Урок. ГРОМАДЯНСЬКА УЧАСТЬ У ЖИТТІ СУСПІЛЬСТВА

Про матеріал
План уроку: 1. Роль громадянина у демократизації суспільства. 2. Демократичний громадянин. 3. Культура громадянськості. 4. Активна громадянська позиція.
Перегляд файлу

Громадянська освіта, 10 клас

ГРОМАДЯНСЬКА УЧАСТЬ У ЖИТТІ СУСПІЛЬСТВА

Очікувані результати:

-   учень/учениця розуміє та пояснює зміст понять «адвокація», «лобізм»;

-   описує умови, що сприяють активності та згуртованій діяльності громадян; - пояснює необхідність об’єднання зусиль для захисту власних інтересів.

План уроку:

1.   Роль громадянина у демократизації суспільства.

2.   Демократичний громадянин.

3.   Культура громадянськості.

4.   Активна громадянська позиція.

 

ХІД УРОКУ:

І. Організаційний момент

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Запитання для фронтальної бесіди: Порівняйте поняття «електронне звернення» та «електронна петиція». 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Запитання для обговорення:

Якими знаннями та вміннями має володіти людина, щоб вважати себе справжнім громадянином?

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Громадяни демократичної держави беруть на себе відповідальність за долю суспільства, у якому живуть із власної волі. Тоді, коли люди зазнають невдачі, вони нікого не звинувачують, крім самих себе, адже розуміють, що мають таку владу, яку самі собі обрали.

Демократичні громадяни – це люди, які беруть активну участь у суспільнополітичному житті не тільки під час виборів, а й здійснюють постійний контроль дій влади.

Риси демократичного громадянина:

-   самостійність, незалежність у судженнях;

-   здатність чинити зворотній вплив на державу і суспільство;

-   патріотизм;

-   правосвідомість;

-   політична культура;

-   моральність;

-   реалізація активної громадянської позиції у суспільному житті;

-   готовність діяти, захищати свою країну; - здатність до самопожертви;

-   життя і праця на благо суспільства.

Культура громадянськості – це ставлення людини до держави і дій влади, що проявляється у законослухняності та критичній вимогливості.

Форми соціальної активності громадян:

-   збори;

-   мітинг;

-   демонстрація;

-   пікетування;

-   похід (хода);

-   сидячі демонстрації і протести;

-   факельні процесії;

-   мовчазні марші;

-   «людські (живі) ланцюги»;

-   вело-, мото- та автопробіги;

-   музичні чи театралізовані вистави і паради;

-   адвокація; - лобізм;

-   волонтерство.

 

Адвокація

Лобізм

Процес впливу на людей, що приймають рішення, або на органи влади з метою захисту власних інтересів і прав різних соціальних груп

Особлива система і практика реалізації інтересів окремих груп, компаній та організацій на законодавчі і виконавчі органи державної влади

Привертає увагу владу до важливих суспільних проблем; обґрунтовує необхідність змін; декларує підтримку громадськості щодо

певних реформ

Привертає увагу до інтересів певних бізнесових кіл і слугує вирішенню групових інтересів

Здійснюється публічно, засобами діалогу, громадських обговорень,

акцій, мітингів

В Україні здійснюється напівлегальними методами, оскільки

лобізм не закріплено законом

 

V. Рефлексія Завдання для учнів:

Поясніть, як ви розумієте значення вислову «Участь у керуванні країною не тільки право, а й обов’язок»?

 

VІ. Домашнє завдання Завдання для учнів:

Знайдіть у ЗМІ повідомлення про приклади активності громадян, прояви громадянської позиції. У чому вона полягала? Чи досягли громадяни мети? Коротко запишіть отриману інформацію.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тимофійчук Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
10 березня 2019
Переглядів
6520
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку