Очікувані результати
Після цього уроку учень/учениця має
• знати: дати Громадянської війни в США, здобуття незалежності країнами Латинської Америки;
• розуміти: поняття «аболіціонізм»;
• вміти: характеризувати політичний і соціально-економічний розвиток, соціальну структуру суспільства, зміни в повсякденному житті; визначати передумови і наслідки Громадянської війни та Реконструкції у США; обґрунтовувати судження про історичне значення діяльності Авраама Лінкольна та Сімона Болівара.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційні момент
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ТА
ПОЛІТИЧНОЇ СИСТЕМИ США
У першій половині XIX ст. США динамічно розвивалися. До кінця 1840-х рр. їх територія простяглася через весь континент від Атлантичного до Тихого океану. Вони перетворилися на найбільшу і наймогутнішу державу регіону. У результаті індустріальної революції, що відбулася на межі XVIII-XIX ст., США посідали четверте місце у світі за рівнем промислового розвитку. Країна розвивалася своїм особливим шляхом, але саме в цих особливостях закладалися основи для гострих конфліктів між різними політичними силами, що в підсумку призвело до громадянської війни 1861-1865 рр.
➢ Розгляньте малюнки і дайте відповіді на запитання.
➢ Яке суспільне явище ілюструють малюнки?
➢ Яким було ставлення до рабів в американському суспільстві?
➢ Як вплинуло рабство на економічний розвиток США?
2. ГРОМАДЯНСЬКА ВІЙНА 1861-1865 рр.
Громадянська війна — організована збройна боротьба за державну владу між різними соціальними групами та політичними угрупованнями всередині країни.
Працюючи з текстом параграфа, укладіть в зошиті таблицю «Громадянська війна в США». Визначте, які фактори відіграли ключову роль у перемозі Півночі в громадянській війні.
Основні події Громадянської війни 1861-1865 рр.
Громадянська війна 1861-1865 рр. стала найкровопролитнішою війною на території США за всю їхню історію.
Основними результатами перемоги Півночі в Громадянській війні були: збереження єдності країни; ліквідація рабства; надання афроамериканцям права голосу; затвердження демократії; надання фермерам, робітникам, іммігрантам безкоштовних земель на Заході; підрив основ плантаційного господарства та великого землеволодіння, остаточне затвердження фермерського шляху розвитку американського сільського господарства; створення єдиного внутрішнього ринку; прихід до політичної та економічної влади в США буржуазії Півночі. Перемога Півночі відкрила можливості для розвитку економіки, сприяла виходу країни на передові позиції у світі.
Реконструкція — система заходів, що здійснював уряд США після закінчення Громадянської війни для зміцнення єдності країни, з метою реорганізації управління південними штатами та ліквідації наслідків рабовласництва.
➢ Створіть асоціативний кущ «США в першій половині XIX ст. Громадянська війна».
3. УТВОРЕННЯ НЕЗАЛЕЖНИХ ДЕРЖАВ У ЛАТИНСЬКІЙ АМЕРИЦІ
У Латинській Америці були утворені незалежні держави: |
Велика Колумбія |
• 1804 р. — Гаїті; |
1819-1830 рр. — конфедерація іспаномовних держав Західної півкулі — Велика Колумбія у складі: • Венесуели; • Колумбії; • Панами; • Еквадору |
• 1811 р . — Парагвай; |
|
• 1816 р. — Аргентина; |
|
• 1818 р. — Чилі; |
|
• 1819 р. — Велика Колумбія; |
|
• 1821 р. — Перу; |
|
• 1821 р. — Мексика; |
|
• 1821 р. — Федерація республік Центральної Америки; |
|
• 1825 р. — Болівія; |
|
• 1830 р. — Уругвай |
|
Проголошення незалежності Бразилії |
ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.
➢ Поясніть значення термінів і понять з хмаринки слів. Укладіть з кожним із слів речення, які ілюструватимуть розвиток США у першій половині XIX ст.