Урок. ГРОМАДА (урок з громадянської освіти)

Про матеріал
План уроку: 1. Поняття громади. 2. Роль громади в житті людини, суспільства, держави. 3. Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів. 4. Вплив громадян на вирішення проблем громади.
Перегляд файлу

Громадянська освіта, 10 клас

ГРОМАДА

Очікувані результати:

- учень/учениця розуміє та пояснює зміст поняття «громада»;

- розкриває роль громади в житті людини, держави, суспільства;

- має уявлення про способи визначення та вирішення проблем місцевої громади за участю громадян.

План уроку:

1. Поняття громади.

2. Роль громади в житті людини, суспільства, держави.

3. Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів.

4. Вплив громадян на вирішення проблем громади.

 

ХІД УРОКУ:

І. Організаційний момент

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Запитання для фронтальної бесіди:

1. Чи можливе громадянське суспільство без толерантності.

2. Чому толерантність вважається фундаментальною цінністю демократії та громадянського суспільства?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Завдання для обговорення:

Уявіть собі, що на вашій затишній вулиці, де багато дерев і квітів, одного разу з’явилися будівельники, які повідомили, що вашу вулицю будуть розширювати і перетворять на велику міжміську автомобільну трасу. Вам не подобається ця ідея. Що робити?

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Громада – це соціальна спільнота, члени якої мають спільні географічні та соціокультурні ознаки (місце проживання, інтереси, віросповідання, цінності, національність тощо) та взаємодіють між собою для задоволення певних потреб чи розв’язання проблем.

Як стати відповідальним громадянином (10 кроків):

- бути спостережливим і свідомим;

- бути небайдужим до того, що відбувається навколо, не проходити повз проблеми;

- бути активним – діяти правомірно і посильно, щоб усунути порушення і негаразди;

- бути відповідальним за свої дії;

- дотримуватися суспільних норм і законів;

- поважати права і власність інших людей;

- бути чесним і гідним довіри;

- бути ініціативним у громадських справах, волонтером щодо змін у світі на краще;

- мати однодумців і залучати їх до спільних корисних дій;

- активно шукати інформацію, дізнаватися про світ навколо.

Форми безпосередньої участі громадян у місцевому самоврядуванні:

- місцевий референдум;

- місцеві вибори;

- загальні збори громадян за місцем проживання;

- місцеві ініціативи;

- громадські слухання;

- органи самоорганізації населення.

Таким чином, можна назвати наступні форми впливу громадян на владу:

- переглядати проекти рішень та ухвалені рішення місцевої влади;

- здійснювати моніторинг ухвалених рішень;

- відвідувати пленарні засідання місцевої ради та засідання постійних депутатських комісій;

- слідкувати за порядком ухвалення рішень;

- звертатися до органу влади;

- брати участь у зустрічах керівників та посадових осіб місцевих рад з населенням;

- вимагати звітування депутатів місцевої ради та міського (селищного) голови;

- давати депутатам доручення виборців;

- подавати місцеві ініціативи (пропозиції);

- проводити громадські слухання;

- ініціювати розгляд електронних петицій;

- створювати консультативно-дорадчі органи;

- збирати загальні збори громадян за місцем проживання;

- створювати органи самоорганізації населення;

- єднатися у громадські об’єднання;

- подавати проекти на фінансування з бюджету участі;

- проводити місцевий референдум;

- оскаржувати дії чи бездіяльність органів влади в суді.

Учитель пояснює учням, що таке громадський проект (бюджет участі).

 

V. Рефлексія

Об’єднати учнів у декілька груп по 4-5 осіб. Завдання для учнів:

Визначте, які проблеми місцевого характеру можна розв’язати, залучивши громадський проект.

 

VІ. Домашнє завдання

Завдання для учнів:

1. Відшукайте на веб-сайті Президента України петиції, які ви готові підтримати.

2. Перегляньте петиції, які отримали найбільшу підтримку, та дізнайтесь, чи реалізовані вони.

 

docx
Додано
10 березня 2019
Переглядів
4589
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку