Мета:
поглиблювати знання пожежної справи;
з'ясувати причини виникнення пожеж;
продовжувати ознайомлення учнів із правилами протипожежної безпеки;
розвивати логічне мислення дітей, уміння робити висновки;
виховувати повагу та інтерес до професії пожежника, свідоме ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих. Слухання: "Казка про червоного півня" Гра-інсценізація «Як запобігти пожежі». Казка «Козенята і вогонь»
(Слухання, обговорення, інсценізація) Лічилка. Загадки. Естафета «Хто швидше загасить вогонь». Гра «Так чи ні».
Марчихинобудська загальноосвітня школа I – III cтупенів
Ямпільської районної ради Сумської області
Вчитель Рубан Т.М.
Мета:
Обладнання: сірники, вироби із сірників, чотири відерця (два з водою), два стакани; загадки, прислів’я, лічилка.
Хід
I. Організація класу
II. Вчитель. – Про що ми сьогодні будемо говорити, ви дізнаєтеся, прослухавши казку.
Давно це було. Жив поміж людей червоний півень. Підступним він був і злим, небезпечним і страшним. Люди дуже боялися цього півня, тримали його під замком у своїх печах. Тільки утримати його було дуже важко. Півень цей був хитрий: вирветься, бувало, маленькою іскринкою з димаря, з лампи – і піде гуляти! Люди волу на нього ллють, а йому байдуже. Де побував червоний півень – там лихо. Замість хати – чорний попіл, а інколи худобу з’їсть і навіть людей.
Боролися люди з червоним півнем, як могли, але не завжди під силу
Було впоратися, тому що має чарівну властивість: чим більше віп їсть, тим ненажерливішим стає.
Є у нього ще й спільники. Червоний півень намагається бути поближче до них: малих дітей обманює, а деяких дорослих перехитрує. Але проти нього виступає славне військо, готове за першим сигналом кинутися проти червоного півня. Сміливі, неспокійні, відважні бійці у ньому – пожежники.
- Яким є справжнє ім’я червоного півня? (Вогонь)
Тема нашого заняття – «Вогонь – ворог, вогонь – друг».
Отже, сьогодні ми поговоримо про значення вогню в житті людини, про те, коли вогонь може бути справжнім другом, а коли – ворогом.
Ми знаємо, що пожежа, як правило не виникає сама по собі, а здебільшого з вини людей. Багато горя завдає пожежа. Пожежа. Кожний, почувши це слово, відчуває занепокоєння і тривогу, в уяві постає вогонь, який знищує все на своєму шляху, сіє смерть. Пожежу легше попередити, ніж загасити. Тому завжди пам’ятайте правила, що допоможуть уникнути пожежі.
4. Вчитель. Вогонь – це ворог нам і друг.
Він може все – зігріти нас
І запалити все навкруг.
Горить вогонь в оселях і на святі.
І завдяки вогню щасливі ми й багаті.
Але вогонь, ми знаємо усі,
Багато лиха скоїв на землі.
Гра-інсценізація «Як запобігти пожежі».
Змагаються Злий вогонь і Добрий вогник.
Злий вогонь дає неправильні поради:
Добрий Вогник (учні) заперечує:
5. Загадки.
Живуть в тісній темниці
Без страху темноти
Хлоп’ята яснолиці –
Вогню малі брати.
І мають душу щедру,
Хоч дерева сини,
Згоряючи дощенту,
Вогонь дають вони. (Сірники)
Машина червоного кольору з білою смугою та сиреною, рухається дуже швидко навіть на червоний і жовтий сигнал світлофора. (Пожежна машина)
6. Казка «Козенята і вогонь»
(Слухання, обговорення, інсценізація)
7. Лічилка.
Грицева лічилка
Не вмикай на кухні газ – Раз,
Не клади за піч дрова – Два,
В лісі сірників не три – Три,
Не лишай вогонь в квартирі – Чотири,
Не лягай при свічці спать – П’ять,
Іскра впала на підлогу – погасіть – Шість,
Зачиніть вікно, коли в небі грім – Сім,
У грозу під деревом не стійте в лісі – Вісім,
Сірником не забавляйтеся знічев’я – Дев’ять,
Пам’ятайте всі, про що в лічилці йдеться – Десять.
8. Коли в квартирі може спалахнути пожежа.
Якщо недбало поводитися з сірниками, запальничками; якщо сушити білизну над включеною газовою плитою чи на каміні; якщо залишити відкритими дверцята пічки, з якої можуть випасти вуглинки; якщо залишити запалені свічки, феєрверки, бенгальські вогні біля ялинки; якщо в домі несправна електропроводка або залишені без нагляду увімкнені електроприлади тощо.
9. Основні правила.
10. Що потрібно робити, якщо в домі спалахнула пожежа
Дія 1. Якщо пожежа невелика, її можна загасити самому – залити вогонь чи накинути на нього ковдру.
Дія 2. Якщо вогонь відразу не загас, потрібно вибігти з квартири і покликати дорослих.
Дія 3. Якщо в квартирі багато диму, потрібно лягти на підлогу, зав’язати ніс шарфом чи хусткою і повзти до дверей. Головне – не панікувати!
Дія 4. Подзвонити 101 – у пожежну службу.
11. Робота з пам’яткою.
12. Розігрування діалогів
- Алло! Пожежа! - Адреса?
- Вулиця Гоголя, будинок 8 - Хто викликає?
- Жирнов Сергій Миколайович - Виїжджаємо!
III. 1. Естафета «Хто швидше заллє вогонь»
Діти стають у дві шеренги і передають відерце ланцюжком. Перший уявно набирає воду і передає відерце. Останній заливає вогонь і біжить наперед, набирає воду, знову передає; так до тих пір, поки перший учасник не стане на своє місце.
Перемагає команда, яка швидше виконає завдання.
IV. Основні правила протипожежної безпеки для учнів.
Категорично забороняється:
V. Підсумок Гра «Так чи ні».