Урок –гра з теми «Кути. Площа та об'єм фігур»

Про матеріал

Гра є найприроднішою і найпривабливішою діяльністю для школярів. Уроки узагальнення та систематизації знань проводжу у вигляді дидактичної гри-змагання «Математична карусель». Завдання скомпоновані по темах та по рівнях, зручно вписані в картки, які можна вирізати й використовувати в навчальному процесі. Всі завдання розв'язані, що дасть змогу швидко перевіряти результати гри.

Гра проводиться протягом 45 хвилин, сприяє повторенню, корекції та більш глибокому осмисленню навчального матеріалу, а також підготовці до контрольної роботи. Протягом перших 3 хв – організаційні моменти гри (вибір капітанів, членів команд, членів журі, нагадування правил, придумування назв команд, встановлення послідовність гравців у командах), по завершенню гри – підведення підсумків з відповідним оцінюванням та 5-7 хвилин для аналізу помилок чи недоліків, допущених командами при розв'язуванні вправ.

Капітани слідкують за дотриманням правил гри в команді, послідовністю круговерті в своїй каруселі, відповідають за прийняті командою рішення. Роботу капітанів обов'язково оцінюю і вербально і кількісно при підведення підсумків уроку. Капітани, в свою чергу, оцінюють тих членів команди, робота яких найбільш вплинула на результат роботи команди в цілому. Ролі капітанів, членів журі та їх помічників змінні. Це дозволяє краще учням усвідомити правила, оцінити командну роботу зі сторони, сприяє розвитку лідерських якостей, умінню бути об'єктивними, умінню приймати рішення, умінню обирати тактику круговерті.

Контент дидактичної гри дібрано відповідно до чинної програми.

Перегляд файлу

Розробка дидактичного матеріалу до уроку –гри  «Математична карусель» з теми «Кути. Площі та об’єми фігур»

 

ВИХІД 1.

Виразіть у арах: 9га11а=….

 

ВИХІД 2. Ребро куба дорівнює 5 м. Знайдіть об’єм куба.

 

ВИХІД 3. Промінь виходить з вершини розгорнутого кута і ділить його на два кути, один з яких прямий. Визначте вид другого кута.

 

ВИХІД 9. Промінь виходить з вершини розгорнутого кута і ділить його на два кути, один з яких гострий. Визначте вид другого кута

 

ВИХІД 4. Виразіть у кубічних сантиметрах: 5 м3 =-…..

 

ВИХІД 10. Виміри прямокутного паралелепіпеда 20см, 45см і 30 см. Знайдіть суму довжин усіх його ребер.

 

ВИХІД 5. Яка з наведених величин не може бути градусною мірою кута, якщо відомо, що він гострий?

а) 880;    б) 700;     в) 500;     г) 1060

 

ВИХІД 11.  Яка з наведених величин  може бути градусною мірою кута, якщо відомо, що він тупий?

а) 890;    б) 600;     в) 500;     г) 960

 

ВИХІД 6. Обчисли площ у прямокутника , якщо його сторони дорівнюють  25 см і 20 см

 

ВИХІД 12. Знайдіть площу поверхні куба з ребром 2 см.

 

ВИХІД 7. Промінь виходить з вершини прямого кута і ділить його на два кути, один з яких має градусну міру 35 градусів. Визначте градусну міру другого кута

 

ВИХІД 13.  Виразіть у арах

35 500 м2 =-…..

 

ВИХІД 8.  Виразіть у кубічних дециметрах: 3000 см3 =-….дм3

 

ВИХІД 14. Знайти об’єм прямокутного паралелепіпеда з вимірами 5см, 8 см та 3 см.

 

ВИХІД 15. Виразіть у кубічних сантиметрах: 8 м3 =-….см3

 

 

ВИХІД 16. Одна сторона прямокутника дорівнює 21 см, а сусідня на 9см довша за неї. Обчисліть площу прямокутника

 

ВИХІД 17.  Виміри прямокутного паралелепіпеда 6м, 4м і 3м. Обчисліть його об’єм.

 

ВИХІД 18. Знайти площу фігури, якщо сторона клітинки 1 см.

 

 

ЗАЛІК 1. Знайти об’єм прямокутного паралелепіпеда з вимірами 5см, 1 дм та 3 см.

 

ЗАЛІК 9. Довжина прямокутного паралелепіпеда 8 дм. Ширина в 4 рази менша за довжину, а об’єм дорівнює 160 дм3. Знайдіть висоту.

 

ЗАЛІК 2.  Одна зі сторін чотирикутника дорівнює 12 см, друга сторона в 3 рази менша від першої, а третя – на 3 см більша за другу і на 15см менша від четвертої. Обчислити периметр чотирикутника.

 

ЗАЛІК 10. Периметр чотирикутника дорівнює 38 см, одна з його сторін дорівнює 11см, друга -  7 см, а решта дві сторони  рівні. Знайдіть невідомі сторони чотирикутника.

 

ЗАЛІК 3.  На скільки квадратних сантиметрів площа квадрата зі стороною 12 см більша за площу прямокутника зі сторонами 6см і 7 см.

 

ЗАЛІК 11. Знайдіть площу квадрата, периметр якого дорівнює 212 см.

 

ЗАЛІК 4. Ящик має форму прямокутного паралелепіпеда з вимірами 24 см, 32 см і 40 см. Його заповнили кубиками з ребром 4 см.     Скільки кубиків у ящику?

 

ЗАЛІК 12. Обчисліть площу фігури зображеної на рисунку (розміри дано в сантиметрах)

 

 

ЗАЛІК 5. Виразіть у літрах:

 11 м3 3дм3  =-…….. л

 

ЗАЛІК 13. Виразіть у квадратних сантиметрах:  3га 41а  =  ………… м2

 

ЗАЛІК 6.   Периметр  прямокутника дорівнює 186 см, а одна з його сторін 31см. Знайдіть площу прямокутника

 

ЗАЛІК 14.  Об’єм прямокутного паралелепіпеда 120 м3 . Його довжина 6 м, висота 2 м.  Знайти суму довжин всіх ребер цього паралелепіпеда.

 

ЗАЛІК 7.  Виразіть у кубічних сантиметрах:

 6 дм3 74 см3   =  …….….см3

 

ЗАЛІК 15.  Виразіть у гектарах і арах:

 36 800 м3   =…….га…….а

 

ЗАЛІК 8.  Знайдіть градусні міри кутів, на які промінь BD ділить розгорнутий кут АВС, якщо відомо, що один з них на 300 більший за другий.

 

ЗАЛІК 16. Сума довж ин усіх ребер куба 60 дм. Яка довжина одного ребра?

 

 

Відповіді з теми ««Кути. Площі та обєми фігур»»

Вихід

Залік

1

911а

10

380

1

150см3

10

По 10см

2

125 м3

11

Г

2

45

11

2809 см2

3

Прямий

12

24см2

3

На 102см

12

477 см2

4

1 000 000см3

13

355 а

4

480

13

34 100м2

5

г

14

120 см3

5

11 003 л

14

72 м

6

500см3

15

8 000 000см3

6

1 922 см2

15

3 га 68а

7

55°

16

630см2

7

6 074 см3

16

5 дм

8

3дм3

17

72 м3

8

75° і 105°

 

 

9

тупий

18

11см2

 

10 дм

 

 

 

 

Перегляд файлу

Пояснювальна записка. Правила математичної каруселі

 Використано: http://matholymp.com.ua/pravila-matematichnoi-karuseli/

 Математична карусель — командне змагання. Кожна команда має в своєму складі 5-7 гравців (зазвичай, це три команди). Частина учасників команди під час каруселі перебуває на так званому вихідному рубежі, решта команди — на заліковому рубежі. Поки змагання триває, деякі учасники переходять з початкового рубежу на заліковий, а інколи навпаки. Учасники, що перебувають на різних рубежах, не повинні спілкуватися між собою. Тому зазвичай гравців початкового та  залікового рубежу розміщують на деякій відстані від- стані один від одного.

Спершу всі гравці команди розташовуються на вихідному рубежі в певному порядку — від учасника № 1 до учасника № 6. Порядок/нумерацію учасників команда визначає сама перед початком каруселі. За сигналом початку змагання кожній команді на картці видають першу задачу. Коли команда розв’язала задачу, вона пише відповідь до неї (лише відповідь — повне розв’язання і доведення наводити не треба). Папірець команда повертає члену журі, який перевіряє відповідь. Якщо відповідь неправильна, нічого не відбувається, команда просто отримує наступну задачу. Якщо відповідь правильна, один з членів команди — № 1 — переходить із вихідного рубежу на заліковий.

Далі гравці на початковому й заліковому рубежах працюють незалежно. Й тим, й іншим видають щоразу нові задачі. Якщо гравці вихідного рубежу надали правильну відповідь до чергової задачі, один із них — той, хто був першим у черзі — переходить на заліковий рубіж (і сідає в кінець черги залікового рубежу). Якщо ж гравці залікового рубежу дали неправильну відповідь, той гравець, хто був першим у черзі залікового рубежу, переходить назад на початковий рубіж (і сідає в кінець черги початкового рубежу). Таким чином, гравці команди переміщуються між початковим і заліковим рубежами в спосіб, що нагадує катання на каруселі. Якщо на початковому рубежі до задачі дається неправильна відповідь, або на заліковому – правильна, всі гравці залишаються на своїх місцях.

Суттєва різниця між вихідним і заліковим рубежами полягає в тому, що за правильну відповідь задачі на заліковому рубежі команда отримує в свій залік певні бали, якщо ж надана правильна відповідь задачі на початковому рубежі, то єдина користь для команди — можливість відрядити ще одного учасника на заліковий рубіж. Бали на заліковому рубежі нараховують у такий спосіб: за першу правильну відповідь дають 3 бали, за другу — 4, і за кожну наступну на бал більше, ніж за попередню. Ланцюжок, однак, обривається, коли на якусь із задач була дана невірна відповідь. Тоді за наступну задачу, якщо на неї буде дана правильна відповідь, команда отримує 5 очок, якщо ця (на яку дали неправильну відповідь), коштувала 6 очок або більше; 4 бали, якщо ця коштувала 5; 3 бали, якщо ця коштувала 4 або 3 бали. Ціна наступних задач знов зростає на 1 (поки команда дає на них правильні відповіді). Таким чином, після ланцюжка з шести правильних відповідей, однієї неправильної та ще трьох правильних відповідей команда отримає 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 0 + 5 + 6 + 7 балів, а після серії з чотирьох правильних відповідей, двох неправильних і ще однієї правильної відповіді на задачі 3 + 4 + 5 + 6 + 0 + 0 + 4 бали (зауважте: за останню задачу команді нарахували 4 бали, бо попередня, шоста, задача коштувала 5 балів).

Нову задачу гравцям на певному рубежі видають тоді, коли вони дали відповідь (правильну або неправильну) до попередньої задачі. Якщо команда на рубежі не в змозі розв’язати ту чи іншу задачу, вона може зробити відмову. Тоді бал за наступну задачу не знижується (таких відмов може бути мінімум або й зовсім відсутні).

Задачі видаються в порядку, спільному для всіх команд.

Кількість задач на обох рубежах обмежена. Задачі для початкового й для залікового рубежів різні. Гра вважається закінченою для команди, якщо

  1. закінчився час гри;
  2. закінчилися задачі на заліковому рубежі;
  3. закінчилися задачі на вихідному рубежі, а на заліковому немає жодного гравця.

Гра закінчується коли вона закінчилася для всіх команд. Час гри, кількість вихідних та залікових задач та відмов заздалегідь обумовлюються.

Результат команди — це сума очок, які вона отримала за правильно розв’язані на заліковому рубежі задачі.

Поки карусель триває, ведуть її протокол: записують бали, що отримала кожна команда за кожну із задач залікового рубежу Це робиться  безпосередньо на дошці. Кожен член команди повинен мати змогу дізнатися про проміжні результати. За певний час до завершення гри оновлювання протоколу можуть припинити (що інколи позитивно впливає на мотивацію команд, які мають суттєвий відрив від лідера).

 

zip
Додав(-ла)
Burak Liudmyla
Додано
31 липня 2018
Переглядів
1398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку