Конспект нестандартного уроку з превентивного курсу ХОУП побудований у формі гри "Хто зверху". Містить матеріали педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського
Конспект уроку з превентивного курсу ХОУП у 4 класі
Тема: Дівчатка й хлопчики
Мета: формувати ключові компетентності: інформаційно-комунікативну, загальнокультурну, здоров’язбережувальну, соціальну.
Обладнання : картки з запитаннями, малюнки з зображенням казкових героїв, музичні записи
Клас поділений на 2 команди: хлопці і дівчата
Хід уроку:
І . Оргмомент
ІІ Актуалізазія опорних знань.
Робота в групах.
(Кожна команда зачитує записане.)
ІІІ. Тема нашого уроку так і звучить: « Хлопці і дівчата». Сьогодні ми спробуємо розібратись , що ж між ними спільне, а що відмінне.
Сьогоднішній урок я пропоную повести у формі популярної телегри «Хто зверху?»
Хто змагається у цій грі?
І так запрошую до гри команду дівчат і команду хлопців.
Капітани:
1 конкурс «Вікторина».
Тут ми спробуємо з’ясувати особи якої статі зробили ті чи інші вчинки, відкриття , події.
Спочатку запитання до хлопців:
1. Хто був злий через відсутність велосипеда, а коли транспортний засіб з’явився –подобрішав? (чоловік)
2. Якого роду країна азербайджанців( чоловіча)
3. Хто заснував Київ (чоловік)
4. Перший Президент України(чоловік)
5. Якого роду слово Україна? (жінка)
6. Найвища статуя світу зображує (чоловіка)
7. Найбільший материк (жінка)
8. Кого більше в нашій школі вчителів чоловік чи жінок (жінок)
9. В 4Б класі більше дівчат чи хлопців(хлопців)
10. Хто перший полетів в космос (чоловік)
А тепер запитання для дівчат:
1. Хто це Марко Вовчок? (жінка)
2. Найменший материк (жінка)
3. Хто директор школи? (жінка)
4. Хто з героїв народних пісень пояснює своє небажання працювати порваними чоботами? (чоловік)
5. Кому належать вірш «Давня весна» (жінка)
6. Якого роду слово периметр ( чоловіки)
7. Хто є основоположником української мови? (чоловік)
8. Яке дерево є символом Нового року(жінка)
9. Хто відкрив Америку (чоловік)
10. Кубок Девіса – це змагання тенісістів чи тенісісток( чоловіків)
Після першого туру перемагають___________
ІІ конкурс «Дивоглядки»
Змагатимуться капітани команд.
Після другого туру перемагають___________
ІІІ конкурс «Відгадай мелодію».
На конкурс я запрошу (вибирає сам кого із команд). Ти слухаєш уважно мелодію. А потім за допомогою міміки і жестів показуєш своїй команді цю пісню. За 90 секунд дівчатка повинні відгадати.
(пісня «У лісі , лісі темному»
А тепер черга хлопців
(пісня Дзідзьо «Павук»)
Після 3туру перемагають___________
ІУ конкурс «Побудуй слово».
Я загадую вам загадку, а відповідь до цієї загадки ви повинні побудувати за допомогою тих літер, які ви маєте на собі. Переможе та команда, котра складе слова швидше.
ВЛ, ИІ, ПД, ОА
ДХ, АУ, МС, ОА
Після 4 туру перемагають___________
Сьогодні перед нами покажуть таланти хлопці і дівчата
(танок, виступ каратистів)
V конкурс «Відгадай хто я»
Від кожної команди потрібно по одному учаснику. У вас на спині малюнок персонажу.
Ви маєте задавати запитання так, щоб ваша команда давала на них відповіді «так» або «ні», якщо із залу або від команди буде підказка, то команда програла.
У разі якщо вболівальники команди дівчат підкажуть хлопцям, то команда дівчат програє і навпаки. На все про все у вас є 2 хвилини.
Після 5 туру перемагають___________
VI конкурс «Показуха».
Щоб остаточно визначити переможця проведемо гру - показуха
Кожна команда одержить по 5 термінів, які потрібно показати.
Вітер Дощ
Мороз Спека
Ураган Екватор
Меридіан Гора
Ріка Термометр
Перемагає команда ________________
VIІ конкурс «Доброго вам здоров’я ».
Всі ви знаєте , що найголовніше , що у нас є - це наше здоров’я. Тому наш конкурс носить назву «Доброго вам здоров’я ».
Команда повинна написати на аркушах:
(Діти зачитують відповіді)
Василь Олександрович Сухомлинський у своїх оповіданнях і казках теж вчив дітей зберігати здоров’я . Ось послухай те одну з них.
Василь Сухомлинський
ДОБРОГО ВАМ ЗДОРОВ'Я, ДІДУСЮ
Оповідання
Біля школи живе старий чоловік, дід Іван. Немає в нього нікого ні рідних, ні знайомих. Було два сини — й ті загинули на фронті. А дружина померла недавно.
Щодня приходить дід Іван до школи по воду.
— У шкільному колодязі дуже смачна вода,— каже він сусідам.
Як тільки дідусь підходить до колодязя, до нього підбігають діти.
— Дідусю, давайте допоможемо вам витягти води,— кажуть вони.
Дідусь усміхається, не встигне й відпочити біля колодязя, як відро вже повне.
— Доброго вам здоров’я, дідусю! — щебечуть діти. Ці слова звучать для діда прекрасною музикою. Від них на серці стає тепло й радісно.
Ось і зараз вийшов дід Іван з хати та й сів на лавці біля тину. Сидить і прислухається. До чого ж він прислухається? На шкільній садибі пролунав дзвінок. Дідусь бере відро й іде по воду. Як хочеться йому почути гарячі слова:
— Доброго вам здоров’я, дідусю!
Зараз ми це перевіримо. Кожна команда на аркуші напише якомога більше чарівних слів.
перемагає команда -___________________
Чи сподобалась вам гра?
Чи є у нас розумні, ерудовані хлопці?
А винахідливі та дотепні дівчата?
Вам цікаво було грати разом?
Давайте спробуємо разом зробити висновок: