Урок "Графіки руху "

Про матеріал
Програма: ФIЗИКА 7–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 Підручник: Фізика : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів / [В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова та ін.]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — Х. : Вид-во «Ранок», 2015. – 268 с. : іл., фот.
Перегляд файлу

Урок                                                                                                                                           7 клас

Тема.  Графіки руху

Мета уроку : познайомити учнів із графічною інтерпретацією руху; навчити будувати графіки залежності шляху й швидкості від часу; формувати вміння учнів аналізувати графіки руху тіл і визначати за ними його параметри;

     розвивати критичне мислення; уміння співставляти та робити висновки;

     формувати науковий кругозір учнів.

 

Тип урока: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання : комп’ютер, графіки руху.

Хід уроку.

І. Організаційний момент

     Привітання вчителя, перевірка присутніх на уроці учнів.

    Продзвенів уже дзвінок

     Він покликав на урок.

    Настрій на урок взяли

     Працювати почали

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Вправа ,,Вилучи зайве“

 1) траєкторія, переміщення, щлях, швидкість.

 2) км, м, мм, с.

 3) υ, s, V, t/

2. Визначити координати тіл.

 

 

 

 

       0    1           С          А            В                   х,м

 

 Чи зручно вам порівнювати положення тіл за допомогою числової прямої ?

 Висновок: такий спосіб положення тіл  досить наочний

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

У багатьох випадках рух тіл зручно описувати за допомогою графіків. Такий спосіб   досить наочний .

Тема нашого уроку ,,Графіки руху“. 

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Поняття про графік

У курсі математики ви вже вивчили графіки деяких функцій. Наприклад, y = kx, y = а.

Пригадаємо, що  виразі  y = kx:

 y — функція

 x — аргумент

 k — постійна.

Гафіком є пряма, яка виходить із початку координат, а кут нахилу залежить від значення k.

 

a06.png

 

Графік функції y = b

 

 

e9a43d2651dbe8f1a769b2025855b7d2_i-2.jpg

2. Графік шляху(за підручником)

Побудуємо графік залежності шляху, що долає велосипедист від часу, якщо він рухається зі сталою швидкістю 5 м/с.  Шлях визначають за формулою:  ι = υ·t

Якщо  υ= 5 м/с, то за   t=2с     ι=5м/с·2с= 10 м

Складемо таблицю і побудуємо графік.

 

t , с

0

2

4

6

8

10

ι , м

0

10

20

30

40

50

 

Графіком шляху прямолінійного рівномірного руху завжди є відрізок прямої , нахиленої під кутом до осі часу.

За графіком шляху можна:

  •                  дізнатися про характер руху тіла;
  •                  визначити шлях , який долає тіло за певний інтервал часу ;
  •                  визначити швидкість руху тіла;
  •                  порівнювати швидкості руху тіл ( чим більша швидкість , тим більший кут між графіком шляху та віссю часу )

3. Побудувати графік  у=2х  і графік руху, якщо υ= 2 м/с.

4. Графік швидкості

 

Поряд із графіками руху часто користуються графіками швидкості. Для побудови графіка швидкості застосовують прямокутну систему координат, по горизонтальній осі якої відкладають у певному масштабі час, а по вертикальній — модуль швидкості.

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

Для рівномірного руху графіком швидкості  є відрізок прямої, паралельної осі часу.

 

   За графіком швидкості можна визначити пройдений шлях, як площу прямокутника 

                                           (s = a·b , ι = υ·t)

                                http://te.zavantag.com/tw_files2/urls_16/6/d-5910/5910_html_6ea8bc42.png

 

За графіком швидкості можна:

  • дізнатися, як рухалося тіло;
  • порівнювати швидкості тіл;
  • визначити пройдений шлях.

 

 

 

V. Закріплення навчального матеріалу

1.  Вправа 10 (1) – с.72 підручника

 Найбільша швидкість  у тіла 1, а найменша – у 3.

2. На рисунку наведені графіки залежності шляхи від часу для двох автомобілів. Швидкість якого з автомобілів більша?

 

http://notatka.at.ua/_pu/15/s22593404.jpg

3.  Вправа 10 (4) – с.72 підручника

 

VІ. Підсумок уроку

     Графік – це не рисунок, а відбиття залежності між фізичними величинами.

 

VІІ. Рефлексія

Інтерактивна вправа ,,Коректор“

  Креслили та малювали —

  . . . . . .  ми побудували.

  Тільки глянемо — і в нас

  Видно  ш . . . . . . . . ,  ш . . .   і ч . .    !

VІІІ Домашнє завдання

  Опрацювати  §10,  вправа10 (2,3)

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
5 листопада
Переглядів
111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку