні з ким.
І нізащо слів «Будь ласка!»
І «Пробачте!» не кажи!
5.Не вмивайтеся ніколи
І не мийте навіть рук.
Непотрібне це заняття,
Не варте стільки мук.
6.Друг в біді не лишить,
Щирим словом втішить, —
Отакий він незрадливий,
Справжній друг!
7.Галасуй, пищи, гукай,
Коли хтось відпочиває.
8.Роби комусь зле,
Якщо цього ніхто не бачить.
9.Усміхнися сонечку:
«Здрастуй, золоте».
Усміхнися квіточці —
Хай вона цвіте!
Усміхнися дощику:
«Лийся, мов з відра».
Друзям усміхнися,
Побажай добра.
7. Слово вчителя
Чемність тоді справжня, коли щира, природня. А це означає, що вона — завжди поряд із добротою, доброзичливим ставленням до іншого. А якщо людина добра — вона спокійна, а також весела.
8. Гра «Коло ввічливості»
- Зараз ми перевіримо наскільки ж ви виховані.
Учні доповнюють речення і стають в коло «Якщо я ввічлива, то...»
- Якщо я ввічлива, то знаю і використовую чарівні слова «дякую», «будь ласка»...
- Якщо я ввічлива, то я завжди вітаюся та ще й посміхаюся.
- Якщо я ввічлива, я вмію поводити себе так, щоб іншим було приємно зі мною.
- Якщо я ввічлива, то сидячи на уроці, не буду з подружкою тріскотіти як сорока.
- Якщо я ввічлива, я не буду вихвалятися своїми речами, іграшками.
- Якщо я ввічлива, я в розмові зі старшими їх ніколи не переб'ю.
- Якщо я ввічлива, то я не сміюся над чужими помилками.
- Якщо я ввічлива, я не запізнюся на урок.
- Якщо я ввічливий, дарую людям теплі ніжні, привітні слова.
- Якщо я ввічливий, я не примушую за себе хвилювати¬ся. Обов'язково скажу куди йду, коли повернуся.
- Якщо я ввічливий, я не капризую, не бурлу. Капризу¬вання може зіпсувати настрій іншим.
- Молодці! Впоралися із завданням.
V. Підсумок уроку
— Мені дуже сподобалося, як ви працювали. Ви вивчили нові слова, навчилися нами користуватися, стали ще добрішими, уважнішими до людей і до себе.
— А зараз ми візьмемо кожен свою кульку і подаруємо нашим гостям, щоб ці ввічливі слова розлетілися по всіх школі в усі класи. Нехай усі діти знаю як багато ми знаєм добрих слів. Хай усім від цього стане приємніше і в кожного з’явиться посмішка.
Діти беруть свої кульки і стають перед дошкою
Сію кожній людині
В серденько ласку.
Сійся-родися
Ніжне «Будь ласка»,
Вдячне «Спасибі»,
«Вибач» тремтливе —
Слово у серці,
Як зернятко в ниві.
«Доброго ранку!»,
«Світлої днини!»
Щедро даруєм ми людям щоднини.
Дарують кульки
Співають пісню