Урок "Громадянська війна в США і Реконструкція Півдня. Утворення незалежних держав у Латинській Америці".

Про матеріал
Розділу 2. "Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815-1870 рр.)". Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Очікувані результати Після цього уроку учень/учениця має • знати: дати Громадянської війни в США, здобуття незалежності країнами Латинської Америки; • розуміти: поняття «аболіціонізм»; • вміти: охарактеризувати політичний і соціально-економічний розвиток, соціальну структуру суспільства, зміни в повсякденному житті; визначати передумови і наслідки Громадянської війни та Реконструкції у США; обґрунтовувати судження про історичне значення діяльності Авраама Лінкольна та Сімона Болівара.
Перегляд файлу

ТЕМА: Громадянська війна в США і Реконструкція Півдня. Утворення незалежних держав у Латинській Америці

Очікувані результати

Після цього уроку учень/учениця має

              знати: дати Громадянської війни в США, здобуття незалежності країнами Латинської Америки;

              розуміти: поняття «аболіціонізм»;

              вміти: характеризувати політичний і соціально-економічний розвиток, соціальну структуру суспільства, зміни в повсякденному житті; визначати передумови і наслідки Громадянської війни та Реконструкції у США; обґрунтовувати судження про історичне значення діяльності Авраама Лінкольна та Сімона Болівара.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційні момент

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.       ОСОБЛИВОСТІ      СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО      РОЗВИТКУ      ТА

ПОЛІТИЧНОЇ СИСТЕМИ США

Перегляньте відео

У першій половині XIX ст. США динамічно розвивалися. До кінця 1840-х рр. їх територія простяглася через весь континент від Атлантичного до Тихого океану. Вони перетворилися на найбільшу і наймогутнішу державу регіону. У результаті індустріальної революції, що відбулася на межі XVIII-XIX ст., США посідали четверте місце у світі за рівнем промислового розвитку. Країна розвивалася своїм особливим шляхом, але саме в цих особливостях закладалися основи для гострих конфліктів між різними політичними силами, що в підсумку призвело до громадянської війни 1861-1865 рр.

?Робота з схемою

image

?Робота з візуальними джерелами

  Розгляньте малюнки і дайте відповіді на запитання.

  Яке суспільне явище ілюструють малюнки?

  Яким було ставлення до рабів в американському суспільстві?

  Як вплинуло рабство на економічний розвиток США?

image

2. ГРОМАДЯНСЬКА ВІЙНА 1861-1865 рр.

Громадянська війна — організована збройна боротьба за державну владу між різними соціальними групами та політичними угрупованнями всередині країни.

Перегляньте відео

?Діємо: практичні завдання

Працюючи з текстом параграфа, укладіть в зошиті таблицю «Громадянська війна в США». Визначте, які фактори відіграли ключову роль у перемозі Півночі в громадянській війні.

Основні події Громадянської війни 1861-1865 рр.

image

Громадянська війна 1861-1865 рр. стала найкровопролитнішою війною на території США за всю їхню історію.

Основними результатами перемоги Півночі в Громадянській війні були: збереження єдності країни; ліквідація рабства; надання афроамериканцям права голосу; затвердження демократії; надання фермерам, робітникам, іммігрантам безкоштовних земель на Заході; підрив основ плантаційного господарства та великого землеволодіння, остаточне затвердження фермерського шляху розвитку американського сільського господарства; створення єдиного внутрішнього ринку; прихід до політичної та економічної влади в США буржуазії Півночі. Перемога Півночі відкрила можливості для розвитку економіки, сприяла виходу країни на передові позиції у світі.

? Робота з поняттям

Реконструкція система заходів, що здійснював уряд США після закінчення Громадянської війни для зміцнення єдності країни, з метою реорганізації управління південними штатами та ліквідації наслідків рабовласництва.

? Метод «Гронування»

image

Створіть асоціативний кущ «США в першій половині XIX ст. Громадянська війна».

3. УТВОРЕННЯ НЕЗАЛЕЖНИХ ДЕРЖАВ У ЛАТИНСЬКІЙ АМЕРИЦІ

? Робота з таблицею і картою

У Латинській Америці були утворені незалежні держави:

Велика Колумбія

• 1804 р. — Гаїті;

1819-1830 рр. — конфедерація іспаномовних держав Західної півкулі — Велика Колумбія у складі:

  Венесуели;

  Колумбії;

  Панами;

  Еквадору

• 1811 р . — Парагвай;

• 1816 р. — Аргентина;

• 1818 р. — Чилі;

• 1819 р. — Велика Колумбія;

• 1821 р. — Перу;

• 1821 р. — Мексика;

• 1821 р. — Федерація республік Центральної

Америки;

• 1825 р. — Болівія;

 

• 1830 р. — Уругвай

Проголошення незалежності Бразилії

image

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.

Поясніть значення термінів і понять з хмаринки слів. Укладіть з кожним із слів речення, які ілюструватимуть розвиток США у першій половині XIX ст.

image

image

pdf
До підручника
Всесвітня історія 9 клас (Щупак І.Я.)
Додано
3 листопада
Переглядів
602
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку