Календарне планування з всесвітньої історії 9 клас до підручника

Про матеріал
Календарно - тематичне планування з всесвітньої історії для 9 класу розроблене відповідно навчальною програмою «Історія України. Всесвітня історія. 6 – 11 класи» (затверджено і надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698). В ньому включені компетентності та очікувані результати навчання.
Перегляд файлу

  Календарне планування з всесвітньої історії 

9  клас

Складено  згідно з оновленою навчальною програмою «Історія України. Всесвітня історія. 6 – 11 класи» (затверджено і надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 698)

уроку

Дата

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

Очікувані результати навчання

Знаннєвий

компонент

Діяльнісний

компонент

Наскрізні змістові лінії

Розділ 1. ЄВРОПА В ЧАСИ ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН

1

 

Криза «старого порядку» (французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст., доба Просвітництва). Друга половина Нового часу у всесвітній історії

Знаю:

  •          хронологічні межі й періодизацію Французької революції, час існування імперії Наполеона І, дату Віденського конгресу й утворення Священного союзу;
  •          напрямки походів Наполеона І.
  •          причинний зв’язок між ідеями епохи Просвітництва, кризою «старого порядку» і революцією у Франції;
  •          Французьку революцію як поштовх до модернізації в соціальній та культурній сферах життя Європи;
  •          поняття «конституційна монархія».
  •           

Умію:

  •          показати на карті напрямки походів Наполеона І і територіальні зміни, пов’язані з наполеонівськими війнами та рішеннями Віденського конгресу;
  •          розкрити передумови і сутність Французької революції;
  •          визначити вплив Французько революції й політики Наполеона на розвиток європейських країн;
  •          пояснити причини краху наполеонівської імперії, наслідки рішень Віденського конгресу

Громадянська відповідальність

2

 

Початок Великої французької революції кінця XVIII ст.

3

 

Завершальний етап Великої французької революції

4

 

Консульство та імперія у Франції. Наполеон Бонапарт.

5

 

Історичне значення Французької революції. Віденський конгрес. Священний союз.

6

 

Практична робота №1 :

На основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет діяча Французької революції (на вибір учительки/учителя).

7

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «Європа в часи Французької революції та Наполеонівських війн»

Розділ 2. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 рр.)

8

 

Індустріальна революція у країнах Західної Європи та її наслідки.

Знаю:

  •          дати Липневої революції у Франції, збройного виступу декабристів у Росії, «Весни народів», об’єднання Італії та Німеччини, Громадянської війни в США, час розгортання чартистського руху, здобуття незалежності країнами Латинської Америки, Східної (Кримської) війни
  •          поняття «індустріальне суспільство», «ідеологія», «консерватизм», «лібералізм», «соціалізм», «нація», «націоналізм», «соціалізм», «реставрація», «парламентська демократія», «чартистський рух», «професійна спілка», «західники», «слов’янофіли», «карбонарії», «Весна народів», «аболіціонізм».

обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Джузеппе Гарібальді, Камілло Кавура, Отто фон Бісмарка, Авраама Лінкольна, Сімона Болівара.

 

Умію:

  •          пояснити вплив індустріальної революції в Західній Європі на суспільний розвиток світу;
  •          охарактеризувати політичний і соціально-економічний розвиток країн Європи та Америки в першій половині ХІХ ст., соціальну структуру європейських суспільств, зміни в повсякденному житті;
  •          простежити становлення парламентської демократії в Європі;
  •          визначити передумови і наслідки «Весни народів», об’єднання Італії та Німеччини, Громадянської війни та Реконструкції в США;
  •          визначити причини формування національно-визвольних рухів у країнах Європи, національні особливості й наслідки революцій 1848–1849 рр.;

 

 

9

 

Парламентські реформи у Великій Британії. Велика Британія – «майстерня світу».

10

 

Франція у період Реставрації Бурбонів. Бельгійська революція

11

 

Австрійська імперія доби Клемента фон Меттерніха. Суспільні рухи в Російській імперії в першій половині ХІХ ст.

12

 

«Весна народів» 1948 – 1949 рр.

13

 

Об’єднання Німеччини «залізом та кров’ю»

14

 

Об’єднання Італії.

15

 

Громадянська війна у США. Утворення незалежних держав в Латинській Америці.

16

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «Європа та Америка в добу революцій та національного об’єднання (1815–1870 рр.)»

Розділ 3. МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст.

17

 

Монополізація економіки. Завершення формування індустріального суспільства в розвинених країнах світу.

Знаю:

  •          час парламентських реформ у Великій Британії, «великих реформ» у Росії, «доби Мейдзі» в Японії, Молодотурецької й Сіньхайської революцій;
  •          дати утворення дуалістичної Австро-Угорщини, першої російської революції, столипінських реформ. 
  •          вплив результатів франко-прусської війни на суспільний розвиток Франції та Німеччини;
  •          поняття «гомруль», «домініон», «експансіонізм», «дуалістична монархія», «антимонопольне законодавство», «індустріалізація», «монополія», «трест», «синдикат», «картель», «колоніальна імперія», «дискримінація», «сегрегація», «суфражизм», «фемінізм», «пробудження Азії».

 

Умію:

  •          показати на карті напрямки колоніальної експансії й колоніальні володіння Великої Британії, Франції та Німеччини, території незалежних держав на Балканах, Японію, Китай, Османську імперію;
  •          охарактеризувати тенденції суспільно-політичного та економічного розвитку країн Європи та Північної Америки, парламентські реформи у Великій Британії, «великі реформи» в Російській імперії, особливості розвитку Австро-Угорщини;
  •          визначити причини і наслідки індустріалізації, монополізації провідних галузей економіки, переходу Німецької імперії до «світової політики», впровадження антитрестівського законодавства в США,

 

 

Підприємливість та фінансова грамотність

18

 

Франко-прусська війна та її наслідки. Третя Республіка у Франції. Жорж Клемансо.

19

 

Німецька імперія. Канцлерство Отто фон Бісмарка. Перехід Німеччини до «світової політики».

20

 

Втрата Великою Британією промислової першості. Ліберальні реформи Девіда Ллойда Джорджа.

21

 

Італія в останній третині ХІХ на початку ХХ ст.

22

 

Економічне піднесення США. «Справедливий курс» Теодора Рузвельта. «Нова демократія» Томаса Вудро Вільсона.

23

 

«Великі реформи» в Росії. Революція 1905–1907 рр.

24

 

Австро-Угорщина – дуалістична монархія. Утворення нових незалежних держав на Балканах.

25

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст.»

Розділ 4. ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)

26

 

«Доба Мейдзі» в Японії.

Сінхайська революція.

Знаю:

  •          час створення Троїстого союзу і Антанти.

поняття «геополітика», «військово-політичний союз», «мілітаризація», «метрополія».

 

Умію:

  •          показати на карті країни Троїстого союзу й Антанти, колоніальні володіння і сфери впливу великих держав (метрополій);
  •          охарактеризувати основні тенденції міжнародних відносин у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.;
  •          пояснити причини міжнародних криз і збройних конфліктів початку ХХ ст., створення військово-політичних блоків;
  •          визначити наслідки боротьби європейських держав, США та Японії за перерозподіл світу;

 

27

 

Китай в другій половині ХІХ ст.

28

 

Спроби модернізації Османської імперії.

Практична робота №2:

укласти порівняльну таблицю реформаторських заходів, що їх здійснювали під впливом модернізаційних процесів у ХІХ і на початку ХХ ст. уряди Росії, Австро-Угорщини, Німеччини, Франції, Великої Британії, Італії (на вибір учителя)

29

 

Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст. Утворення військово-політичних блоків – Троїстий союз і Антанта.

30

 

Міжнародні кризи та збройні конфлікти на початку ХІХ ст.

Україна в геополітичних планах Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст.

31

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «Міжнародні відносини(друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)» 

Розділ 5. РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.)

32

 

Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Наукові й технічні досягнення.

Знаю:

  •          важливі для сучасності наукові й технічні винаходи, здійснені впродовж «довгого» ХІХ ст.;
  •          найвідоміші правові пам’ятки ХVІІІ–ХІХ ст.;
  •          основні наукові й культурні центри Європи та США.
  •          тенденції розвитку культури, основні стилі мистецтва, зміни в житті та світогляді людей упродовж «довгого» ХІХ ст.;
  •          поняття «романтизм», «класицизм», «реалізм», «еклектика», «модерн», «імпресіонізм», «масова культура», «масове виробництво».
  •           

Умію:

  •          охарактеризувати досягнення науки і техніки, духовної культури в провідних країнах світу, зміни у світогляді й повсякденному житті;

визначити прояви взаємодії культур народів Європи, Америки, Азії та Африки.

 

 

33

 

Література та мистецтво. Зародження масової культури.

34

 

Підбиття підсумків

«Довге» ХІХ століття: основні ідеї, здобутки, виклики.

Внесок українського суспільства в загальноєвропейську культурну спадщину ХІХ ст.

35

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «Розвиток культури та повсякденне життя (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.»

 

docx
До підручника
Всесвітня історія 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
18 листопада
Переглядів
336
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку