Урок. "Харчування і здоров’я".

Про матеріал

Поглибити знання учнів про корисну і якісну їжу та її позитивний вплив на збереження та зміцнення здоров'я дітей; вчити встановлювати зв'язок між харчовою цінністю і корисністю продуктів та фізичним розвитком, самопочуттям; вчити планувати свої дії щодо визначення якості їжі;формувати в учнів знання та про вітаміни та мікроелементи, їх види і роль в житті людини;виховувати у дітей бажання оберігати та зміцнювати здоров'я.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Урок з основ здоров’я для учнів 4-го класу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Васильківська загальноосвітня школа I-III ступенів №6

Вчитель початкових класів: Данилюк Ніла Олексіївна

 

 

 

 

 

Урок  4

Тема. Харчування і здоров’я.

Мета . Поглибити знання учнів про корисну і якісну їжу та її позитивний   вплив на збереження та зміцнення  здоров’я дітей; вчити встановлювати зв’язок між харчовою цінністю і корисністю продуктів та фізичним розвитком, самопочуттям; вчити планувати свої дії щодо визначення якості їжі;формувати в учнів знання та  про вітаміни та мікроелементи, їх види і роль в житті людини;виховувати у дітей бажання оберігати та зміцнювати здоров’я.

Обладнання. Малюнки, ілюстрації, таблиці до теми.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку.

  1.                 Організаційний момент.
  1.                Привітання.

Вже дзвінок нам дав сигнал.

Працювати час настав.

Тож і ти часу не гай ,

Весело всіх привітай,

Працювати починай.

 

  1.              Перевірка домашнього завдання.

Закінчи речення:

 

  1.                У здорової людини організм працює як …(годинник).
  2.                Фізичне, психічне, соціальне, духовне – складові …(здоров’я).
  3.                З емоціями, почуттями, думками, настроєм пов’язане …(психічне здоров’я).
  4.                Складова, яка виявляється через взаємодю з іншими людьми називається …(соціальною).
  5.                Здатність людини співчувати, співпереживати, надавати допомогу іншим, чинити добро - …(духовна складова).
  6.                Усі складові здоров’я між собою…(взаємопов’язані).
  7.                Найбільше здоров’я людини залежить…( від способу життя).
  8.                На здоров’я людини впливає стан …( навколишнього середовища).
  9.                Здоров’я людини залежить від…(спадковості).
  10.            На варті здоров’я стоять і готові прийти на допомогу…(медичні працівники).

 

  1.            Актуалізація опорних знань.
  1.                Вправа «Мозковий штурм».

Відгадайте загадку.

Холодильник похвалився,

Що на дім перетворився,

Де смачна і свіжа

Проживає … (їжа).

  •                   Для чого потрібно їсти?

 

  1.           Повідомлення теми і мети уроку.

 

  •                   Сьогодні на уроці ми поговоримо про їжу. Адже щоб залишатися здоровою людиною, потрібно знати:
  •                  для чого ми їмо;
  •                  скільки їжі нам потрібно з’їдати за добу;
  •                  які продукти потрібно включати в свій раціон;
  •                  що ми отримуємо разом з їжею.

 

  1.              Вивчення нового матеріалу.

 

  1.                Вступне слово вчителя.

Згадаймо, як зводиться будинок. Для закладання фундаменту використовують цеглу, граніт, цемент, великі залізобетонні блоки. На будівництво стін – бетонні блоки або цеглу. Поверхи перекривають великими залізобетонними плитами, вставляють вікна, двері, штукатурять, фарбують. Для будівництва необхідно багато різних матеріалів, деталей.

Наша їжа  - теж будівельний матеріал. І вона також не однакова за своїм складом і значенням для організму. Основу наших продуктів харчування становлять три головні складові речовини. Їх називають: білки, жири, вуглеводи. Крім них є ще мінеральні речовини та вітаміни.

  1.                Робота в групах.

Діти обєднуються в групи за порами року. Кожна група отримує картки, на яких зображені продукти харчування.

Завдання – розповісти про харчову цінність цих продуктів.

Презентації груп.

Перша група. Без білків людина не може жити. Кожна клітина нашого тіла містить у собі білки. Щоб наповнити організм білками, потрібно їсти яйця, м’ясо, рибу, молоко. Білки містяться  у таких продуктах,як картопля, капуста, гречаній,рисовій,вівсяній крупах.

Друга група. Жири – це також складова нашого тіла. Вони є одним із найголовніших джерел енергії. Саме вони дають нам величезну кількість тепла. Найнеохідніші для організму  жири містяться у молоці та молочних продуктах, у яєчному жовтку. Корисна й олія.

Третя група. Вуглеводи містяться в продуктах у вигляді цікру та крохмалю. Цукор вживається і сам по собі, й у складі цукерок, варення, тістечок. Багато цукру містять мед, фрукти, ягоди. Крохмаль є у хлібі, картоплі, борошняних виробах.

Четверта група. Наш організм не може існувати без мінеральних речовин (кальцію,фосфору, магнію, йоду, заліза).         

Вони необхідні для будівництва нашого тіла: кісток, скелета, м’язів, мозку, крові. Їх можна знайти у молоці, сирі, горосі,мясі,рибі, яйцях,яйцях, капусті, яблуках, грушах, суницях. Велике значення мають і  вітаміни, яких дуже багато у свіжих овочах і фруктах, але зовсім немає у штучних напоях, цукерках, жувальній гумці. Багаті на вітаміни м’ясо, риба,щавель, яйця, молоко, рослинні олії, бобові, круп’яні вироби.

Всі продукти можна поділити на такі групи:

Хлібобулочні вироби;                              м’ясо;

Овочі та фрукти;                                        риба;

Молочні продукти;                                   яйця

  1.                Розповідь учителя.

       Людині, крім білків, жирів, вуглеводів, вітамінів і мінеральних речовин потрібна вода. Вода – джерело життя. Вода – незмінна харчова речовина.

Якщо без їжі людина може прожити20 діб і більше, то без води – лише – 5-7 діб. Тіло людини на 50 – 60% складається з води. Кількість води в організмі людини залежить від віку і складу тіла, особливо від м’язової маси і жирової тканини. Перевага мязової маси у молодому віці передбачає більший вміст води, ніж в організмі літніх людей.

       Нестачу води організм відчуває дуже швидко. Виникає відчуття спраги. При сильному зневодненні знижується кількість або зовсім припиняється виділення сечі. Потреба у воді виникає при підвищенні температури повітря і зростанні фізичного навантаження.

      При випаровуванні води із потом відбувається охолодження тіла. При нестачі води в організмі та неможливості достатнього виділення поту під час спеки можливий тепловий удар.

       Вода надходить до організму у складі їжі, з напоями. Найкращим джерелом легкозасвоюваних поживних речовин вважають соки. Вони сприяють очищенню організму. Соки стимулюють розумову діяльність, а також нейтралізують шкідливі продукти, що зашлаковують організм. Соки допомагають підтримувати здоровя в нормі, мають поживну і біологічну цінність. Багато соків мають профілактичну або лікувальну дію.

  1.                Робота з підручником. (с. 22 – 27).

  а) Ознайомлення з текстом.

  б) Аналіз таблиць та ілюстрацій.

  в) Опрацювання замітки « Для допитливих. Навіщо пють воду?»

   г) Відповіді на запитання.

   - Які речовини потрібні для життєдіяльності людини?

   - Що ви знаєте про білки? Розкажіть за малюнками, у яких продуктах вони містяться.

 - Що ви знаєте про жири? Розкажіть за малюнками, у яких продуктах вони містяться.

 - Що ви знаєте про вуглеводи? Розкажіть за малюнками, у яких продуктах вони містяться.

 5. Робота з таблицями.

 - Користуючись таблицею 1( с.23) дай відповіді на запитання:

  *  На що впливають вітаміни в організмі людини?

  * Який вітамін утворюється в організмі під дією сонячних променів?

  * Який вітамін найбільш сприяє зміцненню імунітету?

 - Розгляньте таблицю 2 і розкажіть про мінеральні речовини:

  * Для чого вони потрібні?

  * В яких продуктах є мінеральні речовини?

    Фізкультхвилинка.

          Сонечко прокинулось, потягнулось,
          в різні боки повернулось,

          потім  весело всміхнулось,

          кругом себе обернулось.

          Стали квіти оживати,

          пташки  пісеньки співати.

          Діти стали танцювати,

          миле сонечко вітати.

  1.           Узагальнення й систематизація знань.

 

  1.                Гра « З якої групи продукт»

На дошку  прикріплено смужки з назвами груп  продуктів:

Хлібобулочні вироби;                              м’ясо;

Овочі та фрукти;                                        риба;

Молочні продукти;                                   яйця

Учитель читає загадки, а учні мають записати відгадки до певної групи продуктів.

  •                  Сидить баба на грядках,

Вся закутана в хустках. ( капуста)

  •                  І поживне, і смачне,

Біле, цінне, запашне.

Залюбки малята п’ють,

Здоровенькими ростуть.( молоко)

  •                  Соковиті, запашні,

Рум’яненькі, чарівні.

На деревах ростимо,

Очі всім вабимо.(яблука)

  •                  Червоний ніс у землю вріс,

А зверху ще зелений хвіст.

Нам зелений хвіст не треба,

Ми зїмо червоний ніс.(морква)

  •                  У землю закидалося,

Під сонцем гойдалося,

В печі гартувалося,

Нам з вами дісталося. ( хліб)

  •                  У воді вона живе,

Не має дзьоба, а клює.(риба)

  •                  Наче сонечко, жовтеньке,

А розтане – то – м’якеньке.

Молочко у ньому є,

Смак до каші додає.(масло)

  •                  Розколеш лід – візьмеш срібло,

Розколеш срібло, візьмеш золото.(яйце)

  •                  Під землею кубло звила

І яєць нанесла.(картопля)

 

  1.                Робота з прислів’ями

- Переставте літери так, щоб отримати слова. Прочитайте і поясніть вислів:

жїа - лереджо птела, уорст, нерегії ат ров’яздо нидлюи.

(їжа - джерело тепла, росту, енергії та здоров’я людини).

- Складіть зі слів відомий вислів. Поясніть його.

Ми   не   жити.   того,   живемо   їмо   але   ми   для   їсти,   щоб   того,   для   щоб

(Ми живемо не для того, щоб їсти, але ми їмо для того, щоб жити).

3. Гра «Корисна їжа».

Учитель називає продукти харчування, а діти плескають у долоні, якщо названий продукт корисний.

Риба, чіпси, кефір, капуста, молоко, морква, гречана каша, «Фанта», зелена цибуля, яблуко, «Пепсі», печінка, соняшникова олія, груша, вишня, шипшина.

  1.        Підбиття підсумків. Рефлексія
  •                   Навіщо людині їсти?
  •                   Яку їжу потрібно вживати, щоб бути здоровим?
  •                   Які вітаміни ти знаєш?
  •                   Як ти розумієш вислів:»Вода - це здоров’я, вода – це життя».
  1.      Домашнє завдання. Підручник  «Основи здоров’я” 4 клас.    Автор О.В. Гнатюк С.22 – 27.

а) Прочитати текст,дати відповіді на запитання;

б) Дізнатись, які вітаміни є в продуктах,які ти споживаєш.

 

 

 

docx
Додано
6 грудня 2018
Переглядів
254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку