Урок –гра з теми «Порівняння, додавання та віднімання звичайних дробів»

Про матеріал

Гра є найприроднішою і найпривабливішою діяльністю для школярів. Уроки узагальнення та систематизації знань проводжу у вигляді дидактичної гри-змагання «Математична карусель». Завдання скомпоновані по темах та по рівнях, зручно вписані в картки, які можна вирізати й використовувати в навчальному процесі. Всі завдання розв'язані, що дасть змогу швидко перевіряти результати гри.

Гра проводиться протягом 45 хвилин, сприяє повторенню, корекції та більш глибокому осмисленню навчального матеріалу, а також підготовці до контрольної роботи. Протягом перших 3 хв – організаційні моменти гри (вибір капітанів, членів команд, членів журі, нагадування правил, придумування назв команд, встановлення послідовність гравців у командах), по завершенню гри – підведення підсумків з відповідним оцінюванням та 5-7 хвилин для аналізу помилок чи недоліків, допущених командами при розв'язуванні вправ.

Капітани слідкують за дотриманням правил гри в команді, послідовністю круговерті в своїй каруселі, відповідають за прийняті командою рішення. Роботу капітанів обов'язково оцінюю і вербально і кількісно при підведення підсумків уроку. Капітани, в свою чергу, оцінюють тих членів команди, робота яких найбільш вплинула на результат роботи команди в цілому. Ролі капітанів, членів журі та їх помічників змінні. Це дозволяє краще учням усвідомити правила, оцінити командну роботу зі сторони, сприяє розвитку лідерських якостей, умінню бути об'єктивними, умінню приймати рішення, умінню обирати тактику круговерті.

Контент дидактичної гри дібрано відповідно до чинної програми.

Перегляд файлу

Вихід 1. Виділіть цілу частину з неправильного дробу 

 

Вихід 11.  Розмістіть дроби  ; ; ;  в порядку спадання

Вихід 2. Подайте мішане число  3  у вигляді неправильного дробу

 

Вихід 12.  Обчисліть 4 – 3

 

Вихід 3. Яку частину метра становить 6 дм?

 

Вихід 13.  Виразіть 15 хв у годинах

Вихід 4. Розмістіть дроби  ; ; ;  у порядку зростання.

Вихід 14.  В корзині 48 груш, з них зеленого кольору. Скільки в корзині груш зеленого кольору.

Вихід 5.  В корзині 48 яблук , з них жовтого кольору. Скільки в корзині яблук жовтого кольору?

 

Вихід 15. З дробів  ; ;  ; ; ;   вибери всі неправильні дроби.

 

Вихід 6.  Обчисліть:  3

 

Вихід 16.  Порівняй дроби і  .

Вихід 7.  Обчисли значення виразу:

  +

Вихід 17.  Порівняйте значення виразу з цілим числом + і 2

Вихід 8.  Виразіть 45 хв у годинах

Вихід 18.  Обчисліть : 7 4  ?

Вихід  9.  Представ неправильний дріб у вигляді мішаного числа 

Вихід 19.  Розв’яжіть рівняння:

х – 2 =

Вихід  10.  З дробів  ; ;  ; ; ;   вибери всі правильні дроби.

Вихід 20.  Обчисліть значення виразу:   +


 

Залік 1. Розв’яжіть рівняння:

2х =

 

Залік 11. Обчисліть значення виразу:

( + 1) – (3 )

 

Залік 2. Порівняйте: 5 – 4  і   3 – 2

Залік 12. Чому дорівнює довжина відрізка АВ, якщо   його довжини дорівнюють  20 см? 

Залік 3. Виділіть цілу частину з неправильного дробу 

Залік 13.  

Порівняйте: 7 4  і  1 +1

Залік 4. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 48см. Довжина основи становить периметра. Знайдіть основу трикутника.

Залік 14. Знайдіть від’ємник, якщо різниця дорівнює 4, а зменшуване 6

 

Залік 5. Обчисліть значення виразу:

  + 3 – 5

Залік 15. При яких  натуральних значеннях х дріб      дорівнює одиниці

Залік 6. У класі 12 дівчаток, що становить усього класу. Скільки учнів у класі?

Залік 16. При якому натуральному значенні  х дроби і одночасно є неправильні?

Залік 7 . Знайти суму у хвилинах:

  год+17 хв+10с 

Залік 17. При якому значенні х виконується рівність:  = 5?

Залік 8. Бабуся спекла 21 пиріжок з яблуками, що становить    кількості пиріжків з вишнями. А з сиром –   кількості пиріжків із вишнями. Скільки всього пиріжків спекла бабуся?

 

Залік 18. Чому дорівнює довжина відрізка АС, якщо   його довжини дорівнюють 45 см?

Залік 9. Виділіть цілу частину з неправильного дробу 

Залік 19. Розв’яжи рівняння: 

Залік 10. Марійка прочитала 150 сторінок, що становить     книжки. Скільки сторінок залишилоя прочитати Марійці?

Залік 20. Тарасик  прочитав 12 сто-рінок книги за перший день, що становить    кількості сто-рінок, прочитаних за другий день. А за третій день –   кількості сторінок, прочитаних за другий день. Скільки всього сторінок у книжці?  

 

Відповіді з теми «Звичайні дроби. Порівняння звичайних дробів. Додавання та віднімання звичайних дробів»

Вихід

Залік

1

11

1

11

2

12

2

<

12

25 см

3

13

3

5

13

>

4

14

36

4

18

14

5

32

15

5

15

3

6

16

6

32

16

6

7

17

7

17

35

8

18

8

84

18

75

9

19

9

19

6

10

20

10

150

20

32

 

 

 

Перегляд файлу

Пояснювальна записка. Правила математичної каруселі

 Використано: http://matholymp.com.ua/pravila-matematichnoi-karuseli/

 Математична карусель — командне змагання. Кожна команда має в своєму складі 5-7 гравців (зазвичай, це три команди). Частина учасників команди під час каруселі перебуває на так званому вихідному рубежі, решта команди — на заліковому рубежі. Поки змагання триває, деякі учасники переходять з початкового рубежу на заліковий, а інколи навпаки. Учасники, що перебувають на різних рубежах, не повинні спілкуватися між собою. Тому зазвичай гравців початкового та  залікового рубежу розміщують на деякій відстані від- стані один від одного.

Спершу всі гравці команди розташовуються на вихідному рубежі в певному порядку — від учасника № 1 до учасника № 6. Порядок/нумерацію учасників команда визначає сама перед початком каруселі. За сигналом початку змагання кожній команді на картці видають першу задачу. Коли команда розв’язала задачу, вона пише відповідь до неї (лише відповідь — повне розв’язання і доведення наводити не треба). Папірець команда повертає члену журі, який перевіряє відповідь. Якщо відповідь неправильна, нічого не відбувається, команда просто отримує наступну задачу. Якщо відповідь правильна, один з членів команди — № 1 — переходить із вихідного рубежу на заліковий.

Далі гравці на початковому й заліковому рубежах працюють незалежно. Й тим, й іншим видають щоразу нові задачі. Якщо гравці вихідного рубежу надали правильну відповідь до чергової задачі, один із них — той, хто був першим у черзі — переходить на заліковий рубіж (і сідає в кінець черги залікового рубежу). Якщо ж гравці залікового рубежу дали неправильну відповідь, той гравець, хто був першим у черзі залікового рубежу, переходить назад на початковий рубіж (і сідає в кінець черги початкового рубежу). Таким чином, гравці команди переміщуються між початковим і заліковим рубежами в спосіб, що нагадує катання на каруселі. Якщо на початковому рубежі до задачі дається неправильна відповідь, або на заліковому – правильна, всі гравці залишаються на своїх місцях.

Суттєва різниця між вихідним і заліковим рубежами полягає в тому, що за правильну відповідь задачі на заліковому рубежі команда отримує в свій залік певні бали, якщо ж надана правильна відповідь задачі на початковому рубежі, то єдина користь для команди — можливість відрядити ще одного учасника на заліковий рубіж. Бали на заліковому рубежі нараховують у такий спосіб: за першу правильну відповідь дають 3 бали, за другу — 4, і за кожну наступну на бал більше, ніж за попередню. Ланцюжок, однак, обривається, коли на якусь із задач була дана невірна відповідь. Тоді за наступну задачу, якщо на неї буде дана правильна відповідь, команда отримує 5 очок, якщо ця (на яку дали неправильну відповідь), коштувала 6 очок або більше; 4 бали, якщо ця коштувала 5; 3 бали, якщо ця коштувала 4 або 3 бали. Ціна наступних задач знов зростає на 1 (поки команда дає на них правильні відповіді). Таким чином, після ланцюжка з шести правильних відповідей, однієї неправильної та ще трьох правильних відповідей команда отримає 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 0 + 5 + 6 + 7 балів, а після серії з чотирьох правильних відповідей, двох неправильних і ще однієї правильної відповіді на задачі 3 + 4 + 5 + 6 + 0 + 0 + 4 бали (зауважте: за останню задачу команді нарахували 4 бали, бо попередня, шоста, задача коштувала 5 балів).

Нову задачу гравцям на певному рубежі видають тоді, коли вони дали відповідь (правильну або неправильну) до попередньої задачі. Якщо команда на рубежі не в змозі розв’язати ту чи іншу задачу, вона може зробити відмову. Тоді бал за наступну задачу не знижується (таких відмов може бути мінімум або й зовсім відсутні).

Задачі видаються в порядку, спільному для всіх команд.

Кількість задач на обох рубежах обмежена. Задачі для початкового й для залікового рубежів різні. Гра вважається закінченою для команди, якщо

  1. закінчився час гри;
  2. закінчилися задачі на заліковому рубежі;
  3. закінчилися задачі на вихідному рубежі, а на заліковому немає жодного гравця.

Гра закінчується коли вона закінчилася для всіх команд. Час гри, кількість вихідних та залікових задач та відмов заздалегідь обумовлюються.

Результат команди — це сума очок, які вона отримала за правильно розв’язані на заліковому рубежі задачі.

Поки карусель триває, ведуть її протокол: записують бали, що отримала кожна команда за кожну із задач залікового рубежу Це робиться  безпосередньо на дошці. Кожен член команди повинен мати змогу дізнатися про проміжні результати. За певний час до завершення гри оновлювання протоколу можуть припинити (що інколи позитивно впливає на мотивацію команд, які мають суттєвий відрив від лідера).

 

zip
Додав(-ла)
Burak Liudmyla
Додано
31 липня 2018
Переглядів
1304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку