Виховний захід "Вогонь - друг, вогонь - ворог"

Про матеріал

Мета:

поглиблювати знання пожежної справи;

з'ясувати причини виникнення пожеж;

продовжувати ознайомлення учнів із правилами протипожежної безпеки;

розвивати логічне мислення дітей, уміння робити висновки;

виховувати повагу та інтерес до професії пожежника, свідоме ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих. Слухання: "Казка про червоного півня

" Гра-інсценізація «Як запобігти пожежі». Казка «Козенята і вогонь»

(Слухання, обговорення, інсценізація) Лічилка. Загадки. Естафета «Хто швидше загасить вогонь». Гра «Так чи ні».

Перегляд файлу

 

Марчихинобудська загальноосвітня школа IIII cтупенів

Ямпільської районної ради Сумської області

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель  Рубан Т.М.

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

  • поглиблювати знання пожежної справи;
  • з’ясувати причини виникнення пожеж;
  • продовжувати ознайомлення учнів із правилами протипожежної безпеки;
  • розвивати логічне мислення дітей, уміння робити висновки;
  • виховувати повагу та інтерес до професії пожежника, свідоме ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих.

Обладнання:  сірники, вироби із сірників, чотири відерця  (два з водою), два стакани; загадки, прислів’я, лічилка.

Хід

I. Організація класу           

II.  Вчитель. – Про що ми сьогодні будемо говорити, ви дізнаєтеся, прослухавши казку.

  1. Казка про червоного півня.

     Давно це було. Жив поміж людей червоний півень.  Підступним він був і злим, небезпечним і страшним. Люди дуже боялися цього півня, тримали його під замком у своїх печах. Тільки утримати його було дуже важко. Півень цей був хитрий: вирветься, бувало, маленькою іскринкою з димаря, з лампи – і піде гуляти! Люди волу на нього ллють, а йому байдуже. Де побував червоний півень – там лихо. Замість хати – чорний попіл, а інколи худобу з’їсть і навіть людей.

       Боролися люди з червоним півнем, як могли, але не завжди під силу

Було впоратися, тому що має чарівну властивість: чим більше віп їсть, тим ненажерливішим стає.

       Є у нього ще й спільники. Червоний півень намагається бути поближче до них: малих дітей обманює, а деяких дорослих перехитрує. Але проти нього виступає славне військо, готове за першим сигналом кинутися проти червоного півня. Сміливі, неспокійні, відважні бійці у ньому – пожежники.

- Яким є справжнє ім’я червоного півня? (Вогонь)    

Тема нашого заняття – «Вогонь – ворог, вогонь – друг».

Отже, сьогодні ми поговоримо про значення вогню в житті людини, про те, коли вогонь може бути справжнім другом, а коли – ворогом.

      Ми знаємо, що пожежа, як правило не виникає сама по собі, а здебільшого з вини людей. Багато горя завдає пожежа. Пожежа. Кожний, почувши це слово, відчуває занепокоєння і тривогу, в уяві постає вогонь, який знищує все на своєму шляху, сіє смерть. Пожежу легше попередити, ніж загасити. Тому завжди пам’ятайте правила, що допоможуть уникнути пожежі. 

  1.               Вправа «Очікування» («Мікрофон»)
    • Що очікуєте від заняття? На що сподіваєтесь? (Відповіді дітей)
    •  

 

  1. Загадки.    – У ролі ворога чи друга є вогонь?
  • Бажаний гість замість цукерок дрова їсть. (Вогонь – друг)
  • Шкварчить і злиться, води боїться.
  • З язиком, а не гавкає.
  • Без зубів, а кусає. (Вогонь – ворог, який завдає шкоди)

4. Вчитель. Вогонь – це ворог нам і друг.

                     Він може все – зігріти нас

                     І запалити все навкруг.

                     Горить вогонь в оселях і на святі.

                     І завдяки вогню щасливі ми й багаті.

                    Але вогонь, ми знаємо усі,

                    Багато лиха скоїв на землі.

Гра-інсценізація «Як запобігти пожежі».

Змагаються Злий вогонь і Добрий вогник.

Злий вогонь дає неправильні поради:

  • грайся сірниками;
  • пали зошити, книжки;
  • ввімкни телевізор, а сам іди гуляти;
  • запали газ на плиті, постав кип’ятити молоко, а сам іди до школи.

Добрий Вогник (учні) заперечує:

  • не грайся з сірниками – це небезпечно;
  • не можна гратися з легкозаймистими предметами;
  • електроприлади треба вимикати вчасно;
  • не можна залишати без нагляду вогонь на газовій плиті, у печі тощо.

5. Загадки.

             Живуть в тісній темниці

Без страху темноти

Хлоп’ята яснолиці –

Вогню малі брати.

І мають душу щедру,

Хоч дерева сини,

Згоряючи дощенту,

Вогонь дають вони. (Сірники)

Машина червоного кольору з білою смугою та сиреною, рухається дуже швидко навіть на червоний і жовтий сигнал світлофора. (Пожежна машина)

6. Казка «Козенята і вогонь»

(Слухання, обговорення, інсценізація)

7. Лічилка.

          Грицева лічилка

Не вмикай на кухні газ – Раз,

Не клади за піч дрова – Два,

В лісі сірників не три – Три,

Не лишай вогонь в квартирі – Чотири,

Не лягай при свічці спать – П’ять,

Іскра впала на підлогу – погасіть – Шість,

Зачиніть вікно, коли в небі грім – Сім,

У грозу під деревом не стійте в лісі – Вісім,

Сірником не забавляйтеся знічев’я – Дев’ять,

Пам’ятайте всі, про що в лічилці йдеться – Десять.

8. Коли в квартирі може спалахнути пожежа.

    Якщо недбало поводитися з сірниками, запальничками; якщо сушити білизну над включеною газовою плитою чи на каміні; якщо залишити відкритими дверцята пічки, з якої можуть випасти вуглинки; якщо залишити запалені свічки, феєрверки, бенгальські вогні біля ялинки; якщо в домі несправна електропроводка або залишені без нагляду увімкнені електроприлади тощо.

9. Основні правила.

  • Не грайтеся сірниками і запальничками.
  • Не сушіть білизну над плитою, на каміні.
  • Не запалюйте свічки, бенгальські вогні, феєрверки у будинку, біля ялинки.
  • Не відкривайте дверцят печі, бо може випасти вуглинка.
  • Не запалюйте легкозаймисті та горючі матеріали в квартирі.

10.  Що потрібно робити, якщо в домі спалахнула пожежа

Дія 1. Якщо пожежа невелика, її можна загасити самому – залити вогонь чи накинути на нього ковдру.

Дія 2. Якщо вогонь відразу не загас, потрібно вибігти з квартири і покликати дорослих.

Дія 3. Якщо в квартирі багато диму, потрібно лягти на підлогу, зав’язати ніс шарфом чи хусткою і повзти до дверей. Головне – не панікувати!

Дія 4. Подзвонити 101 – у пожежну службу.

11. Робота з пам’яткою.

  • Правильно набери номер101.
  • Чітко повідом адресу (вулицю, будинок,).
  • Чітко повідом своє ім’я, прізвище.

12. Розігрування діалогів

 - Алло! Пожежа!                               - Адреса?

 - Вулиця Гоголя, будинок 8             - Хто викликає?

 - Жирнов Сергій Миколайович       - Виїжджаємо!

III.   1. Естафета «Хто швидше заллє вогонь»

 Діти стають у дві шеренги і передають відерце ланцюжком. Перший уявно набирає воду і передає відерце. Останній заливає вогонь і  біжить наперед, набирає воду, знову передає; так до тих пір, поки перший учасник не стане на своє місце.

Перемагає команда, яка швидше виконає завдання.

 

 

                  

 

  1. Гра «Хто швидше збере сірники».

 

IV. Основні правила протипожежної безпеки для учнів.

         Категорично забороняється:

  • гратися із сірниками;
  • запалювати папір або інші предмети і переносити вогонь;
  • без нагляду дорослих запалювати вогнище із сухого листя, сміття, різних відходів горючих матеріалів;
  • вигрібати вугілля під час його горіння в печі;
  • вмикати електроприлади за відсутності дорослих;
  • класти іграшки та інші предмети на запалені плити або увімкнуті електроприлади;
  • запалювати легкоспалахуючі речовини.                 

V. Підсумок   Гра «Так чи ні».

  1. Якщо ти відчув запах диму або горілого, побачив іскри та невелике полум’я, необхідно:
  • терміново повідомити батьків чи сусідів; (Так)
  • залити полум’я водою; (Так)
  • заховатися. (Ні)
  1. Якщо загорівся електроприлад, необхідно:
  • залити водою; (Ні)
  • вийняти шнур із розетки, обмотавши руку ганчіркою; (Так)
  • відрізати шнур ножем; (Ні)
  •     покликати дорослих. (Так)
  1.   Якщо ваш одяг спалахнув:
    • потрібно лягти на підлогу і перекочуватися, збиваючи з себе вогонь; (Т)
    • потрібно бігти. (Ні)
  2.         Якщо будинок охоплений полум’ям:
  •            потрібно накритися з головою мокрою ковдрою і намагатися дістатися виходу; (Так)
  •            допомогти молодшим залишити кімнату (Так)
  1.         якщо у приміщенні багато диму:
  •            потрібно рухатися до виходу поповзом або пригнувшись; (Так)
  • потрібно захистити свої легені від диму вологим рушником, шарфом чи хусткою. (Так)
doc
Додано
1 грудня 2018
Переглядів
293
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку