Відкрита виховна година "Чарівні слова відкривають серце" для 2 класу

Про матеріал

Відкрита виховна година "Чарівні слова відкривають серце"

Підготувала:

Вчитель 2 класу

КЗ «Добровеличківське НВО»

Чоботар Таміла Юріївна

Перегляд файлу

Відкрита виховна година "Чарівні слова відкривають серце"

Підготувала:

 Вчитель 2 класу

КЗ «Добровеличківське НВО»

Чоботар Т.Ю.

Мета:поповнити знання учнів про ввічливість, куль­туру поведінки. Розширити словниковий запас учнів словами ввічливості. Вправляти в куль­турному спілкуванні з дорослими, однолітками в найтиповіших життєвих ситуаціях, доречно вжи­вати слова етикету в ситуаціях вітання, прощан­ня, вибачення.

Хід заняття

I. Організаційний момент
II. Мотивація навчальної діяльності

— Колись давно в одній країні було зачароване місто.
На великому аркуші паперу малюнок —вулиця Сумного міста.

— У цьому місті не світило сонечко, не цвіли квіти. Діти не сміялися, не співали пісень, а часто сварилися і плакали. Люди не говорили одне одному добрих, лагідних слів. Але одного разу на повітряній кулі прилетів чарівник. Він був дуже ввічливий. Проходячи вулицями міста, він говорив усім чарівні слова. І від цих слів усе навколо змінилося.

Учитель змінює «сумні» малюнки на «веселі».

— Діти, у якому місті ви хотіли б жити?

— Чому потрібно бути ввічливим?

III. Повідомлення теми й очікуваних результатів навчальної діяльності учнів

— Чи здогадалися ви, про що йтиметься на нашому уроці? (про ввічливість, чарівні слова, радість)

— Як ви думаєте, чи потрібно говорити про гарні манери, ввічливість? (щоб бути вихованою людиною; з добрими і чуйними людьми завжди хочеться дружити)

IV. Опрацювання нового матеріалу

1. Ознайомлення з тематичною групою слів «Слова ввічливості»

— Сумне місто зникло. Зацвіли навколо квіти, дзвінко заспівали пташки, засміялися діти, люди почали говорити одне одному добрі слова, і визирнуло з-за хмар сонечко.

Учитель прикріплює до дошки силуетне зображення сонечка.

— У Чарівника завжди з собою багато повітряних куль з ввічливими словами, якими він щедро ділився з людьми.

2. Вправа «Чарівні слова»

— Зараз ми з вами теж побудемо трішки магами і утворимо свій великий букет чарівних слів. Я впевнена, що ви знаєте їх дуже багато. Це можуть буди слова вітання вранці та ввечері, слова прощання, подяки. А допоможуть нам в цьому різнокольорові кульки, які лежать на ваших партах. Кожен з вас напише декілька слів ввічливості які він знає. (доброго ранку, щасливої дороги, дякую, спасибі, пробачте, до побачення, добрий вечір, на добраніч)

— Погляньте яке диво у нас вийшло. Вам подобається?

— Давайте їх зачитаємо.

— Наша класна кімната стала веселішою. Недарма ввічливі слова називають «чарівними». Усім, кому вони адресовані стає приємно і добре.

— Поміркуйте, чому так відбувається?

3. Зустріч з Пеппі.

Діти, до нас на виховну годину дуже хотіла потрапити Пеппі Довгапанчоха. Давайте її запросимо, вислухаємо її проблему і спробуємо допомогти Пеппі.

Звучить мелодія, виходить Пеппі

Пеппі

Я дуже ввічлива і тихенька дівчинка!
Тільки не знаю, чого це на мене так сердяться в школі?
Та ж я не чіпаю нікого ніколи,
Ні з ким не сварюся, сиджу собі тихо,
А з цього виходить одне тільки лихо!
Оце я сказала — така в мене звичка —
Що в Галі, як мишачий хвостик косичка.
Що в Каті спідничка — неначе з рогожі,
Та ще й черевики на човники схожі.
Що в Тані волосся нечесане досі,
Що очі в Мар'янки маленькі та косі,
Що в зошиті Лесі самі тільки плями:
Напевне, бруднючими пише руками.
Я ж правду кажу їм... І що тут такого? Та ж я не чіпаю ніколи нікого.
Сиджу собі тихо і в школі, і вдома, І чом вони сердяться всі, невідомо!

— Чому сердяться дівчатка на Пеппі?(Пеппі образила всіх, ранила словом. їм боляче)

— А яке може бути слово?(Ніжне, лагідне, тепле. Холодне, зле)

— Може бути мудре.

Пригадаємо прислів'я про слово.

4. Робота з прислів'я про слово

· Лагідне слово і залізні двері відчиняє.

· Слово — ключ, яким відкривають серця.

· Добре слово дім будує, а зле руйнує.

· Тепле слово і в мороз зігріє.

· Слово не горобець: вилетить — не спіймаєш.

· Гостре словечко коле сердечко.

· Добре слово потрібне людині, як хліб і мед, як жива вода.

- Що ми порадимо Пеппі?

1)Будь лагідною, ввічливою!Не ображай однокласників!

Нехай же думки твої завжди будуть гарними і ясними, а слова добри¬ми і розумними.

2)Попроси у дівчаток пробачення.

3)Помирися з дівчатками.

5. Фізкультхвилинка.

- Слід виконувати дії тільки тоді, коли вчитель називає слова ввічливості.

• Руки вгору, будь ласка.

• Присісти.

• Руки вперед, будь ласка.

• Пострибайте, будь ласка.

- Сідай поряд з нами і вчися правильно оцінювати вчинки.

6. Гра «Ввічливо чи неввічливо?»

Умови гри. Якщо ввічлива людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, а якщо ні — тупочите ногами

1.Прибери мерщій в кімнаті,

Й чистим, вмитим за сніданком

Привітайся до матусі:

— Рідна, з добрим ранком!

2.Потім радісним, привітним

Поспішай до трав, до квітів.

А щоб день пройшов не марно —

З усіма поводься гарно.

3.У дівчаток гарні кіски,

Але надто вже малі.

А щоб більші виростали,

Ми їх тягнем до землі?

4.Без запрошення йди в гості,

Не вітайся там ні з ким.

І нізащо слів «Будь ласка!»

І «Пробачте!» не кажи!

5.Не вмивайтеся ніколи

І не мийте навіть рук.

Непотрібне це заняття,

Не варте стільки мук.

6.Друг в біді не лишить,

Щирим словом втішить, —

Отакий він незрадливий,

Справжній друг!

7.Галасуй, пищи, гукай,

Коли хтось відпочиває.

8.Роби комусь зле,

Якщо цього ніхто не бачить.

9.Усміхнися сонечку:

«Здрастуй, золоте».

Усміхнися квіточці —

Хай вона цвіте!

Усміхнися дощику:

«Лийся, мов з відра».

Друзям усміхнися,

Побажай добра.

7. Слово вчителя

Чемність тоді справжня, коли щира, природня. А це означає, що вона — завжди поряд із добротою, доброзичливим ставленням до іншого. А якщо людина добра — вона спокійна, а також весела.

8. Гра «Коло ввічливості»

- Зараз ми перевіримо наскільки ж ви виховані.

Учні доповнюють речення і стають в коло «Якщо я ввічлива, то...»

- Якщо я ввічлива, то знаю і використовую чарівні слова «дякую», «будь ласка»...

- Якщо я ввічлива, то я завжди вітаюся та ще й посміхаюся.

- Якщо я ввічлива, я вмію поводити себе так, щоб іншим було приємно зі мною.

- Якщо я ввічлива, то сидячи на уроці, не буду з подружкою тріскотіти як сорока.

- Якщо я ввічлива, я не буду вихвалятися своїми речами, іграшками.

- Якщо я ввічлива, я в розмові зі старшими їх ніколи не переб'ю.

- Якщо я ввічлива, то я не сміюся над чужими помилками.

- Якщо я ввічлива, я не запізнюся на урок.

- Якщо я ввічливий, дарую людям теплі ніжні, привітні слова.

- Якщо я ввічливий, я не примушую за себе хвилювати¬ся. Обов'язково скажу куди йду, коли повернуся.

- Якщо я ввічливий, я не капризую, не бурлу. Капризу¬вання може зіпсувати настрій іншим.

- Молодці! Впоралися із завданням.

V. Підсумок уроку

— Мені дуже сподобалося, як ви працювали. Ви вивчили нові слова, навчилися нами користуватися, стали ще добрішими, уважнішими до людей і до себе.

— А зараз ми візьмемо кожен свою кульку і подаруємо нашим гостям, щоб ці ввічливі слова розлетілися по всіх школі в усі класи. Нехай усі діти знаю як багато ми знаєм добрих слів. Хай усім від цього стане приємніше і в кожного з’явиться посмішка.

Діти беруть свої кульки і стають перед дошкою

Сію кожній людині
В серденько ласку.
Сійся-родися
Ніжне «Будь ласка»,
Вдячне «Спасибі»,
«Вибач» тремтливе —
Слово у серці,
Як зернятко в ниві.
«Доброго ранку!»,
«Світлої днини!»
Щедро даруєм ми людям щоднини.

Дарують кульки

Співають пісню

 

docx
Додано
29 листопада 2018
Переглядів
3422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку