Урок "Групи крові. Переливання крові"

Про матеріал
Формування навичок, необхідних для життя, через компетентнісно орієнтовані завдання на уроках біології.
Перегляд файлу

Відкритий урок з біології у 8 класі

Групи крові. Переливання крові.

Мета: 

  1. навчальна: базуючись на знаннях учнів з попередніх тем уроків біології, сформувати уявлення про групи крові, резус-фактор та їх значення для переливання крові;
  2. виховна: виховувати патріотизм, активність, дисциплінованість, уважність, вміння працювати у колективі, дбайливе відношення до свого здоров’я та здоров’я інших людей;
  3. розвивальна: формувати в учнів пізнавальний інтерес, розвивати інтелектуальну сферу дитини, ініціативність у висловлюванні думок, уміння лаконічно висловлювати свою думку, формувати ключові компетентності, розвивати вміння працювати з різними джерелами знань, малюнками, схемами, таблицями.

Формування ключових компетентностей учнів

Вільне володіння державною мовою

Вміння усно висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти (протягом уроку).

Здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами

Активне використання рідної мови в освітньому процесі.

Можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою ( пояснення походження слів донор та реципієнт, напис на плакаті англійською мовою).

Математична компетентність

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому та суспільному житті людини (на етапі осмислення об’єктивних зв’язків).

Компетентності у галузі природничих наук, техніки, технологій

Компетентнісно орієнтовані завдання на етапі осмислення об’єктивних зв’язків.

Інноваційність

Відкритість до нових ідей (на етапі осмислення об’єктивних зв’язків).

Екологічна компетентність

Утилізація пластику (на етапі осмислення об’єктивних зв’язків).

Інформаційно – комунікаційна компетентність

Опанування основами цифрової грамотності (відеопрезентація Чурсіної Анастасії на етапі мотивації навчальної діяльності).

Навчання впродовж життя

Навчання працювати самостійно і в групі ( випереджувальне завдання для Анастасії, поділ на групи на етапі осмислення об’єктивних зв’язків).

Громадянські та соціальні компетентності

Дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя (на етапі осмислення об’єктивних зв’язків).

Культурна компетентність

Залучення до різних видів мистецької творчості, творчого вираження особистості (уривок з вірша Єлизавети Шевцової «Гімн на честь Донора»)

Підприємливість та фінансова грамотність

Готовність брати відповідальність за власні рішення , ініціативність (на етапі осмислення об’єктивних зв’язків).

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

                                                Хід уроку

І. Розминка

Біологічний диктант «Вірю, не вірю».

ІІ. Актуалізація опорних знань

Чому французький фізіолог Клод Бернар назвав кров «дзеркалом організму»?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Відеопрезентація Чурсіної Анастасії

Анастасія отримала завдання розповісти про невдалі спроби переливання крові і підвести нас до розуміння того, що відкриття у 1900 році груп крові австрійським лікарем Карлом Ландштейнером є надзвичайно важливою подією в галузі медицини та фізіології.

Посилання на відеопрезентацію:

https://drive.google.com/file/d/1kPc88Ovoim8CRkqORxtPaSpr4Rx439Pi/view?usp=sharing

 

ІV. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу

Повідомлення теми і мети уроку

Девіз уроку: «Твоя краплина є для когось морем»

Походження слів: dono (лат.) – дарую, recipiens (лат.) – отримувач.

Презентація до уроку

https://docs.google.com/presentation/d/1AXmuZBr8N2Exi_FKUQUTma-3RBWlVk6d/edit?usp=sharing&ouid=103255489002367251255&rtpof=true&sd=true

V. Осмислення об’єктивних зв’язків

Поділ на групи

  1. група)   Компетентнісно орієнтоване завдання

Максим приніс до класу фото брата. Нашивка на одязі викликала жваве обговорення у однокласників.

Що це? Для кого? Для чого?

Изображение выглядит как текст, внешний, знак, посуда

Автоматически созданное описание

Чому військові, автогонщики й люди інших,  пов’язаних із ризиком, професій, носять браслети, нашивки на одязі з інформацією про свою групу крові? Яку кров можна переливати людині із такою нашивкою на одязі?

 

2  група)

Компетентнісно орієнтоване завдання

На профілактичному огляді в лікарні восьмикласники побачили плакат, який викликав жваве обговорення.

Олег  -  Всесвітній День донора покликаний привернути увагу до важливої справи і заохотити більшу кількість людей стати регулярними донорами.

Максим  -  Донором може бути кожна людина. Я не маю ніяких протипоказань і тому піду завтра здавати кров.

Надія -  День донора крові  - знак подяки тим людям, які добровільно дарують кров, щоб зберегти комусь життя.

Денис -  У нашій країні навіть існує високе звання «Заслужений донор України»

Олена -  Організм людини історично звик до втрати незначної кількості крові внаслідок травм, тому швидку регенерацію (відновлення) закладено в нас біологічно.

 

Чиї думки здалися вам слушними? Прокоментуйте.

 

14 червня – Всесвітній день донора крові.

Доля наша, мов свічка на вітрі горить,

Нехай лихо ніяке її не задує!

Вирішальною іноді стане і мить,

Коли крапля червона когось порятує.

Єлизавета Шевцова «Гімн на честь Донора»

Донор, який один раз здав кров, рятує життя трьох людей.

 

Чи володієте ви математичною компетентністю?

Скільки разів в рік одна людина може здати кров, якщо необхідно дотримуватись інтервалу в три місяці? (4)

 

Що робити з пластиком, який використовується в медичних цілях (шприци одноразового використання, крапельниці тощо). Які ваші пропозиції?

 

VІ. Узагальнення знань

Тест online

VІІ. Підсумки уроку

Рефлексія

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

 

VІІІ. Домашнє завдання 

Переглянути цікавий матеріал до уроку у Classroom

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
14 березня 2023
Переглядів
191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку