Урок –гра з теми «Вiдрiзок. Промiнь, пряма. Координатний промiнь. Шкала. 3адачi»

Про матеріал

Гра є найприроднішою і найпривабливішою діяльністю для школярів. Уроки узагальнення та систематизації знань проводжу у вигляді дидактичної гри-змагання «Математична карусель». Завдання скомпоновані по темах та по рівнях, зручно вписані в картки, які можна вирізати й використовувати в навчальному процесі. Всі завдання розв'язані, що дасть змогу швидко перевіряти результати гри.

Гра проводиться протягом 45 хвилин, сприяє повторенню, корекції та більш глибокому осмисленню навчального матеріалу, а також підготовці до контрольної роботи. Протягом перших 3 хв – організаційні моменти гри (вибір капітанів, членів команд, членів журі, нагадування правил, придумування назв команд, встановлення послідовність гравців у командах), по завершенню гри – підведення підсумків з відповідним оцінюванням та 5-7 хвилин для аналізу помилок чи недоліків, допущених командами при розв'язуванні вправ.

Капітани слідкують за дотриманням правил гри в команді, послідовністю круговерті в своїй каруселі, відповідають за прийняті командою рішення. Роботу капітанів обов'язково оцінюю і вербально і кількісно при підведення підсумків уроку. Капітани, в свою чергу, оцінюють тих членів команди, робота яких найбільш вплинула на результат роботи команди в цілому. Ролі капітанів, членів журі та їх помічників змінні. Це дозволяє краще учням усвідомити правила, оцінити командну роботу зі сторони, сприяє розвитку лідерських якостей, умінню бути об'єктивними, умінню приймати рішення, умінню обирати тактику круговерті.

Контент дидактичної гри дібрано відповідно до чинної програми.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Розробка дидактичного матеріалу до уроку –гри  «Математична карусель» з теми «Вiдрiзок. Промiнь. Пряма. Координатний промiнь. Шкала

 

ВИХІД 1. Скільки прямих можна провести через дві точки?

 

ВИХІД 3. Знайдіть відстань між точками А(7)  і В(21)

ВИХІД 2. На координатному промені ліворуч від точки К(9) чотири рази відклали одиничний відрізок і дістали точку М. Яка координата точки М?

 

ВИХІД 9. Накреслити пряму a. Познач точку L, що належить прямій a, та точку М, яка ц ій прямій не належить.

 

ВИХІД 4. . Точка К  ділить відрізок  АВ на два відрізки  АК=30 мм  і КВ= 4 см. Яка довжина відрізка АВ у сантиметрах?    

 

ВИХІД 10. Скільки відрізків зображено на рисунку?

 

ВИХІД 5. Накресліть координатний  промінь. За одиничний відрізок візьміть 2 клітинки. Позначте на ньому точки М(1),  Р(4),  К(7).

 

ВИХІД 11.  5 ящиків слив і 2 ящики яблук разом важать 92 кг.Один ящик яблук важить 16 кг . Скільки важить один ящик слив?

 

ВИХІД 6. На координатному промені праворуч від точки М(5) чотири рази відклали одиничний відрізок і дістали точку К. Яка координата точки К?

 

ВИХІД 12. Накресліть координатний  промінь. За одиничний відрізок візьміть 1 клітинку. Позначте на ньому точки М(2),  Р(5),  К(8).

ВИХІД 7. На шкалі між сусідніми числами 0 і 20 є три поділки. Знайдіть ціну однієї поділки цієї шкали.

ВИХІД 13.  Якому числу відповідає точка Р на числовому промені

 

ВИХІД 8.  Накресліть пряму PN та відрізок CD, що не має з прямою спільних точок.

 

ВИХІД 14. На шкалі між сусідніми числами 0 і 10 є дев'ять поділок. Знайдіть ціну однієї поділки цієї шкали

 

ВИХІД 15. Скільки прямих можна провести через одну точку?

 

 

ВИХІД 16. Запиши всі натуральні числа, які лежать на координатном у промені м іж числам и 996 і 1002

ВИХІД 17.  Точка К лежить на відрізку CD. Чому дорівнює відстань між точками C і D, якщо  довжина відрізка  СК дорівнює 6 см, а довжина відрізка КD дорівнює 15 см?

ВИХІД 18. Серед променів, зображених на малюнку, записати пару доповняльних променів.

 

ЗАЛІК 1. Яка довжина між точками К і Р зображеними на числовому промені?

 

ЗАЛІК 9. Точки O, M, K лежать на одній прямій. Яка з цих точок лежить між двома іншими якщо OM = 3 см 6 мм, MK = 9 см,

    OK = 54 мм?

 

ЗАЛІК 2.  Накреслити відрізок завдовжки 8 см. Над одним кінцем відрізка написати число 0, над іншим – 16. поділити відрізок на 4 рівні частини. Позначити на отриманій шкалі числа 3; 7; 9; 14.

 

ЗАЛІК 10. Накресліть пром інь АВ. Побудуйте доповняльний промінь до АВ. На кожному промені від його початку відкласти відрізок, який дорівнює 5см 5мм. Яка відстань між двома крайніми точками на рисунку?

 

ЗАЛІК 3.  Дано відрізок АВ завдовжки 16 см. Точка М середина відрізка АВ, точка К – середина відрізка МВ. Знайти довжину відрізка АК

 

ЗАЛІК 11. Точка М належить відрізку АВ, МВ = 26 см, а довжина АМ удвічі менша від довжини МВ. Чому дорівнює довжина відрізка АВ?

 

ЗАЛІК 4.  Накресліть пряму PN, промінь АВ та відрізки CD і МК тaк, щоб пряма PN перетинала відрізки CD і МК, а відрізок MK лежав на промені АВ.

 

ЗАЛІК 12. Точки А, В, С лежать на одній прямій. Яка з цих точок лежить між двома іншими якщо АВ = 33 мм, АС = 6 см, ВС = 2см 7 мм?

 

 

ЗАЛІК 5. Точка А лежить на відрізку  MN довжиною 36 см. Знайдіть довжину відрізків MA і AN, якщо відрізок МА у 2 рази довший за відрізок AN

 

ЗАЛІК 13. На відрізку АВ завдовжки 24 см позначено точку М так, що довжина відрізка AM на 2 см більша за довжину відрізка MB.Знайди довжину відрізка AM.

 

ЗАЛІК 6.   На відрізку АВ, довжина якого 14 см, позначено точку М. Знайди відстань між серединами відрізків AM і MB.

ЗАЛІК 14.  Скільки відрізків зображено на рисунку?

 

ЗАЛІК 7.  Накресліть два промені так, щоб їх спільною частиною був відрізок.

.

 

ЗАЛІК 15.  Точка А лежить на відрізку  MN довжиною 36 см. Знайдіть довжину відрізків MA і AN, якщо відрізок МА у 2 рази довший за відрізок AN.

 

ЗАЛІК 8.  Знайди значення виразу

(1 102 200 - 870 796) : 68 + 512 • 309

 

 

ЗАЛІК 16. Села M, N, K розташовані на прямолінійному шляху. Відомо, що M N=7 км, MK=13км. Яка відстань може бути між селами N і K?

 

Відповіді з теми «Вiдрiзок. Промiнь, пряма. Координатний промiнь. Шкала. 3адачi.»

Вихід

Залік

1

1

10

6

1

40

9

Т.О між М і К

2

5

11

12

2

10

11 см

3

14

12

3

12

11

39 см

4

7

13

Р(6)

4

12

В між А і С

5

14

1

5

МА=24см, AN=12 см

13

13см

6

К(9)

15

Безліч

6

7см

14

6

7

7

16

997, 998, 999, 1000, 1001

7

15

МА=24см, AN=12 см

8

17

221

8

161 611

16

4 км або 20 км

9

18

OM і ON

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Пояснювальна записка. Правила математичної каруселі

 Використано: http://matholymp.com.ua/pravila-matematichnoi-karuseli/

 Математична карусель — командне змагання. Кожна команда має в своєму складі 5-7 гравців (зазвичай, це три команди). Частина учасників команди під час каруселі перебуває на так званому вихідному рубежі, решта команди — на заліковому рубежі. Поки змагання триває, деякі учасники переходять з початкового рубежу на заліковий, а інколи навпаки. Учасники, що перебувають на різних рубежах, не повинні спілкуватися між собою. Тому зазвичай гравців початкового та  залікового рубежу розміщують на деякій відстані від- стані один від одного.

Спершу всі гравці команди розташовуються на вихідному рубежі в певному порядку — від учасника № 1 до учасника № 6. Порядок/нумерацію учасників команда визначає сама перед початком каруселі. За сигналом початку змагання кожній команді на картці видають першу задачу. Коли команда розв’язала задачу, вона пише відповідь до неї (лише відповідь — повне розв’язання і доведення наводити не треба). Папірець команда повертає члену журі, який перевіряє відповідь. Якщо відповідь неправильна, нічого не відбувається, команда просто отримує наступну задачу. Якщо відповідь правильна, один з членів команди — № 1 — переходить із вихідного рубежу на заліковий.

Далі гравці на початковому й заліковому рубежах працюють незалежно. Й тим, й іншим видають щоразу нові задачі. Якщо гравці вихідного рубежу надали правильну відповідь до чергової задачі, один із них — той, хто був першим у черзі — переходить на заліковий рубіж (і сідає в кінець черги залікового рубежу). Якщо ж гравці залікового рубежу дали неправильну відповідь, той гравець, хто був першим у черзі залікового рубежу, переходить назад на початковий рубіж (і сідає в кінець черги початкового рубежу). Таким чином, гравці команди переміщуються між початковим і заліковим рубежами в спосіб, що нагадує катання на каруселі. Якщо на початковому рубежі до задачі дається неправильна відповідь, або на заліковому – правильна, всі гравці залишаються на своїх місцях.

Суттєва різниця між вихідним і заліковим рубежами полягає в тому, що за правильну відповідь задачі на заліковому рубежі команда отримує в свій залік певні бали, якщо ж надана правильна відповідь задачі на початковому рубежі, то єдина користь для команди — можливість відрядити ще одного учасника на заліковий рубіж. Бали на заліковому рубежі нараховують у такий спосіб: за першу правильну відповідь дають 3 бали, за другу — 4, і за кожну наступну на бал більше, ніж за попередню. Ланцюжок, однак, обривається, коли на якусь із задач була дана невірна відповідь. Тоді за наступну задачу, якщо на неї буде дана правильна відповідь, команда отримує 5 очок, якщо ця (на яку дали неправильну відповідь), коштувала 6 очок або більше; 4 бали, якщо ця коштувала 5; 3 бали, якщо ця коштувала 4 або 3 бали. Ціна наступних задач знов зростає на 1 (поки команда дає на них правильні відповіді). Таким чином, після ланцюжка з шести правильних відповідей, однієї неправильної та ще трьох правильних відповідей команда отримає 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 0 + 5 + 6 + 7 балів, а після серії з чотирьох правильних відповідей, двох неправильних і ще однієї правильної відповіді на задачі 3 + 4 + 5 + 6 + 0 + 0 + 4 бали (зауважте: за останню задачу команді нарахували 4 бали, бо попередня, шоста, задача коштувала 5 балів).

Нову задачу гравцям на певному рубежі видають тоді, коли вони дали відповідь (правильну або неправильну) до попередньої задачі. Якщо команда на рубежі не в змозі розв’язати ту чи іншу задачу, вона може зробити відмову. Тоді бал за наступну задачу не знижується (таких відмов може бути мінімум або й зовсім відсутні).

Задачі видаються в порядку, спільному для всіх команд.

Кількість задач на обох рубежах обмежена. Задачі для початкового й для залікового рубежів різні. Гра вважається закінченою для команди, якщо

  1. закінчився час гри;
  2. закінчилися задачі на заліковому рубежі;
  3. закінчилися задачі на вихідному рубежі, а на заліковому немає жодного гравця.

Гра закінчується коли вона закінчилася для всіх команд. Час гри, кількість вихідних та залікових задач та відмов заздалегідь обумовлюються.

Результат команди — це сума очок, які вона отримала за правильно розв’язані на заліковому рубежі задачі.

Поки карусель триває, ведуть її протокол: записують бали, що отримала кожна команда за кожну із задач залікового рубежу Це робиться  безпосередньо на дошці. Кожен член команди повинен мати змогу дізнатися про проміжні результати. За певний час до завершення гри оновлювання протоколу можуть припинити (що інколи позитивно впливає на мотивацію команд, які мають суттєвий відрив від лідера).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додав(-ла)
Burak Liudmyla
Додано
31 липня 2018
Переглядів
2545
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку