Урок –гра з теми «Числові та буквені вирази. Формули. Рівняння. Текстові задачі»

Про матеріал

Гра є найприроднішою і найпривабливішою діяльністю для школярів. Уроки узагальнення та систематизації знань проводжу у вигляді дидактичної гри-змагання «Математична карусель». Завдання скомпоновані по темах та по рівнях, зручно вписані в картки, які можна вирізати й використовувати в навчальному процесі. Всі завдання розв'язані, що дасть змогу швидко перевіряти результати гри.

Гра проводиться протягом 45 хвилин, сприяє повторенню, корекції та більш глибокому осмисленню навчального матеріалу, а також підготовці до контрольної роботи. Протягом перших 3 хв – організаційні моменти гри (вибір капітанів, членів команд, членів журі, нагадування правил, придумування назв команд, встановлення послідовність гравців у командах), по завершенню гри – підведення підсумків з відповідним оцінюванням та 5-7 хвилин для аналізу помилок чи недоліків, допущених командами при розв'язуванні вправ.

Капітани слідкують за дотриманням правил гри в команді, послідовністю круговерті в своїй каруселі, відповідають за прийняті командою рішення. Роботу капітанів обов'язково оцінюю і вербально і кількісно при підведення підсумків уроку. Капітани, в свою чергу, оцінюють тих членів команди, робота яких найбільш вплинула на результат роботи команди в цілому. Ролі капітанів, членів журі та їх помічників змінні. Це дозволяє краще учням усвідомити правила, оцінити командну роботу зі сторони, сприяє розвитку лідерських якостей, умінню бути об'єктивними, умінню приймати рішення, умінню обирати тактику круговерті.

Контент дидактичної гри дібрано відповідно до чинної програми.

Перегляд файлу

Розробка дидактичного матеріалу до уроку –гри  «Математична карусель» з теми «Числові та буквені вирази. Формули. Рівняння. Текстові задачі»

 

ВИХІД 1. Магазин продав за перший день 12 флешок, а за другий  - на t флешок менше. Скільки флешок продав магазин другого дня?

 

ВИХІД 2. Книжка має 120 сторінок. Скільки сторінок має читати Павлик щодня, якщо хоче прочитати книжку за 10 днів?

 

ВИХІД 3. При якому значенні а значення виразу 78 + а дорівнює 353?

 

ВИХІД 9. При якому значенні змінної буде правильною рівність

 

ВИХІД 4. Ціна книжки 35 грн. Яка вартість 7 книжок?

 

ВИХІД 10. Обчислити значення y за формулою ,якщо x = 7

 

ВИХІД 5. Розв’язати рівняння

 

ВИХІД 11.  Знайти значення виразу , якщо

 

ВИХІД 6. Яку відстань проїде автомобіль, що рухається 5 годин зі швидкістю 102 км/год?

 

ВИХІД 12. За 5 кг цукерок заплатили 310 грн. Яка ціна цукерок?

 

ВИХІД 7. Яке з чисел 3, 5 чи 8  є коренем рівняння ?

 

ВИХІД 13.  Розв’язати рівняння

 

ВИХІД 8.  Складіть буквений вираз: добуток числа 15 і різниці чисел с і 9

 

ВИХІД 14. Робітник працював 2 год. Якою є його продуктивність праці, якщо за ці 2 год він виготовив 16 деталей?

 

ВИХІД 15. Швидкість катера в стоячій воді становить 35 км/год , а швидкість течії річки — 2 км/год  Яку відстань проходить катер за 2 год за течією річки?

 

ВИХІД 16. Швидкість катера в стоячій воді становить 35 км/год , а швидкість течії річки — 2 км/год  Яка швидкість катера проти течії річки?

ВИХІД 17.  Принтер друкує з продуктивністю 7 сторінок за хвидину. Скільки сторінок надрукує він за 8 хвилин?

ВИХІД 18. Записати формулу, за якою можна обчислити швидкість v , рухаючись з якою туристи подолають відстань s за час t.

 

 

ЗАЛІК 1. Обчисліть значення виразу , якщо .

 

 

ЗАЛІК 9. При якому значенні змінної правильна рівність  .

 

ЗАЛІК 2.  При якому значенні p буде  правильною рівність

 

 

ЗАЛІК 10. Сума двох чисел 195. Знайдіть ці числа, якщо одне з них у 4 рази більше за інше.

 

ЗАЛІК 3.  У корзині було кілька грибів. Після того як у неї поклали 25 грибів, їх стало 72. Скільки грибів було у корзині спочатку?

 

ЗАЛІК 11. Першого дня виставу подивились на 120 глядачів менше, ніж другого. За два дні виставу подивились 960 глядачів. Скільки глядачів було на виставі першого дня?

 

ЗАЛІК 4.  Учень придбав 6 наклейок за а копійок за наклейку і ще в нього залишилося 89 коп. Скласти буквений вираз для обчислення грошей. Які були в учня?

 

ЗАЛІК 12. У перший день майстер уклав 8м2 керамiчноi плитки, у другий на b м2 бiльше, нiж у перший, а у третiй втричi бiльше, нiж у другий. Скiльки  квадратних метрів керамiчноi плитки було укладено майстром за цi три днi разом? Скласти буквений вираз.

 

ЗАЛІК 5. Розв’язати рівняння 

 

ЗАЛІК 13. Автомобіль проїхав 120 км за 2 години. За скільки годин він проїде s км, якщо їхатиме з тією самою швидкістю? Складіть вираз для розв’язання задачі.

 

ЗАЛІК 6.   Товарний поїзд , що рухається зі швидкістю 50 км/год, долає деяку відстань за 11 год. За скільки годин він подолає цю відстань, якщо збільшить швидкість на 5 км/год ?

 

ЗАЛІК 14. На першій полиці на 6 книжок менше, ніж на другій полиці, й удвічі менше, ніж на третій. Скільки книжок на кожній полиці, якщо на трьох полицях усього 42 книжки

 

ЗАЛІК 7.  На склад привезли 42 ящики, у кожному з яких по 25 кг яблук, і 54 ящики, у кожному з яких по 42 кг яблук. Склади числовий вираз для обчислення маси всіх завезених яблук.

 

ЗАЛІК 15.  Автомобіль перші a годин їхав зі швидкістю 70 км/год, а потім — b годин зі швидкістю 80 км /год. Склаcти вираз для обчислення шляху.

 

ЗАЛІК 8.  Розв'яжіть рівняння

765 – 3х = 324

 

 

ЗАЛІК 16. Сума двох чисел 740. Знайти ці числа, якщо одне з них утричі більше за інше.

 

 

Відповіді з теми «Числові та буквені вирази. Формули. Рівняння. Текстові задачі»

Вихід

Залік

1

12-t

10

46

1

805

9

386

2

12

11

30

2

8

10

29

3

275

12

62

3

47

11

540

4

245

13

0

4

6a+89

12

40+4b

5

26

14

8

5

9 082

13

S:60

6

510

15

74

6

10

14

9

7

5

16

33

7

42*25+54*42

15

70a+80b

8

15(c-9)

17

56

8

147

16

185

9

53 504

18

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Пояснювальна записка. Правила математичної каруселі

 Використано: http://matholymp.com.ua/pravila-matematichnoi-karuseli/

 Математична карусель — командне змагання. Кожна команда має в своєму складі 5-7 гравців (зазвичай, це три команди). Частина учасників команди під час каруселі перебуває на так званому вихідному рубежі, решта команди — на заліковому рубежі. Поки змагання триває, деякі учасники переходять з початкового рубежу на заліковий, а інколи навпаки. Учасники, що перебувають на різних рубежах, не повинні спілкуватися між собою. Тому зазвичай гравців початкового та  залікового рубежу розміщують на деякій відстані від- стані один від одного.

Спершу всі гравці команди розташовуються на вихідному рубежі в певному порядку — від учасника № 1 до учасника № 6. Порядок/нумерацію учасників команда визначає сама перед початком каруселі. За сигналом початку змагання кожній команді на картці видають першу задачу. Коли команда розв’язала задачу, вона пише відповідь до неї (лише відповідь — повне розв’язання і доведення наводити не треба). Папірець команда повертає члену журі, який перевіряє відповідь. Якщо відповідь неправильна, нічого не відбувається, команда просто отримує наступну задачу. Якщо відповідь правильна, один з членів команди — № 1 — переходить із вихідного рубежу на заліковий.

Далі гравці на початковому й заліковому рубежах працюють незалежно. Й тим, й іншим видають щоразу нові задачі. Якщо гравці вихідного рубежу надали правильну відповідь до чергової задачі, один із них — той, хто був першим у черзі — переходить на заліковий рубіж (і сідає в кінець черги залікового рубежу). Якщо ж гравці залікового рубежу дали неправильну відповідь, той гравець, хто був першим у черзі залікового рубежу, переходить назад на початковий рубіж (і сідає в кінець черги початкового рубежу). Таким чином, гравці команди переміщуються між початковим і заліковим рубежами в спосіб, що нагадує катання на каруселі. Якщо на початковому рубежі до задачі дається неправильна відповідь, або на заліковому – правильна, всі гравці залишаються на своїх місцях.

Суттєва різниця між вихідним і заліковим рубежами полягає в тому, що за правильну відповідь задачі на заліковому рубежі команда отримує в свій залік певні бали, якщо ж надана правильна відповідь задачі на початковому рубежі, то єдина користь для команди — можливість відрядити ще одного учасника на заліковий рубіж. Бали на заліковому рубежі нараховують у такий спосіб: за першу правильну відповідь дають 3 бали, за другу — 4, і за кожну наступну на бал більше, ніж за попередню. Ланцюжок, однак, обривається, коли на якусь із задач була дана невірна відповідь. Тоді за наступну задачу, якщо на неї буде дана правильна відповідь, команда отримує 5 очок, якщо ця (на яку дали неправильну відповідь), коштувала 6 очок або більше; 4 бали, якщо ця коштувала 5; 3 бали, якщо ця коштувала 4 або 3 бали. Ціна наступних задач знов зростає на 1 (поки команда дає на них правильні відповіді). Таким чином, після ланцюжка з шести правильних відповідей, однієї неправильної та ще трьох правильних відповідей команда отримає 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 0 + 5 + 6 + 7 балів, а після серії з чотирьох правильних відповідей, двох неправильних і ще однієї правильної відповіді на задачі 3 + 4 + 5 + 6 + 0 + 0 + 4 бали (зауважте: за останню задачу команді нарахували 4 бали, бо попередня, шоста, задача коштувала 5 балів).

Нову задачу гравцям на певному рубежі видають тоді, коли вони дали відповідь (правильну або неправильну) до попередньої задачі. Якщо команда на рубежі не в змозі розв’язати ту чи іншу задачу, вона може зробити відмову. Тоді бал за наступну задачу не знижується (таких відмов може бути мінімум або й зовсім відсутні).

Задачі видаються в порядку, спільному для всіх команд.

Кількість задач на обох рубежах обмежена. Задачі для початкового й для залікового рубежів різні. Гра вважається закінченою для команди, якщо

  1. закінчився час гри;
  2. закінчилися задачі на заліковому рубежі;
  3. закінчилися задачі на вихідному рубежі, а на заліковому немає жодного гравця.

Гра закінчується коли вона закінчилася для всіх команд. Час гри, кількість вихідних та залікових задач та відмов заздалегідь обумовлюються.

Результат команди — це сума очок, які вона отримала за правильно розв’язані на заліковому рубежі задачі.

Поки карусель триває, ведуть її протокол: записують бали, що отримала кожна команда за кожну із задач залікового рубежу Це робиться  безпосередньо на дошці. Кожен член команди повинен мати змогу дізнатися про проміжні результати. За певний час до завершення гри оновлювання протоколу можуть припинити (що інколи позитивно впливає на мотивацію команд, які мають суттєвий відрив від лідера).

 

zip
Додав(-ла)
Burak Liudmyla
Додано
31 липня 2018
Переглядів
1524
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку